"Кримська Свiтлиця" > #17 за 24.04.2020 > Тема "З потоку життя"
#17 за 24.04.2020
ЛЕКЦ╤Я 3. ТЕОР╤Я ╤ ПРАКТИКА В СФЕР╤ НАЦ╤ОНАЛЬНО╥ БЕЗПЕКИ
Теор╕я нац╕онально╖ безпеки стверджу╓, що жодна держава, яка створена штучно, ситуативно ╕ нема╓ за собою нац╕онально╖ опори, не може пережити 2-х – 3-х покол╕нь сво╖х громадян та зника╓ в лаб╕ринтах ╕стор╕╖. Так╕ держави утворюються як зас╕б забезпечення задоволення ╕нтерес╕в ╕ потреб окремих груп сусп╕льства ╕ так╕ держави ╕снують завдяки брехливим ╕деологемам, хибн╕сть яких швидко ста╓ очевидною ╕ вони не сприйма╓ться нац╕╓ю, на як╕й паразиту╓ така держава. Лише створена волею нац╕╖ держава, що спов╕ду╓ нац╕ональн╕ традиц╕╖ ╕ ╕деолог╕ю, сприйма╓ться ╕ п╕дтриму╓ться б╕льш╕стю населення кра╖ни та тривалий ╕сторичний час спроможна виконувати свою м╕с╕ю – забезпечувати функц╕онування системи нац╕онально╖ безпеки для задоволення нац╕ональних ╕нтерес╕в. Укра╖на не ╓ винятком з правил. Нац╕ональне п╕днесення 1 грудня 1991 року та грудня 2004 року [6] ╓ яскравим на те св╕дченням. Для нас, укра╖нц╕в, останн╕ двадцять рок╕в виявилися нелегкими роками випробовувань нац╕онально╖ ел╕ти на зр╕л╕сть та мудр╕сть, але н╕хто, на жаль, не наважиться дати позитивно╖ оц╕нки щодо п╕дсумк╕в таких випробовувань. Не так давно, перший президент Укра╖ни Леон╕д Кравчук у в╕дча╖ заявив приблизно таке: якщо б в╕н знав, як╕ люди прийдуть до влади п╕сля нього ╕ як╕ насл╕дки будуть в╕д ╖х д╕яльност╕, то скор╕ше позбувся б руки, н╕ж п╕дписав нею документ про незалежн╕сть Укра╖ни. Проте, той самий класик трохи ран╕ше зазначав: «ма╓мо те, що ма╓мо!». Вс╕ ц╕ з╕знання яскраво св╕дчать, що сучасна державна незалежн╕сть Укра╖ни вибудовувалась згори можновладцями, як╕ стимулювали народну п╕дтримку знизу. Люди, що перебували при влад╕ у 1990-1992 роках над╕йно контролювали соц╕альн╕ процеси всередин╕ Укра╖ни ╕ зовс╕м не мали на мет╕ в╕ддавати в чуж╕ руки свою владу ╕ нац╕ональн╕ багатства. Саме це ╕ слугувало основою для розшарування укра╖нського сусп╕льства на малочисельну владно-кланово-ол╕гарх╕чну частину та на багаточисельну обдурену ╕ пограбовану зб╕дн╕лу частину. Тож, на сьогодн╕ практика нац╕онально╖ безпеки визнача╓, що головна проблема укра╖нсько╖ нац╕╖ знаходиться у площин╕ в╕дпов╕дей на наступн╕ запитання: 1. Для чого у 1991 роц╕ була дана Богом кра╖н╕ Укра╖на незалежн╕сть: для процв╕тання укра╖нсько╖ нац╕╖ чи для ново╖ окупац╕╖ ╕ занепаду нац╕╖? 2. Чи буде укра╖нська нац╕я, врешт╕-решт, визнана юридичною особою у стосунках ╕з державою? Ц╕ запитання в сьогоденн╕ ╓ ключовими у ф╕лософ╕╖ розвитку ╕ реал╕зац╕╖ нац╕онально╖ ╕де╖ та побудови укра╖нсько╖ держави, оск╕льки п╕сля останн╕х вибор╕в Президента Укра╖ни стало очевидним, що на початок 2010 року ще не ус╕ громадяни Укра╖ни зрозум╕ли, що ж таке Укра╖на, – кра╖на, нац╕я чи держава. З╕ словника укра╖нсько╖ мови в╕домо, що: кра╖на (край) – велика частина земл╕ (територ╕я) з╕ сво╓ю природою, природними ресурсами ╕ людьми, що споконв╕чно на н╕й живуть. Укра╖на – це неповторний укра╖нський край, що простягнувся в╕д Карпат до Азовського моря ╕ передг╕р’я Кавказу, в╕д Пол╕сся до Чорного моря. Ми, укра╖нц╕ любимо св╕й край, ми любимо свою прекрасну кра╖ну-Укра╖ну; нац╕я тракту╓ться як ст╕йка сп╕льн╕сть людей, що ╕сторично склалася на баз╕ сп╕льно╖ мови, територ╕╖, економ╕чного життя, психолог╕чного складу, який проявля╓ться у сп╕льност╕ культури; держава – утворена нац╕╓ю система орган╕в влади, яка необх╕дна для забезпечення задоволення потреб нац╕╖ ╕ яка ╓ суверенною у межах певно╖ територ╕╖ за визнанням сус╕дн╕х держав; народ – населення, об’╓днане приналежн╕стю до одн╕╓╖ держави, незалежно в╕д свого етн╕чного походження. Можливо в╕д простого нев╕гластва, а можливо ╕ в╕д злого нам╕ру, але саме через п╕дм╕ну понять «кра╖на», «держава» ╕ «нац╕я» укра╖нськ╕ законодавц╕ заклали у зм╕ст Конституц╕╖ Укра╖ни ╕ чинного законодавства норми з неоднозначним трактуванням, що на практиц╕ завадило побудувати Укра╖ну-державу, де влада була б в╕дпов╕дальною перед Укра╖ною-нац╕╓ю. Тому конституц╕йн╕ права людини та ╖х соц╕альн╕ гарант╕╖ сьогодн╕ ще не стали досяжними нормами життя для переважаючо╖ б╕льшост╕ укра╖нц╕в. Отже, як сказав класик: «ма╓мо те, що ма╓мо»! На жаль, ще не вс╕ пол╕тики зрозум╕ли, що Укра╖на-нац╕я ╕ Укра╖на-держава – це р╕зн╕ юридичн╕ категор╕╖ з р╕зними власними ╕нтересами, оск╕льки в контекст╕ свого ╕сторичного розвитку Укра╖на-нац╕я завжди мала ╕ ма╓ сво╖ природн╕ довгостроков╕ житт╓во важлив╕ ╕нтереси, як╕ ╓ доленосними для кожно╖ людини ╕ нин╕шньо╖ укра╖нсько╖ нац╕╖. А оск╕льки задоволення нац╕ональних ╕нтерес╕в сьогодн╕ заклада╓ умови ╕ р╕вень життя прийдешн╕х покол╕нь, то Укра╖на-нац╕я з метою забезпечення процесу задовольняння сво╖х житт╓во важливих ╕нтерес╕в, власне, за всю свою ╕стор╕ю багато раз╕в створювала ╕ з 1991 року прагне створити незалежну Укра╖ну-державу, яка б стала стрижнем системи безпеки нац╕╖, тобто, - системи нац╕онально╖ безпеки. Головна мета системи нац╕онально╖ безпеки ╓ ц╕лком зрозум╕лою – виявлення р╕вня впливу (тенденц╕й розвитку) ╕снуючих небезпек на процеси задовольняння нац╕ональних ╕нтерес╕в та запоб╕гання перетворенню будь яко╖ ╕снуючо╖ небезпеки у загрозу задовольнянню цих ╕нтерес╕в. Саме у цьому ╕ поляга╓ сутн╕сть в╕дпов╕дальност╕ держави перед нац╕╓ю. Та, на жаль, протягом двадцяти рок╕в так не сталося, бо чинна Конституц╕я Укра╖ни [3] такого не передбача╓, а лише закр╕плю╓ тотальний пр╕оритет ╕нтерес╕в держави над ╕нтересами громадян ╕ сусп╕льства, тому права людини в Укра╖н╕ залишилися лише гаслами та добрими нам╕рами. З ╕стор╕╖ в╕домо, що коли в кра╖н╕ пр╕оритетним ста╓ задовольняння ╕нтерес╕в держави, а не задовольняння ╕нтерес╕в нац╕╖, то така держава перетворю╓ться на авторитарний владний режим, який просто експлуату╓ нац╕ю, паразитуючи на ╖╖ здоровому т╕л╕. Тому дуже важливо розум╕ти, як, яким чином ╕ як╕ саме пол╕тичн╕ кола отримали владу в держав╕, як╕ принципи та ц╕нност╕ вони спов╕дують. Якщо владн╕ пол╕тичн╕ кола спов╕дують не гуман╕стичн╕ принципи ╕ зробили державу служницею у задовольнянн╕ сво╖х власних корпоративних ╕нтерес╕в, то ця держава ╓ чужою для нац╕╖ ╕ для власного народу, якою б ╕деолог╕чною риторикою вона не прикривалася. ╤нформац╕йна пол╕тика владних к╕л тако╖ держави скерову╓ться лише на психолог╕чну обробку населення для приховування справжньо╖ мети захоплення ними влади, створення видимост╕ пол╕тично╖ ╕ економ╕чно╖ стаб╕льност╕ в кра╖н╕ та недопущення масових публ╕чних протест╕в. В так╕й держав╕ влада у брутальний ╕ цин╕чний спос╕б обмежу╓ свободу слова та права людини, зд╕йсню╓ тиск на людей з метою змусити ╖х говорити лише те, що оф╕ц╕йно дозволено. Укра╖нське сусп╕льство це вже пережило за час╕в президентства пана Кучми Л.Д. ╕ пана Ющенка В.А., коли ЗМ╤ подавали м╕фи ╕ панувала неправда, за зав╕сою яко╖ владн╕ кола збагачувалися за рахунок народу. Особливо потворно╖ форми цей процес набув за фашистського владного режиму президента В╕ктора Януковича. Досить знаковим було звернення тод╕ ще прем’╓р-м╕н╕стра Леон╕да Кучми до депутат╕в Верховно╖ Ради Укра╖ни з проханням визначитись, що ми буду╓мо, соц╕ал╕зм чи кап╕тал╕зм? Таке запитання було дещо на╖вним з вуст людини, яка знаходилася на вершин╕ владно╖ п╕рам╕ди в держав╕, що запровадила режим хижацького накопичення приватного первинного кап╕талу у спос╕б крим╕нального захоплення багатства, яке належало Укра╖н╕-нац╕╖. Це призвело до г╕пер╕нфляц╕╖ ╕ колапсу державно╖ економ╕ки, в╕д яко╖ залежав статок б╕льшост╕ Укра╖нського народу. Проте укра╖нська нац╕я вистояла у цей надважкий пер╕од за рахунок природних сил самоубезпечення, в основ╕ якого - житт╓здатн╕сть укра╖нц╕в, як╕ попри ус╕ негаразди заклали фундамент ╕ початок розвитку нац╕онально╖ економ╕ки. Саме завдяки спроможност╕ б╕льшост╕ людей до природного самовиживання, завдяки ╖хньо╖ працездатност╕ ╕ формувалася протягом ус╕х 20 останн╕х рок╕в сучасна Укра╖на-нац╕я. Саме т╕ люди, що були економ╕чно незалежн╕ в╕д держави, висунули до не╖ сво╖ жорстк╕ вимоги, сформульован╕ у гаслах Майдану п╕д час Помаранчево╖ революц╕╖, а тепер починають р╕шуче вимагати позитивних зм╕н в держав╕ на користь людини, на користь розвитку малого ╕ середнього п╕дпри╓мництва, як гаранта стаб╕льного ╕снування ╕ розвитку само╖ нац╕╖ . Так склалося, що в ейфор╕╖ пол╕тичних под╕й 2004 року м╕с╕ю щодо виконання вимог нац╕╖ перебрала на себе команда В. Ющенка, куди входили в╕дом╕ вс╕м пол╕тики-б╕знесмени, до яких на той час була дов╕ра народу, як╕й дов╕рив саме ╖м владу в держав╕. Та, на жаль, В╕ктор Ющенко ╕ б╕льш╕сть його команди не були ╕деолог╕чно посл╕довними нац╕ональними пол╕тиками, тому не були спроможними зм╕нити правила гри в держав╕ на задовольняння ╕нтерес╕в як нац╕╖ у ц╕лому, так ╕ окремо╖ людини. Вони почали не з в╕дродженням нац╕╖, а з утвердження особисто╖ влади, стали пол╕тичними банкрутами, а народ в черговий раз програв. Бо протягом 20 рок╕в вс╕ Президенти Укра╖ни робили одну й теж помилку – починали свою д╕яльн╕сть з не в╕дродженням нац╕╖, а з утвердження особисто╖ влади шляхом накопичення ╕ примноження власного кап╕талу та кап╕талу близького оточення, у той час, коли кожний Президент Укра╖ни мусив би мати свою програму реал╕зац╕╖ стратег╕╖ в╕дродження нац╕╖, яка поляга╓ у в╕дродженн╕ кор╕ння нац╕╖, основи ╖╖ ╕снування ╕ розвитку. ╤ншими словами, Президент Укра╖ни мав би подбати про подолання тих проблем нац╕╖, як╕ з’явилися внасл╕док руйн╕вно╖ д╕яльност╕ окупац╕йних владних режим╕в, що панували на територ╕╖ Укра╖ни протягом стол╕ть ╕, особливо, нищ╕вних насл╕дк╕в б╕льшовицько╖ влади у минулому стол╕тт╕. До них в першу чергу можна в╕днести так╕ явища: довготривала бездержавн╕сть укра╖нсько╖ нац╕╖; геноцид ╕ голодомор в Укра╖н╕; в╕длучення укра╖нського селянства в╕д землеробства; русиф╕кац╕я центру, сходу ╕ п╕вдня Укра╖ни; утиск культури та занепад нац╕онально╖ економ╕ки. Зважаючи на це, вс╕ Президенти Укра╖ни мали б приходити на сво╖ висок╕ посади з альтернативними цим явищам програмами в╕дродження нац╕╖ та системи нац╕онально╖ безпеки: в╕дтворення нац╕онально╖ правово╖ держави Укра╖на; обов’язков╕сть вивчення ╕ використання укра╖нсько╖ мови на вс╕й територ╕╖; розвиток ╕ примноження нац╕онального культурного фонду; в╕дродження укра╖нсько╖ Нац╕онально╖ арм╕╖; стимулювання зб╕льшення народжуваност╕ укра╖нського населення; розвиток нац╕онального с╕льського господарства; створення умов для ╕нтенсивного розвитку малого ╕ середнього б╕знесу; та ╕нших житт╓во важливих програм. Проте в╕д ново╖ влади протягом 20 рок╕в дарма було чекати прогресивних зм╕н та створення д╕╓вих механ╕зм╕в функц╕онування системи нац╕онально╖ безпеки, а державн╕ структури, як╕ мали б оп╕куватися суверен╕тетом Укра╖ни-держави (Служба безпеки, м╕л╕ц╕я, прокуратура, суди, Нац╕ональний банк Укра╖ни), керувалися Президентами в режим╕ ручного управл╕ння. Та й за В╕ктора Ющенка, п╕дтриманого б╕льш╕стю укра╖нц╕в, н╕чого не зм╕нилося [6], бо ╕ в╕н, як ╕ б╕льш╕сть його команди. до останнього свого часу знаходження при влад╕ так ╕ не зрозум╕в р╕зницю м╕ж Укра╖ною-нац╕╓ю ╕ Укра╖ною-державою. На п╕дтвердження цього ╓ такий св╕жий факт: 26 березня 2010 року трет╕й президент Укра╖ни В╕ктор Ющенко на телев╕з╕йному канал╕ «Укра╖на» у сво╖й в╕дпов╕д╕ на болюче для вс╕х укра╖нц╕в запитання Сав╕ка Шустера стосовно в╕дставки Голови Нац╕онального банку Укра╖ни досл╕вно сказав так: «Дуже важливо для нац╕╖ зрозум╕ти: Центральний банк не повинен грати в пол╕тику. Це не державний ╕нститут. Нац╕ональний банк – це нац╕ональний ╕нститут». Така заява людини, що 5 рок╕в знаходилася на посад╕ президента Укра╖ни, не може не дивувати, оск╕льки правовий статус, принципи орган╕зац╕╖ ╕ д╕яльност╕ Нац╕онального банку Укра╖ни ч╕тко визначен╕ Конституц╕╓ю Укра╖ни та Законом Укра╖ни "Про Нац╕ональний банк Укра╖ни", де: стаття 2 визнача╓: «Нац╕ональний банк Укра╖ни (дал╕ - Нац╕ональний банк) ╓ центральним банком Укра╖ни, особливим центральним органом державного управл╕ння»; стаття 3 визнача╓: «Нац╕ональний банк ма╓ статутний кап╕тал, що ╓ державною власн╕стю. Джерелами формування статутного кап╕талу Нац╕онального банку ╓ доходи його кошторису, а при необх╕дност╕ - Державний бюджет Укра╖ни». Президент Укра╖ни, як гарант Конституц╕╖ Укра╖ни, зобов’язаний це знати, як ╕ те, що стаття 99 Конституц╕╖ Укра╖ни наголошу╓: «Забезпечення стаб╕льност╕ грошово╖ одиниц╕ ╓ основною функц╕╓ю центрального банку держави - Нац╕онального банку Укра╖ни». Таким чином, В╕ктор Андр╕йович вв╕в громадськ╕сть в оману стверджуючи, що Нац╕ональний банк «це не державний ╕нститут. Нац╕ональний банк – це нац╕ональний ╕нститут», оск╕льки за Конституц╕╓ю Укра╖ни Нац╕ональний банк Укра╖ни ╓ центральним банком держави. Под╕бн╕ жонглювання терм╕нами в пол╕тиц╕ використову╓ться для приховування правди в╕д народу та у пол╕тичн╕й боротьб╕, але так╕, на перший погляд «несутт╓в╕» факти св╕домо╖ чи не св╕домо╖ п╕дм╕ни терм╕н╕в вищими посадовими особами держави несуть важк╕ насл╕дки для Укра╖нського народу, обертаються сутт╓вими економ╕чними проблемами ╕ втратами. Тому будь яке жонглювання терм╕нами мало б розц╕нюватися як злочин посадово╖ особи держави проти власного народу. Таких приклад╕в легковажного ставлення до терм╕нолог╕╖ серед кер╕вних ос╕б держави дуже багато. На жаль, плутанина у терм╕нолог╕╖ ма╓ м╕сце ╕ у чинному законодавств╕. Наприклад, посилаючись на статтю 17 Конституц╕╖ Укра╖ни, ус╕ кер╕вники держави переконують народ, що суверен╕тет Укра╖ни треба захищати ╕ його мають захищати Збройн╕ Сили Укра╖ни, проте не кажуть як ╕ в╕д кого. В╕домо, що суверен╕тет – це визнане сус╕дн╕ми державами виключне право Укра╖ни-держави на вс╕й п╕дконтрольн╕й ╖й територ╕╖ самост╕йно приймати закони ╕ домагатися ╖х виконання. Тому захисником суверен╕тету Укра╖ни ╓ прокуратура, м╕л╕ц╕я, податкова служба, суди, як╕ мають бути прикладом сумл╕нного дотримання чинного законодавства, а також сам╕ законослухнян╕ укра╖нськ╕ громадяни, як╕ добров╕льно виконують ус╕ чинн╕ закони ╕ р╕шення Укра╖ни-держави. ╤ це ╓ дуже важливим, оск╕льки виконання або невиконання норм кожного чинного закону Укра╖ни тягне за собою певне ф╕нансове навантаження на бюджет держави. Проте, ми майже щодня отриму╓мо пов╕домлення, що саме прац╕вники прокуратури, м╕л╕ц╕╖, судд╕, податк╕вц╕ ╓ головними порушниками державного суверен╕тету, що, на жаль, завда╓ Укра╖нському народов╕ матер╕альних ╕ моральних збитк╕в. Отже, Збройн╕ Сили Укра╖ни, як╕ призначен╕ для ведення збройно╖ боротьби, до захисту суверен╕тету держави безпосередньо не причетн╕. Вони так само, як ╕ ус╕ ╕нш╕ державн╕ структури мають дотримуватися вимог чинного законодавства, а укра╖нськ╕ законодавц╕ зобов’язан╕ зрозум╕ти, що таке суверен╕тет, ╕ добре вивчити увесь понят╕йний апарат, щоб творити законодавч╕ акти з ч╕ткими, однозначними ╕ зрозум╕лими для ус╕х громадян формулюваннями для ч╕ткого ╕ однозначного ╖х виконання на ус╕й територ╕╖ Укра╖ни. Саме для цього Укра╖на-держава ╕ отримала св╕й державний суверен╕тет, а ус╕ громадяни Укра╖ни мають нарешт╕ зрозум╕ти, що йдеться не про просту плутанину в терм╕нолог╕╖ чинного законодавства, а про нагальну потребу правильного тлумачення нормативних юридичних терм╕н╕в укра╖нською мовою в чинному законодавств╕, оск╕льки помилки з терм╕нолог╕╓ю у чинному законодавств╕ дуже дорого обходиться Укра╖нському народов╕. Так, наприклад, слово «державний» п╕д собою ма╓ ч╕тке нормативне п╕д╜рунтя, яке визначене Статтею 1 Конституц╕╖ Укра╖ни: «Укра╖на ╓ суверенна ╕ незалежна, демократична, соц╕альна, правова держава». Тобто Укра╖на – це держава! Стаття 13 Конституц╕╖ Укра╖ни визнача╓, що: «Земля, ╖╖ надра, атмосферне пов╕тря, водн╕ та ╕нш╕ природн╕ ресурси, як╕ знаходяться в межах територ╕╖ Укра╖ни, природн╕ ресурси ╖╖ континентального шельфу, виключно╖ (морсько╖) економ╕чно╖ зони ╓ об'╓ктами права власност╕ Укра╖нського народу. В╕д ╕мен╕ Укра╖нського народу права власника зд╕йснюють органи державно╖ влади та органи м╕сцевого самоврядування в межах, визначених ц╕╓ю Конституц╕╓ю», що: «Держава забезпечу╓ захист прав ус╕х суб'╓кт╕в права власност╕ ╕ господарювання, соц╕альну спрямован╕сть економ╕ки. Ус╕ суб'╓кти права власност╕ р╕вн╕ перед законом». У контекст╕ цього треба засв╕дчити, що Конституц╕я Укра╖ни не визнача╓ тако╖ юридично╖ норми, як «нац╕я». Тож у чинному законодавств╕ ╕ нема╓ нормативного п╕д╜рунтя п╕д словом «нац╕ональний». Про нац╕ю Конституц╕я Укра╖ни згаду╓ лише у Статт╕ 11: «Держава сприя╓ консол╕дац╕╖ та розвитков╕ укра╖нсько╖ нац╕╖, ╖╖ ╕сторично╖ св╕домост╕, традиц╕й ╕ культури, а також розвитков╕ етн╕чно╖, культурно╖, мовно╖ та рел╕г╕йно╖ самобутност╕ вс╕х кор╕нних народ╕в ╕ нац╕ональних меншин Укра╖ни». Отже, президент В.Ющенко не мав п╕дстав стверджувати, що «Нац╕ональний банк – це нац╕ональний ╕нститут», оск╕льки Конституц╕я Укра╖ни визнача╓, що «Нац╕ональний банк Укра╖ни ╓ центральним банком Укра╖ни, особливим центральним органом державного управл╕ння». Також деяк╕ висок╕ посадовц╕ з команди четвертого Президента Укра╖ни публ╕чно дозволяють соб╕ жонглювання сумн╕вними терм╕нами, як, наприклад, «нац╕ональн╕ ╕нтереси держави», хоча ми ч╕тко зна╓мо, що ╓ ╕нтереси нац╕╖ (нац╕ональн╕ ╕нтереси), а ╓ ╕нтереси держави (державн╕ ╕нтереси). Виходячи як з власного ╕сторичного досв╕ду Укра╖ни, так ╕ досв╕ду ╕нших кра╖н, ц╕ ╕нтереси знаходяться у площинах р╕зного р╕вня пр╕оритетност╕. ╤ ус╕, хто бажа╓ реально╖ стаб╕льност╕ в Укра╖н╕, хто ╓ при влад╕ або хто прийде до влади, мають зрозум╕ти, що нац╕я ╕ лише нац╕я ма╓ право на самовизначення та формування сво╓╖ власно╖ держави. Укра╖нська нац╕я ма╓ право мати свою власну державу, яка ма╓ оп╕куватися виключно задовольнянням нац╕ональних ╕нтерес╕в ╕ цей процес задовольняння поглина╓ у соб╕ задовольняння ╕нтерес╕в ╕ людини, ╕ сусп╕льства. Задовольняння нац╕ональних ╕нтерес╕в ма╓ бути максимально повним, оск╕льки головна м╕с╕я держави ╕ поляга╓ в тому, щоб задовольнити ус╕ житт╓во важлив╕ ╕нтереси нац╕╖. Саме у цьому поляга╓ нац╕ональна ╕дея, якою дарма лякали людей у Радянському Союз╕. А в╕дтак ╕ головний обов’язок Президента Укра╖ни скерувати д╕яльн╕сть держави на всеб╕чне забезпечення процесу задовольняння нац╕ональних ╕нтерес╕в. Розум╕ння цього да╓ ╕ ч╕тке розум╕ння, для чого потр╕бна система нац╕онально╖ безпеки, а саме: для сво╓часного виявлення, протид╕╖ ╕ подолання ус╕х небезпек, що виникають у процес╕ задовольняння нац╕ональних ╕нтерес╕в. Важливо п╕дкреслити: не «загроз», а саме небезпек! Бо коли над Укра╖ною д╕йсно повстане будь яка загроза, ус╕м буде зрозум╕ло, що система нац╕онально╖ безпеки про╜авила перетворення небезпеки у загрозу ╕ належним чином не працювала, або системи нац╕онально╖ безпеки нема╓ взагал╕ ╕ боротьба з загрозою та л╕кв╕дац╕я насл╕дк╕в в╕д не╖ Укра╖н╕-держав╕ об╕йдеться набагато дорожче, н╕ж ╖╖ попередження, ╕ втрат Укра╖нський народ понесе набагато б╕льше. Тому сьогодн╕ ця проблема ╓ лише вершиною того айсбергу, який назива╓ться реформою системи нац╕онально╖ безпеки, матер╕альною основою ╕ головним суб’╓ктом яко╖ ╓ нац╕ональна економ╕ка. Реформа системи нац╕онально╖ безпеки ма╓ бути не виб╕рковою, а системною, яка охопить ус╕ сфери житт╓д╕яльност╕ держави з метою п╕двищення ефективност╕ процес╕в задоволення нац╕ональних ╕нтерес╕в ╕ сталого розвитку Укра╖ни-нац╕╖. Ця реформа зап╕знилася вже рок╕в так на 20, а оск╕льки ще й дос╕ в Укра╖н╕-держав╕ все вим╕рю╓ться пол╕тичною доц╕льн╕стю, тож, чи виникне така пол╕тична доц╕льн╕сть при чинному президентов╕ Укра╖ни ╕ чи буде виявлена пол╕тична воля ╕ економ╕чний прагматизм для проведення реформ в ╕нтересах нац╕╖, – про╕нформу╓ про це час. Проте Укра╖нському народов╕, який ╓ приналежним до ц╕╓╖ держави, не варто звол╕кати з часом, бо бездарно змарнован╕ 7 останн╕х рок╕в вимагають в╕д Укра╖нського народу посл╕довно ╕ наполегливо змусити президента Укра╖ни ╕ його команду розпочати проведення реформи системи нац╕онально╖ безпеки ╕ не схибити з метою ╖╖ проведення – саме в ╕нтересах Укра╖ни-нац╕╖, поки у народу ще ╓ на те законне конституц╕йне право. Стратег╕ю розвитку нац╕╖ можна схематично звести в таблицю обов’язкових довгострокових державних програм для подолання насл╕дк╕в в╕д ╕сторичних проблем нац╕╖, надбаних в╕д тривало╖ бездержавност╕: дивись таблицю
Список використаних джерел: 1. Декларац╕я про державний суверен╕тет Укра╖ни, прийнята Верховною Радою Укра╖нсько╖ PCP 16 липня 1990 року. 2. Акт проголошення незалежност╕ Укра╖ни, прийнятий Верховною Радою УРСР 24 серпня 1991 року. 3. Конституц╕я Укра╖ни. В╕домост╕ Верховно╖ Ради Укра╖ни (ВВР), 1996, №30, ст. 141 4. Постанова апеляц╕йного суду м Ки╓ва у крим╕нальн╕й справ╕ за фактом вчинення геноциду в Укра╖н╕ в 1932–1933 роках 13 с╕чня 2010 року (т. 7, а. с. 164, 167, 171-174, 206-207; т. 8, а. с. 341-344; т. 9, а. с. 149-150, 151-152, 153-154, 250-253; т. 13, а. с. 23-27; т. 17, а. с. 285; т. 19, а. с. 30; т. 32, а. с. 111; т. 288, а. с. 125). 5. ╤нтерв’ю президента Укра╖ни В╕ктора Ющенко телев╕з╕йн╕й програм╕ Сав╕ка Шустера в╕д 26 березня 2010 року на телев╕з╕йному канал╕ «Укра╖на». 6. Д.Павличко «В╕дкритий лист до В╕ктора Андр╕йовича Ющенка, екс-президента Укра╖ни». http://www.pravda.com.ua/columns/2012/07/26/6969585/, УП, 12.09.2012.
"Кримська Свiтлиця" > #17 за 24.04.2020 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=22245
|