"Кримська Свiтлиця" > #15 за 10.04.2009 > Тема "З потоку життя"
#15 за 10.04.2009
ЗА УСП╤ХОМ? У КИ╥В!
АКТУАЛЬНО
В умовах нин╕шньо╖ кризи багато п╕дпри╓мств розоряються, закриваються, тисяч╕ ╕ тисяч╕ людей переживають трагед╕╖ зб╕днення, поповнюючи ряди люмпен-пролетар╕ату. Проте, ╓ й так╕, хто ст╕йко переборю╓ б╕ди ╕ нав╕ть розвива╓ться. ╤ це не завжди т╕, хто, використовуючи сво╖ монопольн╕ можливост╕, нажива╓ться на людських нещастях, а й т╕, хто досяга╓ усп╕ху завдяки сво╓му розуму, пошуку нових шлях╕в до ефективного результату, гнучк╕й ц╕нов╕й пол╕тиц╕ тощо. З Борисом Зел╕нським, президентом групи туристичних компан╕й „Кандагар” ╕з Севастополя, ми зустр╕лися у Ки╓в╕, в Укра╖нському дом╕, де в╕н разом з к╕лькома ╕ншими пров╕дниками туристичного б╕знесу орган╕зував виставку. На пороз╕ нового л╕тнього сезону запропонував туристичним агентам великий виб╕р привабливих для здорового ╕ зм╕стовного в╕дпочинку маршрут╕в, як╕ не обмежуються р╕дним для нього Кримом. Хоч Крим, зв╕сно, основа основ. Зв╕дси 15 рок╕в тому починав св╕й шлях у б╕знес. Та й сьогодн╕ левова частка цього б╕знесу припада╓ саме на цю чудову частину Укра╖ни. В╕н ╖й ╕ служить сумл╕нно, стараючись якомога б╕льше в╕дпочивальник╕в залучити на р╕дн╕ морськ╕ береги. Минулого року, незважаючи на те, що господар╕ м╕сцевих курорт╕в значно нагнали ц╕ни на сво╖ послуги (у багатьох випадках вони нав╕ть перевищували ц╕ни на фешенебельних турецьких курортах), все ж зум╕в направити сюди з ус╕х усюд близько 29 тисяч в╕дпочиваючих. А „ус╕ усюди” - це т╕ кра╖ни, куди доходять б╕знесов╕ маршрути групи компан╕й „Кандагар”. Це ╕ сама Укра╖на, ╕ Рос╕я, Б╕лорус╕я, Литва, Латв╕я, Дан╕я, Швец╕я ╕ Норвег╕я. - ╢ у нас оф╕си ╕ в Москв╕, ╕ в М╕нську, ╕ в Риз╕, ╕ в Севастопол╕. Спочатку десять рок╕в розвивали т╕льки Крим, - каже Борис Валер╕йович. Три роки, як вони вже у Ки╓в╕. За цей час група енерг╕йн╕ше розгорнула д╕яльн╕сть. Розширила, так би мовити, сво╖ ор╕╓нтири. Якщо розпочинала колись ╕з пропозиц╕╖ сво╖м туристам рухатися, скаж╕мо, в один б╕к, до Криму, то зараз стр╕лки на маршрутн╕й карт╕ розходяться вр╕зноб╕ч, у багато кра╖н. В тому числ╕, ╕ з Криму. Цьому посприяло якраз те, що Зел╕нський у св╕й б╕знес-проект включив Ки╖в, урахував переваги, як╕ да╓ йому робота у великому багатом╕льйонному м╕ст╕, до того ж у столиц╕. Врахував ╕ (що не менш важливо) зум╕в ╖х ум╕ло використати. Зв╕дси виявилося легшим налагодити зв’язки з ╕ноземними посольствами, залучити ╖х до сп╕впрац╕, прост╕ше зор╕╓нтуватися ╕ обрати найсприятлив╕ше для свого розвитку спрямування. ╤ саме тому на карт╕ туристичних маршрут╕в у нього з’явилися прибалт╕йськ╕ та скандинавськ╕ кра╖ни. Бо цьому напрямку ки╖вськ╕ туроператори серйозно╖ уваги не прид╕ляли. ╤ Зел╕нський зайняв н╕шу, де отримав можлив╕сть розвиватися без зайво╖ конкуренц╕╖ ╕ пов’язаних з нею ускладнень. Певною м╕рою посприяла... ╕ нин╕шня криза. Ки╖вськ╕ орендодавц╕ ╕з захмарних висот при визначенн╕ ц╕ни на оренду прим╕щень спустилися до ц╕лком прийнятних розц╕нок. Тобто, перестали «заламувати». ╤ кримський туроператор зум╕в зор╕╓нтуватися, скористатися ситуац╕╓ю з користю ╕ для себе, ╕ для тисяч турист╕в, як╕ звертаються до його ки╖вських служб. Великий шанс для усп╕шного розвитку додають ╕ туристичн╕ ярмарки-виставки, як╕ щор╕чно проводяться у столиц╕. Ц╕╓╖ весни п╕сля Укра╖нського дому виставка продовжилася у М╕жнародному виставковому центр╕ б╕ля станц╕╖ метро „Л╕вобережна”, де Крим зайняв на р╕вн╕ з пров╕дними заруб╕жними представниками туристичного б╕знесу найб╕льш╕ площ╕. Близько сорока туристичних представник╕в п╕вострова розм╕стилися майже на 300 квадратних метрах. Це були як туроператори, так ╕ бази розм╕щення. Як заявила перший заступник м╕н╕стра туризму ╕ курорт╕в Криму Марина Слесар╓ва, на ки╖вську виставку кримчани привезли багато чудових р╕зноман╕тних пропозиц╕й. Незважаючи на кризу, Крим не плану╓ зменшення сво╖х послуг, скорочення прийому гостей, а навпаки - ╖х чека╓ розширення ╕ р╕зноман╕ття. Московська виставка, яка в╕дбулася напередодн╕, а за нею ╕ ки╖вська показали, що ╕нтерес до в╕дпочинку в Криму у людей не зник, ╕, можливо, варто спод╕ватися нав╕ть на б╕льший сезонний приплив. ╤ до цього в Криму готов╕, що сповна продемонструвала ця ки╖вська виставка. - Приймемо не менше 70 тисяч турист╕в, - заявили представники одного з найб╕льших туроператор╕в п╕вострова АТ „Кримтур” вже п╕сля першого дня роботи виставки. Тут вони знайшли нових партнер╕в, а також ╕ п╕дстави для нових оптим╕стичних прогноз╕в ╕ упевнен╕сть, що т╕ 20 заклад╕в в╕дпочинку, як╕ вони утримують на кримському узбережж╕, не пустуватимуть. Виконавчий директор Кримського турбюро ╤. Полянська запропонувала нов╕ тематичн╕ тури – „Дворянськ╕ садиби Криму” та „С╕м’я Романових у Криму”. Перший ╕з них вже пропонувався у минулому сезон╕ ╕ бажаючих на м╕сц╕ ознайомитися з дос╕ малов╕домими темами виявилося чимало. Директор компан╕╖ „Онлайн” ╤. Удод приваблювала новими невеликими готелями, як╕ з’явилися останн╕м часом на п╕щаних берегах моря. ╤нш╕ – л╕кувальними курортами, екстремальним, молод╕жним ╕ д╕ловим туризмом, в╕дпочинком у л╕сог╕рськ╕й зон╕ ╕ багато чим ще, на що Крим щор╕чно ста╓ ╕ багатшим, ╕ щедр╕шим. - На початку року у наш╕й сфер╕ панував якийсь песим╕зм, а зараз усе навпаки, бачимо перспективу, - заявила директор турф╕рми „Лагуна-Крим” Н. Махор╕на. Разом з ╕ншими чинниками цьому посприяла ╕ ця ки╖вська виставка, яка була не першою й не останньою, а продовжиться ╕ восени, ╕ наступно╖ весни, й дал╕, поки буде ╕снувати та розвиватися туризм. Анатол╕й Ковальчук. м. Ки╖в.
"Кримська Свiтлиця" > #15 за 10.04.2009 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7112
|