Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4596)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4286)
Українці мої... (1717)
Резонанс (2367)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1462)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (255)
Бути чи не бути? (476)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (282)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПОКРИ╢ ПОКРОВА
Наш╕ традиц╕╖


ГОСПОДИНЯ ╢ФРОСИНЯ
Наш╕ традиц╕╖


НОВ╤ ГРАН╤ ТВОРЧОСТ╤
Як справжн╕й поет, Дар╕я Коберник не може байдуже спостер╕гати за нашим сьогоденням, бо в ньому...


КРИМСЬКОТАТАРСЬКА ТЕМА УКРА╥НСЬКОГО К╤НЕМАТОГРАФА
В укра╖нському к╕нематографу вже можна говорити про явище кримськотатарського к╕но…


ЗА ТРОХИМОМ...
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #16 за 17.04.2015 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#16 за 17.04.2015
ЮДИНА ЗРАДА, ГОЛГОФА ТА ВЕЛИКДЕНЬ УКРА╥НИ

Дорога до Храму

Укра╖на пройшла Великий п╕ст ╕ святку╓ Великдень. Чи може для окремо╖ кра╖ни ╕снувати св╕й Гетсиманський сад? Своя Хресна дорога? Св╕й Великдень? ╤ якщо в╕дпов╕дь ствердна, то що Укра╖на проходить зараз?
Чим особливий був цей п╕ст ╕ чим особливий нин╕шн╕й Великдень? Чи знаходите ви в ╢вангел╕╖ паралел╕ з тим, що в╕дбува╓ться в Укра╖н╕ та з Укра╖ною? Ми запитали про це у наших в╕домих священнослужител╕в ╕ пропону╓мо ╖хн╕ в╕дпов╕д╕.

«ЩОДО УКРА╥НИ Я Б ОБРАВ ОБРАЗИ ЮДИНО╥ ЗРАДИ ТА САМОТНОСТ╤ ХРИСТА В ГЕТСИМАНСЬКОМУ САДУ...»

Петро Зу╓в, кл╕рик Ки╖всько╖ ╓парх╕╖ УПЦ, сп╕вроб╕тник Фонду пам’ят╕ митрополита Володимира:
— Ми живемо у непрост╕ часи. Ми звикли жити у ситуац╕╖ «стаб╕льност╕», коли в╕йну можна побачити лише на телеекран╕. А сьогодн╕ в╕йна прийшла у наш власний д╕м, у нашу кра╖ну. Тому цей Великдень для нас особливий. Ми довго жили так, н╕би наш св╕т — це н╕чийна зона. Але в╕йна нагадала нам слова апостола ╤оана: св╕т лежить у зл╕. Будь-яка в╕йна — це, насамперед, в╕йна проти Бога. Будь-яка в╕йна — це нехтування Божими запов╕дями, це — вбивства, розб╕й, граб╕жництво, насильство... Та особливий цин╕зм ц╕╓╖ в╕йни у тому, що вона ведеться м╕ж двома православними народами. Ми полюбля╓мо говорити про вищ╕сть сх╕дно╖ м╕стично╖ традиц╕╖, про особливу роль «соборност╕» в нашому житт╕. Та про яку «соборн╕сть» може йтися, якщо християни стр╕ляють одне в одного, якщо християни крадуть ╕ гвалтують?
Багато хто каже, що Укра╖на проходить нин╕ св╕й Хресний шлях ╕ пережива╓ власну Голгофу. На мою думку, пор╕вняння такого роду ╓ дещо ризикованим. Та якщо все-таки використовувати ╓вангельськ╕ образи Страсного тижня, я б обрав образи Юдино╖ зради та самотност╕ Христа в Гетсиманському саду.
Як стверджують ╕деологи Кремля, Рос╕я — це особлива сх╕днохристиянська цив╕л╕зац╕я, а ╖╖ нин╕шня влада захища╓ християнськ╕ ц╕нност╕. На жаль, якщо Рос╕я ╕ була колись в╕рною Христов╕, то «колективний Пут╕н» — це сучасний Юда. Збер╕гаючи в╕рн╕сть зовн╕шн╕й форм╕ християнства, «колективний Пут╕н» зр╕ка╓ться самого зм╕сту християнства.
╤накше як зрадою важко назвати ╕ сучасну пол╕тику Рос╕╖ стосовно Укра╖ни. П╕дписавши у 1994 роц╕ Будапештський меморандум, РФ разом з╕ США та Великою Британ╕╓ю гарантувала територ╕альну ц╕л╕сн╕сть ╕ пол╕тичну незалежн╕сть Укра╖ни. Б╕льше того, Укра╖ну ╕ Рос╕ю здавна пов’язували сп╕льн╕ церковн╕ та культурн╕ традиц╕╖.
╤ що ж ми бачимо сьогодн╕? Сучасна укра╖нська пол╕тика Кремля — це справжня зрада християнського народу Укра╖ни. Кремль намага╓ться довести зах╕дному св╕ту, що Рос╕ю не можна позбавити статусу св╕тового геопол╕тичного гравця. Проте «колективний Пут╕н» не намага╓ться досягти сво╓╖ мети за допомогою ефективно╖ економ╕ки, дипломат╕╖ чи нав╕ть гонки озбро╓нь. Для вир╕шення сво╖х геопол╕тичних завдань Кремль використову╓ сьогодн╕ так╕ ц╕лком аморальн╕ засоби, як порушення суверен╕тету, анекс╕я, ведення г╕бридно╖ в╕йни, терористично-диверс╕йн╕ акц╕╖ тощо.
Укра╖н╕ надають ф╕нансову, дипломатичну та пол╕тичну допомогу. Але у в╕йськовому в╕дношенн╕ ми залишилися наодинц╕ з пут╕нською в╕йськовою машиною. Зах╕д каже нам, що ми повинн╕ самост╕йно захищатися в╕д агресора. ╤ це ц╕лком лог╕чно, оск╕льки Укра╖на не ╓ членом НАТО. Проте я впевнений, що пасивно-прагматична позиц╕я ╢вропи стосовно укра╖нського питання змусить багатьох громадян Укра╖ни переглянути сво╖ недавн╕ погляди. Ми повинн╕ вистояти, вистраждати свою незалежн╕сть самост╕йно. А вистоявши, зм╕цнивши свою державн╕сть, — зв╕льнитися в╕д комплекс╕в культурно╖ ╕ пол╕тично╖ неповноц╕нност╕ ╕ почати вибудовувати сво╖ стосунки з ╢вропою на тверезих, прагматичних засадах.
«М╕с╕я Укра╖ни не вичерпу╓ться роллю буферно╖ зони пом╕ж Сходом ╕ Заходом, — стверджував в одн╕й з╕ сво╖х програмних статей митрополит Володимир. — Укра╖на — це самодостатн╕й соц╕окультурний прост╕р, перед яким поста╓ завдання набуття власно╖ внутр╕шньо╖ ц╕л╕сност╕ через синтез спадщини Сходу ╕ Заходу». Збер╕гаючи в╕рн╕сть цьому духовному запов╕ту Блаженн╕йшого, ми ма╓мо сьогодн╕, у ситуац╕╖ глибоко╖ кризи укра╖нсько╖ державност╕, спиратися на власн╕ сили ╕ прагнути створення сильно╖ конкурентоспроможно╖ культури та державност╕.

«ГОСПОДЬ БАЧИТЬ ЛЮБОВ ДОБРОВОЛЬЦ╤В, ВОЛОНТЕР╤В ТА ПАСТВИ ╤ ВЕДЕ НАС ДО ПЕРЕМОГИ...»
╢встрат╕й (Зоря), глава ╕нформац╕йного управл╕ння Ки╖всько╖ патр╕арх╕╖, арх╕╓пископ УПЦ КП:
— Щоразу, коли ми чита╓мо ╓вангельськ╕ слова, ми знаходимо та чу╓мо саме те, що особливо торка╓ться нашого серця саме зараз. Мен╕ зда╓ться, що саме перед цим Великоднем таким моментом ╓ очевидна несправедлив╕сть страждань Спасителя, який жодного зла не вчинив, який сам був безгр╕шний, пропов╕дував правду, але в╕д людей, яких в╕н прийшов спасти, зазнав наруги та смерт╕. ╤, повертаючись у день сьогодн╕шн╕й, ми запиту╓мо себе: чому зло ма╓ таку силу? Чому так важко в╕дстоювати правду ╕ боротися за ╕стину? ╤, бачачи тимчасове торжество зла, ми можемо впадати ╕ в сумн╕ви, ╕ у в╕дчай, ╕ думати, що зло перемогло, порятунку в╕д зла нема. Але Воскрес╕ння показу╓, що зло н╕коли не може перемогти остаточно. Якщо воно тимчасово торжеству╓, то це на короткий час. Бо остаточна перемога на боц╕ правди, добра та Бога.
Проживаючи нин╕шн╕ под╕╖: агрес╕ю, в╕йну на сход╕, окупац╕ю Криму, ми до всього повинн╕ п╕дходити з ╓вангельськими м╕рками, розум╕ючи, що частина випробувань дана нам за наш╕ гр╕хи. Тому що Христос був безгр╕шний, але страждав, бо взяв на себе гр╕х людства. Але ми, кожен з нас, ╓ гр╕шним, ╕ в сукупност╕ — як сп╕льнота людей — ми ма╓мо гр╕хи. Наша непримиренн╕сть, озлоблення, небажання поступитися одне одному — частково плата за наш╕ гр╕хи, тож Бог попуска╓ випробування. Але частково страждання наш╕ несправедлив╕, бо ми як народ н╕кому не бажали зла. Ми як народ завжди виявляли миролюбн╕сть та в╕дкрит╕сть до порозум╕ння, дружн╕х в╕дносин з ус╕ма ╕, насамперед, з сус╕дн╕ми кра╖нами.
Те, що ми в╕дмовилися в╕д ядерно╖ збро╖, потужного захисту, — один ╕з доказ╕в нашо╖ миролюбност╕. Але проти нашого народу вчинено агрес╕ю. Це — несправедлива в╕йна ╕ несправедлив╕ страждання, вони, з одного боку, ╓ тяжким випробуванням. З ╕ншого боку, ми зна╓мо, що, якщо пройдемо ц╕ випробування, не занепадаючи духом, не впадаючи у в╕дчай, а з над╕╓ю на Бога, ╕ з любов’ю в серц╕, — вийдемо як народ переможцем. З любов’ю до Батьк╕вщини, до ближн╕х, одне до одного. Ця велика любов живе у добровольцях, як╕ йдуть захищати кра╖ну. Ця любов д╕╓ у всенародн╕й п╕дтримц╕ волонтер╕в, благод╕йник╕в. Велика любов — у допомоз╕ переселенцям. Цю любов бачить Господь. Рано чи п╕зно Господь дасть перемогу. ╤ п╕сля вс╕х цих страждань Укра╖на воскресне до нового життя, а мир та злагода запанують у нашому дом╕.

«УКРА╥НА ПРОХОДИТЬ СВОЮ ГОЛГОФУ...»
Костянтин Холодов, один ╕з найв╕дом╕ших в Укра╖н╕ священик╕в-капелан╕в (УПЦ КП):
— Цей п╕ст ╓ для укра╖нського народу певною покутою. Ми втрача╓мо ст╕льки людей, державних ресурс╕в, моральних сил, щоб в╕дновити Христову правду. 23 роки ми правду називали неправдою, а неправду — правдою. Зараз — особливий момент у нашому житт╕. Люди стоять перед вибором: або робимо по сов╕ст╕, або як звикли. Тор╕шн╕й ╕ цьогор╕чний Великий п╕ст запам’яталися тим, що ми почали називати реч╕ сво╖ми ╕менами. Нема альтернативних, ╕нших думок, все ста╓ ясним, чорне — чорним, б╕ле — б╕лим.
Як╕ ╓вангельськ╕ сюжети спадають мен╕ на думку? Коли Христос прийшов у В╕фан╕ю та п╕д╕йшов до непл╕дного дерева, в╕н не казав, що це — добре дерево, мовляв, зелене та красиве, хоч ╕ не да╓ плод╕в.
В╕н сказав, що воно не потр╕бне мен╕, бо дерева, яке не да╓ плод╕в, не ма╓ бути. 23 роки ми не давали плод╕в. Все грабувалося, на все закривали оч╕. Ми це покуту╓мо. ╤ сьогодн╕ перед нами виб╕р: або ми дамо плоди д╕тям та онукам — тод╕ ми будемо родючою маслиною, а якщо н╕, то зав’янемо.
╤ поступ до цього ╓, ми стали ближчими до Господа. Ще два роки тому люди жили сво╖м окрем╕шн╕м життям, не ц╕кавилися проблемами ╕нших. А зараз масово допомагають одне одному. Коли таке було в ╕стор╕╖ Укра╖ни? В╕дродилася толока, коли громада п╕клу╓ться одне про одного. Коли вс╕, хто чим може, допомага╓ арм╕╖. Д╕аспора, укра╖нц╕ вс╕х кра╖н ототожнюють себе з нами. ╢ люди, як╕ допомагають вдовам загиблих в АТО. Ми на правильному шляху, ми вже почина╓мо давати плоди. ╤ це пов’язане ╕з нашим каяттям.
Сьогодн╕ скептики й ате╖сти, особливо з фронту, з л╕н╕╖ розмежування, приходять до церкви. Арм╕я стала христолюбива. Вона спов╕да╓ться та причаща╓ться, вона кладе життя за ╕нших. До реч╕, незабаром буде створено школу капелан╕в.
Господь нагородив кожну людину правом на г╕дне життя. Ми починали Майдан, обстоюючи його. Господь дав шанс укра╖нцям вибрати: чи бути в╕льним, чи йти в ярмо. ╤ цей виб╕р в╕дстоюватимуть з такими випробуваннями.
Зараз ми проходимо Голгофу, випробування, муки — т╕лесн╕, духовн╕. Ще якийсь час так буде. Але незабаром ми прийдемо до перемоги. В╕дходить безбожницьке вчення «русм╕ру», яке твердить, що ╓ ╕нш╕ царства, окр╕м Небесного. Наш╕ вороги хот╕ли створити таке соб╕ царство — «русм╕р», яке б допомагало, за ╖хн╕ми уявленнями, входити в Небесне царство. Але це суперечить ╢вангел╕ю та канонам.
Пам’ята╓те, як на Великдень в╕тали одне одного с╕чов╕ стр╕льц╕? «Христос Воскрес — воскресне Укра╖на!».

«ЦЬОГОР╤ЧНИЙ ВЕЛИКДЕНЬ ПОВИНЕН СТАТИ ДОРОГОВКАЗОМ НА МАЙБУТН╢...»
В╕ктор Бедь, арх╕мандрит, ректор Карпатського ун╕верситету ╕мен╕ А. Волошина, голова Всеукра╖нського братства «За ╓дину Укра╖нську Церкву», кл╕рик Елладсько╖ церкви:
— Великдень 2015 року наповнений величним ╕ м╕стичним зм╕стом для кожного укра╖нця й Укра╖ни загалом. Ми довели соб╕ й усьому св╕ту, що ми ╓ великий ╕ Богом даний народ, який не буде терп╕ти над собою наругу зневаги, який через горнило Революц╕╖ г╕дност╕ йде шляхом подальшого очищення у в╕р╕ ╕ любов╕ до правди. Ми сьогодн╕ через благословення Боже згуртувались нац╕онально ╕ духовно, як н╕коли. А нетл╕нн╕ ц╕нност╕ у стремл╕нн╕ до вол╕, захисту сво╓╖ земно╖ В╕тчизни — Укра╖ни, життя ╕ чест╕ самих себе, сво╖х р╕дних ╕ близьких ми поставили вище меркантильних та минущих матер╕альних ╕нтерес╕в, в╕дкинувши облуду в╕дродженого зла людиноненависницько╖ й ординсько-╕мперсько╖ пол╕тики московсько-пут╕нських окупант╕в — нос╕╖в так званого «лжерусского мира».
Ми згадали славетне минуле наших прабатьк╕в ╕ забуту ╕стор╕ю нашого державотворення Ск╕ф╕╖-Рус╕-Укра╖ни, ╕ нехай ще не до к╕нця, але ж зрозум╕ли — т╕льки в ╓дност╕ всього укра╖нського народу ми ╓ непереможною силою ╕ самодостатньою нац╕╓ю, як це вже було у наш╕й минулост╕. Доти, доки укра╖нц╕ тримались сво╓╖ ╓дност╕ — нац╕онально╖, державно╖ ╕ духовно╖, — ми були неперевершеними. Коли ж дозволили себе розд╕лити територ╕ально ╕ за р╕зними церковними юрисдикц╕ями, нас перетворили на кр╕пак╕в ╕ безправних раб╕в, пос╕явши пом╕ж нас розбрат ╕ розд╕лення, позбавивши нас права на свою ╕стор╕ю, мову, культуру, державн╕сть та Церкву. ╤ такий ганебний шлях ми пройшли у сво╖й ╕стор╕╖. Тож Великдень 2015 року повинен стати не т╕льки черговим святкуванням ╕ символом перемоги життя над смертю та добра над злом, а й дороговказом до подальшого ╕ непохитного утвердження нашо╖ Укра╖нсько╖ державност╕, нац╕онально╖ та духовно╖ ╓дност╕, ╓дино╖ Укра╖нсько╖ Церкви. Бо без утвердження саме цих доленосних ц╕нностей майбутнього не матимемо.

Олена М╤ГАЧОВА
(«Укр╕нформ»)

Картина Караваджо «Поц╕лунок ╤уди» або «Взяття Христа п╕д варту» була викрадена з Одеського музею зах╕дного та сх╕дного мистецтва у серпн╕ 2008 року. Лише через два роки було затримано член╕в транснац╕онально╖ злочинно╖ групи, викрадену картину, варт╕сть яко╖ на чорному ринку, за оц╕нками деяких експерт╕в, становить до ста м╕льйон╕в долар╕в, вилучено у злочинц╕в ╕ повернуто в Укра╖ну.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #16 за 17.04.2015 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=15095

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков