"Кримська Свiтлиця" > #40 за 04.10.2013 > Тема "Душі криниця"
#40 за 04.10.2013
«ВЧИТЕЛ╤ — ЦЕ Д╤АМАНТИ ШКОЛИ!»
З╕ святом! 6 ЖОВТНЯ – ДЕНЬ УЧИТЕЛЯ
ВЧИТЕЛ╤ — ЦЕ Д╤АМАНТИ ШКОЛИ! ╤ навчають, ╕ повчають нас. Сяють блиском знань сво╖хдовкола, Аж в╕д того св╕титься весь клас! Хто, як не вони, дадуть пораду, Як в житт╕ прокласти в╕рний шлях? Як примарн╕ об╕йти принади, Знайти рад╕сть ╕ здолати страх? Вчител╕ — це д╕аманти школи! ╥х знання — немов крихкий кришталь. Пам’ятай ти кожну ╖х розмову, ╥хня мудр╕сть нас веде у даль! Ск╕льки прац╕ в нас вони вкладають! Ск╕льки в ╖х серцях живе тривог! Нам ус╕м вони допомагають У життя зробити перший крок. Вчител╕… Як╕ вони шляхетн╕! ╢ у вс╕х них благородна грань. А як╕ в них усм╕шки при╓мн╕, Хоч у школ╕ ст╕льки в них завдань! Вчител╕в потр╕бно ц╕нувати, А знання ╖х берегти в соб╕. Й того кришталю не розбивати, Бо без нього темним буде св╕т!
В╕ктор╕я ЛУКЕНЮК, учениця 11-А класу Груш╕всько╖ ЗОШ, м. Судак
Напередодн╕ свята хочемо розпов╕сти про одного з кращих педагог╕в Криму — Любов В╕ктор╕вну ЦЬОМИК — вчителя початкових клас╕в Укра╖нсько╖ школи-г╕мназ╕╖ м. С╕мферополя. Елегантна, ж╕ночна, чар╕вна — якось не звикли у нас так говорити про вчител╕в. Пишемо, як правило, що педагог сумл╕нно викону╓ св╕й обов’язок перед державою, да╓ сво╖м учням хорош╕ знання, на основ╕ укра╖нських традиц╕й вихову╓ справжн╕х патр╕от╕в Укра╖ни. Кр╕м того, Любов В╕ктор╕вна ╓ наставником молодих учител╕в, кер╕вником методичного об’╓днання вчител╕в початково╖ школи. Вона пост╕йно п╕двищу╓ свою профес╕йну квал╕ф╕кац╕ю, бере участь у р╕зних ╕нновац╕йних науково-педагог╕чних проектах. Адже вже багато рок╕в ╖╖ педагог╕чним кредом ╓ в╕домий висл╕в видатного укра╖нського педагога К. Д. Ушинського: «Щоб мати право вчити ╕нших, потр╕бно пост╕йно вчитися самому».
— Любове В╕ктор╕вно, чому ви обрали профес╕ю вчителя? — Мо╖ мама ╕ тато були вчителями, сестра ╕ т╕тка — теж. Я ними дуже пишалася. Коли настав час обирати профес╕ю, то вир╕шила продовжити с╕мейну традиц╕ю. Вступила до Коростиш╕вського педагог╕чного училища на спец╕альн╕сть «Вчитель молодших клас╕в». Пот╕м ще зак╕нчила ф╕зико-математичний факультет Житомирського державного педагог╕чного ╕нституту ╕м. ╤. Франка. — Розкаж╕ть про ваш профес╕йний шлях. — У 1982 роц╕ п╕сля зак╕нчення ╕нституту за направленням разом ╕з чолов╕ком (в╕н теж зак╕нчив ф╕зико-математичний факультет) по╖хали вчителювати до восьмир╕чно╖ школи в с. Криве Житомирсько╖ област╕. Чолов╕к став директором школи, а я викладала математику. Це була дуже хороша школа, у н╕й працювали досв╕дчен╕ педагоги, котр╕ були мен╕ наставниками. Згодом так склалися обставини, що коли п╕шла з життя старенька вчителька молодших клас╕в, мен╕ довелося працювати у дв╕ зм╕ни: у першу зм╕ну вчителем математики в старшокласник╕в, а в другу зм╕ну — в початков╕й школ╕. Признаюсь, що було нелегко, але я з рад╕стю посп╕шала до сво╖х маленьких учн╕в. Пот╕м мо╓му чолов╕ков╕ запропонували працювати в Служб╕ безпеки Укра╖ни, ╕ п╕сля того, як в╕н отримав в╕дпов╕дну осв╕ту, ми пере╖хали до Криму. З 1988 до 1997 року я працювала вчителем початкових клас╕в середньо╖ школи в сел╕ Восход Красногвард╕йського району, стала спец╕ал╕стом ╤╤ категор╕╖. Коли пере╖хали до Джанкоя, то, н╕би за ╕рон╕╓ю дол╕, в школ╕-комплекс╕ № 2, як ╕ в попередн╕й, не було ваканс╕╖ математика, я знову стала вчителем початкових клас╕в, а також заступником директора з навчально-виховно╖ роботи. У 2006 роц╕ пройшла курси за науково-педагог╕чним проектом «Росток» в ╤нститут╕ ╕нновац╕йних технолог╕й ╕ зм╕сту осв╕ти у Ки╓в╕, наступного року — курси з п╕дготовки педагог╕чних кадр╕в до роботи за цим проектом. Таким чином, в Криму я була фактично першою з тих, хто опробовував ╕ впроваджував «Росток». Мен╕ подобалось працювати за ц╕╓ю програмою, у н╕й дуже ╕нтенсивно вивчалася математика, ╕ ця програма давала гарн╕ результати. Учн╕, як╕ навчалися за проектом «Росток», неодм╕нно ставали переможцями р╕зних ол╕мп╕ад. У школ╕-комплекс╕ № 2 м. Джанкой я стала спец╕ал╕стом вищо╖ категор╕╖, отримала педагог╕чне звання «вчитель-методист», маю подяки в╕д М╕н╕стерства осв╕ти Криму. З 2008 року працюю вчителем початкових клас╕в в Укра╖нськ╕й г╕мназ╕╖ м. С╕мферополь. В г╕мназ╕╖ теж зац╕кавилися програмою «Росток» ╕ зд╕йснили наб╕р учн╕в до такого класу. В цьому клас╕ я провела багато в╕дкритих урок╕в, сем╕нар╕в для вчител╕в ╕нших шк╕л, слухач╕в курс╕в п╕двищення квал╕ф╕кац╕╖ з КР╤ППО. А минулого року дала чотири майстер-класи за науково-педагог╕чним проектом «Росток» на тему: «Д╕яльн╕сний метод навчання при вивченн╕ математики» (д╕яльн╕сний п╕дх╕д у навчанн╕ — це коли д╕ти не отримують готов╕ знання, а «в╕дкривають» ╖х через досл╕дницьку д╕яльн╕сть). Для учн╕в початково╖ школи вела курс «Християнсько╖ етики». Брала участь у всекримському конкурс╕ «Найкращий урок з християнсько╖ етики» ╕ пос╕ла ╤╤╤ м╕сце. — Зараз, напевне, випробову╓те ще якусь ╕нновац╕йну програму? — Так. Минулого року в г╕мназ╕╖ в╕дкрили два класи, як╕ працюють за новою ╕нтенсивною програмою «╤нтелект Укра╖ни». У ц╕й програм╕ з’явилися нов╕, ц╕кав╕ д╕тям предмети: «Еврика» та «Навча╓мось разом». На уроц╕ «Еврика» ми розв’язу╓мо ол╕мп╕адн╕ завдання, а на уроц╕ «Навча╓мось разом» розвива╓мо пам’ять, мислення, лог╕ку. Для ц╕╓╖ програми розроблен╕ спец╕альн╕ зошити, як╕ ╓ одночасно ╕ п╕дручниками, у них можна писати, редагувати, малювати, там нав╕ть ╓ конкурси. Батькам ╕нод╕ зда╓ться, що це дуже складна програма, пропонують д╕тям перейти до ╕ншого класу, але вони не погоджуються! Д╕тям ц╕каво навчатися за ц╕╓ю новою програмою, а мен╕ ц╕каво ╖х навчати. Звичайно, вс╕ д╕ти р╕зн╕ — з одного якогось предмета знання у них слабш╕, а з ╕ншого — сильн╕ш╕. — Що, на вашу думку, найважлив╕ше у профес╕╖ вчителя? Чи легко вам працювати з малими д╕тками, адже вони так╕ непосидюч╕! — Головне у профес╕╖ вчителя, а особливо вчителя молодших клас╕в, — це любити д╕тей, розум╕ти ╖хн╕й стан, внутр╕шн╕й св╕т. Коли була молодшою, то ставилася до сво╖х учн╕в як мама до сво╖х д╕тей, бо у само╖ були тод╕ маленьк╕ д╕ти, а зараз ставлюся до них як бабуся, адже маю вже онук╕в такого в╕ку. Тому мен╕ легко працювати з д╕тьми, я ╖х добре розум╕ю. Якщо в дитини щось не виходить, ╖й потр╕бно обов’язково допомогти, щоб вона в╕дчула п╕дтримку дорослого. А якщо в дитини добре щось виходить, то обов’язково треба похвалити, щоб дитина в╕дчувала св╕й усп╕х. Щоб навчити д╕тей, а ще втримати в клас╕ дисципл╕ну, дружню атмосферу м╕ж однокласниками, вчитель витрача╓ багато сво╖х сил та енерг╕╖. Проте коли д╕ти тихенько сидять, уважно слухають вчителя ╕ у них св╕тяться в╕д ц╕кавост╕ оч╕, то у вчителя десь ця енерг╕я знову береться. Маленьким д╕тям ц╕каво все знати, вони хочуть вчитися, а в старших учн╕в це бажання чомусь зника╓. Мабуть, тому я й працюю вчителем молодших клас╕в. — Ваш клас дуже святково прикрашений, мов у казц╕, а який гарний стенд з укра╖нською хатою, соняхом, мальвами! Невже все це зроблено власними руками? — Цей стенд з укра╖нськими оберегами намалювали мо╖ учн╕, як╕ в╕дв╕дували гурток ╕з малювання, привезли його аж ╕з Джанкоя й подарували мен╕ на День учителя. Взагал╕-то прикраша╓мо ми клас в╕дпов╕дно до пори року, адже проводимо багато р╕зноман╕тних свят. 1 вересня ми разом з батьками прикрасили клас жовтими листочками, паперовими пташками та р╕знокольоровими кульками. Коли зак╕нчився перший урок, д╕ти написали сво╖ мр╕╖ на паперових голубках, прив’язали ╖х до пов╕тряних кульок ╕ в╕дпустили в небо. Хочеться, щоб д╕ти якомога довше залишалися д╕тьми, в╕рили у казку, щоб мр╕яли ╕ в╕рили, що мр╕╖ збуваються.
Розмовляла Любов СОВИК
На фото: Любов В╕ктор╕вна Цьомик з╕ сво╖м 2-А классом
"Кримська Свiтлиця" > #40 за 04.10.2013 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12374
|