"Кримська Свiтлиця" > #42 за 17.10.2014 > Тема "Душі криниця"
#42 за 17.10.2014
╤ КРАСА, ╤ НАТХНЕННЯ
Експозиц╕я Олени Юшино╖ «Все руха╓ться любов’ю» в Будинку художника С╕мферополя стала в╕дкриттям нового ╕мен╕ на його живописн╕й пал╕тр╕. Глядач╕ пом╕тили художницю за пакетом ╕люстрац╕й на недавн╕й виставц╕ кримсько╖ книжково╖ граф╕ки. А на ц╕й такого величезного розма╖ття сюжет╕в, присвячених Криму ╕ С╕мферополю, не оч╕кували нав╕ть фах╕вц╕. Незвичайний формат живописного середовища зачарову╓ з першого погляду ╕ндив╕дуальним трактуванням мотив╕в ╕ композиц╕йних р╕шень. В╕д╕йшовши дещо вб╕к в╕д шаблону яскравого кримського живопису, О. Юшина в╕дкрива╓ глядачу св╕й С╕мферополь з весною на окремо взятому балкон╕, катерком на морськ╕й глад╕, передчуттям осен╕… А сльоту притрусило ледь-ледь сн╕жком, ╕ за в╕кном в╕дкрилася така краса!.. ╥╖ особливе св╕тло, тихе ╕ н╕жне, випром╕ню╓ться з ус╕х пейзаж╕в незалежно в╕д зображено╖ на них пори року. — Малюю те, що люблю, ╕ люблю те, що малюю, — говорить О. Юшина. Тисяч╕ майстр╕в зображують природу, але кожен з них побачить щось сво╓ — ╕ його ракурс ста╓ також привабливим, як ╕ класичн╕ зразки метр╕в жанру. В цьому ╕ притягання, ╕ ц╕нн╕сть мистецтва. Вона не вим╕рю╓ться к╕льк╕стю зображених на картин╕ д╕амантових прикрас чи золотих злитк╕в. Можна ╕з старого сараю винести кошик ╕з сухоцв╕том, поставити б╕лий глечик ╕ вийде «Сарайчин блюз». У цьому, за словами заслуженого журнал╕ста Укра╖ни Галини Михайленко, ╕ поляга╓ та╓мниця художнього твору. ╤ ринув хвилею з-п╕д пензля на полотно ц╕лий св╕т, де цв╕те гл╕цин╕я, дзвенить тишею мир ╕ спок╕й, а море син╕╓, як нап╕й щастя. В╕д одн╕╓╖ картини до ╕ншо╖ авторка веде глядача з дитинства в юн╕сть, пот╕м у зр╕л╕сть. У розк╕шн╕й р╕зноман╕тност╕ художнього простору найтоншими виражальними штрихами сфокусову╓ться надзвичайно глибока ф╕лософ╕я життя з широким д╕апазоном почутт╕в людини. Превалю╓ в ньому над св╕том суперечностей чистота помисл╕в, яку п╕дкреслю╓ ясний погляд портретовано╖ юнки, моза╖ка сонячних в╕дблиск╕в на ст╕нах будинк╕в у квадратах м╕ських двор╕в, б╕л╕ букети сн╕жинок. На душ╕ ста╓ легко ╕ виника╓ в╕дчуття повернення в дитинство. Хтось ╕з п╕дл╕тк╕в гра╓ться на трав╕ з собачкою, хтось ката╓ться на велосипед╕, а Олена в цей час чаклу╓ над акварельними переливами з одного кольору в ╕нший у С╕мферопольськ╕й дитяч╕й художн╕й школ╕. Вона не розлучилася з пензликом ╕ п╕д час навчання в Севастопольському приладобуд╕вному ╕нститут╕. А працюючи ╕нженером-технологом, взяла соб╕ за правило робити щодня начерки чи додавати нов╕ штрихи в уже зроблен╕ еск╕зи скр╕зь, де б не перебувала: у перервах м╕ж роботою ╕ домашн╕ми справами, у подорожах ╕ на в╕дпочинку. ╢ картини, намальован╕ нею з натури з╕ свого в╕кна, на пленерах, улюбленому П╕вденному берез╕ Криму, Ангарському перевал╕… Однак найчаст╕ше побачений св╕т вона немов пропуска╓ кр╕зь себе, сво╖ оц╕нки, мр╕╖, ╕ виходить ╕стор╕я часу з деяким в╕дт╕нком меланхол╕йного смутку про те, що все тече, все мина╓. Лише чолов╕к Олександр зна╓, як довго внутр╕шньо стримувала себе Олена, щоб не показати сво╖ роботи публ╕ц╕, коли ╖х з╕бралося вдома вже близько тисяч╕. ╤ все-таки цей день настав. Дебют в╕дбувся два роки тому в Феодос╕╖. Роботи О. Юшино╖ наст╕льки вразили вс╕х – ╕ орган╕затор╕в, ╕ глядач╕в, зворушили сво╓ю задушевн╕стю, дружелюбною аурою, св╕тлою ╕ прозорою легк╕стю колориту, що демонстрування виставки продовжили з кв╕тня на ц╕ле л╕то до вересня, щоб ╖╖ змогло побачити б╕льше жител╕в ╕ гостей м╕ста. На в╕дкритт╕ нин╕шньо╖ експозиц╕╖ майже з в╕с╕мдесяти живописних роб╕т геро╖ня дня почула на свою адресу багато при╓мних сл╕в як в╕д художник╕в-профес╕онал╕в – Миколи Моргуна, Тетяни Шевченко, В╕ктора Бабан╕на, так ╕ в╕д друз╕в та глядач╕в. Цього року три ╖╖ картини придбав для сво╓╖ колекц╕╖ Ерм╕таж. Але ╓ в доробку художниц╕ твори, з якими, за словами ╖╖ чолов╕ка, с╕м’я не розлучиться н╕коли, бо в них – в╕ддзеркалення ╖╖ само╖, ╖╖ потенц╕алу. — Це з десяток роб╕т, пов’язаних з морем, — говорить в╕н. – А в картин╕ «За день до початку осен╕» я бачу себе, згадую, як готувався колись ╕ти 1 вересня в школу. Прототипом п╕дл╕тк╕в, зображених у багатьох сюжетних композиц╕ях, став як ╖хн╕й зб╕рний образ уже дорослий нин╕ син Юшиних. Разом з техн╕чним фахом живе в душ╕ Олени захоплений навколишньою д╕йсн╕стю художник. Це той випадок, про який кажуть: де ф╕зика, там ╕ л╕рика. ╤ це ун╕кальне по╓днання в одн╕й особистост╕ двох протилежностей виплеску╓ться на папер╕ та полотн╕ в ориг╕нальну самобутн╕сть, гармон╕ю з власним творчим почерком ╕ св╕тоглядн╕стю. У задзеркалл╕ художнього простору чу╓ться музика. Вона з дитинства лунала в ╖╖ житт╕ у виконанн╕ мами – прекрасного педагога ╕ викладача з фортеп╕ано С╕мферопольського музичного училища ╕м. П. Чайковського. А в залах Будинку художника поряд з картинами звучав саксофон. Його мелод╕╖ супроводжують нас на затишних вуличках п╕шох╕дно╖ частини в центр╕ С╕мферополя. На тротуари легенько, немов у танц╕, опускаються в об╕ймах в╕тру жовт╕ листочки. У природ╕ — ос╕нь, а в душ╕ Олени – весна. — Я прагну малювати завтра краще, н╕ж учора, — говорить вона. – ╤ якщо хоч одна моя робота торкнеться душ╕ глядач╕в, буду просто щаслива.
В. ВАСИЛЕНКО
"Кримська Свiтлиця" > #42 за 17.10.2014 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=14139
|