Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ГОЛОВНИЙ П╤ДСУМОК 31-го «РАМШТАЙНУ»:
СОЮЗНИКИ ПЛАТЯТЬ, США – ОЗБРОЮЮТЬ УКРА╥НУ


«РОЗМОВА ДАЛА ЗНАЧНИЙ ПРОГРЕС»?
Трамп п╕сля «продуктивно╖» розмови з Пут╕ним заявив, що плану╓ зустр╕тися з ним у...


РЕАБ╤Л╤ТАЦ╤Я В╤ЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦ╤В ╤ ВЕТЕРАН╤В
Адаптивний спорт ста╓ не лише засобом ф╕зичного в╕дновлення, але й методом психолог╕чно╖...


ЯК РОС╤Я СТИРА╢ УКРА╥НСЬКУ ╤ДЕНТИЧН╤СТЬ
Мета – викор╕нити будь-як╕ прояви укра╖нськост╕…


ПОКРОВА БЕЗ М╤Ф╤В: ЩО МИ ЗНА╢МО ПРО ЦЕ СВЯТО
1 жовтня, Покрова - ун╕кальний день у календар╕ укра╖нц╕в...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 27.02.2009 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#9 за 27.02.2009
ГРОМАДА ╤ ВЛАДА: ХТО КОГО?

Кримська Громадянська Асамблея, що проводилася 20 лютого у прим╕щенн╕ товариства «Укра╖на – св╕т», здивувала новими обличчями ╕ переважно укра╖нською мовою сп╕лкування (бо, здавалося, вс╕, хто нею послугову╓ться, вже давно ╕ добре знайом╕).
Серед нев╕домих були представники громадських орган╕зац╕й: «Молод╕жна ╕н╕ц╕атива», «В╕льний виб╕р», «Рос╕яни Укра╖ни», С╕мферопольська незалежна мед╕а-профсп╕лка та ╕нш╕. Оф╕ц╕йним орган╕затором заходу виявився голова асоц╕ац╕╖ голуб╕вник╕в Укра╖ни, член оргком╕тету з подолання кризи в Укра╖н╕ ╤лл╕мар Ал╕йович Асанов. Як з’ясувалося, ця зустр╕ч передувала проведенню (ор╕╓нтовно – в березн╕) Громадянсько╖ Асамбле╖ Укра╖ни, що вже втрет╓ в╕дбуватиметься у Ки╓в╕. Вперше вона з╕брала делегат╕в 24 липня 2007 р. для обговорення теми: «Пол╕тична криза: позиц╕╖ громадянського сусп╕льства», а вдруге – 21 червня 2008 року. Темою стала «Нова Конституц╕я: позиц╕╖ громадянського сусп╕льства».
Зрозум╕ло, що нав╕ть потужному угрупованню громадських орган╕зац╕й (на перш╕й асамбле╖ було представлено понад 350 громадських об’╓днань) проведення под╕бного форуму було б не п╕д силу, та ╕ чи до снаги, аби не М╕жнародний фонд «В╕дродження», який потроху-таки продовжу╓ допомагати «вилюднюватися» нашому вже призвича╓ному до фактичного безправ’я розпорошеному сусп╕льству.
На зас╕данн╕ Кримсько╖ Громадянсько╖ Асамбле╖ були присутн╕ми заступник Пост╕йного Представника Президента Укра╖ни в Криму Валер╕й Пробий-Голова та прац╕вник Представництва, член оргком╕тету з проведення Громадянсько╖ Асамбле╖ Криму Андр╕й ╤ванець, ╖╖ ведучий.
Валер╕й Борисович зауважив, що Представництво ма╓ нам╕р вс╕ляко сприяти робот╕ Асамбле╖, оск╕льки сьогодн╕ в сусп╕льств╕ не вимальову╓ться тих сил, що були б налаштован╕ на конструктив, перевага в╕дда╓ться критиц╕. Дал╕, всупереч цьому зауваженню, з р╕зних вуст знов-таки прозвучала критика, бо ╖╖, як слово (або ж ц╕лий присп╕в) з п╕сн╕ не викинути. Держслужбовц╕ оп╕куються не державними ╕нтересами, а ╕нтересами сво╖х п╕дпри╓мств, як╕ лоб╕юють в р╕зних органах влади, тому ╖хня д╕яльн╕сть потребу╓ громадського контролю. Адже ск╕льки б не говорилося про розмежування б╕знесу ╕ влади – жодних зрушень. На криз╕ наживаються, хто може, ╕ нафта у св╕т╕ подешевшала вп’ятеро, а в Укра╖н╕ ╖╖ ц╕на зроста╓ – де мотивац╕я? Чому посередники не допускають на ринки збуту товаровиробника ╕ продають його продукц╕ю втрич╕-вп’ятеро дорожче?
У Криму, як зауважив Валер╕й Пробий-Голова, який щойно побував на селекторн╕й нарад╕, величезний запас с╕льгосппродукц╕╖, одного зерна – 600 тис. тонн, що в╕дпов╕да╓ р╕чн╕й потреб╕ населення. Тим часом хл╕б у нас пост╕йно дорожча╓. Люди, як╕ ╕ так потерпають в╕д кризи, могли б придбати овочевий наб╕р на борщ утрич╕ дешевше, аби були створен╕ умови для реал╕зац╕╖ товар╕в безпосередньо товаровиробником.
Присутн╕ дружно дивувалися, чому, якщо в╕дбува╓ться криза перевиробництва, тобто надлишок товар╕в, вони лиш дорожчають? Тож як не намагалися в╕дмежуватися в розмов╕ в╕д пол╕тики, але на кожне «чому?» мав-таки в╕дпов╕дати не дядько з вулиц╕, та й не могла за все «в╕ддуватися» Юл╕я Володимир╕вна, про яку не згаду╓ тепер х╕ба що н╕мий.
Г╕дною уваги виявилася ╕ кримська влада, зокрема М╕н╕стерство осв╕ти ╕ науки, яке п╕д маркою кризи залюбки взялося за руйнування ╕ без того скромних завоювань укра╖номовно╖ осв╕ти в Криму. П╕д загрозою ╕ класи з кримськотатарською мовою навчання. Про все це розпов╕в, зокрема, директор с╕мферопольсько╖ школи № 37, директор фонду «╤нтелект Криму» Володимир Поляков, за якого ми ще недавно так рад╕ли, в╕дзначаючи кожну маленьку перемогу ц╕╓╖ багатонац╕онально╖ шк╕льно╖ родини на шляху до само╕дентиф╕кац╕╖.
– Невдовз╕ я змушений буду закрити половину клас╕в з укра╖нською мовою навчання, – з неприхованим болем зауважив директор. – Якщо ран╕ше для в╕дкриття нац╕онального класу було достатньо 7-8 батьк╕вських заяв, а реально ми мали в таких класах близько 20 учн╕в, то тепер у С╕мферопол╕ залишиться лише к╕лька шк╕л з укра╖нськими класами, тобто д╕тям доведеться ╖здити з пересадками через усе м╕сто. Я цьому не пов╕рив ╕ зателефонував заступников╕ м╕н╕стра Володимиру Каврайському. В╕н не залишив сумн╕в╕в: «Грошей нема╓. Класи будемо закривати». ╤ ще натякнув, що «велик╕ патр╕оти» ╖здитимуть ╕ туди, де ц╕ класи збережуться.
Володимир Поляков добре розум╕╓, що так╕ випробування виявляться для «великих патр╕от╕в» непосильними, розум╕╓ це ╕ Володимир Каврайський. Ось т╕льки емоц╕╖ у них в зв’язку з цим, схоже, виникають суто протилежн╕. Тож мен╕ пригадалися рядки з допису нашого активного читача Богдана Луня: найчисленн╕шою в Укра╖н╕ ма╓ утворитися парт╕я «снайпер╕в». Як ви дума╓те, в кого вони збираються «стр╕ляти»? Невже через проблеми американських банк╕р╕в ма╓мо поступитися нац╕ональними пр╕оритетами, дозволимо одним махом знищити те, на що було покладено ст╕льки зусиль ╕ нерв╕в наших кращих людей? ╤ чому так╕ принципов╕ р╕шення приймаються потайки в╕д укра╖нсько╖ громади? Хтось заговорив про необх╕дн╕сть створення громадського органу, який м╕г би спостер╕гати за процесом ухвалення тих чи ╕нших р╕шень у Рад╕ м╕н╕стр╕в. Аж ба, виявля╓ться орган такий у нас давно вже ╓. Мен╕ пощастило нав╕ть побачити на власн╕ оч╕ його представника, який у 2005 роц╕ робив там допов╕дь. Та, на жаль, б╕льше н╕кого з член╕в ц╕╓╖ громадсько╖ ради назвати мен╕ в╕н так ╕ не зм╕г, бо, ймов╕рно, п╕сля допов╕д╕ там б╕льше не з’являвся. Натом╕сть порадив з’ясувати це питання у сам╕й Рад╕ м╕н╕стр╕в. Але почутого мен╕ вже було достатньо, аби утвердитися в думц╕: то була ще одна мертвонароджена дитина. ╤ взагал╕: а был ли мальчик? Вт╕м, така незалежна орган╕зац╕я д╕йсно могла б бути досить корисною, ╕ ситуац╕я в органах влади стала б прозор╕шою. Мо╖ особист╕ намагання проникнути в «святая святих» М╕н╕стерства осв╕ти ╕ науки ск╕нчилися еп╕зодом, коли тод╕шня м╕н╕стр Л╓в╕на не допустила мене на конкурс «Кращий вчитель року», який я ран╕ше в╕дв╕дувала регулярно ╕, спод╕ваюся, н╕кому цим не нашкодила. Виявля╓ться, журнал╕сти мали формувати про нього думку на п╕дстав╕ урочистого в╕дкриття та закриття заходу. Це – щодо мо╖х глибоких сумн╕в╕в стосовно присутност╕ у цьому м╕н╕стерств╕ п╕д час ухвалення визначальних, з антидержавницьким присмаком, р╕шень стороннього ока та вуха.
Припускаю й ╕нше: задекларований орган м╕г би таки запрацювати, але волонтерство у нас не в мод╕. Люди в╕дв╕дують переважно т╕ заходи, як╕ дають ╖м певн╕ див╕денди. Решту часу вони борються за виживання ╕ тим самим в╕ддають долю нашо╖ кра╖ни в руки американця Сороса чи когось ╕ншого, хто ма╓ для того б╕льше можливостей.
Серед пропозиц╕й, за як╕ голосували на Громадянськ╕й Асамбле╖ Криму, було ╕ прискорення роздержавлення ЗМ╤. На перший погляд, ця ╕дея звучить прогресивно ╕ асоц╕ю╓ться з якоюсь примарною свободою. Вт╕м, роздержавлен╕ ЗМ╤ не перейдуть безпосередньо п╕д юрисдикц╕ю Господа Бога, вони мають шукати соб╕ покупця в особ╕ того чи ╕ншого товстосума, аби в╕рою ╕ правдою служити його приватним ╕нтересам, як правило, дуже далеким в╕д державних ╕ загальнолюдських. Недарма ж сьогодн╕ наше красне вчительство вола╓: «Убезпечте дитину в╕д потоку бруду, чорнухи ╕ лякалок, що м╕стять програми багатьох телеканал╕в! Не роб╕ть школяр╕в пац╕╓нтами псих╕атричних кл╕н╕к!». А ось у пана Ф╕рташа чи ще якогось господаря телеканалу смаки ╕нш╕: якщо в ╕нформац╕йн╕й програм╕ не вистача╓ в╕тчизняних трагед╕й, себто пожеж, вибух╕в, автокатастроф, поширюються под╕бн╕ новини з Л╕вану, Китаю чи ╢гипту, бо десь обов’язково трапляються як╕сь негаразди. Це – щоб телеглядач╕ не розслаблялися ╕ не забували, що ╖хн╓ життя не варте й коп╕йки.
Досить палк╕ суперечки викликало у з╕брання ╕ земельне питання. Голова Кримсько╖ ф╕л╕╖ Наукового товариства ╕м. Шевченка П. В. Вольвач зауважив, що, продавши землю, тим самим влада залишить безл╕ч селян без будь-якого притулку ╕ засоб╕в для ╕снування. В╕домий симиренкознавець добре розум╕╓: доки ╓ яблуня, доти господар з врожа╓м, вт╕м, продати ╖╖ можна лише раз. «А яка доля чека╓ безземельних селянських д╕тей?» – запитав в╕н. На що вченому в╕дпов╕ли, що у США лише 6% населення – фермери, решта живе у м╕стах. А у нас на сел╕ мешка╓ 40% громадян, тож хай продають землю ╕ ╖дуть у м╕сто. Таку пропозиц╕ю Петро Васильович назвав маниловщиною. Та й д╕йсно, ск╕льки ми будемо коп╕ювати чуже, не враховуючи власних ╕сторичних особливостей, традиц╕й, зрештою, того, що Укра╖на славиться найродюч╕шим чорноземом? То чи варто в╕дривати селян в╕д земл╕-годувальниц╕, аби примножити арм╕ю м╕ських бомж╕в? А що будемо продавати, коли Юл╕я Володимир╕вна прийде до влади втрет╓?
Ц╕каву, пом╕рковану позиц╕ю ма╓ з приводу земл╕ Василь Стефанюк, яка ╕ лягла в основу прийнятого асамбле╓ю звернення до орган╕в державно╖ влади, зокрема, народних депутат╕в. Ось найголовн╕ш╕ ╖╖ тези:
«Вимага╓мо в╕д народних депутат╕в Укра╖ни:
1) з метою наповнення бюджету ввести податок на велику нерухом╕сть;
2) зменшити ставки податк╕в на малий б╕знес;
3) обмежити на час кризи право банк╕в п╕дн╕мати в╕дсотки за вже наданими кредитами, ввести економ╕чно об╜рунтовану в╕дстрочку по виплатах за кредитами для представник╕в малого ╕ середнього б╕знесу;
4) з метою створення цив╕л╕зованого ринку земл╕ прискорити проведення земельно╖ реформи, яка б, зокрема, передбачала введення в д╕ю кадастру земл╕ протягом року;
5) для подолання тотально╖ корупц╕╖ судово╖ системи прискорити проведення судово╖ реформи, що передбачала б виборн╕сть судд╕в, створення суду присяжних, на перех╕дний пер╕од введення обмеження терм╕ну перебування судд╕ на посад╕;
6) якомога швидше розглянути законопроект «Про процедуру п╕дготовки ново╖ редакц╕╖ Конституц╕╖ Укра╖ни», який був розроблений громадськими орган╕зац╕ями ╕ внесений народними депутатами у 2008 роц╕ на розгляд Верховно╖ Ради Укра╖ни;
7) розглянути законопроект, визначений Главою держави як першочерговий, про обмеження депутатсько╖ недоторканност╕ та ухвалити закон щодо обмеження п╕льг народних депутат╕в Укра╖ни;
8) внести до законодавства положення про позбавлення народного депутата мандата в раз╕ його в╕дсутност╕ б╕льш як на третин╕ зас╕дань парламенту протягом року без поважних причин;
9) внести зм╕ни до виборчого законодавства, як╕ б передбачали проведення вибор╕в до м╕сцевих рад на мажоритарн╕й або на зм╕шан╕й основ╕ (голосування за пропорц╕йною системою на основ╕ в╕дкритих списк╕в з правом балотуватися самовисуванцям);
10) обмежити право громадян обиратися народним депутатом Укра╖ни двома терм╕нами посп╕ль.
Ми зверта╓мось до Антимонопольного ком╕тету Укра╖ни з вимогою перев╕рити об╜рунтован╕сть ц╕н на бензин та паливо в умовах багаторазового зменшення ц╕н на нафту на св╕тових ринках.
Ми також заклика╓мо громадськ╕ орган╕зац╕╖ активно впливати на пол╕тик╕в ус╕х пол╕тичних табор╕в з метою розробки ╕ реал╕зац╕╖ д╕╓вих антикризових заход╕в, подолання руйн╕вного пол╕тичного протистояння, недопущення звуження прав ╕ свобод людини, а також п╕дтверджу╓мо вимогу ухвалити новий Основний закон держави на Конституц╕йн╕й Асамбле╖».
До реч╕, на з╕бранн╕ було обрано п’ятеро делегат╕в, як╕ стануть учасниками Громадянсько╖ Асамбле╖ Укра╖ни.
Щодо тексту звернення, то хот╕лося б зауважити, що про необх╕дн╕сть порятунку укра╖нських клас╕в тут не згаду╓ться (прагнення до апол╕тичност╕ таки далося взнаки). До того ж не зрозум╕ло, чому депутат, вирахувавши в╕дпустки, з 9 м╕сяц╕в ма╓ право прогуляти три (без одного дня), у той час, як за три години в╕дсутност╕ на робочому м╕сц╕ перес╕чного громадянина можуть зв╕льнити за статтею? Краще вже сором’язливо замовчати цей момент або ж просто послатися на кодекс про працю, якщо такий ще ╕сну╓.
Тамара СОЛОВЕЙ.


КОАЛ╤Ц╤Я ГРОМАДСЬКИХ ОРГАН╤ЗАЦ╤Й ОПРИЛЮДНИЛА РЕЗУЛЬТАТИ НЕЗАЛЕЖНОГО МОН╤ТОРИНГУ

Коал╕ц╕я громадських орган╕зац╕й з мон╕торингу роботи ╓диних дозв╕льних центр╕в (╢ДЦ) проекту «Сприяння активн╕й участ╕ громадян у протид╕╖ корупц╕╖ «Г╕дна Укра╖на», що об’╓днала ш╕сть неурядових орган╕зац╕й з р╕зних областей Укра╖ни, оприлюднила результати зд╕йсненого нею громадського мон╕торингу д╕яльност╕ ╢ДЦ.
Предметом мон╕торингу стали ╓дин╕ дозв╕льн╕ центри у 17 м╕стах та районах Автономно╖ Республ╕ки Крим, ╤вано-Франк╕всько╖, Ки╖всько╖, Лугансько╖, Микола╖всько╖, Хмельницько╖, Черн╕г╕всько╖ областей.
Як показав громадський мон╕торинг, ╓дин╕ дозв╕льн╕ центри як явище позитивно сприймаються як суб’╓ктами господарювання, так ╕ представниками дозв╕льних орган╕в. Майже 80% опитаних п╕дпри╓мц╕в та 65% представник╕в дозв╕льних орган╕в вважають ╕снування дозв╕льних центр╕в виправданим. Респонденти дали досить високу оц╕нку д╕яльност╕ ╢ДЦ (4,1 бала за п’ятибальною шкалою).
Мон╕торинг засв╕дчив, що видача документ╕в дозв╕льного характеру, не передбачених законом, ╓ загальнопоширеною практикою в Укра╖н╕. Фактично в ус╕х досл╕джених ╓диних дозв╕льних центрах заф╕ксовано видачу документ╕в дозв╕льного характеру, що не мають законодавчого п╕д╜рунтя. У р╕зних дозв╕льних центрах трапляються р╕зн╕ ╕нтерпретац╕╖ одного й того самого дозволу. Це все ╓ насл╕дком в╕дсутност╕ законодавчо визначеного перел╕ку (ре╓стру) документ╕в дозв╕льного характеру. Така практика створю╓ широк╕ корупц╕йн╕ можливост╕ для м╕сцевих дозв╕льних орган╕в ╕, на думку партнер╕в коал╕ц╕╖, ма╓ бути негайно припинена.
З результат╕в проведеного досл╕дження виплива╓, що к╕льк╕сть адм╕н╕стратор╕в у ╢ДЦ ╓ явно недостатньою (у досл╕джених ╢ДЦ один адм╕н╕стратор припада╓ в середньому на 6552 суб’╓кти господарювання). Навантаження на адм╕н╕стратор╕в ╢ДЦ, особливо в обласних центрах, ╓ значним. Найб╕льш вагомим навантаженням, попри прийняття та видачу документ╕в, ╓ ведення баз даних та консультування заявник╕в. Не сприя╓ залученню на посади адм╕н╕стратор╕в квал╕ф╕кованих кадр╕в недостатн╕й р╕вень оплати прац╕вник╕в (м╕сячний оклад до 900 грн.), а також те, що посада адм╕н╕стратора прир╕вняна до посади пров╕дного спец╕ал╕ста.
За оц╕нками респондент╕в з числа суб’╓кт╕в господарювання, ╢ДЦ досить ефективно викону╓ функц╕ю стримування корупц╕╖. Майже половина опитаних суб’╓кт╕в господарювання (46%) вважа╓, що ╢ДЦ ╓ д╕╓вою ╕нституц╕╓ю, яка протид╕╓ корупц╕╖. Разом з цим, третина опитаних (30%) вважа╓, що наявн╕сть ╢ДЦ сутт╓во не вплива╓ на р╕вень корупц╕╖. Серед зазначених респондентами причин корупц╕╖ б╕льш╕сть належать до компетенц╕╖ Верховно╖ Ради Укра╖ни, Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни, ╕нших центральних орган╕в виконавчо╖ влади.
Результати громадського мон╕торингу були використан╕ для впровадження зм╕н у м╕сцевих регулюваннях, що стосуються дозв╕льно╖ системи та функц╕онування ╢ДЦ. У кожному рег╕он╕ були проведен╕ кампан╕╖ громадського представництва, спрямован╕ на фахову п╕дготовку, публ╕чну презентац╕ю та впровадження м╕сцевих нормативно-правових акт╕в орган╕в м╕сцевого самоврядування та м╕сцевих орган╕в виконавчо╖ влади з питань д╕яльност╕ дозв╕льних центр╕в.
Олександр Болтян.
(Тел. 8 050 503 71 57, e-mail: vsesvyt@ukr.net)

ПРОЗОР╤СТЬ ПРОТИ КОРУПЦ╤╥

У листопад╕ 2008 р. – лютому 2009 року Молод╕жною Громадською Орган╕зац╕╓ю „Всесв╕т” (АР Крим), яка ╓ членом коал╕ц╕╖ „Прозора земля” проекту „Г╕дна Укра╖на”, п╕д час виконання програми „Просування рег╕онально╖ та загальноукра╖нсько╖ реформи з╕ зменшення р╕вня корупц╕╖ в операц╕ях ╕з землями державно╖ власност╕ с╕льськогосподарського призначення” було проведено кампан╕ю громадського представництва у Лен╕нському й Сакському районах АР Крим з метою просування рег╕онально╖ реформи з╕ зменшення р╕вня корупц╕╖ в операц╕ях ╕з землями державно╖ власност╕ с╕льськогосподарського призначення шляхом збору та анал╕зу громадських пропозиц╕й щодо розробки ╕нструмент╕в громадського представництва з протид╕╖ корупц╕╖ в галуз╕ земельних в╕дносин та впровадження «Порядку оформлення прав на землекористування засобами ╓диного дозв╕льного центру» в Сакському та Лен╕нському районах АР Крим. Основними завданнями кампан╕╖ було з╕брати та проанал╕зувати громадськ╕ пропозиц╕╖ щодо розробки ╕нструмент╕в громадського представництва з протид╕╖ корупц╕╖ в галуз╕ земельних в╕дносин.
Виходячи з анал╕зу пропозиц╕й, коал╕ц╕я громадських орган╕зац╕й «Прозора земля», нада╓ так╕ рекомендац╕╖ щодо зниження р╕вня корупц╕╖ у галуз╕ надання земельних д╕лянок с╕льськогосподарського призначення державно╖ власност╕ в оренду та пост╕йне користування, а також надання ╕нформац╕╖ про в╕льн╕ земельн╕ д╕лянки:
* П╕двищити матер╕альну та сусп╕льну в╕дпов╕дальн╕сть державних службовц╕в за порушення норм Земельного кодексу Укра╖ни, Закону Укра╖ни «Про оренду земель», Закону Укра╖ни «Про державну службу» та Закону Укра╖ни «Про боротьбу з корупц╕╓ю». Зокрема, забезпечити публ╕чну п╕дзв╕тн╕сть, через щоквартальн╕ громадськ╕ слухання, гол╕в районних державних адм╕н╕страц╕й щодо зд╕йснення державно╖ пол╕тики з рац╕онального використання земель та процесу оренди земельних д╕лянок с╕льськогосподарського призначення державно╖ власност╕.
* Створити ╓диний загальнодоступний електронний ре╓стр в╕льних земельних д╕лянок с╕льськогосподарського призначення державно╖ власност╕. Ре╓стр земельних д╕лянок пропону╓ться доручити скласти в електронному формат╕ районним державним адм╕н╕страц╕ям, на основ╕ ╕снуючих ре╓стр╕в за формами державно╖ статистично╖ зв╕тност╕ 2-зем, 6-зем. ╤нформац╕я акумулю╓ться апаратом Уряду Криму та розм╕щу╓ться на оф╕ц╕йному сайт╕. Оновлення зд╕йсню╓ться раз на м╕сяць через надання ╕нформац╕╖ районними державними адм╕н╕страц╕ями до апарату Уряду.
* Забезпечити р╕вн╕сть доступу громадян та представник╕в юридичних ос╕б до ╕нформац╕╖ про в╕льн╕ земельн╕ д╕лянки с╕льськогосподарського призначення державно╖ власност╕ шляхом регулярного (щом╕сячного) наповнення ╕нформац╕йних блок╕в про в╕льн╕ земельн╕ д╕лянки ВЕБ-сайт╕в районних державних адм╕н╕страц╕й, ╕нформац╕йних дощок райдержадм╕н╕страц╕й та с╕льських рад. Друкування, м╕н╕мум раз на м╕сяць, ╕нформац╕╖ про в╕льн╕ земельн╕ д╕лянки с╕льськогосподарського призначення державно╖ власност╕ у комунальних газетах.
Олена Севостьянова,
координатор коал╕ц╕╖ громадських орган╕зац╕й «Прозора земля».

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 27.02.2009 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=6943

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков