Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4452)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4125)
Українці мої... (1661)
Резонанс (2122)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1052)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (242)
Бути чи не бути? (323)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (207)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ВЕРБНА НЕД╤ЛЯ
Наш╕ традиц╕╖


ПОЕЗ╤Я ╤ ПРОЗА НАШОГО ЖИТТЯ
Третя зб╕рка поез╕╖ - «╥╖ написала в╕йна»…


НЕ ХОДИ НА ЛИСУ ГОРУ…
Наш╕ традиц╕╖


КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #32 за 06.08.2004 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#32 за 06.08.2004
ВІРУЮ...
о. Олег Ведмеденко

Рубрику веде о. Олег Ведмеденко,
протодиякон Луцького кафедрального собору УПЦ КП, інспектор з питань місійної діяльності Луцько-Волинського єпархіального управління.

ВІРУЮ...

"Мені до рук потрапила одна книжечка, в якій стверджується, що традиційні християнські релігії, а також більшість протестантських вірять не в Єдиного Бога, а в трьох Богів. Допоможіть розібратися...", - звернувся до нас один із читачів...
Православний Символ віри починається словами: "Вірую во Єдиного Бога...", і цим усе сказано. Різноманітні ж інсинуації стосовно вчення православної Церкви виникають, як правило, через нерозуміння (або ж небажання зрозуміти) тих чи інших догматів православ'я. Як і сказано у пророка: "Погине народ Мій за те, що не має знання" (Осії, 4 розділ, 6 вірш). Насправді догмат ("догмат" - визначення істини, від грецького dogma (dogmatos) - "вчення", "усталений погляд") про Пресвяту Тройцю містить у собі дві головні істини:
1. Бог Єдиний по Сутності Своїй, але Триєдиний в Особах (Лицях), тобто Бог є Триєдиний, Триіпостасний, Тройця Одноістотна і Нероздільна.
2. Іпостасі (від грецьк. "іпостась" - "лице", введено в богословську традицію святим Афанасієм Олександрійським) мають особисті, або ж іпостасні властивості: Отець не рожденний; Син народжений від Отця; Святий Дух - сходить від Отця.
Наочним прикладом для розуміння суті вчення про Триіпостасність Божества є порівняння Бога з Сонцем. Ми говоримо про сонце як про конкретний об'єкт, як про існуючу реальність (це - Отець). Але воно також і світить. І бачимо ми його тільки як світло, як конкретні фотони світла, що народжуються від сонця (це - Син, Бог Слово, Світло для світу. "Хто бачив Мене, той бачив Отця", - говорить Христос (див. Івана, 14 розділ, 8-11 вірші)). Але сонце іще й гріє! І це тепло ми відчуваємо на собі, ця енергія зігріває нас (от вам і Дух, Якого бачити ми не можемо, але силу Його відчуваємо). І кому спаде на думку сказати, що ми віримо в існування трьох сонць? Ні, сонце одне! Але сприймаємо ми його немовби в трьох лицях, трьох проявах, трьох іпостасях...
Звертаючись до Пресвятої Тройці в молитвах своїх, Церква закликає Її в однині, а не в множині:
"Тобі слава належить, Господи, Боже наш, і Тобі (а не Вам!) славу віддаємо, - Отцю, і Сину, і Святому Духові нині, і повсякчас, і на віки вічні. Амінь".
Бог є Любов. І любов ця у Святій Тройці звернена як усередину Божественного буття, так і на сотворений Нею світ. Бог є над нами (Бог Отець), Бог є з нами (або посеред нас) (Бог Син) і, нарешті, Бог є в нас (Бог Дух Святий). Але все це - Єдиний Бог, як і сказано:
"Один Господь, одна віра, одне хрещення; один Бог і Отець усіх, що Він над усіма, і через усіх, і в усіх" (Ефесянам, 4 розділ, 5-6 вірші).
Оскільки Бог по самій Сутності Своїй є увесь Свідомість, і Думка, і Самосвідомість, - то й кожне з Цих троїстих проявів Його як Бога Єдиного має самосвідомість а, отже, кожне - є Лице (Особа). Але Самосвідомість ця насправді є єдиною Самосвідомістю Сущого - нероздільна, хоча й не злита, як трилисник конюшини або клена. Три Лиця заховуються в Єдиній Сутності - і це велика таємниця: Отець через Сина Духом Святим здійснює Свій Божественний промисел...
У першій книзі Біблії "Буття", в першому ж розділі її, читаючи про сотворення людини, бачимо, що Господь проявляє Себе як Триєдиний Бог-Творець:
"І сказав Бог:
"...Створімо (а не "Створю"!) людину за образом Нашим, за подобою Нашою..."
І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив..." (Буття, 1 розділ, 26-27 вірші).
А в оповіді про явлення Божества Аврааму сказано:
"І явився до нього Господь між дубами Мамре...
І він ізвів очі свої та й побачив: ось три Мужі стоять біля нього.
І побачив, і вибіг із входу намету назустріч Їм, - і вклонився до землі, та й промовив: "Господи, коли тільки знайшов я милість в очах Твоїх ("Твоїх" - однина. Три в одно...), - не проходь повз Свойого раба!.." (Бут. 18.1-3).
"Бачите, - повчає блаженний Августин, - Авраам зустрічає Трьох, а поклоняється Єдиному... Уздрівши Трьох, він зрозумів таїну Трійці, а вклонившись як Одному, сповідав Єдиного Бога в трьох Лицях".
Троїстість Лиць в Бозі явлена і в Новому Заповіті - в пришесті Сина Божого та даруванні Духа Святого. Явлення Бога в Трійці буквально здійснилося під час хрещення Господа Ісуса в Івана (Син хрестився в Йордані, з Неба чувся голос Отця, і Дух Святий злинув на Нього як голуб), чому й саме
хрещення це у православ'ї іменується Богоявленням. А перед вознесінням на Небо Господь наш Ісус Христос заповідав учням Своїм: "Тож ідіть, і навчіть всі народи, хрестячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа..." (Матвія, 28 розділ, 19 вірш). І святий Амвросій зазначає:
"Сказав Господь: "во Ім'я", а не "во Імена", тому що один Бог, не багато імен, - бо не два Бога, і не три Бога..."

† † †

ВИЙШЛА В СВІТ нова книга протодиякона Олега Ведмеденка - "ІЩЕ НІЧ..." (серія "Відповіді священнослужителя", 180 стор.).
Ця серія присвячена відповідям на запитання, які найчастіше зустрічаються у священичій практиці. Запитання ці досить різноманітні, і бувають непростими, а інколи й дуже гострими. Умовно їх можна поділити на три групи:
* запитання, що стосуються біблійної символіки, і взагалі тлумачення Святого Письма;
* запитання відносно канонів, обрядів, догматів церкви, а також проблем церковного життя;
* запитання, які сформовані під впливом поглядів різноманітних протестантських конфесій.
Книга має світоглядний характер і призначена для широкого кола читачів.
НАПИШІТЬ НАМ, і ми поінформуємо Вас, як отримати поштою книги, конспекти лекцій, а також аудіозаписи лекцій та проповідей отця Олега. У лист вложіть порожній конверт із зворотною адресою.
НАША АДРЕСА: Україна, 43021, Луцьк-21, а/с 18, Біблійні курси, протодиякону Олегу Ведмеденку.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #32 за 06.08.2004 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2285

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков