"Кримська Свiтлиця" > #31 за 03.08.2007 > Тема "Резонанс"
#31 за 03.08.2007
НАВ╤ЩО ДЕРЖАВ╤ ЗДИЧАВ╤Л╤ Ф╤ЛОСОФИ?
Перше ╕ правдиве враження в╕д прочитання псевдонаукового опусу В╕тал╕я Дар╓нского "Украинизм как антирусский проект" - це ╓ кваз╕наукова ман╕пуляц╕я. Терм╕нолог╕я в наукових статтях та й дискус╕ях ╓ визначальним фактором. Але ж ╕ в тлумачних словниках рос╕йсько╖ мови як Ожегова, так ╕ ╢фремово╖ чита╓мо: "Украинизм: слово или оборот речи в каком-н. языке, заимствованные из украинского языка или созданные по образцу украинского слова или выражения". Сайт рос╕йсько╖ В╕к╕пед╕╖ - Мережево╖ енциклопед╕╖ - пода╓ уточнене значення терм╕на: "Украинизмы - слова, фразеологизмы, а также синтаксические и грамматические конструкции украинского языка, используемые в другом языке (литературном или разговорном). Слово или оборот речи в каком-либо языке, заимствованные из украинского языка или созданные по образцу украинского слова или выражения". Отже, наш докторант Державно╖ (!) академ╕╖ кер╕вних кадр╕в культури та мистецтв, кандидат ф╕лософських наук В╕тал╕й Дар╓нск╕й св╕домо, з ман╕пулятивною метою, уводить в об╕г ненаукове значення слова "укра╖н╕зм", частота неодноразового вживання якого просто вража╓ - воно в текст╕ п. докторанта зустр╕ча╓ться раз╕в 25! Зауважимо, що невиправдане ╕ ненаукове повторення одного ╕ того ж слова чи тези ╓ прим╕тивною пропагандою, розрахованою на невибагливого читача. Ц╕ три подач╕ тексту "Украинец" как экзистенциальный тип" в газет╕ "Крымская правда" взагал╕ важко назвати науковою розв╕дкою. Який науковець чи вчений може дозволити соб╕ необ╜рунтоване ╕ неодноразове вживання сл╕в "холуй", "смердяковщина", "хамский плевок", "халявный путь", "плебей", "сектант"? Бажаючи в╕двести увагу в╕д ╕снування усталеного поняття "великодержавний шов╕н╕зм", доморощений луганський ф╕лософ вжива╓ натом╕сть словосполучення "мелкодержавный шовинизм" ╕ заперечу╓ ╕снування ╕мперсько╖ форми та нар╕ка╓ його "так званим" ╕ бере в лапки, начебто його не ╕сну╓ в природ╕ ╕ нема╓ н╕яких фактичних доказ╕в цього. Св╕й придуманий терм╕н "укра╖н╕зм" докторант прагне т╕сно пов’язати з╕ словосполученням "мелкодержавный шовинизм" ╕ в╕дводить ╖м прост╕р, обмежений колом ки╖вських ╕нтелектуал╕в. К╕льк╕сть брехн╕ тут перевищу╓ вс╕ допустим╕, нав╕ть для члена Рос╕йсько╖ общини, норми. Слово "шовинизм" вжите "ф╕лософом" всього 20 раз╕в. При цьому сво╖х нам╕р╕в прив’язати це поняття саме до укра╖нц╕в в╕н ╕ не прихову╓. Зате, з`ясову╓ться, "велику державу неможливо створити насиллям" ╕ "╕стор╕я Рос╕╖ св╕дчить про те, що переважна б╕льш╕сть народ╕в ув╕йшли в не╖ добров╕льно". Якщо В. Дар╓нск╕й вчиться з допомогою пос╕бника ╕стор╕╖ ВКП(б) чи аг╕ток Рос╕йсько╖ общини - ╕накше ╕ бути не може. ╤ не споювались народи Крайньо╖ П╕вноч╕, ╕ не виселялись ц╕л╕ народи, ╕ не приходили "визволител╕" в Зах╕дну Укра╖ну з вогнем ╕ мечем, ╕ не щезли ц╕л╕ народи в результат╕ створення "сов╓тской общност╕" - за науковими доказами рос╕йського ф╕лософа Сорок╕на, ╕з 198 етн╕чних груп, як╕ населяли територ╕╖, зайнят╕ СРСР, залишилось всього 102. Замовчування цих факт╕в ╓ аморальним, як ╕ замовчування агресивного характеру в╕йн, як╕ велись Московщиною, Рос╕╓ю ╕ СРСР. Та й ╕снувати ц╕ ╕мперськ╕ утворення могли виключно в авторитарно-тотал╕тарному режим╕. Цин╕чними ╓ твердження В. Дар╓нского про те, що "южнорусскому" етносу Рос╕я надала "ун╕кальну можлив╕сть розселитись на величезних територ╕ях ╕ зб╕льшитись в чисельност╕ б╕льше, н╕ж в десять раз╕в". Але ж укра╖нц╕, якщо ╕ переселялись, то робили це далеко не добров╕льно, а через скруту ╕ пересл╕дування за етн╕чною ознакою та пол╕тичн╕ погляди на р╕дн╕й земл╕, як╕ влаштовували чужоземц╕ ╕ окупанти. Особливим цин╕змом звучать слова про те, що голодомор - це суто укра╖нська проблема ╕ виникла через бажання парт╕йно╖ верх╕вки Укра╖ни вислужитись. Увага! Перед ким вислужитись, Дар╓нск╕й не пише, бо нема╓ "никаких фактов, которые свидетельствовали бы о том, что это была "политика Москвы". Але ж ╕снують сотн╕ тисяч документ╕в, досл╕дження незаангажованих науковц╕в ╕ св╕дчення очевидц╕в голодомору, як╕ доводять в╕дпов╕дальн╕сть за геноцид саме кремл╕всько╖ верх╕вки ╕ кер╕вник╕в комун╕стично╖ парт╕╖! Лайкою з вуст В╕тал╕я Дар╓нского звучить 11 раз╕в терм╕н "экзистенциальный", хоча екзистенц╕альна ф╕лософ╕я ╓ одн╕╓ю з пров╕дних теч╕й сусп╕льно╖ думки XX ст., яка на перший план висунула ╕дею абсолютно╖ ун╕кальност╕ людського буття, зосередившись навколо проблеми людини та ╖╖ м╕сця в св╕т╕, проблеми духовно╖ витримки людини, яка потрапила в пот╕к под╕й ╕ втратила контроль. Одн╕╓ю з визначальних рис ц╕╓╖ ф╕лософ╕╖ ╓ теза про те, що особист╕сть ма╓ протид╕яти ворожому "╕ншим", "чужим", адже вони нав’язують ╖й свою волю, мораль, сво╖ ╕нтереси й ╕деали. А нов╕тн╕й парт╕йний пророс╕йський ф╕лософ заклика╓ боротись саме з цими екзистенц╕йними витоками укра╖н╕зму ╕ заклика╓ не просто подолати укра╖н╕зм, а ще й "поражать в его "сердце", жалюг╕дно намагаючись принизити вс╕ ц╕нност╕ укра╖нського народу, у тому числ╕ ╕ творч╕сть Кобзаря, ╕ його самого. При цьому в горл╕ цього цин╕чного ф╕лософа не застрягають слова "нравственность", "духовные богатства тысячелетней культуры" (це, зрозум╕ло, про рос╕ян, а не про автохтон╕в). ╤ християнство рос╕ян у нього тисячол╕тн╓. То така арифметика - у 1948 роц╕ рос╕йська церква пишно святкувала 500-р╕ччя, а через 40 - вже для них настало "тысячелетие христианства". Негативно-емоц╕йний тон допов╕д╕ зводить на пси вс╕ науков╕ п╕знання нашого докторанта ╕ примушу╓ його до численних неточностей. За Дар╓нск╕м, ще 100 рок╕в тому не ╕снувало поняття "укра╖нець". Щоправда, в наступному реченн╕ в╕н вже погоджу╓ться, що укра╖нцями ╓ основна маса населення Зах╕дно╖ Укра╖ни ╕ с╕льське населення ╕нших рег╕он╕в. Дал╕ йде якесь марення, яке неможливо коментувати через в╕дсутн╕сть лог╕чно╖ подач╕. Суть його зводиться приблизно до тотожност╕ винайденого поняття "укра╖н╕зму" ╕ укра╖нц╕в. ╤ в╕йну в╕н оголошу╓ проти само╖ сутност╕ ╕ нац╕онально╖ ╕дентиф╕кац╕╖ укра╖нц╕в. Можливо, причина такого терм╕нолог╕чного безладу в голов╕ новоявленого ф╕лософа кри╓ться у тому, що 35-р╕чний луганчанин Дар╓нск╕й ╓ членом марг╕нального "Русского движения Украины", яке в╕дстою╓ рудименти ╕мперського мислення? А написана автором стаття "Кант ╕ "ф╕лософ╕я д╕алогу": парадокси спадко╓мност╕" ╓ просто прикриттям основно╖ - контрнац╕онально╖ ╕ антиукра╖нсько╖ - д╕яльност╕? Треба зазначити, що у надруковану в "Крымской правде" допов╕дь В╕тал╕я Дар╓нского на конференц╕╖ "Крым в контексте Русского мира: язык и культура" великим кавалком ув╕йшла його ж стаття, розм╕щена на сайт╕ Рос╕йсько╖ общини в листопад╕ 2005 р. ╕ нових в╕дкритт╕в - з огляду на сутт╓ве м╕сце, що займають цитати й ╕мперськ╕ догмати ╕дейних ворог╕в укра╖нства Шульг╕на, Ульянова, Сидоренка та ╖х недолуге тлумачення автором, - не було. Та й вся ця публ╕ка, включаючи бахар╓вську рептильку, як ми зна╓мо, на чесну дискус╕ю нездатна. Тому стаття вигляда╓ як накопичення негативних емоц╕й очевидно через якийсь колективний комплекс неповноц╕нност╕ та нездатн╕сть знайти м╕сце у розбудов╕ Укра╖нсько╖ держави. На сайт╕ Державно╖ академ╕╖ кер╕вних кадр╕в культури ╕ мистецтв, де здобува╓ наукову ступ╕нь доктора ф╕лософ╕╖ В╕тал╕й Дар╓нск╕й, написано, що академ╕я "займа╓ одне з пров╕дних м╕сць серед мистецьких заклад╕в, як╕ беруть активну участь у процес╕ нац╕онально-культурного в╕дродження Укра╖нсько╖ держави". Але як можна бути "кер╕вним кадром" в Укра╖н╕ людин╕, яка заперечу╓ сам факт ╕снування укра╖нсько╖ нац╕╖? ╤ чому держава сприя╓ таким антидержавним персонажам з Рос╕йсько╖ общини? З таким же усп╕хом можна було б кваз╕науковими словами об╜рунтувати гасло "Рос╕яни - це здичав╕л╕ укра╖нц╕" ╕ написати под╕бну кваз╕ф╕лософську статтю з цього приводу. Але ми цього не робимо. Але й не хочемо, щоб нами керували м╕зантропи-ф╕лософи з антиукра╖нськими поглядами. Максим РОЗУМ╤ЙКО. м. Севастополь.
Д╤АГНОЗ: БУЗИН╤ЗМ (Стосу╓ться статт╕ "Украинизм как антирусский проект", "КС" в╕д 27 липня 2007 р.). Бузин╕зм - результат хрон╕чного бахаризму. Це тяжка псих╕чна хвороба. Одужання неможливе без напруження зусиль самого хворого. Шкода, що хворий надто слабенький, а хвороба надто запущена. Бузин╕стична стаття В. Ю. Даренського побудована, по-перше - на негативних емоц╕ях, по-друге - на в╕дсутност╕ або спотворенн╕ факт╕в. Потр╕бна дуже велика к╕льк╕сть просв╕тницьких л╕к╕в. Така велика, що хворий навряд чи зможе ╖х проковтнути. До того ж ковтати йому перешкоджа╓ велика емоц╕йна пухлина. Спробу╓мо все-таки прописати дещо найперш необх╕дне. Хворому треба добре розтовкти та проковтнути, що Русь - це ╕ ╓ Укра╖на. В стародавн╕й Рус╕ слово "укра╖на" означало "батьк╕вщина". (Сов╓тск╕й Союз = Род╕на, Русь = Укра╖на). За час╕в велико╖ м╕грац╕╖, пов’язано╖ з коч╕вницькою навалою, укра╖нцями русини називали тих, хто залишився у Рус╕ (укра╖нц╕), на в╕дм╕ну в╕д тих, хто м╕грував за меж╕ Рус╕. М╕гранти, природно, звались руськими. Тепер у деяко╖ частини нащадк╕в м╕грант╕в з Рус╕ з’явився комплекс "блудного сина". Син вважа╓ себе братом, та ще й старшим! Поки, щоб не занапастити хворого, нехай в╕н деякий час б╕льше н╕чого не ковта╓. Бо знову з’являться "злоба, хамство, ╕стерика", на як╕ хворий скаржиться. Л╕кар-бузинолог ╤ван ТРУХ. м. Армянськ.
"Кримська Свiтлиця" > #31 за 03.08.2007 > Тема "Резонанс"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=4988
|