Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4452)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4125)
Українці мої... (1661)
Резонанс (2122)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1052)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (242)
Бути чи не бути? (323)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (207)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
«К╤ЛЬКА ДН╤В, ЯКЩО НЕ РАН╤ШЕ»:
У Пентагон╕ сказали, коли Укра╖на отрима╓ перш╕ парт╕╖ озбро╓нь…


ЗЕЛЕНСЬКИЙ - ПРО ДОПОМОГУ США: АМЕРИКАНЦ╤ БАЧАТЬ КОЖЕН СВ╤Й ДОЛАР, ЯКИЙ ЗАХОДИТЬ В УКРА╥НУ
«Усе йде на поле бою, п╕дтримуючи не лише укра╖нську арм╕ю, а й захищаючи демократ╕ю у...


У ПАЛАТ╤ ПРЕДСТАВНИК╤В США ОПРИЛЮДНИЛИ ЗАКОНОПРО╢КТИ ПРО ДОПОМОГУ, УКРА╥Н╤ - МАЙЖЕ $61 М╤ЛЬЯРД
Сп╕кер Майк Джонсон заявив у середу, що плану╓ провести голосування щодо пакета допомоги ц╕╓╖...


ЗВЕРНЕННЯ ЗЕЛЕНСЬКОГО ДО Л╤ДЕР╤В КРА╥Н ╢ВРОСОЮЗУ
Нам ус╕м ╕з вами треба зараз переграти Пут╕на в р╕шучост╕, щоб ця в╕йна нарешт╕ почала йти до...


КАНЦЛЕР ШОЛЬЦ БО╥ТЬСЯ ЯДЕРНИХ ПОГРОЗ ПУТ╤НА
Володимир Зеленський, Президент Укра╖ни…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 16.03.2018 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#11 за 16.03.2018
Ахтем Се╕табла╓в, режисер театру ╕ к╕но: КУЛЬТУРА ПОВИННА БУТИ ХЕДЛАЙНЕРОМ У ПРОЦЕС╤ «ЗШИВАННЯ» УКРА╥НИ

Ахтем Се╕табла╓в, чий ф╕льм «К╕борги» ма╓ неабиякий глядацький усп╕х не лише серед укра╖нсько╖ аудитор╕╖, а також гарно сприймався на презентац╕╖ у В╕дн╕, вже розпочав п╕дготовчу роботу над сво╓ю п'ятою к╕нокартиною. Ми буквально висмикнули його з╕ щ╕льного граф╕ка виробничого процесу, наша розмова була не довгою, але дуже ц╕кавою.

- Ахтеме, одразу попрошу тр╕шки в╕дкрити к╕нозакул╕сся вашого нового ф╕льму. На якому етап╕ зараз робота над ним?
- Жанрово «Захар Беркут» – це ╕сторична драма. Зараз ми у п╕дготовчому пер╕од╕, група в╕дпрацьову╓ сценар╕й, займа╓ться пошуком локац╕й, першим в╕дбором актор╕в, художник-поставник працю╓ над тим, що ма╓ бути в кадр╕. Велику увагу прид╕ля╓мо моментам, пов'язаним ╕з комп'ютерною граф╕кою.
- Там будуть сцени, як╕ вимагають не т╕льки акторсько╖ роботи, а й застосування ╕нших засоб╕в?
- Н╕чого нового, чого не знав би к╕нематограф до нас, – там не буде. Хоча вже зараз зрозум╕ло, що на зйомках можуть виникнути певн╕ складнощ╕, оск╕льки тако╖ локац╕╖, яка в╕дпов╕дала б нашим завданням, поки що нема╓. Зокрема, у нас ╓ сцена руйнування гребл╕, п╕сля чого величезна хвиля води змива╓ 10-тисячну арм╕ю могол╕в. Поки що, тако╖ локац╕╖ ми в Укра╖н╕ не знайшли ан╕ в Карпатах, ан╕ в Закарпатт╕, н╕ в Прикарпатт╕, тому напевно побуду╓мо декорац╕ю. Нам потр╕бно в╕дтворити величезну ущелину м╕ж скелями. Власне, таких зйомок, в яких буде по╓днуватися комп'ютерна граф╕ка ╕ гра наживо, – заплановано багато: сцена потопу, велика к╕льк╕сть бойових сцен, у яких залучен╕ кон╕. Вершник╕в вт╕люватимуть наш╕ каскадери. Взагал╕, буде довол╕ багато сцен, пов'язаних ╕з використанням збро╖ того часу, але я спод╕ваюся, що наша картина буде не т╕льки про бойов╕ д╕╖, а здеб╕льшого про житт╓вий конфл╕кт св╕тогляд╕в. Ми намагалися зробити под╕бне на територ╕╖ ф╕льму «К╕борги», ╕ мен╕ зда╓ться нам це вдалося.
Основний акцент я хочу зробити на р╕зниц╕ м╕ж св╕тоглядами ╕ баченням того, як повинна розвиватися громада ╕ держава. Якщо проводити паралел╕, то це конфл╕кт м╕ж тухольським боярином Тугаром Вовком та власне громадою села Тухля. Я хочу закцентувати на тому, що Тугар Вовк, побачивши систему координат, побудовану в Могольськ╕й ╕мпер╕╖, захопився нею ╕ вважав, що держава може розвиватися т╕льки за умов в╕йськово╖ авторитарно╖ системи ╕ повинна мати саме таку вертикально-╕нтегровану систему, коли влада верховного правителя н╕ким не п╕дда╓ться сумн╕ву.
Звичайно,така позиц╕я боярина вступила в конфл╕кт ╕з позиц╕╓ю м╕сцево╖ громади, яка ╓ прообразом демократичного сусп╕льства, де вс╕ важлив╕ р╕шення споконв╕ку приймалися сп╕льно, ╕ ця громада стор╕ччями домовлялася про те, як найкраще побудувати власне життя, щоб кожна людина в╕дчувала себе часткою ц╕лого, була захищена, ╕ при цьому в╕дчувала в╕дпов╕дальн╕сть за те, що в╕дбува╓ться у не╖ в хат╕, у не╖ в громад╕ та у не╖ в держав╕.
Св╕това драматург╕я, а я впевнений, що ╤ван Франко ╓ яскравим представником не т╕льки укра╖нсько╖, а й св╕тово╖ л╕тературно╖ спадщини, м╕стить багато таких паралелей, ╕ як показу╓ час, твори таких митц╕в завжди актуальн╕.
- ╤ кожне покол╕ння ╖х буде в╕дкривати для себе по-новому.
- Так, ╖х можна в╕дкривати для себе знову ╕ знову та знаходити в╕дпов╕д╕ на питання, як╕ турбують нас сьогодн╕.
- Ви визнача╓те цей ф╕льм як патр╕отичне к╕но?
- Я б не став зараз роздавати маркери – це патр╕отичне к╕но, а це – не патр╕отичне.
- У цьому роц╕ на виробництво патр╕отичного к╕но вид╕лено 500 тисяч державних кошт╕в, але поки що самого визначення – що вважати «патр╕отичним» к╕но – н╕бито, не ╕сну╓. Як вважа╓те, хто ма╓ це визначати, хто ма╓ ув╕йти до складу под╕бно╖ ком╕с╕╖?
- Це велике питання. Я можу т╕льки припустити, що до тако╖ ком╕с╕╖ мають ув╕йти люди, як╕ знаються на к╕но, а також люди, котр╕ багатьма роками сво╓╖ прац╕ та сво╖ми здобутками це к╕но п╕дтримували. Сп╕льними зусиллями вони б╕льш-менш об'╓ктивно зможуть визначати, що саме через ф╕льми п╕де на користь виховання патр╕отизму в людях.
Абсолютно зрозум╕ло, що к╕но повинно нести в соб╕ як гуман╕стичну, так ╕ виховну складову. Проте, це довол╕ складне питання, тому що, наск╕льки мен╕ в╕домо, у М╕н╕стерств╕ культури зараз ще нема╓ такого в╕дпрацьованого ╕нструментар╕ю, який ╓ у Держк╕но. Мен╕ зда╓ться, це буде дуже непроста розмова: питання в тому, на кого будуть спрямован╕ ц╕ грош╕; говорять саме про телев╕з╕йний продукт, а хто буде його виробляти? Довол╕ дивна ситуац╕я, коли величезний бюджет буде спрямовано виключно на телеканали, як╕ вс╕ ╓ комерц╕йними. Я не вважаю це правильним р╕шенням, нав╕ть якщо вони будуть виробляти патр╕отичн╕ сер╕али. А де ж тод╕ розвиток ╕ндустр╕╖, де ж в╕льний ринок ╕дей, в╕льний ринок можливостей?
- Як ви оц╕ню╓те нин╕шн╕й стан укра╖нського к╕норинку, адже у нас ╓ н╕ш╕, як╕ поки що зовс╕м не заповнен╕: п╕дл╕тков╕ сер╕али, осв╕тн╕ ф╕льми та мультф╕льми, наприклад. Як вважа╓те, хто ма╓ ╕н╕ц╕ювати створення цього продукту – держава чи сам╕ митц╕?
- Ма╓ бути ц╕лий комплекс р╕шень, як╕ повинна ╕н╕ц╕ювати в тому числ╕ й держава, тому що, я так в╕дчуваю, в сусп╕льств╕ вже давно ╓ у цьому нагальна потреба ╕ ╓ довол╕ багато ╕н╕ц╕атив з╕ створення як осв╕тн╕х мультф╕льм╕в, так ╕ сер╕ал╕в, зокрема молод╕жних.
Нам не треба вигадувати якогось велосипеда: ╓ приклади багатьох ╓вропейських кра╖н, котр╕ мають досв╕д з╕ створення саме такого контенту. Наприклад Польща, Литва, Франц╕я, Швец╕я, США. Ф╕льм «Хоробре серце» чи «Патр╕от» Мела Г╕бсона – це патр╕отичне к╕но?
- Я вважаю, так.
- Мистецтво – взагал╕, дуже суб'╓ктивна р╕ч, тому до нього треба п╕дходити обережно. Ма╓ бути дуже тонка межа м╕ж «ура»-патр╕отизмом, завзят╕стю майдану ╕ розум╕ння – чи потр╕бно взагал╕ те, що ти намага╓шся нав'язати глядачев╕. Це ж почуття смаку ╕ власного св╕тосприйняття.
- Але ж у к╕но мають бути маркери, як╕ ╕дентиф╕кують кра╖ну, де в╕дбува╓ться д╕я. Зараз, мен╕ зда╓ться, ╕нод╕ зн╕мають укра╖нськ╕ сер╕али, але дивишся ╕ не розум╕╓ш – де все в╕дбува╓ться. Це комерц╕йний розрахунок такий?
- Справа не в тому, що ╓ комерц╕йний розрахунок. Якщо в╕дверто говорити про те, що ви ма╓те на уваз╕, то д╕йсно – багато телесер╕ал╕в зн╕маються саме з метою подальшого ╖х продажу до Рос╕йсько╖ Федерац╕╖. Треба називати реч╕ сво╖ми ╕менами.
Щоб в╕дзначити, що це д╕йсно укра╖нське к╕но, в ньому повинн╕ бути наш╕ м╕ста, природа, геро╖, наша ситуац╕я. Щоб ми не ховали сором'язливо номери машин, не перевдягали форму – спочатку це укра╖нський пол╕цейський, пот╕м рос╕йський. Взагал╕ не повинн╕ ╕снувати так╕ реч╕.
Якщо говорити про мову ф╕льм╕в, то потр╕бно мати на уваз╕, що, принаймн╕, зараз ми розмовля╓мо в кра╖н╕ двома мовами. Я за те, щоб ус╕ засоби масово╖ ╕нформац╕╖ були стов╕дсотково укра╖номовними, але ж у побут╕ ми можемо говорити будь-якою мовою.
