Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРТИНИ, НАМАЛЬОВАН╤ СЕРЦЕМ
Укра╖нськ╕ митц╕ – це потужна сила, яку не можна знец╕нювати…


СУМНА ОС╤НЬ
Наш╕ традиц╕╖


ГОВОРИТИ. МОВЧАТИ.
Чи здатн╕ ми слухати, коли мистецтво промовля╓?..


МИСТЕЦЬКИЙ Г╤МН НЕЗЛАМНОСТ╤
Автори представлених роб╕т - художники, як╕ п╕шли захищати Укра╖ну…


ПОРА НА В╤ДПОЧИНОК...
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #37 за 12.09.2003 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#37 за 12.09.2003
СЛОВО ПРО ТЕ, ЧОМУ І ЯК ТРЕБА ШАНУВАТИ ХРЕСТ ГОСПОДНІЙ
Патріарх ФІЛАРЕТ

Проповiдь


В ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа! Дорогі браття і сестри!

Ми вшановуємо Чесний і Животворчий Хрест Господній і поклоняємося йому. Найкраще про значення Хреста Христового сказав апостол Павло. Він назвав його знаменням, тобто прапором християнства. Але Хрест Христовий, на думку апостола Павла, є не тільки величним прапором християнства, який нічим не повинен бути затьмарений. Він є тим знаряддям, яким випробовуються і ті, що прагнуть загибелі, і ті, що йдуть до спасіння. Він є тим полем битви, на якому стикаються і виявляють свою вартість мудрість язичників, книжництво іудеїв та премудрість Божа.
Як же через хрест виявляють себе людська мудрість і премудрість Божа? Апостол Павло з'ясовує це на прикладі коринфських християн. "Погляньте, браття, - каже він, - хто ви, покликані: небагато серед вас мудрих за плоттю, небагато сильних, небагато благородних; але Бог обрав немудре світу, щоб посоромити мудрих, і немічне світу обрав Бог, щоб посоромити сильне; і незнатне світу, і принижене, і нічого не значуще обрав Бог, щоб скасувати значуще, - щоб ніяка плоть не хвалилася перед Богом" (1 Кор. 1, 26 - 29).
Іудеї і язичники довгий час вважали християн найнікчемнішими членами суспільства, яким не варто було і жити на світі. Віра Христова довгий час була вірою рабів і знедолених людей. Але ці злидарі і холопи швидко посоромили тих, що вважали себе мудрими, багатими і благородними; нікчемні перемогли могутніх, як колись маленький Давид - великого Голіафа, зухвала плоть зніяковіла перед Богом. І все це сталося через відмінності у ставленні язичників та іудеїв - з одного боку, і християн - з другого боку, до Хреста Христового, до Його страждань. У цій нерівній боротьбі переміг Хрест Христів.
Чим був хрест в очах людей? Це було знаряддя найбільш жахливої і ганебної смертної кари. На хресті розпинали найбільших злочинців, і то - тільки з рабів і людей низького суспільного стану. Людська жорстокість придумала таке знаряддя покарання, яке завдавало людині найтяжчих фізичних мук і моральних страждань. Розіп'ятий на хресті повільно вмирав, виставлений на всенародний глум. Про таке жахливе знаряддя смерті люди боялися навіть думати, а не те що говорити. Тому проповідь про хрест, як про прапор спасіння, вважалася безумством і божевіллям.
Але саме це жахливе знаряддя смерті Бог обрав для спасіння світу і як вияв Своєї могутності. Саме на хресті Господь наш Ісус Христос, Син Божий, Своїми стражданнями і смертю знищив рукопис наших гріхів (Кол. 2, 14), примирив земне з небесним (Кол. 1, 20), переміг владу диявола (Кол. 2, 15) і подолав саму смерть (Рим. 6, 4). Тому для тих, хто не вірить у Христа і прямує до загибелі, проповідь про хрест як знаряддя спасіння - дурниця і божевілля; а для християн хрест - це виявлення могутності Божої і перемога над усім тим, що є перешкодою на шляху до спасіння. Історія свідчить про те, що перед Різдвом Христовим людство перебувало у великому моральному занепаді. Люди мудрували, шукаючи виходу із цього ганебного стану. Стародавні грецькі філософи придумували різні теорії людського щастя і викладали їх прилюдно на вулицях і майданах. А іудейські законники і книжники вбачали щастя свого народу у пришесті месії, який визволить євреїв від римського рабства і підкорить їм весь світ. І сталося дивне чудо. Всі, хто прагнув спасіння від морального занепаду суспільства і шукав правдивого щастя, відвернулися від грецьких мудреців та іудейських вчителів і всю свою увагу звернули на Хрест Господній, з ним з'єднали своє життя і в ньому знайшли щастя. І з часом цих людей, що спасалися Хрестом Господнім, ставало все більше і більше, а філософи грецькі і вчителі іудейські залишилися посоромленими. "Де ж тепер мудрець язичницький, де книжник іудейський?" - виголошує апостол Павло. Хіба не обернув Бог людську мудрість на безглуздя?
Апостол Павло вказує причину того, чому Бог посоромив людську мудрість. Причина полягає в тому, що люди своєю мудрістю не пізнали Бога в Його премудрості. А Божа премудрість розлита у природі, у всіх творіннях, у Його словах. Люди принизили уявлення Бога. Вони "славу нетлінного Бога змінили на подобу образу тлінної людини, і птахів, і чотириногих, і гадів" (Рим. 1, 23).
Результатом поклоніння тварі замість Творця стало аморальне життя людства. Коли розум людський привів світ до загибелі, Бог з любові до людей обрав Свій засіб спасіння. Він підняв на Голгофі хрест з розіп'ятим на ньому Своїм Сином і послав апостолів, щоб вони закликали народи вірувати у розіп'ятого Христа. На місце розуму Бог поставив віру.
Через проповідь апостолів Бог привів до спасіння безліч людей, які повірили в те, що багатьом здавалось абсурдом, а віруючим - Божою силою і Божою премудрістю, яка зробила людей новим творінням. Люди стали провадити праведний спосіб життя і цим перетворили весь світ.
Браття і сестри! Голгофський хрест поставлений на всі віки і для всіх людей. Після смерті Христа він триста років лежав закопаним, але у серцях віруючих він стояв високо. За розіп'ятим Христом пішли безліч мучеників у всіх країнах світу. Християни тих віків не тільки не цуралися хреста, а й ставилися до нього з великою пошаною, як до прапора християнства. Про це свідчить і хресне знамення, яке робили християни і на собі, на місцях богослужінь і на гробах померлих.
Сьогодні не всі християни шанують Хрест Господній. Хоч вони і називають себе спасенними, але не бачать у хресті ознак Божої сили і Божої премудрості, а, як язичники та іудеї, жахаються хреста і дивляться на нього як на знаряддя смерті.
Інші так звані віруючі чіпляють хрест аби де і тим принижують Хрест Господній. Його можна зображати тільки на святих місцях, тобто у храмах, у домах і приміщеннях, де він шанується як святиня. Кожен християнин повинен носити на грудях хрест, як символ нашого спасіння. Хрест можна зображати на Святому Письмі, на інших духовних книгах, які шануються. Не можна вміщувати хрест у тих виданнях, які потім топчуться і вживаються на різні побутові потреби.
Браття і сестри! Шануймо Хрест Господній не тільки зовнішньо. Хрест є дійсно прапором християнства. Тому кожній віруючій людині треба високо підносити у своєму серці цю ознаку Божої сили і Божої премудрості. Ти ж, Христе Боже, силою Чесного Хреста Твого, помилуй і спаси нас. Амінь!

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #37 за 12.09.2003 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1230

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков