Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
МОВОВБИВСТВО – СКЛАДОВА РАШИЗМУ. АЛЕ МИ ПЕРЕМАГА╢МО
Науковц╕ з╕брали фактаж за понад 300 рок╕в про намагання знищити укра╖нську мову…


К╤ЛЬК╤СТЬ СКАРГ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНУ ПРО МОВУ ЗРОСТА╢
Значний стрибок у ставленн╕ до мови стався власне п╕сля повномасштабного вторгнення Рос╕╖…


НА ХЕРСОНЩИН╤ В╤ДКРИВСЯ ПЕРШИЙ ФЕСТИВАЛЬ «Р╤ДНА МОВА - ШЛЯХ ДО ПЕРЕМОГИ»
Укра╖нська мова об’╓дну╓ укра╖нц╕в у боротьб╕ та в нац╕ональн╕й ╕дентичност╕…


УКРА╥НЦ╤ ВИЗНАЧИЛИСЬ, ЧИ ТРЕБА РОС╤ЙСЬКА У ШКОЛАХ
42% укра╖нц╕в п╕дтримують збереження вивчення рос╕йсько╖ мови в певному обсяз╕.


МОВА П╤Д ЧАС В╤ЙНИ СТАЛА ЗБРО╢Ю
В Укра╖н╕ в╕дзначають День писемност╕ та мови.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #35 за 31.08.2012 > Тема "Урок української"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#35 за 31.08.2012
КОЛОМИЯ ГОТОВА СТАТИ ФОРТЕЦЕЮ – МОВНОЮ!

Р╕к тому, коли писав статтю про юв╕лей видатного укра╖нського медика ╢вгена Озаркевича, що його в╕дзначала Коломия, звернув увагу на в╕дносно добру орган╕зац╕ю свята, велику к╕льк╕сть подвижник╕в на нац╕онально-патр╕отичн╕й нив╕ та на в╕дсутн╕сть м╕стечкових комплекс╕в у коломиян. Якщо Льв╕в чи ╤вано-Франк╕вськ не при╓дналися до т╕╓╖ чи ╕ншо╖ справи, то патр╕оти м╕ста без вагань в╕зьмуться за не╖ сам╕. ╤ спробують зробити не г╕рше. Лише зм╕цнився у сво╖й думц╕, коли побачив, як геро╖чно голодували коломияни б╕ля Укра╖нського дому. Коли «ветерани» голодування запросили мене в╕дсвяткувати разом з ними День м╕ста (Коломия в╕дзначала його 19 серпня), вир╕шив ╖хати. Тим б╕льше, що того дня в м╕ст╕ в╕дкривався найб╕льший на Прикарпатт╕ (див. фото!) кафедральний Собор Преображення Христового (УГКЦ).
На в╕дкриття собору з╕бралися тисяч╕, десятки тисяч людей! Багато було дорослих, д╕тей ╕ молод╕ у вишиванках — таке не часто побачиш нав╕ть у Львов╕, тут Коломия довела, що вона, якщо ╕ не патр╕отичн╕ша, то принаймн╕ «етнограф╕чн╕ша»... Пот╕м був парад оркестр╕в ╕ тро╖стих музик, м╕жнародний фестиваль дитячо╖ творчост╕ «Зорепад», презентування традиц╕йно╖ кухн╕ с╕л Коломийського району у парку Трильовського. Бажаюч╕ могли п╕ти на концерт за участ╕ ╤во Бобула, Н╕ни Шестаково╖, Богдана Кучера, Михайла Кривеня, Миколи Савчука, гурту «Дзвони» та ╕нших творчих колектив╕в м╕ста та району. Ввечер╕ була молод╕жна дискотека за участ╕ гурту «Дз╕дзьо» та в╕домих д╕дже╖в Зах╕дно╖ Укра╖ни в супровод╕ святково╖ ╕люм╕нац╕╖ та фе╓рверку. Дуже тепло приймали коломияни гостей м╕ста, а перерахувати ╖х ус╕х тут просто неможливо. Я посп╕шав у першу чергу зустр╕тися з голодувальниками. Розшукав художницю Ем╕л╕ю Бережницьку ╕ попросив ╖╖ трохи розпов╕сти про ╕стор╕ю свого голодування. Це був св╕домий в╕дпов╕дальний крок, чи вплинуло те, що до Ки╓ва ╖хала група прикарпатц╕в? Ось що в╕дпов╕ла художниця...
— Я уважно стежила за тим, що робиться на мовному фронт╕. Ще до в╕домих под╕й переживала, що Укра╖на йде не тим шляхом, яким повинна йти. Через масове зароб╕тчанство (та й не т╕льки через зароб╕тчанство) руйнуються укра╖нськ╕ родини; через русиф╕кац╕ю ╕ глобал╕зац╕ю гине культура… А тепер агресивно заз╕хнули ще й на мову нашу! Хочуть законодавчо ╖╖ «пот╕снити»… Якщо вже й на мову замахнулися, то це край… Бо який народ без мови? Нам нема куди йти з р╕дно╖ земл╕, ми мусимо бути тут ╕ до останнього подиху охороняти наш р╕дний край. Маю син╕в та онук╕в, саме заради них я ╕ п╕шла на цей крок... Для мене не мало значення — хто голоду╓, ск╕льки людей залишилося, буду я разом ╕з земляками чи одна... Я по╖хала до Ки╓ва одна ╕ назад поверталася одна, без коломийсько╖ компан╕╖. Голодуючи, я виконувала св╕й обов’язок перед р╕дними ╕ перед мо╓ю Укра╖ною. Жертовн╕сть одн╕╓╖ людини завжди якоюсь м╕рою вплива╓ на ╕нших. Спод╕ваюся, що укра╖нц╕ п╕дтримають ╕ продовжать наш почин. Дуже мен╕ сподобалися деяк╕ кияни! Вони були до нас наст╕льки прихильн╕, що п╕сля роботи ╖хали не додому, а ночували разом з нами, спали на гран╕т╕, п╕дстеливши каремати. А пот╕м знову ╖хали на роботу. Сво╓ю присутн╕стю ц╕ кияни хот╕ли захистити нас, голодувальник╕в, в╕д можливих провокац╕й. А були й так╕ людц╕, що проникали в наш таб╕р вноч╕, лаялися нецензурними словами, вкрай агресивно поводилися... Дуже декому хочеться, щоб голодувальник╕в не було б╕ля Укра╖нського дому.
На знак дружби (вс╕ голодувальники неминуче стають побратимами ╕ посестрами, майже так, як колишн╕ во╖ни-афганц╕) художниця вир╕шила подарувати мен╕ св╕й альбом. ╤ я був вражений великою к╕льк╕стю чудових роб╕т. Особливо мен╕ сподобалися пейзаж╕. Вони, до реч╕, видають «соборницьке» мислення пан╕ Ем╕л╕╖. Бо ╓ багато суто карпатських: «На висок╕й полонин╕», «Вид на Магурку», «В Кривор╕вн╕», «Гуцульська оселя», «Арн╕ка цв╕те», «Ранн╕й сн╕г» тощо. А ╓ ╕ «сх╕дняцьк╕»: «Сх╕дн╕ земл╕ Укра╖ни», «На озер╕ на Конотопщин╕», «Сильний в╕тер», «Неспок╕йний куток», «Ос╕нь Сумщини»… ╢ нав╕ть один кримський пейзаж: «Анапа – Крим».
Пан╕ Ем╕л╕я ╕ п╕д час акц╕╖ в Ки╓в╕ не витрачала час даремно, а створила сер╕ю портрет╕в голодуючих: Ольги Дячок з Ходорова (Льв╕вська область), Олега Пол╕вчака з ╤вано-Франк╕вська, Наст╕ Лепко з цього ж м╕ста, Сашка Прудникова — молодого прац╕вника яко╖сь «просунуто╖» ки╖всько╖ ф╕рми, п’ятдесятир╕чного чубатого «козака» Павла – останн╕й також з Ки╓ва. А ще пенс╕онера Олекс╕я Бур’яна з К╕ровоградщини, 26-р╕чного безроб╕тного хлопця з Волин╕, який ц╕лий тиждень в╕дголодував б╕ля Укра╖нського дому, а вже пот╕м по╖хав шукати соб╕ роботу... Для кримчан важливо знати, що в╕д АРК голодувала Валентина См╕шко з Керч╕. ╥╖ портрет також збер╕га╓ться в папц╕ пан╕ Ем╕л╕╖, ╕ в╕днин╕ в╕н може бути частинкою ╕стор╕╖ укра╖нського Криму. До реч╕, найб╕льше художниц╕ запам’яталася ж╕нка з Лугансько╖ област╕, яка звернулася до не╖ (як до галичанки) з проханням не в╕ддавати Донбас ╕ Крим на поталу Рос╕╖. Очевидно, мала на уваз╕ ви-словлювання наших л╕тератор╕в Юр╕я Андруховича та Василя Шкляра про те, що безнад╕йно неукра╖нськ╕ (чи антиукра╖нськ╕) територ╕╖ краще «ампутувати»… Ем╕л╕я Бережницька розум╕╓, що це могло бути сказано з метою пробудити укра╖нц╕в, зробити якийсь поштовх, але вигляда╓ воно як… маленька зрада. Бо в Криму ╕ на Донбас╕ живуть м╕льйони укра╖нц╕в, а серед них тисяч╕ ╕ тисяч╕ патр╕от╕в. Жодного метра р╕дно╖ земл╕ чужинцям!
Теплою була зустр╕ч у центр╕ м╕ста з Юр╕╓м Тимошенком (до реч╕, випускником рос╕йсько╖ школи та рос╕янином по батьков╕) та з Михайлом П╕гуляком ╕з села Спас. Вони готов╕ були знову ╖хати до Ки╓ва для продовження акц╕╖! Ще один голодувальник, громадянин США укра╖нсько-польського походження, доктор Мирослав Драган жваво розмовляв з нашим давн╕м передплатником з Рахова Миколою Михайлюком. Говорили про древн╕сть укра╖нсько╖ мови, про под╕бн╕сть деяких сл╕в басксько╖ мови з укра╖нськими д╕алектними словами, про наукову ц╕нн╕сть гуцульського д╕алекту ╕ про потребу його вивчення в школах Гуцульщини. Щоправда, рах╕вчанин, який трохи краще зна╓ реал╕╖ свого краю, охолодив запал пана Мирослава. Мовляв, знайти вчител╕в-гуцул╕в, як╕ могли б фахово викладати цей предмет у школах Закарпаття, не так вже й легко. Зате ╕нформац╕йний прив╕д як сприятливу нагоду для себе можуть використати пол╕тичн╕ русини. Вже хто-хто, а вони завжди перебувають у повн╕й готовност╕ приступити до викладання сво╓╖ досить-таки штучно╖ ╕ максимально в╕ддалено╖ в╕д укра╖нсько╖ «русинсько╖ мови».
Зазначу, що й деяк╕ литовц╕ в╕дзначали День м╕ста: коломийський п╕дпри╓мець Владас Д╕понас ╕ В╕таутас Вайт╓каускас з Калуша (кер╕вник прикарпатського Товариства литовсько╖ культури ╕мен╕ В╕дунаса) того дня в╕дв╕дали «Звениславу». Я зайвий раз переконався, що кафе мимовол╕ ста╓ центром ╕ м╕ського, ╕ прикарпатського культурного життя — причому, не лише укра╖нського. Тут затишно вс╕м про╓вропейським людям, як╕ не в╕тають асим╕ляц╕ю ╕ розум╕ють ц╕нност╕ будь-яко╖ культури. З приводу укра╖нсько╖ ╕ сучасного мовного протистояння Владас Д╕понас сказав так:
— Я не вивчав державно╖ мови спец╕ально, бо при╖хав в Укра╖ну вже в зр╕лому в╕ц╕. Щоправда, перш╕ уроки укра╖нсько╖ отримав ще в Литв╕ в╕д сво╓╖ майбутньо╖ дружини Оксани… Може, й тепер не волод╕ю ц╕╓ю мовою досконало (╕нколи через акцент мене називають б╕лорусом), але вже все розум╕ю, нав╕ть гуцульський д╕алект. Зате не зовс╕м розум╕ю, як╕ можуть бути в Укра╖н╕ проблеми з укра╖нською у тих, хто ма╓ можлив╕сть чути ╕ вивчати ╖╖ з дитинства? Чому в╕д не╖ треба захищати ц╕л╕ рег╕они? Н╕де ╖╖ насильно не нав’язують, а тим паче на сход╕ Укра╖ни…
В╕таутас Вайт╓каускас продовжу╓ думку земляка, але аргументац╕я у нього значно глибша. До того ж, в╕н охоче д╕литься власним досв╕дом «укра╖н╕зац╕╖» ╕ литовським державним досв╕дом мовного в╕дродження:
— ╤стор╕я мо╓╖ «укра╖н╕зац╕╖» трохи довша, н╕ж у Владаса. Разом з мамою у далекому 1968 роц╕, п╕сля зак╕нчення третього класу литовсько╖ школи, я пере╖хав до батька-в╕йськовослужбовця у Новоград-Волинський. Життя в рос╕йськомовному в╕йськовому м╕стечку, навчання в рос╕йськ╕й школ╕ та зустр╕ч╕ з укра╖нською мовою лише на ринку породили в голов╕ десятир╕чного хлопчика ц╕лком лог╕чний висновок: укра╖нська мова – це ужиткова мова селян, окр╕м того, вона якась «неправильна», фактично викривлена рос╕йська. Великою мо╓ю житт╓вою помилкою сл╕д визнати л╕нощ╕ з вивчення укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, що вкуп╕ з жал╕сливим ставленням шк╕льного кер╕вництва до чемного литовського хлопчика дозволили не вивчати укра╖нську мову та л╕тературу. Так ц╕лий пласт культури великого народу промайнув повз мене, а надолужувати прогаяне вже у зр╕лому в╕ц╕ виявилося непростою справою. Пот╕м ми пере╖хали до прикарпатського Калуша, ╕ ось тут я пошкодував, що не вивчав як сл╕д укра╖нську мову на Житомирщин╕…
У перш╕ дн╕ роботи не було жодних мовних проблем – мова сп╕лкування, д╕ловодство, зв╕тн╕сть – все рос╕йською. Працював на посад╕ ╕нспектора орган╕зац╕йного в╕дд╕лу торг╕вл╕ та громадського харчування в╕дд╕лу роб╕тничого постачання х╕м╕чного г╕ганта Прикарпаття — виробничого об’╓днання «Хлорв╕н╕л». Контролював ще одну важливу ланку — роботу з╕ зверненнями та скаргами громадян.
На трет╕й день роботи начальник в╕дд╕лу Роман Середюк сказав мен╕: «Потр╕бно написати в╕дпов╕дь на критичну зам╕тку про торговельн╕ негаразди в газету «Зоря Прикарпаття», але через те, що газета друку╓ться укра╖нською мовою, сл╕д такою ж мовою ╕ в╕дписати». М╕й активний словниковий запас на той час складався з вислову «здоровеньк╕ були» та з тексту дуже популярно╖ тод╕ п╕сн╕ «Червона рута». Довелося братися за розум ╕… надолужувати прогаяне у Новоград-Волинському.
Через тиждень я вже розмовляв приблизно так, як нин╕шн╕й укра╖нський прем’╓р... Але на тому не зупинився. Умовив кер╕вництво закупити для в╕дд╕лу тритомний рос╕йсько-укра╖нський словник та кожну в╕льну хвилину виписував незнайом╕ слова, будував м╕ж ними смислов╕ зв’язки. Працював не за методом Лангеншейдта (як досл╕дник Тро╖ пол╕глот Шл╕ман), а за коренево-гн╕здовим методом, тобто шляхом виписування та вивчення спор╕днених однокореневих сл╕в. Такий практичний «зад╕л» без якихось спец╕альних мовних курс╕в дав потужний ╕мпульс, що не згас ╕ дотепер.
Не обходилося й без мовних курйоз╕в, ляп╕в. Особливо важко давалося оте укра╖нське «г» з придихом, були й прихован╕ насм╕шки, глузування, про як╕ лише згодом здогадувався: приводом ╓ ота нев╕рна вимова.
Проте були й неабияк╕ духовн╕ перемоги чи то над собою, чи то над оточенням — в сенс╕ мого поступового сходження на мовну вершину.
Одного разу до мене звернулася голова комсомольсько╖ орган╕зац╕╖ Катерина Мельник з проханням допомогти в╕днайти переклад якогось слова з рос╕йсько╖ на укра╖нську. Я на хвилинку замислився, а пот╕м «видав» (без використання словника) точний переклад. Але ж я цього слова н╕коли не чув ╕ в оч╕ його не бачив! Пережив неабияку рад╕сть; душу гр╕ло те, що нарешт╕ «прийшла коза до воза», тобто та сама Катерина, яка з мене насм╕халася через неправильну вимову.
Надал╕ разом з однодумцями-сп╕вроб╕тниками розпочав важливу роботу з внормування засм╕чених русизмами укра╖нських торговельних терм╕н╕в. В т╕ роки це було значно прост╕ше, адже була централ╕зац╕я, контроль, зрештою — просто порядок. ╤ щоб «п╕рожено» знову стало «т╕стечком», потр╕бна була лише добра воля купки патр╕от╕в. Принаймн╕ так було в Галичин╕.
Ц╕кавий п╕дх╕д до мовного питання демонстру╓ Литва. П╕сля здобуття незалежност╕ положення Закону про державну мову вт╕лю╓ в життя заснована Сеймом Державна ком╕с╕я з литовсько╖ мови.
Контроль за дотриманням в державних та самоврядних установах, п╕дпри╓мствах, орган╕зац╕ях цього закону, постанов Державно╖ ком╕с╕╖ з литовсько╖ мови та ╕нших правових нормативних акт╕в зд╕йсню╓ Державна ╕нспекц╕я мови. Це наглядова установа, п╕дпорядкована М╕н╕стерству культури Литовсько╖ Республ╕ки та п╕дзв╕тна Державн╕й ком╕с╕╖ з литовсько╖ мови. ╤нспекц╕я уповноважена розглядати справи про адм╕н╕стративн╕ правопорушення та накладати адм╕н╕стративн╕ штрафи за р╕зн╕ порушення у використанн╕ мови. Контроль суворий. Так, до виховательки одного з дитячих садк╕в за порушення порядку використання державно╖ мови було застосовано штраф у розм╕р╕ 500 л╕т╕в (це приблизно 145 ╓вро), а за повторне порушення вона була зв╕льнена з роботи…
╢ ╕ в Литв╕ територ╕╖, де переважна б╕льш╕сть населення сп╕лку╓ться польською або рос╕йською мовами. Та все ж ╕ литовське «ядро» ╓ досить потужним. Вважаю, що укра╖нц╕, якщо хочуть зберегти свою мову, повинн╕ добряче моб╕л╕зуватися ╕ ефективно попрацювати.
Того ж дня в кафе «Звенислава» я зустр╕вся з… ветеранами ки╖вського «Динамо». Виявля╓ться, в╕дом╕ футбол╕сти щороку при╖здять на День м╕ста. Геннад╕й Романюк — власник кафе (а ще депутат м╕сько╖ ради, голова пост╕йно╖ ком╕с╕╖ з питань осв╕ти, культури, туризму, ╕нформац╕йно╖ пол╕тики ╕ свободи слова) дав таке роз’яснення:
— Це вже така традиц╕я, що ветерани «Динамо» (Ки╖в) на День м╕ста при╖здять у Коломию ╕ зустр╕чаються на пол╕ з м╕сцевою командою. Традиц╕йно вони зупиняються у «Звенислав╕». Ми ╖х дуже тепло прийма╓мо, адже свого часу честь укра╖нського футболу хлопц╕ захищали, не шкодуючи свого здоров’я… Може, киянам наше м╕сто спочатку здавалося трохи екзотичним, незвично укра╖нським, але я бачу, що вони поступово починають сприймати «укра╖нськ╕сть» як норму. А щира любов коломиян до ветеран╕в футболу т╕льки сприя╓ цьому процесов╕.
А тепер торкнуся мовного питання глибше. Ось ми тут сьогодн╕ сп╕вали гуцульськ╕ п╕сн╕. ╤ вс╕м вони подобалися, хоч Коломия радше ╓ «столицею» Покуття, а не Гуцульщини. Але ╕нтел╕гентн╕ покутяни на п╕дсв╕домому р╕вн╕ розум╕ють переваги культурного розма╖ття. Гарних п╕сень не може бути забагато! Я н╕коли не забуваю про сво╓ грецьке кор╕ння. ╤ знаю, що не укра╖нськ╕ гетьмани переселили наш народ з Криму у степи Приазов’я, а рос╕йський цар. У грек╕в не питали ╖хньо╖ згоди… П╕сля ухвалення нового мовного закону у нашому кафе перестали звучати рос╕йськ╕ п╕сн╕. Це протест проти активно╖ ╕ надто вже агресивно╖ русиф╕кац╕╖… Зате у нас можуть звучати вс╕ ╕нш╕ п╕сн╕: б╕лоруськ╕, польськ╕, литовськ╕, грецьк╕, англ╕йськ╕, ╕тал╕йськ╕, ╕спанськ╕ тощо. Адже з боку перел╕чених мов ╕ культур нам н╕чого не загрожу╓... Нещодавно д╕знався, що в Луцьку влада збира╓ться закривати рос╕йськ╕ класи. Це також сво╓р╕дний протест проти нового мовного закону, сво╓р╕дна «шокова терап╕я», спроба захистити хоча б те, що поки можна захистити… Бо коли бачиш, що «укра╖нська» Укра╖на скорочу╓ться як шагренева шк╕ра, то вже не до сентимент╕в. Депутат Луцько╖ м╕сько╖ ради Андр╕й Калахан уважно вивчив мовний закон К╕валова-Колесн╕ченка ╕ д╕йшов висновку, що там ╓ низка положень, як╕ дають можлив╕сть пог╕ршити становище меншин на територ╕ях, де вони становлять менше 10% в╕д загально╖ к╕лькост╕ мешканц╕в. У Луцьку рос╕йську р╕дною визнали лише 6,9% городян. Якщо на Сход╕ на задуман╕й основ╕ зменшу╓ться к╕льк╕сть укра╖нських клас╕в, то чому на Заход╕ те саме не можна зробити з рос╕йськомовними? ╤ все це на законних п╕дставах, зг╕дно ╕з законом К╕валова-Колесн╕ченка! Звичайно, так╕ кроки розколюють Укра╖ну, але це краще, н╕ж без опору здавати «все ╕ вся»...
╤ в той же час ми хочемо, щоб кримчани знали: вони нам р╕дн╕. ╤ Галичина буде посл╕довно п╕дтримувати укра╖нство п╕вострова, ус╕х тих, хто сто╖ть на про╓вропейських позиц╕ях. Ми зворушен╕ перемогою чудового боксера Усика Олександра, який сво╖м гопаком ╕ козацьким оселедцем демонстративно п╕дкреслив: в╕н — укра╖нець, хоч ╕ народився в Криму. Такий укра╖нець, що не з╕гнувся п╕д тиском ╕мперського обрусительства, збер╕г свою самобутн╕сть, ╓ для мене дуже близьким ╕ р╕дним… Нагадаю, що по материнськ╕й л╕н╕╖ ╕ я можу себе вважати кримчанином з д╕да-прад╕да. Щоправда, грецького походження. ╤ тому я за багатокультурний Крим, у якому укра╖нська, грецька ╕ кримськотатарська культури також будуть мати право на розвиток ╕ не будуть вит╕снятися ╕ п╕дм╕нятися одн╕╓ю лише рос╕йською… Така мовна пол╕тика, яка проводиться або нав’язу╓ться Кремлем, неймов╕рно зб╕дню╓ св╕т... ╤ треба чинити ╖й оп╕р. Знову Льв╕в, Терноп╕ль, ╤вано-Франк╕вськ, Коломия, Рах╕в повинн╕ будуть ставати мовними фортецями. Принаймн╕ ми до цього готов╕. ╤ таких принципових укра╖нц╕в, як Олександр Усик, хот╕ли б част╕ше бачити у себе в Коломи╖. Спробуйте орган╕зувати таку зустр╕ч — ╕ ви побачите, яким теплим буде наш прийом! А поки що ми передплачу╓мо, чита╓мо ╕ пропагу╓мо «Кримську св╕тлицю» в прикарпатському рег╕он╕; цим не на словах, а на д╕л╕ доводимо свою небайдуж╕сть до кримсько╖ теми.

Серг╕й ЛАЩЕНКО

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #35 за 31.08.2012 > Тема "Урок української"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=10687

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков