Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4596)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4286)
Українці мої... (1717)
Резонанс (2367)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1462)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (255)
Бути чи не бути? (476)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (282)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
УКРА╥НЦ╤ ВИТРИМАЛИ ДЕСЯТКИ СПРОБ ЗАВОЮВАННЯ, УКРА╥НА ВИСТО╥ТЬ ╤ ЗАРАЗ ПРОТИ РОС╤╥
Президент - п╕д час заход╕в ╕з нагоди Дня захисник╕в ╕ захисниць…


У НЬЮ-ЙОРКУ ПРЕЗИДЕНТ УКРА╥НИ ПРОВ╤В ЗУСТР╤Ч ╤З ПРЕЗИДЕНТОМ США
Л╕дери обговорили к╕лька перспективних ╕дей для наближення миру. Укра╖на розрахову╓, що вони...


НЕМА╢ ╤НШИХ ГАРАНТ╤Й БЕЗПЕКИ, ОКР╤М ДРУЗ╤В ╤ ЗБРО╥
Виступ Президента п╕д час загальних дебат╕в Генерально╖ Асамбле╖ ООН у Нью-Йорку.


БЮДЖЕТ ОДНОГО РОКУ В╤ЙНИ - 120 М╤ЛЬЯРД╤В ДОЛАР╤В
Президент Володимир Зеленський заявив, що бюджет одного року в╕йни становить 120 млрд долар╕в…


МИ ЗРИВА╢МО ВС╤ РОС╤ЙСЬК╤ ПЛАНИ – ПЛАНИ ЗНИЩЕННЯ НАШО╥ ДЕРЖАВИ
Звернення Президента Укра╖ни.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #18 за 04.05.2007 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#18 за 04.05.2007
«Т╤ЛЬКИ В╤ЛЬНИЙ ВИБ╤Р ОБ’╢ДНА╢ УКРА╥НУ»

ВИСТУП ПРЕЗИДЕНТА УКРА╥НИ НА ╢ВРОПЕЙСЬК╤Й ПЛОЩ╤ КИ╢ВА

 Добрий веч╕р, дорога укра╖нська громадо!
 Для мене ╓ надзвичайно великою при╓мн╕стю зараз бути на ╢вропейськ╕й площ╕, на укра╖нському майдан╕ ╕ сп╕лкуватися про ключове – що в╕дбува╓ться сьогодн╕ в укра╖нськ╕й пол╕тиц╕, який наш виб╕р, який ╓ вих╕д з ц╕╓╖ ситуац╕╖? Я хот╕в спочатку сказати про три реал╕╖, як╕ ╓ безсумн╕вн╕. Я почав би з того, що достроков╕ вибори в╕дбудуться. Це неминуча в╕дпов╕дь, до яко╖ прийдуть вс╕ пол╕тичн╕ сили.
 Теза друга. Я хот╕в, звертаючись до укра╖нсько╖ нац╕╖, п╕дкреслити: сьогодн╕ ми ╕ на цьому майдан╕, ╕ на десятках под╕бних майдан╕в ведемо розмову не про долю 450 народних депутат╕в. Ми сьогодн╕ говоримо про явище, яке торка╓ться 47 м╕льйон╕в укра╖нц╕в, кожного виборця. Це зач╕па╓ вашу родину, бо йдеться про головне – Укра╖на повинна мати чесну владу, владу, яка живе по закону, яка шану╓ Конституц╕ю.
 Теза третя – нам надзвичайно важливо дати в╕дпов╕дь тому, як це виникло, ця остання пол╕тична криза, хто ╖╖ винуватц╕, де ╖╖ адреса, тому що в╕д нас пропону╓ться ╕ рецепт, ╕ в╕дпов╕дь, як вийти з ц╕╓╖ кризи. Адже останн╕ 5 - 7 рок╕в – це роки пол╕тичних потряс╕нь Укра╖ни. Як вийти з уроками щодо цих криз ╕ ╖х виток╕в? ╤ тому, говорячи про це, я з вами буду говорити абсолютно щирою мовою ╕ з╕ спок╕йним серцем.
 Я хочу сьогодн╕ говорити з вами виключно словами правди. Нац╕я повинна знати, чому виникла ця криза, за якою адресою вона прописана, хто сто╖ть за ц╕╓ю кризою. Нам треба дати в╕дпов╕дь на ц╕ запитання, тому що ми хочемо дати в╕дпов╕дь на ╕нше – як вийти з ц╕╓╖ кризи. Не давши рецепт, не давши в╕дпов╕дь на те, як вона виникла, нам буде важко давати в╕дпов╕дь на те, як з не╖ виходити.
╤ тому я хот╕в би для того, щоб ми мали з вами сп╕льну оц╕нку, я звертаюся до майдану, я звертаюся до тих глядач╕в, як╕ нас можуть сьогодн╕ бачити чи слухати, к╕нець-к╕нцем, я ставлю запитання до вас ╕ ставлю ц╕ прост╕ запитання до себе. Чия це криза, коли протягом останн╕х трьох м╕сяц╕в у зас╕даннях Верховно╖ Ради не бере участь б╕льше 200 народних депутат╕в – майже половина депутатського корпусу, яка представля╓ майже половину виборц╕в Укра╖ни, то чия це криза ╓? Я даю в╕дпов╕дь – це ╓ криза парламенту. Коли 171 народний депутат власноручно письмово п╕дпису╓ заяву про вих╕д ╕з фракц╕╖ ╕ складання повноважень народного депутата, скаж╕ть, будь ласка, чия це криза ╓? Це ╓ криза укра╖нського парламенту. Коли парламентська б╕льш╕сть форму╓ться поза конституц╕йним полем, чия це криза ╓? Це ╓ криза укра╖нського парламенту. Коли таким неконституц╕йним чином сформована б╕льш╕сть в парламент╕ прийма╓ р╕шення – нелег╕тимн╕ р╕шення – чия це криза ╓? Це криза парламенту. Але не т╕льки одного парламенту. Бо останн╕ под╕╖, як╕ пов’язан╕ вже з д╕яльн╕стю ╕ уряду, ╕ Верховно╖ Ради п╕сля 22 - 23 берез-ня, коли сформувався неконституц╕йний, власне кажучи, процес утворення, переформатування б╕льшост╕ – в╕н веде кра╖ну не т╕льки до глибоко╖ парламентсько╖ кризи – в╕н веде кра╖ну до глибоко╖ конституц╕йно╖ кризи. Тому що кра╖на почина╓ звикати жити в нелег╕тимному, в неправовому пол╕, яке форму╓ такого типу Верховна Рада, якою вона сьогодн╕ ╓. Що повинен робити Гарант Конституц╕╖ в цьому етап╕? Безумовно, одне – достроково призупинити повноваження такого парламенту ╕ оголосити достроков╕ парламентськ╕ вибори. Я цю м╕с╕ю зробив. Я виконав свою присягу, яку я вам дав, дорог╕ громадяни Укра╖ни. Я хочу, щоб ми поважали нашу укра╖нську ╕стор╕ю. Наша укра╖нська ╕стор╕я заключа╓ться, можливо, не в таких багатьох, але досить красномовних прикладах. Що, власне кажучи, в╕дбулося в 2004 роц╕, коли на цьому ╕ на тому майдан╕, по всьому Хрещатику стояли сотн╕ тисяч людей? А в╕дбулося одне – воля виборця була п╕дм╕нена ман╕пуляц╕ями голос╕в. Тод╕ нац╕я вийшла на вулицю, сказала сво╓ «н╕» ╕ в╕дбулися, по сут╕, нов╕ вибори або трет╕й тур президентських вибор╕в.
 Що в╕дбува╓ться зараз? Через крим╕нальну основу, через пол╕тичну корупц╕ю сьогодн╕ в╕дбува╓ться не ман╕пулювання голосами – сьогодн╕ в парламент╕ в╕дбува╓ться ман╕пулювання депутатськими мандатами. Коли таким чином, по сут╕, переписують пол╕тичн╕ результати вибор╕в - це ╓ грубе порушення нац╕онально╖ Конституц╕╖. Це ╓ зрада виборця, цього не можна допустити. Я хочу ще раз пригадати вам ╕стор╕ю 2002 - 2006 року парламенту 4-го скликання. Як перше зас╕дання, коли формувалися голоси п╕д кандидатуру Голови Верховно╖ Ради, уже привело до того, що через крим╕нальний корупц╕йний спос╕б десятки народних депутат╕в ╕з ряд╕в опозиц╕╖ були перекуплен╕, залякан╕ ╕ долучилися до тих 226 голос╕в, як╕ проголосували за Голову Верховно╖ Ради. Така ╕стор╕я була початку парламентсько╖ д╕яльност╕ депутат╕в 4-го скликання. За 4 роки ╕снування парламенту 262 депутати зм╕нили фракц╕йну приналежн╕сть. 262 депутати перейшли з одно╖ фракц╕╖ в ╕ншу. Що це ╓? Це ╓ виключно, як правило, пол╕тична корупц╕я. Це п╕дводить нас до того, якщо ми сьогодн╕ оцим процесам, як╕ в╕дбуваються в парламент╕, не скажемо ч╕ткого «н╕», ми будемо поглинут╕ у ц╕лу пол╕тичну корупц╕ю, яка буде торкатися не т╕льки верховних орган╕в – вона д╕йде до будь-яко╖ г╕лки влади, ╕ виконавчо╖ в тому числ╕.
 Тому коли ми говоримо сьогодн╕, що ще два роки тому укра╖нський парламент жив у мажоритарн╕й модел╕, де була зм╕шана система вибор╕в, де знаходилася хоча б моральна якась можлив╕сть депутату, який пройшов по списку чи по округов╕й п╕дтримц╕ одно╖ парт╕╖, перейти в ╕ншу фракц╕ю, то починаючи з 2006 року, з дня введення зм╕н до Конституц╕╖, ми живемо в кра╖н╕, де працю╓ пропорц╕йна система. Де вибори в╕дбуваються т╕льки на парт╕йн╕й основ╕, де нос╕╓м мандата ╓ парт╕я, ╕ не може депутат, влада жити тими звичаями, правилами, як╕ були у нас ще два роки тому – особисто приймати р╕шення про перех╕д з одно╖ пол╕тично╖ сили чи фракц╕╖ в ╕ншу. 81 стаття Конституц╕╖ ч╕тко говорить: якщо депутат, який пройшов по списку то╖ чи ╕ншо╖ пол╕тично╖ сили, в╕дмовля╓ться написати заяву до фракц╕╖ ц╕╓╖ сили, в╕н автоматично позбавля╓ться депутатського мандата. Якщо народний депутат вийшов з ц╕╓╖ фракц╕╖, в╕н автоматично позбавля╓ться мандата ц╕╓╖ фракц╕╖.
╤ тому, дорог╕ друз╕, те, що в╕дбулося в парламент╕ – спочатку два, пот╕м ще два народних депутати перейшли до так звано╖ коал╕ц╕╖ б╕льшост╕, пот╕м 11, пот╕м оголошено ще 25, а пот╕м колишн╕м Головою Верховно╖ Ради, як пророком, заявлено, що буде таких 300 – я хочу сказати: таких 300 не буде. Таким способом в укра╖нському парламент╕ н╕коли не буде 300. Туди не ступить нога жодного чесного депутата.
 ╤ тому я закликаю вс╕х: пол╕тик╕в, депутат╕в, зробити сьогодн╕ св╕дому пол╕тичну оц╕нку того, що в╕дбулося в ст╕нах укра╖нського парламенту. Це робота пол╕тично╖ корупц╕╖. Ми не ма╓мо права ╖╖ вибачати. Це ключовий висновок ╕з то╖ частини тексту, який я хот╕в проголосити до цього. Хот╕в би п╕дкреслити, що пол╕тична корупц╕я залиша╓ться, таким чином, одним ╕з головних, кор╕нних чинник╕в формування укра╖нсько╖ пол╕тично╖ влади до сьогодн╕.
 Безумовно, нам важливо знати, чому це в╕дбулося. Але не менш важливо знати, як вийти з ц╕╓╖ ситуац╕╖. Я щасливий тим, що демократ╕я – це така наука, яка да╓ в╕дпов╕дь на вих╕д ╕з будь-яко╖ ситуац╕╖. Т╕льки на цвинтар╕ нема╓ в╕дпов╕д╕, як вийти ╕з т╕╓╖ чи ╕ншо╖ ситуац╕╖. Демократ╕я такий шанс да╓. ╤ я хот╕в би, щоб ми цим шансом скористалися. Демократ╕я да╓ можливост╕ д╕алогу, домовленостей. Що нам сьогодн╕ пропонують? Нам пропонують сьогодн╕ «нульовий» вар╕ант, або «обнулений» вар╕ант, як його ще називають, яким пропону╓ться: «Давайте, хай Президент Укра╖ни призупинить д╕ю свого Указу, а Верховна Рада ╕ Каб╕нет М╕н╕стр╕в анулюють т╕ р╕шення, закони, як╕ були прийнят╕ у час д╕╖ президентського Указу. ╤ншими словами, нам пропонують, як мен╕ зда╓ться, ту ╕стор╕ю, яка ╕нколи трапля╓ться в житт╕, коли у банк проникають злочинц╕, виносять сейф, доносять його до дверей, а тут зустр╕ча╓ ╖х охорона, одяга╓ наручники, а охорон╕ пропонують: «Слухайте, так ми готов╕ вам цей сейф назад в╕ддати, з цими гр╕шми. Давайте домовимося до «нульового» вар╕анту».
 Яка мораль ц╕╓╖ ╕стор╕╖? А мораль ц╕╓╖ ╕стор╕╖ дуже проста: з под╕бних пол╕тичних вчинк╕в ми н╕коли урок╕в не винесемо, а нам треба пол╕тичний урок! Пол╕тичний урок, який би дав можлив╕сть ус╕м учасникам цього процесу, б╕льшост╕ ╕ меншост╕ вийти ╕з правильними висновками. Який ╓ висновок на ключову в╕дпов╕дь – як вийти ╕з дано╖ кризи, ╕з дано╖ ситуац╕╖? В╕дпов╕дь ╓ т╕льки одна: достроков╕ чесн╕ демократичн╕ парламентськ╕ вибори, ╕ ╕ншого не буде. Що дають нам достроков╕ демократичн╕ вибори? Принаймн╕, вони нам дають три очевидн╕ реч╕, три фундаментальн╕ висновки, до яких повинна прийти укра╖нська пол╕тична ел╕та, перш за все. ╤ в цих висновках ма╓ отримати велику силу, енерг╕ю ╕ натхнення укра╖нська нац╕я.
 Висновок перший: як правило, з пол╕тично╖ кризи треба виходити пол╕тичним шляхом. ╤ найкращий пол╕тичний шлях – це проведення вибор╕в. Вибори – це ╓ тест, який кожна пол╕тична сила склада╓ перед виборцем. Це найвищий акцепт на правду. Н╕хто не буде мати сумн╕в╕в: п╕сля того, як будуть проведен╕ вибори, хто перем╕г, ╕ з якими висновками вони прийшли у пол╕тику. Н╕чого страшного нема╓ у практиц╕ дострокових вибор╕в. Я переконаний, що з цих трибун вже багато говорили ╕ наводили практику м╕жнародного життя, коли в деяких кра╖нах достроков╕ вибори в╕дбуваються част╕ше, н╕ж строков╕ вибори, ╕ г╕ршою кра╖на в╕д цього не ста╓. Найголовн╕ше, щоб ц╕ вибори в╕дбувалися в демократичний спос╕б, в демократичний шлях.