Ми повинн╕ зробити все, щоб наш╕ д╕ти пишалися тим, що живуть у ц╕й кра╖н╕, пишалися людьми, як╕ живуть з нами поряд, розум╕ли, що вс╕ ми р╕зн╕, але ми – ╓дин╕
- Ви заговорили про виховання д╕тей, а з якого в╕ку дитин╕ вже можна показувати, знову ж таки, вживу це слово – патр╕отичне к╕но? З╕ сво╖ми д╕тьми ви вже говорили про ╕стор╕ю власного народу?
- Так, вони знають, вони ж ╕нод╕ зн╕маються у мене, молодший син зн╕мався у «Хайтарм╕», був у масовц╕.
Я хот╕в би трохи розширити поняття патр╕отизму. Ми повинн╕ зробити все, щоб наш╕ д╕ти пишалися тим, що живуть у ц╕й кра╖н╕, пишалися людьми, як╕ живуть з нами поряд, розум╕ли, що вс╕ ми р╕зн╕, але ми – ╓дин╕, ╕ для вс╕х ╓ однаков╕ людськ╕ ц╕нност╕ – доброта, вихован╕сть, осв╕та, толерантн╕сть, почуття власно╖ г╕дност╕. Ось про це потр╕бно розпов╕дати. Можна нав╕ть створювати осв╕тн╕ мультф╕льми про те, як себе поводити в певних ситуац╕ях, як навчитися робити щось для того, щоб знати б╕льше, це – безк╕нечна територ╕я для розвитку.
- Зараз почали зн╕мати багато укра╖нських ф╕льм╕в ╕ сер╕ал╕в, чи вистача╓ актор╕в? Чи потраплять до к╕но- ╕ телеф╕льм╕в нов╕ обличчя?
- Звичайно – ╕ довол╕ багато. Але, якщо актора запрошують грати пост╕йно – це св╕дчить про те, що в╕н затребуваний, а також вказу╓ на певне побоювання тих, хто виробля╓ даний контент, брати або шукати ╕нш╕, менш в╕дом╕ ╕мена.
Але я не згоден, що зараз нема╓ такого пошуку ╕ нема╓ нових ╕мен. Власне, той факт, що к╕лька рок╕в тому в╕дбулася заборона рос╕йських сер╕ал╕в, став довол╕ м╕цним поштовхом до пошуку сво╖х актор╕в, ╕ не т╕льки в Ки╓в╕. Я знаю багато талановитих актор╕в з р╕зних куточк╕в кра╖ни, як╕ досить усп╕шно зн╕маються ╕ в телесер╕алах, ╕ в прокатному укра╖нському к╕но. Ми, як ╕ глядач╕, також прагнемо появи нових ╕мен, нових облич ╕ працю╓мо в цьому напрямку.
Кожного року випуска╓ться багато актор╕в театру ╕ к╕но, та далеко не вс╕ з них у подальшому знаходять пост╕йну роботу. Мабуть треба думати над тим, щоб набирати не так багато курс╕в. Як показу╓ досв╕д, значна б╕льш╕сть тих, хто добре вчиться, вже в пер╕од навчання ч╕тко розум╕ють – ким хочуть бути й працюють над собою кожного дня – так╕ знаходять соб╕ роботу. Це ж св╕домий виб╕р людини. Актор – це не проста профес╕я, багато що залежить, окр╕м таланту ╕ прац╕, ще й в╕д удач╕.
Як св╕дчить м╕й досв╕д, найб╕льш усп╕шною ╓ практика, коли студенти, як╕ навчаються у практикуючих режисер╕в, к╕норежисер╕в, театральних режисер╕в, приходять туди, де працю╓ ╖хн╕й наставник, ╕ бачать на практиц╕, як вт╕лю╓ться в життя те, чому в╕н ╖х навча╓.
Я бачу хорошу тенденц╕ю, що зараз багато саме практикуючих режисер╕в ╕дуть до виш╕в викладати, зокрема Дмитро Михайлович Богомазов, Олекс╕й ╤ванович Л╕совець, Едуард Маркович Митницький.
- Ахтеме, ви ╕ режисер, ╕ актор, а що вам ближче, в як╕й рол╕ вам комфортн╕ше?
- Комфортн╕ше в рол╕ актора, а ц╕кав╕ше – в рол╕ режисера.
- Комфортн╕ше в рол╕ актора, чому?
- Тому що ти в╕дпов╕да╓ш т╕льки за свою д╕лянку роботи ╕ на тоб╕ не лежить тягар всього ф╕льму або телесер╕алу. Ти ма╓ш зону сво╓╖ в╕дпов╕дальност╕, як людини ╕ профес╕онала на територ╕╖ сво╓╖ рол╕, а коли ти режисер – ти в╕дпов╕да╓ш за все.
- Ваша мама – теж актриса, вона вплинула на виб╕р вашо╖ профес╕╖?
- Вона взагал╕ була ╕н╕ц╕атором того, щоб я став артистом. П╕сля школи я вважав, що якщо у мене ╓ якийсь шанс вступити хоч куди-небудь, то лише на факультет ф╕зичного виховання, але у 1989 роц╕ я не вступив до тод╕шнього Кримського ун╕верситету на факультет ф╕зичного виховання.
- Ф╕зруком хот╕ли бути? А яким видом спорту займалися?
- Я займався баскетболом ╕ боротьбою дзюдо. Навчався я не дуже добре, був таким громадським д╕ячем у школ╕, брав участь у р╕зноман╕тних заходах – ╕ таким чином у мене була можлив╕сть не так багато уваги прид╕ляти власн╕й осв╕т╕. Це вс╕х влаштовувало, ╕ мене в першу чергу. Мама, мабуть, побачила в мен╕ акторськ╕ зд╕бност╕ й потайки в╕д мене в╕ддала документи на спец╕альний курс для в╕дродження кримськотатарського театру при Кримському ун╕верситет╕ культури. ╤ я, з подивом для себе, вступив до нього, навчався, пот╕м працював актором. П╕зн╕ше при╖хав до Ки╓ва, вступив до вишу Карпенка-Карого на в╕дд╕лення театрально╖ режисури.
- А на виб╕р доньки, яка також вчилася на режисерському факультет╕, ви якось впливали?
- Н╕. Це було ╖╖ самост╕йне р╕шення. Я взагал╕ намагаюся т╕льки п╕дтримувати виб╕р д╕тей. Так, я ╖й казав, що це нелегка справа ╕ дуже багато залежить в╕д удач╕, але вона у мене талановита, кр╕м того – вона актриса, вона взагал╕ любить вчитися – ╕ тому пробу╓ себе зараз у р╕зноман╕тних галузях.
- А молодш╕, як ви вважа╓те, продовжать династ╕ю?
- Не знаю, якщо казати про наймолодшу доньку Соф╕ю, – мабуть, що так. Молодший син також гуман╕тар╕й, але йому б╕льш ц╕кава ╕стор╕я, в╕н нею дуже захоплю╓ться: не знаю, чи стане в╕н артистом, але добрим ╕сториком – мабуть що, може стати.
- Нещодавно був День сол╕дарност╕ з кримськотатарським народом, вже чотири роки пройшло в╕д тод╕, як Рос╕йська Федерац╕я окупувала Крим, ви зараз сп╕лку╓теся з родичами, як╕ там лишилися?
- Так, пост╕йно, майже кожного дня. Ми, звичайно ж, п╕дтриму╓мо зв'язок.
- Але не бува╓те там?
- Н╕, не був уже чотири роки.
- Давайте повернемося до вашого, як я наполегливо його називаю, патр╕отичного ф╕льму «К╕борги». Ви його так не марку╓те, але особисто для мене – в╕н приклад того, яким ма╓ бути патр╕отичне к╕но.
- Це прекрасно, якщо людина п╕д час або п╕сля перегляду ф╕льму пережива╓ горд╕сть за кра╖ну, в як╕й живе, в╕дчува╓ емпат╕ю до геро╖в картини, а у ╖╖ пам'ят╕ залишаться тези та висловлювання персонаж╕в стр╕чки. Або, якщо глядача п╕сля перегляду в╕йськово╖ драми не полиша╓ атмосфера п╕днесення – що в╕д нього також багато що залежить. Ми ж вс╕ мр╕╓мо жити в ╓вропейськ╕й кра╖н╕, з верховенством права, гарними дорогами, як╕сною осв╕тою, г╕дною пенс╕╓ю для наших батьк╕в. Це патр╕отизм? Я вважаю, що так – це патр╕отизм, коли ти намага╓шся зробити щось довкола себе кращим.
- Ви щойно презентували «К╕борг╕в» у В╕дн╕, розкаж╕ть – як сприйняла його не укра╖нська аудитор╕я.
- Там було 50х50 в╕дсотк╕в укра╖нська ╕ не укра╖нська аудитор╕я, укра╖нська – це, зокрема, укра╖нц╕, як╕ мешкають у В╕дн╕. На презентац╕╖ був потужний корпус дипломат╕в, починаючи з Президента Парламентсько╖ асамбле╖ ОБС╢, представники ОБС╢, було дек╕лька посл╕в р╕зних кра╖н. Зал був ущент заповнений, люди нав╕ть стояли у проходах. Нас дуже тепло сприймали ╕ пот╕м наговорили дуже багато добрих сл╕в, ц╕кавилися, що в╕дбува╓ться в Укра╖н╕, – це було дуже при╓мно.
- Хочу повернутися до питання мови: чи д╕йсно справжн╕ патр╕оти мають говорити виключно укра╖нською?
- Геро╖ ф╕льму «К╕борги» говорили й укра╖нською, ╕ рос╕йською саме тому, що ми хот╕ли п╕дкреслити – у нас не громадянська в╕йна, у нас в╕йна цив╕л╕зац╕йного вибору м╕ж совковим, нав'язаним Рос╕йською Федерац╕╓ю, ╕ нашим про╓вропейським майбутн╕м.
Проблема ╕сну╓, адже ск╕льки стор╕ч знищувалося все, що ╕ндентиф╕ку╓ укра╖нц╕в, як укра╖нц╕в – у тому числ╕ й укра╖нська мова. Але я знаю справжнього патр╕ота Укра╖ни ╢вгена Жукова, позивний Маршал, тод╕ кап╕тан 79-╖ аеромоб╕льно╖ бригади, зараз очолю╓ патрульну пол╕ц╕ю Укра╖ни. ╤ ус╕м тим, хто робить закиди – мовляв, ти не патр╕от, бо не розмовля╓ш укра╖нською, мен╕ хочеться сказати: ну, так п╕дн╕м╕ть свою дупу, якщо ви добре розмовля╓те, п╕д╕ть туди ╕ скаж╕ть ╢вгену Жукову: не треба мене захищати, бо ти не говориш укра╖нською, давай я зам╕сть тебе загину. Н╕хто ж цього не робить.
Як ми можемо побудувати майбутн╓ кра╖ни, якщо нав╕ть п╕дручники ╕стор╕╖ для д╕тей написан╕ тими, хто хот╕в нас якраз ╕ посварити. Нам нашу ╕стор╕ю як нав'язали колись, так ми на цьому й сидимо. Тому в нас ╕ в╕йна, бо за 23 роки незалежност╕ Укра╖ни н╕чого не було зроблено для того, аби ми в╕дчули себе ╓диним народом. Нам т╕льки страхи продукували: мовляв, кримськ╕ татари хочуть в╕дгризти Крим ╕ втекти з ним до Туреччини, на сход╕ кра╖ни живуть виключно марг╕нали, на Закарпатт╕ – сепаратисти, а в Сумськ╕й област╕ – т╕льки рос╕йськомовн╕, як╕ т╕льки й дивляться в б╕к Рос╕╖.
Я вважаю, що культура повинна бути хедлайнером у тому, що вс╕ пол╕тики називають об'╓днанням, зшиванням кра╖ни. Чомусь Вакарчука ╕ його укра╖нськ╕ п╕сн╕ слухають скр╕зь – ╕ в Криму слухають, повн╕ стад╕они були, ╕ нав╕ть в Рос╕╖.
Але ми руха╓мося вперед, ╕ нин╕шн╕й стан речей да╓ мен╕ впевнен╕сть у майбутньому – на жаль, через в╕йну, але, мабуть, так повинно було статися.
Любов Баз╕в
(Укр╕нформ)

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 16.03.2018 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=19768

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков