"Кримська Свiтлиця" > #29 за 17.07.2015 > Тема "З перших уст"
#29 за 17.07.2015
ВЕРХОВНА РАДА ПРОГОЛОСУВАЛА ЗА ЗМ╤НИ ДО КОНСТИТУЦ╤╥
Народн╕ депутати внесли до порядку денного друго╖ сес╕╖ парламенту та направили до Конституц╕йного Суду законопроект № 2217а про внесення зм╕н до Конституц╕╖ Укра╖ни щодо децентрал╕зац╕╖ влади. Як переда╓ кореспондент «Укр╕нформу», в╕дпов╕дне р╕шення п╕дтримали 288 нардеп╕в. До ухвалення такого р╕шення народн╕ депутати дв╕ч╕ сп╕вали Г╕мн Укра╖ни. Один раз п╕сля виступу Олега Ляшка, вдруге депутати засп╕вали г╕мн безпосередньо перед ухваленням на прохання Президента Укра╖ни. «Метою законопроекту ╓ в╕дх╕д в╕д централ╕зовано╖ модел╕ управл╕ння в держав╕, забезпечення спроможност╕ м╕сцевого самоврядування та побудова ефективно╖ системи територ╕ально╖ орган╕зац╕╖ влади в Укра╖н╕, враховуючи принципи субсид╕арност╕, повсюдност╕ та ф╕нансово╖ самодостатност╕ м╕сцевого самоврядування», — сказав народний депутат Руслан Князевич п╕д час оголошення висновку проф╕льного ком╕тету щодо законопроекту. В╕дпов╕дний законопроект № 2217а передбача╓, що виконавчу владу в районах ╕ областях, у Ки╓в╕ та Севастопол╕ зд╕йснюють префекти. Префект ╓ державним службовцем, якого признача╓ на посаду та зв╕льня╓ з посади за поданням Кабм╕ну Президент Укра╖ни. Також законопроект регламенту╓, що префект п╕д час зд╕йснення сво╖х повноважень в╕дпов╕дальний перед Президентом Укра╖ни, п╕дзв╕тний та п╕дконтрольний уряду. Префект на в╕дпов╕дн╕й територ╕╖ зд╕йсню╓ нагляд за додержанням Конституц╕╖ ╕ закон╕в Укра╖ни органами м╕сцевого самоврядування, координу╓ д╕яльн╕сть територ╕альних орган╕в центральних орган╕в виконавчо╖ влади. Зг╕дно ╕з законопроектом, перфект спрямову╓ й орган╕зову╓ д╕яльн╕сть територ╕альних орган╕в центральних орган╕в виконавчо╖ влади та забезпечу╓ ╖хню вза╓мод╕ю з органами м╕сцевого самоврядування в умовах во╓нного або надзвичайного стану, надзвичайно╖ еколог╕чно╖ ситуац╕╖. Систему адм╕н╕стративно-територ╕ального устрою Укра╖ни, як передбачено у проект╕ закону, складають адм╕н╕стративно-територ╕альн╕ одиниц╕: громади, райони, рег╕они. Територ╕я Укра╖ни под╕лена на громади. Громада ╓ первинною одиницею у систем╕ адм╕н╕стративно-територ╕ального устрою Укра╖ни. Дек╕лька громад становлять район. АР Крим та област╕ ╓ рег╕онами Укра╖ни. Особливост╕ Ки╓ва, Севастополя у систем╕ адм╕н╕стративно-територ╕ального устрою Укра╖ни визначаються окремими законами. Законопроектом передбачено, що особливост╕ зд╕йснення м╕сцевого самоврядування в окремих районах Донецько╖ ╕ Лугансько╖ областей визначаються окремим законом. Окр╕м того, законопроект передбача╓, що територ╕альна громада зд╕йсню╓ м╕сцеве самоврядування як безпосередньо, так ╕ через органи м╕сцевого самоврядування шляхом самост╕йного регулювання сусп╕льних справ м╕сцевого значення та управл╕ння ними в межах Конституц╕╖ ╕ закон╕в Укра╖ни. Голова громади, депутати ради громади, районно╖, обласно╖ ради обираються на в╕льних виборах на основ╕ загального, р╕вного ╕ прямого виборчого права шляхом та╓много голосування. У законопроект╕ зазначено, що матер╕альною ╕ ф╕нансовою основою м╕сцевого самоврядування ╓ земля, рухоме ╕ нерухоме майно, природн╕ ресурси, ╕нш╕ об’╓кти, що ╓ у комунальн╕й власност╕ територ╕ально╖ громади. Окр╕м того, ф╕нансовою основою передбачаються м╕сцев╕ податки ╕ збори, частина загальнодержавних податк╕в та ╕нш╕ доходи м╕сцевих бюджет╕в. Законопроект № 2217а регламенту╓, що повноваження с╕льських, селищних, м╕ських гол╕в та депутат╕в м╕сцевих рад, обраних на чергових виборах у жовтн╕ 2015 року та м╕сцевих виборах у пер╕од з жовтня 2015 року до жовтня 2017 року, припиняються з дня набуття повноважень в╕дпов╕дно головами громад, радами громад, районними та обласними радами, обраними на наступних чергових м╕сцевих виборах у жовтн╕ 2017 року. Як зазначив народний депутат Руслан Князевич, запропонован╕ зм╕ни не передбачають послаблення центрально╖ влади у питаннях безпеки держави. «Запропонована децентрал╕зац╕я не передбача╓ послаблення централ╕зац╕╖ влади у питаннях оборони, зовн╕шньо╖ пол╕тики, нац╕онально╖ безпеки, верховенства права, дотримання прав ╕ свобод людини», — сказав Князевич. За його словами, Конституц╕йний Суд Укра╖ни ма╓ надати висновок щодо в╕дпов╕дност╕ запропонованих зм╕н до Конституц╕╖ у частин╕ децентрал╕зац╕╖ вимогам статей 157 ╕ 158 Основного Закону держави. * * * Реформування судово╖ системи — наступний етап зм╕н до Конституц╕╖. Про це Президент Укра╖ни Петро Порошенко заявив на зас╕данн╕ Верховно╖ Ради у зв’язку з розглядом законопроекту про внесення зм╕н до Основного Закону в частин╕ децентрал╕зац╕╖. «У найближчому майбутньому нагальними ╓ зм╕ни до Конституц╕╖ в частин╕ реформування прогнило╖ судово╖ системи. Перш╕ кроки до ╖╖ очищення ми лише почали робити, але глобальна трансформац╕я потребу╓ поправок до Основного Закону. Я з нетерп╕нням оч╕кую ╖х в╕д Конституц╕йно╖ ком╕с╕╖», — сказав в╕н. Президент пов╕домив, що з Венец╕анською ком╕с╕╓ю вже ╓ домовлен╕сть, що розгляд зм╕н до Конституц╕╖ в╕дбудеться вже вл╕тку. П. Порошенко зауважив, що в розд╕л╕ Х Конституц╕╖ Укра╖ни «Автономна Республ╕ка Крим» Конституц╕йн╕й ком╕с╕╖ сл╕д дослухатися л╕дер╕в кримськотатарського народу ╕ передбачити, що Автономна Республ╕ка Крим, як нев╕д’╓мна складова частина Укра╖ни, ╓ нац╕онально-територ╕альним утворенням, через яке кримськотатарський народ реал╕зу╓ сво╓ право на самовизначення.
"Кримська Свiтлиця" > #29 за 17.07.2015 > Тема "З перших уст"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=15568
|