"Кримська Свiтлиця" > #24 за 13.06.2008 > Тема "Душі криниця"
#24 за 13.06.2008
“ХТО ПРАГНЕ, ХАЙ ПРИЙДЕ...”
У нед╕лю шосту по П’ятидесятниц╕ чита╓ться в храмах ╢вангел╕╓ в╕д Матв╕я: “╤, с╕вши до човна, В╕н (Христос) переплинув, ╕ до м╕ста Свого прибув. ╤ ото, принесли до Нього розслабленого, що на лож╕ лежав. ╤, як побачив ╤сус ╖хню в╕ру (в╕ру друз╕в, що принесли хворого), сказав розслабленому: «Будь бадьорий, сину! Прощаються тоб╕ гр╕хи тво╖!» ╤ ось, дехто ╕з книжник╕в стали казати про себе: «В╕н богозневажа╓». ╤сус же думки ╖хн╕ знав ╕ сказав: «Чого дума╓те лукаве в серцях сво╖х? Що легше, – сказати: Прощаються тоб╕ гр╕хи, чи сказати: Уставай та ходи? Але, щоб ви знали, що прощати гр╕хи на земл╕ ма╓ владу Син Людський, – тож каже В╕н розслабленому: Уставай, в╕зьми ложе сво╓, та й ╕ди у св╕й д╕м!» Той устав ╕ п╕шов у св╕й д╕м. А натовп, побачивши це, налякався, – ╕ славив Бога, що людям В╕н дав таку владу!..” Розглянемо цю ╓вангельську под╕ю, п╕дн╕маючись в╕д букви опов╕д╕ до духовно╖ символ╕ки ╖╖. У даному випадку ми спостер╕га╓мо приклад духовно╖ нем╕чност╕, парал╕ч людсько╖ вол╕. Нещасний розслаблений знаходився уже в такому стан╕, коли не мав сили н╕ рухатись, н╕ д╕яти, н╕ говорити. Його принесли до ╤суса чотири друга. ╤ по в╕р╕ цих друз╕в Господь уздоровив його! Ця ╓вангельська под╕я ма╓ глибоке духовно-символ╕чне значення. Розслаблен╕сть духовна ╓ одн╕╓ю з найб╕льших хвороб людства. Це вид б╕снування, коли бездуховн╕сть явля╓ться поживним середовищем для розмноження у пол╕ людських сердець р╕зноман╕тних б╕с╕в (латиною “бест╕я” – зв╕рина), або ╕накше демон╕в – службових дух╕в ангела зла (сатани), дух╕в злоби п╕днебесних. Ц╕ “зв╕р╕ польов╕”, найхитр╕ший серед яких сам диявол, “зм╕й стародавн╕й”, – опановують бездуховною людиною ╕ роблять ╖╖ сво╖м рабом, як ╕ сказано: “Бо хто ким переможений, той тому й раб”; “Кожен, хто чинить гр╕х, той раб гр╕ха”. Б╕си – це н╕що ╕нше, як наш╕ людськ╕ пристраст╕, лих╕ бажання, керован╕ законом плот╕ – плотським лукавим розумом людини, проявом вселенського духа злоби. Вони руйнують душу, пригн╕чуючи, поневолюючи розум, волю та емоц╕╖ людини – те, власне, з чого ╕ склада╓ться душа. ╤ коли воля повн╕стю контролю╓ться цим “зв╕ринцем” пожадливостей людсько╖ плот╕ – тод╕ й наста╓ духовна хвороба, назва як╕й “розслаблен╕сть” (зазначу, що Б╕бл╕я – книга насамперед духовна. ╤ мова тут саме про духовну розслаблен╕сть, парал╕ч вол╕, який ╓ причиною ус╕х ╕нших, в тому числ╕ й ф╕зичних хвороб людини). Людина, яка стражда╓ духовним парал╕чем, може це усв╕домлювати ╕ бажати зц╕литися, зм╕нити сво╓ життя, вийти з-п╕д влади демонсько╖, як про це сказано в опов╕данн╕ про розслабленого б╕ля купальн╕ В╕фесда з ╢вангел╕я в╕д ╤оанна Богослова. Кожен з нас або в╕дчував таку розслаблен╕сть на соб╕, або спостер╕гав ╖╖ серед оточуючих. Людина усв╕домлю╓ гр╕ховн╕сть свого буття. Розум╕╓ всю пагубн╕сть поганих звичок, пожадливостей плот╕, злих вад свого характеру, як╕ волод╕ють нею. Але через парал╕ч душ╕ – розслаблення вол╕ – не знаходить в соб╕ внутр╕шн╕х сил для того, аби об╕рвати цей порочний ланцюг гр╕ха, вийти з кра╖ни духовного рабства, встати на ноги й почати нове життя. У даному випадку ╢вангел╕я розкрива╓ нам найважчу форму духовно╖ розслабленост╕ – стан, коли вже зника╓ сама над╕я на зц╕лення, гасне бажання духовно оскопляти себе в╕д плод╕в плот╕, в╕д плотських вад, в╕д лихо╖ пожадливост╕ та зажерливост╕, що вони ╕долослуження, в╕д зв╕рячо╖ сво╓╖ гордост╕, нелюбовност╕ та агресивност╕. В ╢вангел╕╖ в╕д Матв╕я чита╓мо: “Бо бувають скопц╕, що з утроби ще матерньо╖ народились так; ╓ й скопц╕, що ╖х люди оскопили, ╕ ╓ скопц╕, що сам╕ оскопили себе ради Царства Небесного. Хто може вм╕стити – хай вм╕стить”. У буквальному розум╕нн╕ тут мова може йти про чернецтво, про утримання в╕д усього мирського, в тому числ╕ й в╕д подружнього життя. В духовному ж розум╕нн╕ ц╕ в╕рш╕ ╓ значно глибшими. Мова тут – про повне духовне обр╕зання негативного в людин╕. ╤ ╓ люди, як╕ по благодат╕ Бож╕й народжуються до святост╕, з дитинства живуть побожним життям (не останню роль тут в╕д╕гра╓ спадков╕сть – генетично затверджений “багаж праведност╕”, накопичена й примножена з роду в р╕д Господня мил╕сть благословляючим Його). ╢ й так╕, що “сам╕ себе оскопляють ради Царства Небесного”, тобто зусиллями досягають царства Божого: працюючи над собою, плекаючи у серц╕ сво╖м “в╕ру, що чинна любов’ю”, д╕лами благочестя стверджуючи ╖╖. А ╓ й так╕, як оцей розслаблений, як╕ потребують, щоб над ╖х уздоровленням попрацювала Церква, щоб ╖х до Господа принесли друз╕, щоб ц╕ друз╕ – сам╕ в╕руюч╕ й в╕рн╕ – приклали до них сво╖ руки, взяли ╖х на руки (руки б╕бл╕йною мовою – то д╕ла), духовно “оскопили” ╖х, приклали зусилля, аби ц╕ заблукал╕ овечки знайшли дорогу до свого Пастиря. Такими друзями були ангели Бож╕, що силою, власними зусиллями вивели с╕м’ю Лота з приреченого на знищення, занечищеного, проклятого Содому. У книз╕ Буття чита╓мо: “А коли з╕йшла св╕това з╕рниця, то ангели приналягли на Лота, говорячи: «Уставай, в╕зьми ж╕нку свою та обох дочок сво╖х, що знаходяться тут, щоб тоб╕ не загинути через гр╕х цього м╕ста». А що в╕н вагався (духовна розслаблен╕сть. – Авт.), то т╕ муж╕ – через Господню до нього любов – схопили за руку його, ╕ за руку ж╕нки його, ╕ за руку обох дочок його, (знову-таки “руки” – д╕ла), ╕ вивели його, ╕ поставили поза м╕стом”. Такими друзями можемо стати й ми з вами, якщо не пройдемо повз нещасних розслаблених, як╕ знаходяться у темряв╕ зовн╕шн╕й цього занечищеного св╕ту, який ╕ ╓ духовним Содомом – у темряв╕ незнання Бога, холод╕ знев╕ри, в стан╕ б╕снування бездуховност╕. Якщо прикладемо сво╖ руки, прикладемо власн╕ зусилля, аби принести страждаючих в╕д духовного парал╕чу до чистого джерела милосердя й богоп╕знання (В╕фесда ╓врейською – “Д╕м милосердя”), до т╕╓╖ живо╖ води слова Божого, що да╓ в╕ру, яка в╕д слухання, а слухання – через слово Христове. До того Вчення, про яке “Дух ╕ Нев╕ста (“Нев╕ста” б╕бл╕йною мовою – Церква. – Авт.) говорять: «Прийди!» А хто чу╓, хай каже: «Прийди!» ╤ хто прагне, хай прийде, ╕ хто хоче, хай воду життя бере дармо...” (Апокал╕псис). Олег Ведмеденко. (Б╕бл╕йна школа духовного вдосконалення, а/с 18, Луцьк-21, Укра╖на, 43021, www.vedmedenko.org)
НА ПРОЩУ В УКРА╥НУ 13 – 14 липня 2008 року в╕дбудеться Всеукра╖нська проща до Зарваниц╕, яку поведе кардинал Любомир Гузар. П╕д час цього духовного свята передбачено проведення Форуму укра╖нських християнських родин з участю гостей з Польщ╕, Укра╖ни, Рос╕╖, Канади, Серб╕╖, ╤тал╕╖, США та ╕нших кра╖н. Тематика: проблеми християнських родин (здоров’я, ╓дн╕сть Церков, моральн╕ та етн╕чн╕ проблеми сучасного життя). Телефонн╕ зв’язки: Анна Зварич (Терноп╕ль) 00380-673-500-137; Л╕ля Проц╕в (Льв╕в) 00380-324-169-706; Тетяна Майданович (Ки╖в) 00380-442-864-503.
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 13.06.2008 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=6010
|