"Кримська Свiтлиця" > #38 за 17.09.2004 > Тема ""Будьмо!""
#38 за 17.09.2004
МАЙБУТНІЙ ПРЕЗИДЕНТ - ОЧИМА МОЛОДІ
Оксана ШПОРТЬКО.
Український інститут соціальних досліджень та Державний інститут проблем сім'ї та молоді у липні цього року провели соціологічне опитування молоді України віком від 18 до 25 років на предмет портрета майбутнього Президента України. Як виявилось, молоді люди не тільки визначилися з рисами характеру і поведінкою омріяного глави держави, а й зі своєю підтримкою окремих кандидатів, і власну позицію найближчим часом міняти не схильні. Цей факт говорить про підвищення інтересу молоді до політики. Результати дослідження показали, що постійно стежать за політичними процесами в Україні 8% респондентів, тоді як у 1995 році політика приваблювала набагато менше молодих громадян, лише 1% опитаних; взагалі не цікавляться - 19%, в 1995-му байдужих до формування демократичної влади в Україні було 28%. Інтерес до політичних процесів більш притаманний жителям західного регіону та м. Києва. Натомість найменш переймаються політичними подіями молоді мешканці східного та південного регіонів. Тим часом цього року на президентських виборах свою активність збираються проявити 87% молодих громадян. Чим викликана така активність? Сподіватимемось, становленням та виявленням громадянської позиції і відповідальності за подальшу долю молодої держави. Портрет ідеального політика хоч і є досить умовним, проте сформувати його очима молоді вдалося. Ідеальний вік для президента України, на думку молоді, коливається від 40 до 50 років. Щодо статі, все доволі традиційно: за чоловіка-президента проголосували б 50% і лише 7% респондентів вважає, що з обов'язками президента могла б впоратись жінка. 54% опитаних вважає, що глава держави має бути фахівцем у сфері економіки та фінансів, 21% - у сфері юридичних наук. Респонденти дотримуються думки щодо потрібності у кандидата досвіду керівництва органами виконавчої влади. Що ж до роботи у Верховній Раді України, то 32% вважають, що кандидат повинен мати досвід депутатської діяльності, 38% - що такий досвід не зайвий, але не обов'язковий. Крім того, кандидату, на думку респондентів, не завадять зв'язки як з українськими, так і з зарубіжними фінансово-промисловими групами. Для визначення портрета майбутнього президента дослідження пропонує ознайомитись із умовною топ-десяткою особистих якостей кандидата. Президентом, на думку молоді, має стати чесна людина - 64%, з високими розумовими здібностями -73%, активна у спілкуванні з людьми - 58%, людина з досвідом успішної керівної діяльності - 60%, з лідерськими та організаторськими якостями - 65%, обов'язкова, відповідальна, наполеглива у праці - 72%, патріот - 56%, людина, яка б поважала права громадян, - 65%, вміла розв'язувати економічні проблеми - 75%. За лаштунками не лишилась і зовнішність кандидата. Щоправда, тільки 21% респондентів вказали на те, що зовнішність має бути головною характеристикою майбутнього президента, тоді як 31% - навпаки, вважають її менш важливою за інші. Вираз обличчя, міміка відіграють велику роль для 9% опитаних. А от манера одягатися практично нічого не важить для оцінки політичного діяча, на важливість цього чинника вказали тільки 2% опитаних молодих людей. Тепер спробуємо відійти від бажаного ідеального образу Президента і розглянемо реальних кандидатів, які балотуються у нинішній виборчій кампанії. Як відомо, претендентів на головне крісло країни 26. Чимало, беручи до уваги той факт, що ЦВК розраховувала на меншу кількість бажаючих позмагатися. Прізвища усіх кандидатів молодь, напевне, що й не назве. А от фаворити виборчої кампанії В. Ющенко та В. Янукович, без сумніву, відомі всім. Їх молодь оцінює так: В. Ющенка (прихильники іміджу політика, жителі західного і центрального регіонів) поважають за його професіоналізм, патріотизм та обізнаність в економічній сфері, В. Януковича (прихильники, жителі східного та південного регіонів) - за його вольові характеристики та дієздатність. Завдяки опитуванню вдалося також вивести тріаду іміджевих характеристик. У Ющенка це "розум" - "професійність, високі ділові якості" - "почуття власної гідності". У Януковича - "цілеспрямованість" - "здатність до лідерства" -"упевненість". На запитання: "Якби президентські вибори відбулись наступного тижня, за кого б ви проголосували?" - респонденти відповіли: В. Ющенко - 34%, В. Янукович - 24%, П. Симоненко - 4%, О. Мороз - 4%, проти всіх - 7%. У другому турі на користь Ющенка проголосували б 57% працівників сільського господарства і 50% непрацюючих, 24% молоді без повної середньої освіти, але 42% - з вищою. 71% опитаних молодих мешканців в західних областях, 55% - в центральних, 58% - в столиці, 47% - мешканців села, але 16% в східних областях. На підтримку діючого Прем'єра в другому турі помітніше готові голосувати заможніші верстви населення: 20% опитаних з дуже низьким рівнем, 32% з середнім і 37% опитаних з рівнем добробуту вище середнього. Підтримку Януковичу готові надати 48% мешканців східних і 39% південних областей, 38% - АР Крим, 36% - малих і середніх міст. Аналіз попередніх опитувань засвідчує певні зміни в ставленні до підтримки кандидатів у другому турі голосування. Якщо в жовтні 2003 року у другому турі на підтримку Ющенка виступили б 40% опитаних, то станом на липень ц. р. це становище збереглося без істотних змін - 41%. Натомість В. Януковича збирались підтримати 20% в жовтні 2003 року і вже 31% в липні поточного року. За цей час також зменшилася питома вага тих, хто має намір проголосувати проти обох кандидатів, з 17% до 10%, та не брав би участі у виборах - з 8% до 4%. Розходження в іміджевих оцінках двох головних учасників виборчого марафону має регіональні та соціокультурні причини. Є вірогідність того, що нинішня президентська кампанія дедалі більше набуватиме рис змагання між кандидатом, якого підтримує електорат Сходу і Півдня, та кандидатом, якого підтримує електорат Заходу і Центру України. І, звичайно, боротьба точитиметься за довіру молоді, хоча одного з кандидатів, діючого Прем'єра, вже підтримала велика кількість молодіжних організацій, майже 70. Дослідження показало, що значна частина опитаних, які визначилися зі своєю підтримкою окремих кандидатів, схильні не міняти власну позицію і виключають еволюцію своїх поглядів. Тим часом у кандидатів на посаду глави держави ще є час подумати, чи зможуть вони зосередити зусилля над вирішенням проблем, які найбільше турбують нове покоління: злочинність, подолання низького рівня життя, бідність, створення нових робочих місць, забезпечення житлом, сприяння вирішенню житлових проблем. ("Урядовий кур'єр").
Ось такими "біг-дівчатками" заставлена Україна (ця примостилася у Сімферополі біля переходу на залізничний вокзал). Ми лише доповнили творіння провладних іміджмейкерів ілюстрацією того, як їхній роботодавець власноруч написав назву своєї посади, подаючи до ЦВК декларацію про доходи. І не бачимо в цьому ніякої крамоли, бо якщо кандидат не приховує двох своїх судимостей, то чого йому встидатися якихось там двох помилок в одному слові? А от студентці Даші за те, що її ось так по-"бігмордівськи" використовують, таки мало б бути соромно. Бо вона, сподіваємося, вже досить освічена для того, щоб знати, як пишеться слово прем`єр...
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 17.09.2004 > Тема ""Будьмо!""
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2421
|