Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4614)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4306)
Українці мої... (1722)
Резонанс (2385)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1875)
Крим - наш дім (1519)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (259)
Бути чи не бути? (488)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (290)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРЕЗИДЕНТ НА АСКОЛЬДОВ╤Й МОГИЛ╤ УШАНУВАВ ПАМ’ЯТЬ ГЕРО╥В КРУТ
Володимир Зеленський зустр╕вся з курсантами й л╕це╖стами в╕йськових навчальних заклад╕в та...


«ЧЕСТЬ ДЛЯ МЕНЕ»
Ахтем Се╕табла╓в показався ╕з Залужним та розпов╕в про ╖хню зустр╕ч…


УКРА╥НА В Н╤Ч НА 27 ЖОВТНЯ ВОСТАНН╢ МА╢ ПЕРЕЙТИ НА ЗИМОВИЙ ЧАС
Це передбачено ухваленим Верховною Радою законом, яким скасовано перех╕д з л╕тнього на зимовий...


ВОЛЯ ДО ПЕРЕМОГИ
В╕д початку повномасштабного рос╕йського вторгнення загинуло майже 500 укра╖нських спортсмен╕в ╕...


ТРИ ДЕСЯТИЛ╤ТТЯ ДОПОМОГИ
Управл╕ння Верховного ком╕сара ООН у справах б╕женц╕в (УВКБ ООН) розпочало свою д╕яльн╕сть в...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 21.09.2007 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#38 за 21.09.2007
КЕРЧЕНСЬКИЙ М╤СТ - ПЕРЕДВИБОРНИЙ М╤Ф

 Х╕ба можуть будувати так╕ важлив╕ ╕ складн╕ мости др╕бн╕ пол╕тики, як╕ не знають географ╕╖? Загалом побудова моста через Керченську протоку, про який мр╕яв ще ки╖вський князь Гл╕б - велика ╕ почесна справа. З ╕ншого боку, саме м╕сце там просто вимага╓ збудувати м╕ст, ╕ те, що його дос╕ нема - це ганьба кримчанам ╕ кубанцям, це один з ганебних спадк╕в Радянсько╖ влади.
 З н╕мецьких матер╕ал╕в, захоплених у 1944 роц╕, насп╕х, за 8 м╕сяц╕в змогли побудувати (цей м╕ст був зруйнований льодоходом з Азовського моря в лютому 1945 року), а за весь п╕сляво╓нний час - не спромоглися. Ганьба, що Пол╕тбюро п╕д тиском лен╕нградського партсекретаря Романова зам╕сть того, щоб створити шедевр мостобудування та назавжди вир╕шити проблему Керченсько╖ протоки, в╕ддало перевагу буд╕вництву дамби та перетворило Неву п╕д Лен╕нградом на затхле болото. Тому м╕ст через Керченську протоку, про який мр╕яв ще Володимир Мендел╓╓в, син великого х╕м╕ка, який уже був к╕лька раз╕в спроектований за радянських час╕в, збудувати велика честь, але це складне завдання. Практика показу╓, що воно просто не п╕д силу нин╕шн╕м др╕бним кримським пол╕тикам. Особливост╕ цього м╕сця - грязьов╕ вулкани та шар мулу на дн╕ протоки товщиною в 50-75 метр╕в роблять це завдання суперскладним, ╕ братися за нього в передвиборчий час просто не личить фах╕вцям, як╕ б себе поважали. Натом╕сть ми т╕льки й чу╓мо про м╕ст саме в часи загострення пол╕тичного протистояння: то Юр╕й М╓шков за нього брався, то ще Леон╕д Грач, як╕ власне для побудови мосту не вдарили палець об палець, а т╕льки тим ╕ переймалися, що то м╕тинги проводили на цю тему, то пам’ятн╕ знаки ставили. Але сл╕д сказати, що нав╕ть в т╕ часи ╕дея мосту розроблялась глибше та серйозн╕ше, н╕ж тепер за не╖ взялися голова Верховно╖ Ради Криму Анатол╕й Гриценко та оч╕льник уряду В╕ктор Плакида. Сьогодн╕ ╕дея Керченського мосту м╕фолог╕зована та скомпрометована повн╕стю. Цей м╕ст, щоб надати м╕фов╕ б╕льшого пол╕тичного значення, вони чомусь називають "мостом ╕нтеграц╕╖ м╕ж Рос╕╓ю та Укра╖ною". Нев╕домо чому, але процес "╕нтеграц╕╖ двох братн╕х народ╕в" для них чомусь зосереджений на цьому мосту шириною 10 метр╕в, в той час, коли м╕ж Рос╕╓ю та Укра╖ною ╕сну╓ б╕льше 500 к╕лометр╕в сухопутного кордону вище Азовського моря до Харкова. ╤нтегруйся - не хочу! Х╕ба може цю масу сухопутних контакт╕в, автодор╕г та зал╕зниць зам╕нити (або хоч сутт╓во доповнити!) вузенький м╕ст? По друге, вс╕х подивував на днях рос╕йський посол В╕ктор Черномирд╕н, який сказав у Ялт╕, що Керченський проект - то "м╕ст, який з’╓дна╓ континенти". Нехай би "проФФесор" географ╕╖ Черномирд╕н подивився на карту та розказав нам, кордон м╕ж якими континентами проходить по Керченськ╕й протоц╕? Може, в╕н перем╕стив туди Уральський хребет та дума╓, що це кордон м╕ж ╢вропою та Аз╕╓ю? Так ╕ то, х╕ба вони не з’╓днуються величезною смугою суш╕ в╕д Касп╕йського моря до П╕вн╕чного Льодовитого океану, ╕ т╕льки м╕ст через Керченську протоку ╖х з’╓дна╓? А може, на думку Чорномирд╕на, то буде м╕ст з ╢вропи в Африку? Чи може, на його думку, то м╕ст м╕ж рос╕йською аз╕атчиною та цив╕л╕зованим св╕том по цей б╕к протоки, - тод╕ це б╕льше схоже на правду... По-друге, наск╕льки в╕домо, за проектування мосту спочатку бралися мостобуд╕вники з Ки╓ва, з ╕нституту ╕мен╕ Патона, як╕ проектували ╕ збудували численн╕ мости через Дн╕про, та волод╕ють сучасними технолог╕ями, необх╕дними для цього. Натом╕сть Анатол╕й Гриценко, свав╕льно, без проведення тендера, без будь яких об╜рунтувань - готу╓ться в╕ддати проект на поталу маленьк╕й орган╕зац╕╖ з Кубан╕ "Спецфундаментбуд", яка береться збудувати м╕ст... за 480 м╕льйон╕в долар╕в. Разом вони пустили м╕ф про те, що це п╕дпри╓мство н╕бито волод╕╓ якимось "п╕онерним" способом побудови морських естакад, ╕ збира╓ться за ц╕╓ю технолог╕╓ю збудувати м╕ст через протоку. Але одна справа та морська естакада вздовж берега, довжиною якихось 2,5 к╕лометра та висотою над водою к╕лька метр╕в, ╕ зовс╕м ╕нша справа важелезний автомоб╕льно-зал╕зничний м╕ст довжиною до 5 к╕лометр╕в, висотою над водою до 60 метр╕в, по якому повинн╕ пролягти ш╕сть (!) ряд╕в руху для автомоб╕л╕в, ╕ дв╕ кол╕╖ зал╕зниц╕. Вагу такого мосту т╕ хистк╕ опори та естакада, як╕ призвича╖вся будувати б╕ля Кубанського берега "Спецфундаментбуд", просто не витрима╓. Треба зовс╕м не розбиратися в ╕стор╕╖ та технолог╕╖ цього проекту, щоб погодитись, як Гриценко, з тим, що такий м╕ст може коштувати жалюг╕дних 480 м╕льйон╕в, коли вс╕ проектанти сходяться на тому, що на таку будову повинно бути потрачено не менше 2 м╕льярд╕в долар╕в. Це, звичайно, якщо п╕дходити до справи чесно та профес╕йно. Не дивно, що на прес-конференц╕╖ в Верховн╕й Рад╕ Анатол╕й Гриценко недавно сказав, що плану╓ться збудувати м╕ст з... одн╕╓ю (!) зал╕зничною кол╕╓ю, не говорячи вже про те, що зам╕сть шести - три в одному напрямку та три в зворотному - за проектним планом Гриценка плану╓ться прокласти чи чотири, чи т╕льки дв╕ л╕н╕╖ для руху автомоб╕л╕в. Тобто в угоду слабкост╕ проектно╖ та буд╕вничо╖ думки ф╕рми "Спецфундаментбуд", Гриценко др╕бнить проект, в╕к якого нарахову╓ понад два стол╕ття, до прокладки одн╕╓╖ (!) вузькокол╕йки. Очевидно "Спецфундаментбуд" б╕льшого збудувати не в силах. То можете соб╕ уявити - на двор╕ технолог╕чний ХХ╤ в╕к, а Анатол╕й Гриценко плану╓ будувати м╕ст з зал╕зничною кол╕╓ю т╕льки в один б╕к. То може для здешевлення мосту до м╕зерних 480 м╕льйон╕в по ньому взагал╕ сл╕д прокласти т╕льки одну рейку? Нема заперечень, Г╕тлер та Стал╕н були злодюгами, вбивцями, тиранами ╕ злочинцями св╕тового масштабу. Однак вони "сп╕льно" - з н╕мецьких матер╕ал╕в ╕ силами ╕ ц╕ною житт╕в радянських людей - змогли в 1944 роц╕ таки збудувати м╕ст через Керченську протоку. Правда, сама природа завважила цей проект недостойним ╕снування, в╕н простояв всього лише чотири м╕сяц╕ ╕ природа сама зруйнувала його. Очевидно, що збудувати зараз достойний м╕ст через протоку п╕д силу лише пол╕тичним ф╕гурам великого масштабу, а таких зараз поки що нема... По-трет╓, щоб догодити виборцям, пускають м╕ф про те, що по мосту можна буде прокласти водог╕н, нафтог╕н, газог╕н та проводи високо╖ напруги для електричного струму. Уявля╓те цей вогняний коктейль? ╤ це в той час, коли буд╕вельн╕ норми та правила вс╕х кра╖н св╕ту, в тому числ╕ Рос╕╖ та Укра╖ни, забороняють прокладати по мостах вогненебезпечн╕ та вибухонебезпечн╕ трубопроводи. З ╕ншого боку - а для чого по цьому мосту гнати в Крим воду з Кубан╕, де вона ще б╕льше забруднена, н╕ж в Криму, чи прокладати електричн╕ струмопроводи, коли ╕снують реальн╕, а не м╕ф╕чн╕, проекти реконструкц╕╖ електричних мереж. Тим б╕льше, що зараз струм по сп╕льн╕й мереж╕ б╕льше перет╕ка╓ в Рос╕ю з Укра╖ни, н╕ж навпаки? Нарешт╕, про те, що м╕ст н╕хто ╕ не збира╓ться будувати, говорить ╕ той факт, що п╕д час прес-конференц╕╖ один ╕з журнал╕ст╕в (це був наш колега кореспондент газети "День" Микола Семена) спитав Анатол╕я Гриценка, яким чином будуть узгоджуватись буд╕вельн╕ рос╕йськ╕ ╕ укра╖нськ╕ норми та правила (адже проектантам сл╕д видати завдання ╕ вони можуть працювати лише за одними нормами, а укра╖нськ╕ ДБН уже значно б╕льш наближен╕ до ╓вропейських норм, н╕ж рос╕йський СН╤П), Анатол╕й Гриценко сказав, що вони будуть узгоджен╕... Меморандумом, а пот╕м сказав, що проектувальники та буд╕вельники будуть працювати за... м╕жнародними нормами. По-перше, технолог╕чн╕ чи буд╕вельн╕ норми не можуть узгоджуватись документом, який назива╓ться Меморандум, для цього потр╕бн╕ повномасштабн╕ м╕ждержавн╕ угоди з численними технолог╕чними додатками. Тому ц╕лком очевидно, що Анатол╕й Гриценко в Москв╕ не зм╕г домовитись про те, що м╕ж Укра╖ною ╕ Рос╕╓ю, або хоч би м╕ж урядами Укра╖ни ╕ Рос╕╖, буде укладено сп╕льну угоду, яка вир╕шить вс╕ пол╕тичн╕ та технолог╕чн╕ проблеми Керченського проекту. А значить - н╕ в Москв╕, н╕ в Ки╓в╕ м╕ст н╕хто будувати ╕ не збира╓ться. Що стосу╓ться м╕жнародних буд╕вельних норм та правил, про як╕ сказав Гриценко, то очевидно, в╕н ╕ сам здогаду╓ться, що таких просто не ╕сну╓, в кожн╕й кра╖н╕ вони р╕зн╕, бо ╓ частиною внутр╕шньо╖ правово╖ системи. Зрештою, п╕сля ц╕╓╖ прес-конференц╕╖ ста╓ також зрозум╕лим, чому в Краснодарському кра╖ (а тому ╕ в Москв╕) н╕хто будувати цей м╕ст не посп╕ша╓. Анатол╕й Гриценко розпов╕дав про те, про що вже давно писали укра╖нськ╕ газети: рос╕йська влада штучно стриму╓ пот╕к турист╕в з Кубан╕ в Крим. Гриценко розпов╕дав, що на рейсах в кримську сторону вони вантажать на паром лише 19 автомоб╕л╕в зам╕сть 31, в той час, як черга з автомоб╕л╕в сто╖ть на два к╕лометри. З ╕ншого боку ситуац╕ю прояснив м╕н╕стр курорт╕в Криму Володимир Савель╓в, який сказав, що м╕ст Криму дуже потр╕бний, бо як т╕льки в╕н стане до ладу, то к╕льк╕сть рос╕йських турист╕в в Криму зб╕льшиться на 30 в╕дсотк╕в. Але ж аналог╕чно - вона в Краснодарському кра╖ - зменшиться на 30 в╕дсотк╕в! Чи це потр╕бно Рос╕╖? Зрештою, ви також пам’ята╓те, коли в гост╕ до Анатол╕я Гриценка при╖здив Лужков, то в╕н (до реч╕, ╕ вже не вперше!) говорив, що готовий вкласти в розвиток Сх╕дного Криму (в тому числ╕ ╕ в буд╕вництво мосту) до 3 м╕льярд╕в долар╕в. ╤ де вони? А де т╕ лужковськ╕ м╕льярди, як╕ в╕н об╕цяв ще в попередн╕ на╖зди до Криму к╕лька рок╕в тому? Пора б уже! Отож... Тому ц╕лком очевидно, що Анатол╕й Гриценко не зм╕г зрозум╕ти ╕ того гумору, з яким поставила сво╓ питання ╕нша наша колега Наталка Кривопустова з пророс╕йсько╖ "Крым.RU": "Анатол╕ю Павловичу, а що, якщо до 30-го не встигнемо?" ╤ зам╕сть того, щоб чесно сказати, що до 30 вересня, тобто до дня вибор╕в, н╕хто н╕чого ╕ не збира╓ться встигати, а п╕сля 30-го вс╕ про це забудуть, як це, зазвичай, бува╓ п╕сля вибор╕в, Анатол╕й Павлович став розказувати м╕ф про те, що це довгостроковий проект. Звичайно довгостроковий, йому вже б╕льше 200 рок╕в - якщо рахувати в╕д Мендел╓╓ва. Або ж приблизно тисяча - якщо в╕д князя Гл╕ба, який м╕ряв ширину Керченсько╖ протоки по льоду, якщо в╕рити напису на Тмутараканському камен╕.
 Михайло АРТЕМОВИЧ,
 анал╕тик КНЦПДЖ.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 21.09.2007 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5118

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков