Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРТИНИ, НАМАЛЬОВАН╤ СЕРЦЕМ
Укра╖нськ╕ митц╕ – це потужна сила, яку не можна знец╕нювати…


СУМНА ОС╤НЬ
Наш╕ традиц╕╖


ГОВОРИТИ. МОВЧАТИ.
Чи здатн╕ ми слухати, коли мистецтво промовля╓?..


МИСТЕЦЬКИЙ Г╤МН НЕЗЛАМНОСТ╤
Автори представлених роб╕т - художники, як╕ п╕шли захищати Укра╖ну…


ПОРА НА В╤ДПОЧИНОК...
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 19.08.2005 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#34 за 19.08.2005
ПРЕОБРАЖЕННЯ
о. Олег ВЕДМЕДЕНКО

Дорога до Храму
Рубрику веде о. Олег ВЕДМЕДЕНКО, протодиякон Луцького кафедрального собору УПЦ КП, інспектор з питань місійної діяльності Луцько-Волинського єпархіального управління.

ПРЕОБРАЖЕННЯ

Повна назва свята - Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа. Тому-то в народі це торжество іменується також святом Спаса. Празникується воно щороку в один і той же день - 19 серпня (6 за старим стилем).
Про подію, що їй присвячене свято Преображення, читаємо в Євангелії від Матвія, 17-й розділ:
"А через шість день забирає Ісус Петра, і Якова, і Івана, брата його, та й веде їх осібно на гору високу.
І Він перед ними преобразився (змінився, прийняв інший вигляд. - Авт.): обличчя Його, як те сонце, засяяло, а одежа Його стала біла, як світло.
І ось з'явились до них Мойсей та Ілля, і розмовляли з Ним.
І озвався Петро та й сказав до Ісуса: "Господи, добре бути нам тут! Коли хочеш, поставлю отут три шатра: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі".
Як він ще говорив, ось хмара ясна заслонила їх, і ось голос із хмари почувсь, що казав: "Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його слухайтеся!"
А почувши, попадали учні долілиць і полякались сильно...А Ісус підійшов, доторкнувся до них і промовив: "Уставайте й не бійтесь!"
Звівши ж очі свої, нікого вони не побачили, окрім Самого Ісуса.
А коли з гори сходили, заповів їм Ісус і сказав: "Не кажіть нікому про цеє видіння, аж поки Син Людський із мертвих воскресне"".
З біблійного тексту ми бачимо, як Господь Ісус явив учням славу Свою. Для чого була явлена ця слава Господня? Якщо розглядати буквальний аспект події, то Спаситель учинив це для того, аби зміцнити віру апостолів, відвести їх від помислів земних. На той час учні Христові іще не усвідомлювали повністю ту велику Місію, що була покладена на їх Учителя. Вони плекали надію на те, що Ісус Христос прийшов на землю щоби стати царем, щоб очолити національно-визвольний рух і, перемігши усіх ворогів народу Ізраїля, сісти на царський трон. Самі ж сподівалися зайняти високі посади при дворі нового Месії-царя.
Тоді іще учні не розуміли, що царство Його - не від світу цього. Не розуміли навіть і після того, як за шість днів до Свого преображення Він виказував їм, що мусить йти до Єрусалима, і постраждати багато, і вбитому бути, і воскреснути. Це нерозуміння Христової місії на землі спонукує навіть апостола Петра докорити Ісусові: "Змилуйся, Господи, - такого тобі хай не буде!.." Таким чином, учні Христові, певною мірою, думали тоді іще не про Боже, але про людське. Це підтверджують євангельські вірші, які передують події преображення Господнього.
І от, щоб зміцнити їх, Господь преображається на горі.
У момент преображення являються учням провідник закону Божого Мойсей та пророк Ілля, що уособлюють собою "Закон і Пророки", тобто усі Писання Старого Завіту, які говорили про прихід на землю Бога-Слова в подобі грішного тіла - Сина Божого во плоті. Які свідчили про прихід Спасителя нашого, істинного Агнця непорочного, що візьме на себе гріх світу - правдивого Сяйва Отчого Єства, творця і виконавця Закону та Пророків.
Яке значення преображення Господнього для нас з вами? Все, що написано в Біблії, - написане для нас, і є програмою розвитку усієї Церкви й кожного її члена зокрема. Христос - це "шлях, і правда, і життя". Він явив нам шлях Правди - шлях смирення: покаяння, самозречення та любові, що веде до життя вічного. І на цьому шляху ми повинні преобразитися, як преобразився Господь!" "Одежа" - праведність наша - мусить стати "біла, як світло". "Обличчя" - наша воля - повинна "як те сонце засяяти" терпінням, любов'ю, миром, добром, радістю духовною. "Світло праведних - весело світить", - читаємо у Приповістях Соломонових. "Путь праведних - ніби те світло ясне, що світить все більше та більш, аж до повного дня!" (там же, 4-й розділ, 18-й вірш). "І їй (жоні Агнця, тут - церкві Христовій. - Авт.) дано було зодягнутися в чистий та світлий вісон (вісон - тонкий білий дорогий лляний одяг. - Авт.), бо вісон - то праведність святих" (Об'явлення святого Івана Богослова).
Свято Преображення існувало уже в IV сторіччі, як це видно з багатьох повчань, що промовлялися в цей день. До нас дійшли казання святих Єфрема Сирійського та Івана Златоустого. Існування свята в четвертому сторіччі показує, що дату заснування його першими християнами слід шукати іще раніше - у попередніх трьох сторіччях.
У VII ст. святі Іван Дамаскін та Косьма Маюмський уклали ряд стихир та канони свята, якими православна церква прославляє цю подію і в наш час.
Богослужіння празника Спаса має ту особливість, що після закінчення літургії - благословляються й освячуються принесені віруючими до храму виноград та інші плоди дерев: яблука, груші, сливи тощо. Свято Преображення обрано для благословення плодів, бо в Єрусалимі, звідки запозичено православний Устав, саме на ту пору дозрівав виноград, який, власне, і прийнято освячувати у цей день (виноград - символ церкви Христової, знак приношення Богу духовних плодів). Благословляючи принесені плоди Церква також навіює думку про те, що в ній, як в суспільстві священному, усе - від людини й до рослини - повинно бути присвячене Богові, як Його творіння.
Тропар (основна пісня) свята: "Преобразився Ти на горі, Христе Боже, показавши ученикам Твоїм славу Твою, скільки їм можна було. Нехай засяє і нам грішним світло Твоє споконвічне. Молитвами Богородиці, Світлодавче, слава Тобі".

НАПИШІТЬ, і ми поінформуємо Вас, як отримати поштою книги, конспекти лекцій, а також аудіозаписи лекцій та проповідей протодиякона Олега Ведмеденка - живий звук безпосередньо із храму. У лист вкладіть порожній конверт із зворотною адресою. (Україна, 43021, Луцьк-21, а/с 18, Біблійна школа духовного вдосконалення, протодиякону Олегу Ведмеденку. www.vedmedenko.org).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 19.08.2005 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3266

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков