Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (3269)
З потоку життя (6506)
Душі криниця (3527)
Українці мої... (1470)
Резонанс (1508)
Урок української (992)
"Білі плями" історії (1677)
Крим - наш дім (532)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (237)
Бути чи не бути? (70)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
«Cв╕тлицю» читайте — ноутбук вигравайте!
Ми продовжу╓мо наш газетний мовно-л╕тературно-╕сторично-п╕сенно-комп’ютерний конкурс...


«СВ╤ТЛИЦЮ» ЧИТАЙТЕ — НОУТБУК ВИГРАВАЙТЕ!
Ми продовжу╓мо наш газетний мовно-л╕тературно-╕сторично-п╕сенно-комп’ютерний конкурс,...


«СВ╤ТЛИЦЮ» ЧИТАЙТЕ — НОУТБУК ВИГРАВАЙТЕ!
Шановн╕ «св╕тличани»! Ми продовжу╓мо наш газетний...


«СВ╤ТЛИЦЮ» ЧИТАЙТЕ — НОУТБУК ВИГРАВАЙТЕ!
Шановн╕ читач╕, потенц╕йн╕ конкурсанти ╕ майбутн╕ переможц╕ нашого ун╕кального (а де ще такий ╓?)...


«СВ╤ТЛИЦЮ» ЧИТАЙТЕ — НОУТБУК ВИГРАВАЙТЕ!
Доброго дня, шановна редакц╕╓! Ми, учн╕ 6 класу Славн╕всько╖ ЗОШ Роздольненського району,...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook

Twitter





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #39 за 26.09.2003 > Тема "Мовно-комп'ютерний конкурс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#39 за 26.09.2003
БУДЬТЕ ДОБРИМИ Й ВИМОГЛИВИМИ!
учасники конкурсу

Якби проголошений "Кримською світлицею" конкурс на кращу розповідь про вчителя-україніста був відкритим, цікаво, як оцінило б журі доробок, підготовлений нашими власними силами? Читачі мають нагоду порівняти - сьогодні на газетній сторінці зійшлися "професійний" і "любительський" матеріали на задану тему. Пам'ятайте тільки, що у школярів для натхнення є надпотужний стимул - призовий комп'ютер!

Ми навчаємось у Бєлінській школі І - ІІ ступенів. В нашій школі багато хороших вчителів, але особливо вирізняється серед інших вчителька української мови та літератури Ірина Олімпіївна Лазаренко.
Вона уважна, доброзичлива, дуже любить свою роботу, а особливо нас, дітей.
І ми відповідаємо їй взаємністю. Невисока на зріст, блакитноока, русява, вона завжди зустрічає нас тихим сяйвом своїх променистих очей. Коли б ми не звернулися до неї за якоюсь допомогою, вона завжди допоможе, підкаже, дасть добру пораду. За це всі учні її поважають та люблять.
Та разом з тим Ірина Олімпіївна вимоглива. Вона хоче, щоб всі учні ставились до української мови дуже серйозно. І не лише до мови, а й до всіх інших предметів, що вивча-ються в школі.
Наша вчителька велику увагу приділяє проведенню змістовних заходів, присвячених українській мові та літературі. Цікаво проходять тижні української мови в школі. Найбільше нам сподобалось свято, яке відбулося 8 листопада у минулому навчальному році до Дня писемності та мови. Всі учні школи взяли у ньому активну участь. На уроках музики розучували українські пісні, а після уроків готували сценки, вчили вірші про мову. Це свято ми провели у клубі. Сцена була святково прикрашена портретами Т. Г. Шевченка, І. Я. Франка, Лесі Українки, вишитими рушниками. На плакаті були написані слова про мову з вірша Д. А. Кононенка. Ведучі були у національних костюмах. Це свято припало до душі не лише всім учням, а й гостям, вчителям, які прийшли того дня в клуб. До того ж ми щорічно випускаємо газети, присвячені українській словесності. Учні школи не забувають, що українська мова - державна.
Нам здається, що призначення вчителя-україніста в тому, що він повинен перш за все бути залюбленим у свій предмет, любити учнів і прагнути передати їм свою любов до рідної мови.
Щоб уроки української мови стали найулюбленішими у школі, вчитель має бути добрим, вимогливим, знати багато не лише зі свого предмета, а й з історії, музики та інших предметів, розуміти дитину, вміти знаходити в кожній дитячій душі щось таке, що допоможе розкрити творчу особистість навіть у найгіршого учня.
* * *
Це була колективна розповідь про свою вчительку команди "Пізнайки" Бєлінської загальноосвітньої школи І - ІІ ступенів Ленінського району. Доповнюють її роздуми учениці цієї школи Наталки Шепель.
* * *
У кожного учня в школі є свій улюблений предмет.
У когось це математика, у когось - фізична культура, у когось - українська чи російська мова та інші. І це залежить не тільки від того, що учню легко дається цей предмет і він знається на ньому краще, ніж на інших, але й від зацікавленості учня у предметі. І саме вчитель повинен зацікавлювати дітей своїм предметом, вміти передавати свою любов учням, зробити уроки якоюсь пізнавальною грою, у якій немає відстаючих і переможців.
І для цього вчитель має бути стриманим, добрим і у той же самий час твердим і цілеспрямованим у своїх рішеннях і намірах.
Тому, на мою думку, ставлення до будь-якого предмета залежить від особистості вчителя, а ставлення до української мови та літератури - насамперед. Бо у наш час дуже багато громадян України забувають про те, що у них є своя мова, яку вони повинні шанувати і якою мають хоч трішечки розмовляти. Майже усі мої друзі кажуть: "Нащо мені українська мова. Я можу прожити і без неї, як жили усе життя мої батьки". Але вони забули, якою ціною була завойована наша рідна співуча мова, забувають, скільки людей загинуло заради неї. Мрії наших пращурів здійснилися, і зараз нове покоління має розповсюджувати нашу мову. Складати нею вірші і співати українські пісні. Цю думку і повинен донести до учнів вчитель української мови та літератури.
Яким, на мою думку, має бути вчитель-україніст? Вчитель повинен не лише викладати матеріал за шкільною програмою. Для цього достатньо прочитати підручник. Він повинен використовувати додаткові матеріали, у тому числі й історичні, бути готовим дискутувати з учнями, доводити свою думку, бути готовим відповісти на будь-які питання, що виникають у учнів, навіть якщо вони не завжди співпадають з темою. І тому вчитель-україніст має бути всебічно розвинутим, обізнаним з різних предметів. Вчитель повинен бути приємним у спілкуванні, завжди зустрічати дітей з усмішкою. Вчитель повинен не тільки викладати знання, а й натхненно обстоювати ідеї, які він висловлює.
Вчитель-україніст має бути щедро обдарований людськими чеснотами - бути наполегливим, талановитим, мудрим, користуватися повагою, вміти запалити в дитячих душах полум'я любові до рідної мови та літератури. Якщо саме такі вчителі будуть працювати у нас в Криму, то українська мова та література стануть найулюбленішими предметами у школі.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #39 за 26.09.2003 > Тема "Мовно-комп'ютерний конкурс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1288

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков