"Кримська Свiтлиця" > #49 за 07.12.2012 > Тема "З потоку життя"
#49 за 07.12.2012
П╤ЗНАТИ, ЗРОЗУМ╤ТИ, П╤ДТРИМАТИ
Нещодавно в Острозькому район╕ Р╕вненсько╖ област╕ на баз╕ НВК «Межир╕цька ЗОШ ╤-╤╤╤ ст. – ДНЗ (дитячий садок)» був проведений сем╕нар з елементами трен╕нгу на тему: «Робота з д╕тьми з особливими потребами», а його учасниками стали практичн╕ психологи, соц╕альн╕ педагоги та вчител╕ ╕ндив╕дуально╖ форми навчання. Вже не один р╕к при методичному каб╕нет╕ в╕дд╕лу осв╕ти Острозько╖ райдержадм╕н╕страц╕╖ ╕сну╓ психолого-медико-педагог╕чна консультац╕я, що активно працю╓ та забезпечу╓ психолого-педагог╕чний супров╕д у розв’язанн╕ осв╕тн╕х ╕ соц╕ально-реаб╕л╕тац╕йних проблем д╕тей ╕з вадами психоф╕зичного розвитку. Д╕ючий корекц╕йний заклад, окр╕м проведення занять з д╕тьми, велику увагу прид╕ля╓ роз’яснювальн╕й робот╕ та консультативно-методичн╕й допомоз╕ батькам, педагогам, прац╕вникам соц╕ально-психолог╕чних служб. Саме тому зав╕дувач ПМПК Олена Обуховська та практичний психолог, консультант з питань ╕нтелектуального розвитку дитини Ганна Ляшук, орган╕зовуючи та проводячи сем╕нар, поставили за мету не т╕льки ознайомити присутн╕х з важливими деталями ╖хньо╖ роботи, але й залучити до участ╕ у трен╕нгових заняттях, щоб в╕дчути себе на м╕сц╕ сво╖х вихованц╕в та через власний досв╕д проанал╕зувати почуття д╕тей. «Сьогодн╕ головне наше завдання – це краще п╕знати й зрозум╕ти себе, адже т╕льки тод╕ ми зможемо розвивати навички роботи з д╕тьми та налагоджувати ефективну вза╓мод╕ю з ними», — зазначили орган╕затори, розпочинаючи зас╕дання. Одн╕╓ю з основних тем стало обговорення впровадження ╕нклюзивно╖ осв╕ти, що ╓ гнучкою та ╕ндив╕дуальною системою навчання д╕тей з особливими потребами в умовах середньо╖ загальноосв╕тньо╖ школи. ╤нклюзивн╕ школи можуть зм╕нити ставлення до ╕снуючих в╕дм╕нностей через сп╕льне навчання ус╕х д╕тей, створюючи таким чином основу для справедливого та недискрим╕нац╕йного сусп╕льства, яке заохочу╓ людей жити разом у злагод╕. Досв╕д багатьох кра╖н показу╓, що навчання д╕тей з особливими потребами в╕дбува╓ться найкраще у межах ╕нклюзивних шк╕л. Саме в таких умовах ц╕ д╕ти можуть досягти найвищих результат╕в в осв╕т╕ та соц╕альн╕й адаптац╕╖. Для ефективно╖ д╕яльност╕ необх╕дн╕ сп╕льн╕ зусилля не лише вчител╕в та персоналу школи, а й учн╕в-однол╕тк╕в, батьк╕в, член╕в родин. До реч╕, у новому навчальному роц╕ плану╓ться введення таких ╕нновац╕й ╕ в Острозькому район╕, зокрема у НВК «Межир╕цька ЗОШ I-III ст. – ДНЗ (дитячий садок)» та НВК «Мощаницька ЗОШ I-III ст. – дитячий садок». Велика увага була прид╕лена сп╕лкуванню педагог╕в з учнями та ставленню до них у шк╕льних або дошк╕льних колективах. Як в╕домо, тривалий час для визначення вад людей використовували медичн╕ й педагог╕чн╕ терм╕ни та ярлики, прим╕ром: «розумово в╕дсталий», «емоц╕йно нестаб╕льний», «не здатний до навчання». Так╕ означення прийшли в педагог╕чну практику з медичних моделей оц╕нювання, д╕агностики й реаб╕л╕тац╕╖. Ярлики можуть справляти тривалий негативний вплив. Вони неадекватно в╕дображають проблеми дитини ╕ мало що говорять про ╖╖ позитивн╕ якост╕. Сьогодн╕ педагоги, як╕ виховують малят ╕з вадами, переходять в╕д ярлик╕в до под╕лу д╕тей на категор╕╖ до раннього ╕ всеб╕чного навчання учн╕в без будь-яко╖ класиф╕кац╕╖. Вважа╓ться, що ранн╓ втручання веде до таких усп╕х╕в у розвитку, що надал╕ ц╕ д╕ти потребуватимуть м╕н╕мально╖ п╕дтримки. А найголовн╕ше, що змогли зрозум╕ти учасники сем╕нару п╕д час обговорень та участ╕ у трен╕нгу, — дитина з особливими потребами потребу╓ не так жалост╕ й сп╕вчуття, як прийняття ╖╖ такою, яка вона ╓, головне — визнання ╖╖ повноц╕нним членом колективу. Дорослий моделю╓ повед╕нку дитини, ╕люструючи сво╓ ставлення. Тому дуже важливо, щоб батьки та наставники знали психолог╕ю, ╕ндив╕дуальн╕ особливост╕ особистост╕ й були нос╕ями адекватного ставлення до дитини з особливими осв╕тн╕ми потребами.
Ян╕на ЩЕРБАНЬ
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 07.12.2012 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=11134
|