"Кримська Свiтлиця" > #46 за 16.11.2007 > Тема "З потоку життя"
#46 за 16.11.2007
ТАНКЕРИ КЛАСУ "ВОЛГАНАФТА" ВЗАГАЛ╤ НЕ МАЛИ ПРАВА ВИХОДИТИ У В╤ДКРИТЕ МОРЕ!
"Причина еколог╕чно╖ катастрофи в Азовському мор╕ - результат повно╖ безв╕дпов╕дальност╕ Рос╕йсько╖ Федерац╕╖, ╖╖ в╕домств, як╕ контролюють р╕чковий та морський транспорт, адже ус╕ танкери класу "Волганафта" створен╕ для транспортування нафтопродукт╕в р╕чками, а не у в╕дкритому мор╕", - так представник Укра╖нсько╖ народно╖ парт╕╖ Юр╕й Ширко прокоментував спробу деяких кап╕тан╕в рос╕йських корабл╕в (зокрема, кап╕тана "Волганафта-111) перекласти частину в╕дпов╕дальност╕ за катастрофу на укра╖нську сторону, яка один раз пов╕домила про стих╕ю. (Зак╕нчення на 2-й стор.). Внасл╕док сильного шторму 11 листопада в Чорному ╕ Азовському морях постраждало 13 суден, 5 з яких затонули ╕ 8 с╕ли на м╕лину. Найб╕льше авар╕й сталося в район╕ Керченсько╖ протоки, де одночасно, незважаючи на штормове попередження, перебувало близько 150 суден. П╕д ударами стих╕╖ рос╕йський танкер "Волганефть-139" розламався навп╕л, у море потрапило майже 1300 (!) тонн мазуту. Судна "Вольногорск", "Нахичевань", "Ковель", як╕ перевозили по 2 тис. тонн с╕рки, затонули разом ╕з небезпечним вантажем. Укра╖нськ╕ та рос╕йськ╕ рятувальники продовжують шукати 15 зниклих член╕в ек╕пажу грузинського суховантажу "Хаш-Измаил" ╕ п’ятьох моряк╕в з рос╕йського суховантажу "Нахичевань", також потерп╕лих в╕д катастрофи 11 листопада. У Керченськ╕й протоц╕ утворилися два "язики" нафтопродукт╕в довжиною приблизно 2 к╕лометри, шириною 200 метр╕в. Керченська м╕жрайонна природоохоронна прокуратура 13 листопада порушила крим╕нальну справу за фактом забруднення моря (ч.1 ст. 243 КК Укра╖ни). Другу крим╕нальну справу порушив прокурор м╕ста Севастополя за 276-ю статтею Крим╕нального кодексу "Порушення правил безпеки руху". Прокуратурою Рос╕╖ порушено також дв╕ крим╕нальн╕ справи за аналог╕чними статтями. "Ус╕ корабл╕ под╕бного класу випускалися як "з обмеженим заходом в море" - тобто з можлив╕стю в╕ддалитися на 3 км ╕ не б╕льше. У "Морському рег╕стр╕ РФ" вони формально числяться як "морський клас". Проте за рос╕йськими ж правилами судна цього "морського класу" мають бути обладнан╕ нав╕гац╕йними приладами та системою GPS, як╕ регулярно ╕нформують про погоду. Тому я далекий в╕д думки, що рос╕йськ╕ моряки не мали власно╖ ╕нформац╕╖ про погоду - нав╕ть якби уявити, що укра╖нська сторона ╖х не попереджала про негоду", - коменту╓ Юр╕й Ширко. "До чого змушувала ╖х така ╕нформац╕я? Доплисти до "схованки" на побережж╕ ╕ перечекати там негоду. Однак для цього потр╕бно було, по-перше, витратити паливо на додатковий шлях; по-друге, сплатити грош╕ за "стоянку". З цих под╕й я роблю висновок, що рос╕йська сторона, яка мала достатню ╕нформац╕ю про загрозлив╕ погодн╕ умови, поставила ф╕нансовий чинник вище за життя рос╕йських моряк╕в та еколог╕чну безпеку. ╤ншими словами, поклавшись на "авось", мала нам╕р зекономити - нехай ц╕ною життя людей", - зазнача╓ Юр╕й Ширко. В╕н також нагаду╓ про той факт, що "у 2004 роц╕ Tanker Marine Consultancy Ltd, яка ╓ ╓диною компан╕╓ю на територ╕╖ кра╖н СНД, що консульту╓ у сфер╕ танкерного транспорту, п╕д час перев╕рки "Волганафти-139", з якого ╕ в╕дбувся вит╕к мазуту, виявила 31 порушення, з них 7 дуже серйозних поломок". Тому, за його словами, "еколог╕чна катастрофа в Азовському мор╕ була питанням часу". "Безв╕дпов╕дальн╕сть рос╕йсько╖ сторони та безконтрольн╕сть з боку укра╖нських чиновник╕в", - на такий комплекс причин катастрофи вказу╓ представник УНП. На його переконання, "укра╖нська влада забезпечу╓ "режим безконтрольност╕" судноплавства у Керченськ╕й протоц╕, де-факто внутр╕шн╕х водах Укра╖ни". "Щоб унеможливити повторення катастрофи, що ц╕лком реально в тепер╕шн╕х погодних умовах, Укра╖нська народна парт╕я вимага╓ в╕д Каб╕нету М╕н╕стр╕в та майбутньо╖ Верховно╖ Ради у найкоротший терм╕н ╕н╕ц╕ювати укладення м╕жнародних угод, а також прийняття нац╕ональних закон╕в, спрямованих на встановлення режиму проходу через Керченську протоку, схожого до режиму Босфору у Туреччин╕. Краще попередити катастрофу, н╕ж боротися з ╖╖ насл╕дками", - п╕дсумував представник УНП Юр╕й Ширко. Днями л╕дер УНП, екс-м╕н╕стр еколог╕╖ та ядерно╖ безпеки Юр╕й Костенко, коментуючи можлив╕ затоплення п╕д час шторму в Азовському та Чорному мор╕ щонайменше 10 корабл╕в ╕ зокрема рос╕йського танкера "Волганафта-139", з якого вилилося 1300 тонн мазуту, наголосив, що "Рос╕я повинна взяти участь у л╕кв╕дац╕╖ насл╕дк╕в катастрофи або проф╕нансувати в╕дпов╕дн╕ роботи ╕ноземних спец╕ал╕ст╕в у повному обсяз╕ - як з етичних м╕ркувань, так ╕ за нормами м╕жнародного морського права". www.unp-ua.org
ТИМ ЧАСОМ... В╕дсутн╕сть дел╕м╕тац╕╖ кордону в Керченськ╕й протоц╕ да╓ Рос╕йськ╕й Федерац╕╖ можлив╕сть уникнути виплат Укра╖н╕ компенсац╕╖ збитк╕в. Таку думку висловив екс-м╕н╕стр закордонних справ Укра╖ни Борис Тарасюк журнал╕стам у перерв╕ роботи Ки╖вського м╕жнародного форуму з безпеки. В╕н нагадав, що дос╕ Укра╖на та Рос╕я не мають юридично закр╕пленого дел╕м╕тованого морського кордону в Азовському мор╕. За словами екс-м╕н╕стра, це означа╓, що одна сторона може ╕гнорувати ╕нтереси ╕ншо╖ в питаннях вилову риби, ╕гнорувати свою в╕дпов╕дальн╕сть за забруднення моря. Надзвичайна ситуац╕я, що виникла внасл╕док шторму 11 листопада, знову поставила на порядок денний ╕ загострила питання необх╕дност╕ врегулювання морських кордон╕в ╕ обов’язкового визнання кордону в Керченськ╕й протоц╕, - сказав в╕н. Тарасюк також додав, що формально Рос╕я зайняла позиц╕ю невизнання л╕н╕╖ проходження кордону в Керченськ╕й протоц╕. "Базуючись на ц╕й неправом╕рн╕й позиц╕╖, з точки зору м╕жнародного права, РФ може ставити п╕д сумн╕в свою в╕дпов╕дальн╕сть за завданий Укра╖н╕ збиток у Керченськ╕й протоц╕", - п╕дкреслив Тарасюк.
"Кримська Свiтлиця" > #46 за 16.11.2007 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5302
|