"Кримська Свiтлиця" > #33 за 12.08.2005 > Тема "З потоку життя"
#33 за 12.08.2005
ГРА ЗА ЛАШТУНКАМИ
Лідія СТЕПКО, власкор "КС".
"Будь-які спроби змінити існуючий статус Севастополя без урахування думки самих севастопольців призведуть до серйозних ускладнень політичних обставин у місті та створять основу певним політичним силам для використання цієї проблеми у корисливих передвиборних цілях". Таку думку 5 серпня оприлюднив перед представниками ЗМІ міський голова Севастополя Сергій Іванов у відповідь на несподівану заяву голови Ради міністрів Криму Анатолія Матвієнка про те, що Севастополь слід внести до складу АРК і зробити це варто під час адміністративно-територіальної реформи. Сергій Іванов переконаний, що Севастополь не тільки не вичерпав можливостей, наданих йому особливим статусом, але навіть на половину ними не скористався. Тому спроба перетворити місто, де базуються флоти двох держав, у провінцію Криму, лише ускладнить його проблеми, як економічні, так і політичні. Він, міський голова, впевнений у тому, що при опрацюванні проекту адміністративно-територіальної реформи та внесенні будь яких змін до статусу Севастополя буде врахована думка громади міста. На його переконання, найкращим підтвердженням того, що керівництво України не планує змінювати територіальні та адміністративні кордони міста, є рішення Президента України про підготовку Програми соціально-економічного розвитку Севастополя до 2025 року. Програма, проект якої довірено створити самим севастопольцям, базується якраз на існуючому сьогодні особливому статусі міста Севастополя. Думка севастопольського міського голови щодо збереження особливого статусу міста небезпідставна і базується на пропозиціях Президента, висловлених як додаток до вето, накладеного на Закон про статус міста, прийнятий Верховною Радою України за проектом депутатів від Севастополя Івана Вернидубова та Віктора Заїчка. Повертаючи Закон до Верховної Ради, Президент зазначив: "У разі прийняття Верховною Радою пропозицій Президента України щодо відхилення Закону, з метою забезпечення прискорення законодавчого визначення відповідно до Конституції України статусу міста-героя Севастополя, а також особливостей здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування, Президентом України може бути створена комісія за участю народних депутатів України, насамперед авторів проекту закону про місто Севастополь, а також керівників відповідних центральних органів виконавчої влади, Севастопольської міської ради, провідних вчених для підготовки узгодженого законопроекту. Вважаю, що питання прискорення соціально-економічного розвитку міста Севастополя, комплексного розв'язання його актуальних проблем заслуговують на більшу увагу Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, зокрема, під час підготовки та затвердження Державного бюджету України, формування відповідних загальнодержавних та інших програм. У зв'язку з цим Кабінету Міністрів України доручено ближчим часом опрацювати за участю Севастопольської міської державної адміністрації та Севастопольської міськради проект довгострокової загальнодержавної програми забезпечення сталого соціально-економічного, екологічно збалансованого розвитку міста, провести його широке обговорення та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України". Стосовно накладеного вето на Закон, прийнятий Верховною Радою, Президент пояснив, що Закон не може бути підписаний з наступних причин: "...оскільки він суперечить Конституції України, не узгоджується з базовими у відповідних сферах законами України, ...не забезпечує належного законодавчого врегулювання питань, визначених Основним Законом України; ...порушує вимоги щодо єдиної системи адміністративно-територіального устрою в державі; створює умови для постійного протистояння рад, зловживань". Президент також відзначив, що за Законом, який обговорюється, органи самоврядування перебирають на себе повноваження Верховної Ради щодо зміни меж міста, запроваджуючи тим самим особливий адміністративно-територіальний устрій, що суперечить Основному Закону України. Обговорюваний Закон, на думку Президента, порушує міжнародний Договір щодо тимчасового базування Чорноморського флоту РФ, запроваджуючи спільне базування флотів. Більше того, за прийнятим Законом севастопольські органи самоврядування беруть на себе повноваження щодо створення належних умов для діяльності у місті офіційних представництв іноземних держав і міжнародних організацій, а також вирішення питань щодо розміщення дипломатичних представництв іноземних держав та представництв міжнародних організацій у місті Севастополі. Президент, посилаючись на Віденську конвенцію, стороною якої з 1986 року є Україна, нагадує про міжнародну практику розміщення таких представництв у столицях країн і аж ніяк не органами самоврядування окремого міста, хай і з особливим статусом. Ще багато невідповідностей знайшов у прийнятому Законі Президент. Наприклад, перебирання севастопольськими органами самоврядування повноважень, віднесених до відання спеціально уповноважених органів виконавчої влади, зокрема, прикордонної служби, органів внутрішніх справ, органів військового управління, органів охорони навколишнього природного середовища і навіть органів, на які покладається реалізація зовнішньополітичного курсу України. Законом, на який накладене вето, до відання Севастопольської міської та районних держадміністрацій передбачалося віднести й повноваження розпорядження морською акваторією та майном, що перебувають у власності держави, чим обмежуються повноваження Кабміну. Севастопольські органи самоврядування замахнулися й на встановлення засад бюджетного устрою в державі. І, нарешті, найцікавіше: вищеназваний Закон в частині призначення та звільнення міських голів за поданням Кабміну, обмежував здійснення конституційних повноважень дії самого Президента. Круто? Ще й як! Нагадаю, що авторами відхиленого Президентом Закону є депутати ВР від Севастополя Віктор Заїчко (довірена особа В. Януковича на виборах) та Іван Вернидубов. Останній абзац зауважень Президента варто процитувати: "Виходячи з вищевикладеного, пропоную відхилити прийнятий Верховною Радою України Закон України "Про місто-герой Севастополь" як такий, що не відповідає Конституції України, оскільки визначає не особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті, а запроваджує нову модель, яка унеможливлює ефективне функціонування державної влади, здійснення місцевого самоврядування у цьому стратегічно важливому місті України, створює суттєві перешкоди для забезпечення виконання міжнародних зобов`язань України". Позаяк новий законопроект буде створений не скоро, у місті вирують пристрасті. Органи самоорганізації населення (територіальні, вуличні, квартальні комітети), об'єднані в Асамблею, керовану громадською організацією "Содействие развитию Севастополя", проводять опитування серед населення, аби дізнатися, чи підтримують городяни відхилений Президентом Закон. Городяни знову стають заручниками гри за лаштунками.
м. Севастополь.
"Кримська Свiтлиця" > #33 за 12.08.2005 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3248
|