Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4452)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4125)
Українці мої... (1661)
Резонанс (2122)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1052)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (242)
Бути чи не бути? (323)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (207)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
«К╤ЛЬКА ДН╤В, ЯКЩО НЕ РАН╤ШЕ»:
У Пентагон╕ сказали, коли Укра╖на отрима╓ перш╕ парт╕╖ озбро╓нь…


ЗЕЛЕНСЬКИЙ - ПРО ДОПОМОГУ США: АМЕРИКАНЦ╤ БАЧАТЬ КОЖЕН СВ╤Й ДОЛАР, ЯКИЙ ЗАХОДИТЬ В УКРА╥НУ
«Усе йде на поле бою, п╕дтримуючи не лише укра╖нську арм╕ю, а й захищаючи демократ╕ю у...


У ПАЛАТ╤ ПРЕДСТАВНИК╤В США ОПРИЛЮДНИЛИ ЗАКОНОПРО╢КТИ ПРО ДОПОМОГУ, УКРА╥Н╤ - МАЙЖЕ $61 М╤ЛЬЯРД
Сп╕кер Майк Джонсон заявив у середу, що плану╓ провести голосування щодо пакета допомоги ц╕╓╖...


ЗВЕРНЕННЯ ЗЕЛЕНСЬКОГО ДО Л╤ДЕР╤В КРА╥Н ╢ВРОСОЮЗУ
Нам ус╕м ╕з вами треба зараз переграти Пут╕на в р╕шучост╕, щоб ця в╕йна нарешт╕ почала йти до...


КАНЦЛЕР ШОЛЬЦ БО╥ТЬСЯ ЯДЕРНИХ ПОГРОЗ ПУТ╤НА
Володимир Зеленський, Президент Укра╖ни…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #10 за 07.03.2003 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#10 за 07.03.2003
Телевізійне звернення Президента України Л. Д. Кучми
.

Телевізійне звернення Президента України Л. Д. Кучми
з нагоди підписання Указу про винесення на всенародне обговорення проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України"
Мої дорогі співвітчизники!
У минулорічному зверненні в День незалежності, як ви пам'ятаєте, я акцентував вашу увагу на необхідності політичної реформи. А саме: на переході до принципово нової для України політичної системи - парламентсько-президентської.
Від мого звернення минуло більш як півроку.
Та цей час не можна вважати втраченим. Ідея політичної реформи почала активно обговорюватися в суспільстві. Зав'язалася широка дискусія. Дедалі більше громадян ставлять конкретні запитання про зміст і терміни реформи.
За цей час в усіх без винятку політичних колах проявився весь спектр ставлення до неї - від повного сприйняття до абсолютного заперечення.
Було створено комісію для опрацювання проекту реформи. Однак багато з тих, хто співав осанну новій системі, більше того - рекламував себе як прихований її автор - саботував її роботу. Маю на увазі спеціально запрошених до неї представників опозиції. Не дала узгоджених результатів і робота комісії, створеної Верховною Радою.
Можна довго міркувати, чому так сталося. Та висновок - буде короткий. Більшість опозиціонерів, хоч і є прихильниками реформи, але розуміють її, значною мірою, примітивно. Як суто арифметичний перерозподіл повноважень. Щось на зразок: забрати - та поділити.
Щоправда, найбільш реалістичні політики дедалі більше усвідомлюють необхідність конструктивних кроків у проведенні реформи. І сьогодні відкриваються реальні можливості для співпраці влади з опозицією. Але поки прийшло це розуміння, час для спільної роботи було втрачено.
Водночас ризикувати майбутнім політичної реформи, майбутнім країни я, як Президент, не хочу і не буду. Саме тому я вирішив вивести обговорення реформи з кола протистояння полярних політичних сил. Якщо політики не зможуть домовитися - арбітром має стати весь народ.
Люди мають обговорити основні положення реформи і самостійно висловити свою думку, а Верховна Рада - затвердити.
Я звертаюся до вас із проханням узяти участь в обговоренні проекту політичної реформи. Виношу її на суд державних структур, але найголовніше - на суд громадськості. На ваш суд, шановні співгромадяни.
Отже, чому слід переходити від президентсько-парламентської до парламентсько-президентської моделі?
Коротко: президентсько-парламентська система відіграла дуже важливу історичну роль, особливо в перші роки державності, забезпечуючи стабільність і  суспільства, і держави. Але сьогодні абсолютно зрозуміло, що в діючій Конституції, по суті, був закладений механізм протистояння законодавчої та виконавчої влади.
Зараз ситуація в економіці - стабільна, почалося поступове економічне зростання.
Останнім аргументом на користь реформи стали  результати минулих виборів і підписання політичної угоди між парламентською більшістю і її урядом, створення самого коаліційного уряду. Маємо вже й практичний досвід співпраці уряду з фракціями більшості.
Тепер слід іти далі. Закріпити цей досвід у змінах до Конституції.
Яка реформа пропонується?
Маємо прийти до політичної системи, що відповідає найбільш поширеній у демократичних країнах Європи парламентсько-президентській моделі. Виборці обирають до парламенту депутатів від тієї чи іншої партії. Партії, які отримали найбільшу підтримку, створюють фракції в парламенті. Ці фракції формують більшість. Більшість - формує уряд.
Більшість і уряд є стрижнем, серцевиною влади - за рахунок надання їм додаткових повноважень.
Про які повноваження йдеться? Передбачається змінити порядок призначення Прем'єр-міністра та формування складу уряду.
Так, Прем'єр-міністра має призначати парламент, Президент - вносить кандидатуру на цю посаду, погоджену парламентською більшістю.
Парламент також затверджує склад уряду, а уряд - керівників центральних органів виконавчої влади. Таким чином кожному буде зрозуміло, хто і за що в державі відповідає. Ви - за те, щоб обрати гідних. Ті, кого ви обрали - за те, щоб зібратися в більшість, більшістю сформувати уряд - і далі підтримувати його законами. Уряд - за щоденне управління економікою та соціальною сферою. Якщо міністри з тієї чи іншої партії показали свою нездатність покращити ситуацію, - на наступних виборах ви - я переконаний - не будете за них голосувати.
За що відповідає Президент? Він залишається гарантом конституційних прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності держави. Верховним Головнокомандувачем та представником держави на міжнародній арені.
Для виконання цих функцій за ним і закріплюється призначення лише міністрів оборони, внутрішніх справ, закордонних справ, з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, чотирьох інших керівників центральних відомств, глав державних адміністрацій - за поданням Прем'єр-міністра. Це має заспокоїти тих, хто побоюється надмірного ослаблення інституту президентства.
Така компромісна пропозиція дає змогу закріпити в Конституції єдність більшості та її уряду - заради спільної відповідальності перед вами. Але водночас - в Основному Законі мають бути передбачені гарантії стабільного функціонування такої конструкції влади. Щоб і зараз, і в майбутньому ті, кого ви обрали, не просто бажали, але й були зобов'язані створити більшість і сформувати уряд. Це буде основою стабільності в Україні.
Саме тому Президент має отримати право достроково розпускати парламент. Особливо підкреслю для тих, хто постійно закидає мені прагнення узурпувати владу: це право потрібне не конкретному Леоніду Кучмі як людині, а всім, хто і після мене виконуватиме функції Президента.
Це своє право Президент може застосувати у трьох чітко визначених випадках. Перший: якщо депутати не спроможні протягом визначеного Конституцією часу сформувати більшість. Другий: якщо більшість не спроможна сформувати уряд. Третій: якщо парламент не може прийняти державний бюджет на наступний рік.
І це - вичерпний перелік.
Важливим елементом реформи стане нова структура парламенту. А саме - розподіл парламенту на дві палати. Одна - формується від партій і блоків, що перемогли на виборах за пропор-ційною системою. Друга - на основі рівного представництва всіх регіонів - областей та міст центрального підпорядкування. Завданням палати регіонів буде забезпечення надійного представництва територій України.
Загальна чисельність Верховної Ради зменшується. Нагадаю, що і запровадження двопалатного парламенту, і зменшення депутатського корпусу - відповідають волевиявленню громадян під час всеукраїнського референдуму 2000 року.
Назву ще кілька запропонованих змін.
Слід розділити в часі вибори до Верховної Ради, органів місцевого самоврядування та вибори Президента. Але щоб не перетворювати Україну на державу з безперервною виборчою кампанією, всі ці вибори мають відбуватися упродовж одного року - на один термін -п'ять років.
І ще одне. Результати всеукраїнського референдуму повинні мати пряму дію і не потребують  затвердження будь-яким органом влади. Адже воля народу - найвищий закон.
Це світова практика.
Шановні співвітчизники!
Завтра я передаю до Верховної Ради проект Закону "Про внесення змін до Конституції України". Я також підписав Указ про винесення його на всенародне обговорення. Цей законопроект буде оприлюднений у засобах масової інформації та виданий окремою брошурою.
І кожен громадянин зможе взяти участь в обговоренні проекту політичної реформи, висловити свої думки. Для цього буде багато можливостей: публічні дискусії, виступи в пресі, звернення до спеціальної робочої групи з питань реформи, у владні структури.
Усі пропозиції та зауваження будуть ретельно вивчені й узагальнені державними структурами - із залученням до цієї справи наукових і громадських організацій, засобів масової інформації - і будуть подані до Верховної Ради.
Ще раз прошу всіх, кому не байдуже майбутнє України, хто зацікавлений у збереженні демократичного напряму розвитку нашої держави, - взяти активну участь в обговоренні цього надзвичайно важливого питання.
м. Київ.
5 березня 2003 р.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #10 за 07.03.2003 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=642

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков