"Кримська Свiтлиця" > #11 за 14.03.2008 > Тема "Душі криниця"
#11 за 14.03.2008
ДУШЕВНИЙ СПОК╤Й - ЧЕРЕЗ В╤РУ
ДОРОГА ДО ХРАМУ
Кожна людина прагне у сво╓му житт╕ гармон╕╖ й затишку: домашнього, с╕мейного, духовного. Не завжди це вда╓ться, комусь така «гармон╕я» ввижа╓ться в матер╕альних благах, а декому й чарки досить для «повного щастя». Але х╕ба для того живемо, щоб опуститися, зрештою, до духовно╖ деградац╕╖ ╕ порожнеч╕? Проте кожен може знайти себе у в╕р╕ ╕ служ╕нн╕ Богу. Насамперед - через причастя, до якого людина готу╓ться заздалег╕дь (щонайменше – тиждень). Я знову звернулася до нашого собору святих Володимира та Ольги УПЦ КП у С╕мферопол╕, щоб дов╕датися, як тут зд╕йсню╓ться цей обряд. ╢пископа С╕мферопольський ╕ Кримський Климент, зокрема, розпов╕в, що, йдучи до причастя, людина повинна в╕дкрити Господу сво╖ думки, душу, серце. Перед та╖нством причастя кожен в╕руючий повинен пройти та╖нство спов╕д╕. «Сьогодн╕ та╖нства спов╕д╕ ╕ причастя по╓днуються в одне - сучасним в╕руючим за цього ритму життя просто не вистача╓ на все часу. Тому часто вони нав╕ть не вичитують тих канон╕в ╕ молитов, як╕ потр╕бн╕», - розпов╕да╓ владика Климент. У собор╕ святих Володимира та Ольги УПЦ КП, зазвичай, проводиться спов╕дь у суботу, п╕сля всен╕чно╖, та у нед╕лю, перед службою (о 8.30). Як правильно п╕дготуватися до спов╕д╕ ╕ причастя? Владика Климент пропону╓ такий розклад вичитування канон╕в ╕ молитов: «В понед╕лок людина почина╓ поститися ╕ читати канон ангелу-охоронцю, в╕второк – канон Спасителю, середа – канон «Бож╕й Матер╕», а в четвер ╕ п’ятницю вичитуються акаф╕сти: «Бож╕й Матер╕», «╤сусу Христу». У суботу чита╓ться канон «Правила ко Святому причастю», який склада╓ться з канону ╕ десяти молитов, п╕сля всен╕чно╖ в╕руючий спов╕да╓ться ╕ вдома вичиту╓ веч╕рн╕ молитви. У нед╕лю вранц╕ вичиту╓ вран╕шн╕ молитви, приходить на Божественну л╕тург╕ю. До реч╕, не можна ╖сти до причастя! Таким чином, людина розпод╕ля╓ сво╖ сили протягом тижня ╕ просв╕тлю╓ помисли. Дехто каже, що не може п╕ти до спов╕д╕, бо треба поститися, але насправд╕ це хибне судження, тому що обов`язково поститися треба перед причастям. «Бажано, щоб людина причащалася до кожного двонадесятого свята (12 свят). Але найкраще - на кожне свято, яке правиться у церкв╕», - каже ╓пископ. Причащати д╕тей можна до 7 рок╕в без спов╕д╕, вважа╓ться, що з 7 рок╕в вона вже почина╓ усв╕домлювати сво╖ вчинки, тому важливо не пропустити цей пер╕од ╕ навчити дитину розум╕ти сво╖ провини ╕ в╕дпов╕дати за них. Служба причастя почина╓ться з ектен╕╖: «Вс╕х святих пом’янувши, ще й ще у мир╕ Господов╕ помолимось», тобто треба помолитися за принесен╕ й освячен╕ чесн╕ дари. Дал╕ йде прохання «благально╖ ектен╕╖», яка зак╕нчу╓ться виголосом: «╤ сподоби нас, Владико, безбоязно, не осудно насм╕литись призвати Тебе, Небесного Бога Отця, ╕ промовляти». Пот╕м сп╕ва╓ться «Отче наш...», який в╕руюч╕ також можуть сп╕вати. П╕сля виголосу «Святе – святим!», тобто, свят╕ дари (проскура ╕ вино) можуть бути подан╕ т╕льки «святим» (в╕руючим, як╕ освятилися молитвою, постом, Та╖нством покаяння (спов╕ддю), хор в╕руючих виклику╓: «╢дин Свят, ╢дин Господь, ╤сус Христос, на славу Богу Отцю». Розпочина╓ться причастя. Спочатку причаща╓ться священнослужитель, пот╕м диякон виголошу╓: «З╕ страхом Божим ╕ в╕рою приступ╕ть» - почина╓ться причастя в╕руючих, як╕, причащаючись, повинн╕ повторювати за священиком молитву перед причастям: «В╕рую, Господи, ╕ визнаю...» Для причастя людина п╕дходить з поклоном ╕ не хреститься перед святою чашею. П╕сля причастя священнослужитель благословля╓ в╕руючих словами: «Спаси, Боже, людей Тво╖х, ╕ благослови насл╕ддя Тво╓ (власн╕сть Твою – Церкву Христову). Дал╕ диякон виголошу╓ коротку ектен╕ю: «Станьмо побожно, прийнявши Божественн╕, Свят╕, Пречист╕, Безсмертн╕, Небесн╕ ╕ Животворч╕ Страшн╕ Христов╕ Тайни, подякуймо Господов╕». З╕ словами «З миром вийд╕мо» л╕тург╕я зак╕нчу╓ться. Спов╕давшись, причастившись, людина осяю╓ться Божою благодаттю, очищу╓ться в╕д гр╕ховних думок. Знайшовши душевний спок╕й ╕ з Богом у серц╕ вона п╕дготовлена до будь-яких труднощ╕в, як╕ зустр╕нуться на ╖╖ житт╓вому шляху. Ганна МИСЬК╤В, студентка факультету укра╖нсько╖ ф╕лолог╕╖ та укра╖нознавства ТНУ.
МОЛИТВА НА Л╤ТУРГ╤╥ ПЕРЕД СВЯТИМ ПРИЧАСТЯМ «В╕рую, Господи, ╕ визнаю, що Ти ╓си во╕стину Христос, син Бога Живого, що прийшов у св╕т гр╕шник╕в спасти, м╕ж якими я перший (перша). Ще в╕рую, що це саме ╓ пречисте т╕ло Тво╓ ╕ це саме ╓ чесна кров Твоя. Молюся, отже, Тоб╕, помилуй мене, ╕ прости мен╕ провини мо╖ в╕льн╕ й нев╕льн╕, чи то в слов╕, чи в д╕л╕, св╕дом╕ й несв╕дом╕, ╕сподоби мене неосудно причаститися пречистих Тво╖х та╖н на в╕дпущення гр╕х╕в ╕ на життя в╕чне. Ам╕нь. Вечер╕ Тво╓╖ Тайно╖, Сину Божий, причасником (причасницею) мене сьогодн╕ прийми, бо ворогам Тво╖м тайни не розпов╕м ╕ ц╕лування не дам Тоб╕, як ╤уда, але, як розб╕йник, визнаю Тебе, ╕ пом’яни мене, Господи, у Царств╕ Тво╖м. Нехай не на суд ╕ не в осуд мен╕ причастя святих Тво╖х Та╖н, Господи, а на зц╕лення душ╕ й т╕ла. Ам╕нь». (Закон Божий, Вид-во УПЦ КП, Ки╖в, 2003).
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 14.03.2008 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5682
|