Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРТИНИ, НАМАЛЬОВАН╤ СЕРЦЕМ
Укра╖нськ╕ митц╕ – це потужна сила, яку не можна знец╕нювати…


СУМНА ОС╤НЬ
Наш╕ традиц╕╖


ГОВОРИТИ. МОВЧАТИ.
Чи здатн╕ ми слухати, коли мистецтво промовля╓?..


МИСТЕЦЬКИЙ Г╤МН НЕЗЛАМНОСТ╤
Автори представлених роб╕т - художники, як╕ п╕шли захищати Укра╖ну…


ПОРА НА В╤ДПОЧИНОК...
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #27 за 01.07.2005 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#27 за 01.07.2005
ПРЕДТЕЧА
о. Олег ВЕДМЕДЕНКО

Дорога до Храму
Рубрику веде о. Олег ВЕДМЕДЕНКО, протодиякон Луцького кафедрального собору УПЦ КП, інспектор з питань місійної діяльності Луцько-Волинського єпархіального управління.


7 липня за новим стилем (24 червня за старим) православна церква вшановує різдво чесного славного пророка, Предтечі та Хрестителя Господнього Івана. Історію про благовіщення архангелом Гавриїлом священику Захарію обітниці Божої щодо народження від нього й неплідної дружини його, Єлизавети, сина; також оповідь про покарання Захарія німотою за невірство його, та про відвідини Єлизавети родичкою її - Марією, майбутньою Матір'ю Господа нашого Ісуса Христа; теж і про саму подію народження Івана Хрестителя й найменування його в день обрізання - докладно викладає нам Святе Письмо (це перший розділ Євангелія від Луки). Я ж розкрию духовну символіку означеної буквально-історичної події.
Кого символізує, кого являє собою Іван Хреститель? Писання свідчить про нього як про Предтечу Господнього. Як про того, хто передує приходу в світ (а духовно - і в наші серця!) Христа-Спасителя. Як про того, хто готує цей славний прихід: "Бо він той, що про нього сказав був Ісая пророк, промовляючи: "Голос того, хто кличе: В пустині готуйте дорогу для Господа, рівняйте стежки Йому!""
Які ж "стежки" покликаний був рівняти Хреститель Спасів Іван? І в якій "пустелі"? Певна річ, мова тут іде про речі духовні. Адже пустиня, в якій проповідував Іван Предтеча, то не лише буквальна пустеля, але насамперед "пустеля юдейська" - пустеля бездуховності тогочасного народу віри. І місце знаходження її не навпрост на південному сході Юдеї, біля Мертвого моря, але в серцях народу Божого! І "стежки" ці - то не буквальні стежки. Вони - суть перекручене розуміння Слова Божого, викривлене виконання волі Його, лицемірне й лукаве життя віруючих, проте не вірних, отруєних фарисейством синів Ізраїлевих.
Чим же рівняв ці життєві дороги Предтеча Господній? Який "заступ" вклав у руки його Той, Хто шукає горливі серця, обирає смиренних і вірних пророків Собі; Хто покликує на просторах землі: "Кого Я пошлю, і хто піде для Нас?" Інструмент цей - духовний меч викривальної проповіді, очищення "купіллю водною Слова", хрещення покаяння.
"Тими ж днями приходить Іван Хреститель, і проповідує в пустелі юдейській, та й каже: "Покайтесь, бо наблизилось Царство Небесне!.. Я хрещу вас водою на покаяння, але Той, Хто йде по мені (Христос), потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він хреститиме вас Святим Духом й огнем", - читаємо в Євангелії від Матвія.
Іван Хреститель був "наповнений Духом Святим ще з утроби своєї матері". Так, кожне служіння дається не інакше, як тільки силою Божою, благодаттю Всесвятого Духа. Втім, благодать служіння Іванового була ще не новозавітною "благодаттю на благодать", але старозавітною благодаттю підзаконного служіння покори та страху. Тому він і Предтеча, бо був лише передвісником Нового Завіту - завіту смирення й любові; лише провідником до Христа.
Служіння Іванове, так само й хрещення його, мало підзаконний характер. Він хрестив (духовно занурював) підзаконних, які стали насправді уже беззаконними, в очищаючу купель Слова - на покаяння. Тому що як фізична вода змиває з людини увесь бруд тілесний, так і сльози покаяння сповна обмивають душі наші від бруду гріховного. Іван Хреститель очищав віру, повертав беззаконних до початку мудрості - страху Божого. Він воскрешав віру підзаконну, відновлював Старий Заповіт, готуючи народ віри до Завіту Нового. І недарма Сам Христос свідчив про нього: "Поправді кажу вам: Між народженими від жінок не було більшого над Івана Хрестителя (він - найбільший серед підзаконних)! Та найменший у Царстві Небеснім - той більший від нього!"
Безумовно ж, усі події священної історії Старого й Нового Заповітів несуть у собі духовну інформацію, мають пророчий зміст як для усієї Церкви, усього людства, так і для кожної людини зокрема. Біблія - це Книга для нас і про нас! І всі персонажі Святого Письма мають своє відображення в серцях наших, у нашому житті. "Таємниця, захована від віків і поколінь, а тепер виявлена Його святим,.. - Христос у вас, надія слави!" Так, Христос - найсолодший мир, смирення Боже, - в нас! В нас і Богородиця (духовний образ самозречення, символ цнотливого, чистого, праведного життя), і святі апостоли (Петро, Яків, Іван - це віра, надія й любов). На жаль, у кожному з нас присутні й негативні постаті Книги книг. Це і зрадливий Юда, і пильний дослідник крамоли Кайяфа; і Ірод - плотський наш розум, і Іродіада - гріховне, пристрасне життя. Та в нас і Іван Хреститель, Предтеча Господній - емблема каяття, голос сумління, посольство Боже в серці людському!
Різдво Івана Хрестителя в духовному плані - це ніщо інше, як пробудження совісті людської, голос "волаючого в пустині" наших сердець пророка Господнього. Неможливо спастися без покаяння. Неможливо прийти до хрещення Христового без хрещення Іванового. Неможливо піднятись на вершину, не зробивши перший крок. Покаяння - це і є перший крок до Христа, ключ до дверей щастя, дверей Божого Царства. Це перша сходинка до віри смиренної, що чинна любов'ю. Покаяння - це "альфа", початок спасіння нашого. Вершина ж його - то "омега", досконала любов Божа. Іван Хреститель - це заклик Господній до кожного з нас. Заклик зупинитись на шляхах своїх, зректися себе й зробити перший крок назустріч спасінню. Заклик покаятись. Заклик смиритись... Недарма й Сам Господь наш Ісус Христос починає служіння з тих самих слів, що їх уперше проговорив Предтеча Спасів Іван: "І з того часу Ісус розпочав проповідувати й промовляти: "Покайтеся, бо наблизилось Царство Небесне!""
Тропар (основна пісня) свята звучить так: "Пророче і Предтече пришестя Христового, достойно прославляти тебе не в силі ми, що любов'ю тебе шануємо. Бо неплідність матері і батьківська безгласність розрішилися славним і чесним твоїм різдвом - і втілення Сина Божого світові проповідується".

ТИМ, ХТО ШУКАЄ ІСТИНУ
НАПИШІТЬ НАМ, і ми поінформуємо Вас, як отримати поштою книги, конспекти лекцій, а також аудіозаписи лекцій та проповідей протодиякона Олега Ведмеденка (живий звук безпосередньо із храму!). У лист вкладіть порожній конверт зі зворотною адресою.
НАША АДРЕСА: 43021, Україна, Луцьк-21, а/с 18, Біблійні курси, протодиякону Олегу Ведмеденку.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #27 за 01.07.2005 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3158

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков