"Кримська Свiтлиця" > #40 за 05.10.2007 > Тема "Душі криниця"
#40 за 05.10.2007
МА╢МО ЗАСВ╤ДЧЕННЯ...
ДОРОГА ДО ХРАМУ
У нед╕лю двадцять другу по П’ятидесятниц╕ чита╓ться в храмах ╢вангел╕╓ в╕д Луки: “Один чолов╕к був багатий, ╕ зодягався в порф╕ру й в╕сон... (Порф╕ра – дорога матер╕я пурпурового /багряного/ кольору, що в не╖ зодягалися цар╕ та вельмож╕, символ св╕тського життя. В╕сон же – дорогоц╕нна тонка й м’яка б╕ла лляна тканина. З в╕сону був виготовлений р╕зноман╕тний священний одяг ск╕н╕╖, первосвященика та священик╕в. В╕сон – символ рел╕г╕йного життя, символ праведност╕. Тому “зодягатися в порф╕ру й в╕сон” – означа╓ зм╕шувати святе й не святе, чисте й нечисте, духовне ╕ св╕тське. Це – символ духовного Вавилону. У в╕дом╕й притч╕ про багат╕я та Лазаря Господь осуджу╓ як фарисе╖в старозав╕тно╖ церкви, так ╕ зм╕шану праведн╕сть дворушник╕в сьогодн╕шнього дня, багат╕╖в в╕д рел╕г╕╖ лаодик╕йського, останнього пер╕оду – час╕в, коли “близько, вже п╕д дверима”: “╤ до ангела Церкви в Лаодик╕╖ напиши: Я знаю д╕ла тво╖, що ти не холодний, ан╕ гарячий... А що ти л╕теплий, ╕ н╕ гарячий, ан╕ холодний, то виплюну тебе з Сво╖х уст... Бо ти кажеш: «Я багатий, ╕ збагат╕в, ╕ не потребую н╕чого. А не зна╓ш, що ти нужденний, ╕ м╕зерний, ╕ вбогий, ╕ сл╕пий, ╕ голий!..»”. – Авт.) ...╕ щоденно розк╕шно бенкетував (шум╕в листям, як та непл╕дна смок╕вниця, не в╕ддаючи Богов╕ – Боже, не приносячи плод╕в милосердя й богоп╕знання. – Авт.). Був ╕ вбогий один, на ╕м’я Лазар, що лежав у вор╕т його, струпами вкритий, ╕ бажав годуватися крихтами, що зо столу багатого падали; пси ж приходили й рани лизали йому... (У брамах м╕ст тод╕ звершували суди. “Лежати б╕ля вор╕т” – означа╓ чекати справедливост╕, милосердя. Чекати, що ось в╕дкри╓ться вор╕ття – ╕ введуть тебе у царство милост╕, ╕ занурять в ц╕лющу воду купальн╕ В╕фесда. Що вд╕лять правдивого судження, обдарують хл╕бом богов╕дання, вгамують духовну спрагу живою водою ╕стинного вчення – вчення, яке в╕дкри╓ оч╕, покаже сенс життя. Яке явить дорогу до щастя... “Дайте суд сирот╕ ╕ вдов╕!” – заклика╓ Господь. Однак закрит╕ ворота, ╕ лише крихти з╕ столу ут╕ха для вбогого... Хто вил╕ку╓ душевн╕, а в╕дтак ╕ т╕лесн╕ рани нещасного? Хто щедро влама╓ йому хл╕ба насущного – того хл╕ба, що ╓ хл╕бом життя? Хто вкаже шлях до спас╕ння? Хто навчить призивати правдиво Боже ╤м’я? “Бо кожен, хто покличе Господн╓ ╤м’я, буде спасенний. Але як покличуть Того, в Кого не вв╕рували? А як ув╕рують у Того, що про Нього не чули? А як почують без пропов╕дника?..” – пита╓ апостол Павло. Горе ж вам, книжники та фарисе╖, лицем╕ри, що перед людьми зачиня╓те Царство Небесне, – бо й сам╕ ви не входите, ан╕ тих, хто хоче вв╕йти, ув╕йти не пуска╓те! Горе вам, бо покрились вже струпами рани нещасних, ╕ гр╕хи переповнюють чашу Господнього гн╕ву. “В╕д гн╕ву Твого нема ц╕лого м╕сця на т╕л╕ мо╖м, нема╓ спокою в костях мо╖х через м╕й гр╕х... Смердять та гниють мо╖ рани з глупоти мо╓╖...” – демонстру╓ псалмосп╕вець Давид. Горе вам, бо не в вашому дом╕ л╕куються рани убогого, але пси св╕ту цього зализують ╖х. ╤ в╕д ╖хнього “л╕кування” покрились вони уже струпами... Горе вам, бо суд немилосердний на того, хто не вчинив милосердя. Бо зна╓мо Того, Хто сказав: “Мен╕ помста належить, Я в╕дплачу, – говорить Господь”. ╤ ще: “Господь буде судити народа Свого”. Страшна р╕ч – упасти в руки Бога Живого... – Авт.). Та ось сталось, що вбогий умер – ╕ на Авраамове лоно в╕днесли його ангели (“лоно Авраамове” – м╕сце перебування праведник╕в, тих, хто як Авраам, в╕рою сподобився називатися другом Господн╕м. Лазар виявився не лише б╕дним страждальцем, але й праведником, – бо таки шукав правду, “бажав годуватися” нею. – Авт.). Умер же й багатий – ╕ його поховали. ╤, терплячи муки в аду, зв╕в в╕н оч╕ сво╖, та й побачив здаля Авраама та Лазаря на лон╕ його (т╕льки душевн╕ муки в аду змусили “багат╕я” п╕дняти в╕д дольнього, в╕д земного – до горнього, до небесного оч╕ сво╖. ╤ хоча й здаля, але прозр╕ти-таки ╕стину, п╕знати, що то значить: “╤ перш╕ будуть останн╕ми, а останн╕ – першими”. – Авт.). ╤ в╕н закричав, та сказав: «Змилуйся, отче Аврааме, над╕ мною, ╕ пошли мен╕ Лазаря – хай умочить у воду к╕нця свого пальця, ╕ мого язика прохолодить, бо я мучуся в полум’╖ ц╕м!»... Авраам же промовив: «Згадай, сину, що ти вже прийняв за життя свого добре сво╓, а Лазар так само – лихе; тепер в╕н тут т╕шиться, а ти мучишся. А кр╕м того всього, пом╕ж нами та вами велика безодня поставлена, так що т╕, що хочуть переходити, не можуть зв╕дси до вас, ан╕ не переходять зв╕дти до нас». А в╕н в╕дказав: «Отож, отче, благаю тебе, щоб його ти послав в д╕м батька мого, бо п’ятьох брат╕в маю – хай в╕н ╖м засв╕дчить, щоб ╕ вони не прийшли на це м╕сце страждання!» Авраам же сказав: «Вони мають Мойсея й Пророк╕в, – хай слухають ╖х!» А в╕н в╕дказав: «Н╕ ж бо, отче Аврааме, – але коли прийде хто з мертвих до них, то покаються». Йому ж в╕н в╕дказав: «Як Мойсея й Пророк╕в (Писань, св╕дчення Слова Божого. – Авт.) не слухають, то коли хто й ╕з мертвих воскресне – не йнятимуть в╕ри!” Ма╓мо, браття, засв╕дчення. Чи пока╓мось?.. Олег ВЕДМЕДЕНКО. (Б╕бл╕йна школа духовного вдосконалення, а/с 18, Луцьк-21, Укра╖на, 43021). www.vedmedenko.org
ТИМ ЧАСОМ...
В Ц╤ЛОМУ ДОТРИМУ╢МОСЯ, ОДНАК...
Укра╖на в ц╕лому дотриму╓ться закр╕пленого Конституц╕╓ю права на свободу рел╕г╕╖, однак все ще залишаються окрем╕ проблеми у ц╕й сфер╕. Такого висновку д╕йшли у зв╕т╕ Бюро Демократ╕╖, прав людини та прац╕ Державного департаменту США. Як зазнача╓ться в документ╕, в Укра╖н╕ нема╓ державно╖ рел╕г╕╖, а ╕сну╓ р╕вне право ус╕х рел╕г╕йних конфес╕й. Водночас, спостер╕гаються випадки, коли м╕сцева влада бере сторону т╕╓╖ рел╕г╕йно╖ громади, яка представля╓ б╕льш╕сть у тому чи ╕ншому рег╕он╕. У зв╕т╕ «М╕жнародна свобода рел╕г╕╖-2007» перел╕чен╕ поодинок╕ прояви обмеження свободи рел╕г╕╖ в Укра╖н╕. Так, у червн╕ 2007 року заф╕ксоване подання до ╢вропейського суду з прав людини скарги в╕д Свято-Микола╖всько╖ параф╕╖ Ки╓ва на м╕ську адм╕н╕страц╕ю, яка вже к╕лька рок╕в посп╕ль звол╕ка╓ з ре╓страц╕╓ю сп╕льноти. Наводиться також конфл╕кт, який виник у Житомир╕ м╕ж арх╕вом та ╓врейською сп╕льнотою, яку неправом╕рно звинуватили у пошкодженн╕ згортку Тори. Одн╕╓ю з найважлив╕ших проблем рел╕г╕йного життя Укра╖ни названо реституц╕ю церковного майна, конф╕скованого радянською владою. Так, до цього часу не повернуто римо-католикам у Ки╓в╕ костелу Святого Миколая. Така ж ситуац╕я з храмами РКЦ у Черн╕вцях, Дн╕пропетровську, Львов╕, Микола╓в╕, Севастопол╕, С╕мферопол╕, Одес╕. Представники УПЦ (МП) скаржаться на те, що влада Львова продовжу╓ ╕гнорувати ╖х багаторазов╕ прохання надати земельну д╕лянку для побудови кафедрального храму. Мусульмани нар╕кають на те, що дотепер затягують повернення у власн╕сть сп╕льноти мечетей у Микола╓в╕, Дн╕пропетровську, Масандр╕, Ялт╕. Разом з тим у Зв╕т╕ констату╓ться факт повернення рел╕г╕йним орган╕зац╕ям багатьох прим╕щень. У Зв╕т╕ перерахован╕ також поодинок╕ випадки прояв╕в в Укра╖н╕ антисем╕тизму. Йдеться про акти вандал╕зму у синагогах, на ╓врейських кладовищах та мемор╕ал╕ Голокосту. Так╕ випадки сталися в Одес╕, Черн╕гов╕, К╕ровоград╕, Дн╕пропетровську, Коломи╖, Бердичев╕, Житомир╕. Держдепартамент США констату╓ також позитивн╕ тенденц╕╖, як╕ спостер╕гаються в Укра╖н╕ щодо покращення ситуац╕╖ з дотриманням рел╕г╕йно╖ свободи. Прим╕ром, рел╕г╕йн╕ орган╕зац╕╖ можуть в╕льно займатися видавничою д╕яльн╕стю, мають право орган╕зовувати приватн╕ школи та вимагати в╕д м╕сцево╖ влади повернення церковного майна. А до головних плюс╕в можна в╕днести той факт, що за зв╕тний пер╕од не було жодного ув’язнення за рел╕г╕йними мотивами. За даними, наведеними центром Разумкова, 33% укра╖нц╕в назвали себе в╕рними УПЦ КП, 31% - УПЦ МП, 18% - УГКЦ, 2,5% - УАПЦ. Менше 5% в╕днесли себе до римо-католик╕в, протестант╕в, мусульман та юде╖в. Останн╕м часом спостер╕га╓ться зростання к╕лькост╕ рел╕г╕йних орган╕зац╕й протестантського спрямування. Серед них - ╓вангельськ╕ християни-баптисти, англ╕кани, лютерани, методисти, п’ятидесятники, адвентисти та ╕н. В Укра╖н╕ також ╕сну╓ 15 нетрадиц╕йних рел╕г╕йних рух╕в. Заре╓стровано 35 сп╕льнот Св╕домост╕ Кр╕шни та 53 буддистськ╕ сп╕льноти.
"Кримська Свiтлиця" > #40 за 05.10.2007 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5167
|