 Правильне, чесне слово виборця почути н╕коли не зайво. Це перший ╕ глобальний висновок. Нам треба вс╕м ╕ти на вибори. Вибори нас очистять. Ми зробимо результати цих вибор╕в, безумовно, демократичними, ╕, безумовно, чесними. Я це гарантую як Президент Укра╖ни.
 Теза друга, як╕ ще ми виносимо уроки ╕з дострокових вибор╕в? Ми робимо пол╕тичн╕ уроки. Я сказав би, морально-етичн╕ уроки. Я переконаний, що таким чином буде дана пол╕тична оц╕нка, етична оц╕нка, моральна оц╕нка тим зрадам, тим переходам, т╕й пол╕тичн╕й корупц╕╖, яка сьогодн╕ у вищ╕й пол╕тичн╕й влад╕ Укра╖ни. Переконаний, що т╕ обставини, як╕ сьогодн╕ склалися в укра╖нському сусп╕льств╕, роблять досить г╕ркий хл╕б для тих зрадник╕в, як╕ покинули демократичн╕ фракц╕╖ ╕ перейшли до ╕ншого табору. Я переконаний, що це ╓ зло, що це зло повинно бути морально осуджено укра╖нським сусп╕льством. Це можна зробити т╕льки через достроков╕ вибори.
 Висновок трет╕й: достроков╕ вибори дають нам пересв╕дчитись у тому, що сьогодн╕ працю╓ ╕нститут гарант╕й, ╕нститут гаранта Конституц╕╖, ╕нститут Президента. Коли того вимагають обставини, у нас ╓ засоби ╕ можливост╕ д╕яти в рамках чинно╖ Конституц╕╖, поставити засл╕н тим провокац╕ям, тим антиконституц╕йним д╕ям, як╕ виникають в тому чи ╕ншому ╕нститут╕ влади, дати дуже ч╕тку правову в╕дпов╕дь. Ключовою позиц╕╓ю в цьому ╓, на м╕й погляд, те, що ми повинн╕ розум╕ти, що два з половиною роки тому, коли вносилися зм╕ни до Конституц╕╖, одним ╕з ключових момент╕в тод╕шньо╖ недолуго╖ реформи була наступна
концептуальна позиц╕я: скорочуються серйозно повноваження Президента, ╕ вони передаються парламенту Укра╖ни або Прем’╓р-м╕н╕стров╕ Укра╖ни. Взам╕н Президент Укра╖ни отриму╓ один ╕з важел╕в впливу за гарант╕ю дотримання Конституц╕╖, це – право розпуску парламенту, право розпуску, яке наста╓ у дек╕лькох площинах. Перша площина: право розпуску виника╓ тод╕, коли парламент ста╓ просто нед╕╓здатним. А так бува╓ у трьох випадках: коли в╕н не може протягом тридцяти дн╕в орган╕зувати сво╓ перше зас╕дання ╕ в╕дкрити сес╕ю, коли протягом тридцяти дн╕в не в╕дбува╓ться формування коал╕ц╕╖, коли протягом ш╕стдесяти дн╕в не в╕дбува╓ться формування уряду. Це в╕дпов╕дь на те, коли парламент нед╕╓здатний, Президент, в╕дпов╕дно до Конституц╕╖ д╕╓ таким чином по розпуску парламенту. Але у Президента ╓ ще й право ╕нше, коли парламент почина╓ жити не по Конституц╕╖, в╕н призупиня╓ д╕яльн╕сть такого неконституц╕йного парламенту. ╤ я це зробив. Надзвичайно важливо, щоб у ц╕й дискус╕╖ ми виходили з того, що багато ╓ пол╕тичних сил у влад╕, як╕ б хот╕ли сьогодн╕ бачити кра╖ну некерованою, як некерованою ╓ сьогодн╕ ЦВК, коли чотири члени ЦВК захвор╕ли в один день ╕, мабуть, одн╕╓ю хворобою. Дивно ╓, що ц╕ представники ╓ представниками проурядово╖ б╕льшост╕. У цьому заклада╓ться одна ╕з ц╕лей: показати, що в ц╕й кра╖н╕ не закон керу╓ повед╕нкою, керують ╕нтриги ╕ пол╕тична корупц╕я. Ми дивимося на т╕ складн╕ процеси, як╕ в╕дбуваються навколо Конституц╕йного Суду, коли конституц╕йний орган облитий брудом, коли все робиться для того, щоб його дискредитувати. Коли через р╕зн╕ канали пол╕тично-корупц╕йного впливу пробують зм╕нити правову позиц╕ю Конституц╕йного Суду. ╤ це теж намагання бачити нашу кра╖ну нестаб╕льною ╕ владу неспок╕йною.
 Аналог╕чн╕ д╕╖ вживалися до Генерально╖ прокуратури. Я переконаний, що т╕ зм╕ни, як╕ в╕дбулися у дек╕лька останн╕х дн╕в, – це т╕ зм╕ни, як╕ приведуть нас до Генерально╖ прокуратури, яка почне чистку зверху, ╕ наведе порядок у найближч╕ дек╕лька тижн╕в у сво╖й робот╕. Ми побачимо ефективно працюючу Генеральну прокуратуру, яка активно буде реагувати на вс╕ гучн╕ резонансн╕ крим╕нальн╕ справи. Я вам це об╕цяю. Ми бачимо у досить складн╕й ситуац╕╖ судову систему Укра╖ни, ряд правоохоронних орган╕в. Це т╕ ╕спити, як╕ сьогодн╕ кинут╕ на укра╖нську владу. Сьогодн╕ вони хот╕ли поставити п╕д сумн╕в ефективн╕сть роботи ╕нституту Президента. ╤ тому я зараз ч╕тко хочу заявити: цього не буде. Президент буде посл╕довний ╕ ефективний у сво╖х д╕ях.
 Хот╕в би сказати, що запитання, чи достроков╕ вибори до парламенту дають повну в╕дпов╕дь на вс╕ виклики, в яких сьогодн╕ опинилася Укра╖на, чи вони зн╕мають ус╕ю проблематику пол╕тично╖ укра╖нсько╖ кризи? Безумовно, н╕. Але через достроков╕ вибори ми очистимо принципи формування пол╕тичного порядку в Укра╖н╕. Бо сьогодн╕ ми розум╕╓мо, що кор╕нною проблемою укра╖нсько╖ пол╕тично╖ владно╖ системи ╓ пол╕тична корупц╕я. Вона забира╓ грош╕ у вчителя, вона забира╓ грош╕ у медика, вона забира╓ грош╕ у солдата, у дитинки-сироти, вона забира╓ грош╕ у
╕нвал╕да. ╤ тому це принципово, це ╓ суть – достроков╕ вибори зм╕нять принципи формування пол╕тично╖ влади в Укра╖н╕. Це колосальна пол╕тична вигода для вс╕╓╖ нац╕╖. Друге – безумовно, до влади прийдуть т╕ пол╕тичн╕ сили, як╕, скор╕ше за все, ╕ ╓ там. Це 4 - 5 пол╕тичних сил. Вони прийдуть до влади – можливо, вс╕, можливо, без одно╖ пол╕тично╖ парт╕╖, як╕й вже не вибачать зради виборц╕в, як╕ ця пол╕тична сила допускала в останн╕ 10 м╕сяц╕в. Але я хочу сказати ╕нше: безумовно, в новому парламент╕, де 50 на 50 плюс-м╕нус 2% будуть так╕ ж розклади пол╕тичних сил. У цьому парламент╕ майбутньому буде позиц╕я ╕ буде опозиц╕я. Але я переконаний – головна в╕дпов╕дь, яка буде шукатися вже в ст╕нах нового парламенту, це те, як в╕д сп╕вжиття перейти до сп╕впрац╕ хоча би по ключових нац╕ональних ╕нтересах. Коли ми говоримо про складност╕ сьогодн╕шнього д╕алогу, в чому вони полягають? Вони полягають в тому, що протягом 9 м╕сяц╕в у нас не ведеться парт╕йного д╕алогу. За останн╕ 3 - 4 м╕сяц╕ не було жодних перего-ворних процес╕в м╕ж пол╕тичними силами парламенту. Це св╕дчення того, що не було бажання зняти пол╕тичну кризу. Був один догмат – це узурпац╕я влади. А не догмат домовленост╕, а не догмат пол╕тичного компром╕су. Безумовно, нам треба в╕д пол╕тики вза╓много знищення пол╕тичних сил у парламент╕ перейти до пол╕тики хоча би пол╕тичного сп╕в╕снування. А ще краще – до пол╕тично╖ сп╕впрац╕ по ключових нац╕ональних питаннях. Що я маю на уваз╕?
Я переконаний в тому, що рано чи п╕зно Ун╕версал нац╕онально╖ ╓дност╕ стане документом, який об’╓дна╓ серйозн╕ пол╕тичн╕ сили, незалежно в╕д кольору ╖хнього прапора. Бо там визначено наше в╕дношення до орган╕зац╕╖ ринку – конкурентного, чесного, справедливого; там визначено наше в╕дношення до чесно╖ приватизац╕╖; там визначено наше в╕дношення до материнсько╖ мови; там визначено наше в╕дношення до нашо╖ ╕стор╕╖, курсу внутр╕шнього ╕ зовн╕шнього, до курсу ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖, до курсу ╓вроатлантично╖ ╕нтеграц╕╖ ╕ багато тих в╕дпов╕дей, яких потребу╓ сьогодн╕ укра╖нське сусп╕льство.
 Безумовно, нам треба прийняти закон про Регламент Верховно╖ Ради, бо в╕н заважа╓ сьогодн╕ формувати ефективну роботу Верховно╖ Ради Укра╖ни. Нам треба прийняти закон про опозиц╕ю, який би дав статус тим пол╕тичним силам, як╕ знаходяться в опозиц╕╖. Нам треба скасувати закон про уряд, бо в╕н ╓ неконституц╕йним – з нього почалася узурпац╕я, власне кажучи, влади. Нам треба зм╕нити закон про статус народного депутата. Нам треба зм╕нити закон про вибори. Безумовно, ми повинн╕ говорити про ╓дину робочу ком╕с╕ю, яка запропону╓ зм╕ни ╕ доповнення або нову редакц╕ю укра╖нсько╖ Конституц╕╖. Безумовно, ми говоримо про зм╕ни до ЦВК, ми говоримо про т╕ кроки, як╕ треба зробити в судов╕й систем╕, щоб п╕дняти ╖╖ д╕╓здатн╕сть, щоб там з’явилися чесн╕ судд╕, у яких ╓ укра╖нське серце, як╕ готов╕ боротися за укра╖нськ╕ ╕нтереси, за верховенство права ╕ верховенство закону. На мо╓ велике переконання, говорячи про уроки, думаю, що великою помилкою Прем’╓р-м╕н╕стра ╕ коал╕ц╕йно╖ б╕льшост╕ було те, що ц╕ пол╕тичн╕ сили в╕дмовилися в╕д пол╕тичного д╕алогу. Сьогодн╕ вони викинули на см╕тник Ун╕версал нац╕онально╖ ╓дност╕, де не виконано жодного пункту. Вони посм╕ялися з цього документа.
 Я прийняв вибори такими, як вони ╓, я запропонував кандидатуру, я п╕шов на компром╕си по формуванню дуже багатьох речей, як╕ стосуються орган╕зац╕╖ ╕нститут╕в влади. Сьогодн╕ д╕я протилежно╖ сторони засв╕дчу╓ одне – той склад Верховно╖ Ради, який був, ╕ та б╕льш╕сть, яка була в ц╕й Верховн╕й Рад╕, не потребувала нац╕онального д╕алогу. Вона в╕дкинула вс╕ намагання цей д╕алог орган╕зувати або виконати т╕ домовленост╕, як╕ ф╕гурували як пропозиц╕╖.
 Укра╖нський народе, достроков╕ парламентськ╕ вибори в╕дбудуться безумовно. ╤ вони в╕дбудуться чесно ╕ демократично, з належним р╕внем орган╕зац╕╖, за участю м╕жнародних спостер╕гач╕в. Ваше волевиявлення буде в╕льним ╕, безумовно, буде чесним. Я маю достатньо засоб╕в для того, щоб забезпечити п╕дготовку ╕ проведення цих вибор╕в. Я подолаю будь-який злочинний саботаж або безд╕яльн╕сть, як╕ матимуть крим╕нальну в╕дпов╕дальн╕сть. Найближчим часом я оприлюдню р╕шення, що гарантуватимуть спок╕йне ╕ належне голосування. Т╕льки в╕льний виб╕р об’╓дна╓ Укра╖ну. Саме так ми досягнемо справжньо╖ ╓дност╕, бо ╓дност╕ не бува╓ на основ╕ пол╕тичних зрад чи пол╕тично╖ корупц╕╖.
 Напередодн╕ виборчо╖ кампан╕╖, шановн╕ виборц╕ ╕ шановн╕ пол╕тичн╕ сили, я звертаюся до вс╕х, перш за все, пол╕тичних сил з категоричними вимогами:
 Вимога перша. Я прошу в односторонньому порядку, через з’╖зди в╕дпов╕дних пол╕тичних сил зняти депутатську недоторканн╕сть ус╕х народних депутат╕в майбутньо╖ Верховно╖ Ради.
 Вимога друга. Виборч╕ списки мають бути очищен╕ в╕д зрадник╕в, в╕д тих людей, як╕ дали поганий пол╕тичний приклад укра╖нському сусп╕льству, в╕д переб╕жчик╕в, в╕д тих людей, як╕ зрадили нац╕ональн╕ пол╕тичн╕ ╕нтереси ╕ п╕шли дорогою спокус.
 Вимога третя, з якою я звертаюся, власне кажучи, вже до демократичних сил. Я благаю про одне – я закликаю вас об’╓днатися. Бо я глибоко переконаний, що укра╖нська демократ╕я повинна бути ╓дина.
 Я звертаюся до л╕дера кожно╖ демократично╖ пол╕тично╖ парт╕╖ – пробачте сво╖м колегам зл╕ва ╕ справа все, що вони зробили або не зробили. Потисн╕ть один одному руку, але йд╕ть ╓диним фронтом в рамках нових демократичних вибор╕в.
 Шановний Укра╖нський народе, шановн╕ виборц╕, для нас четверте завдання теж повинно бути ключовим ╕ головним.
Я переконаний, що укра╖нська Конституц╕я ╕ укра╖нська демократ╕я вищ╕ за будь-як╕ пол╕тичн╕ симпат╕╖. Непродумана конституц╕йна реформа, яка була проведена попе-редн╕м режимом у 2004 роц╕, зробила не менш знаковими повноваження Президента. Не в цьому проблема. Вона забрала у нац╕╖ баланси пол╕тичних противаг м╕ж ╕нститутами влади. ╤ так виникла загроза узурпац╕╖ влади, ╕ так виникла загроза конституц╕йному ладу Укра╖ни. ╤ тому я вс╕х закликаю, що через наш╕ сп╕льн╕ зусилля ми повинн╕ рухатися у створенн╕ ╓дино╖ сп╕льно╖ робочо╖ групи, яка б розробила нову редакц╕ю Конституц╕╖ або зм╕ни ╕ доповнення до нин╕шньо╖ Конституц╕╖. Через сп╕льну робочу групу, через нац╕ональний референдум ми повинн╕ вийти на нов╕ принципов╕ позиц╕╖ в редакц╕╖ ново╖ Конституц╕╖.
 На завершення, шановн╕ виборц╕, я хочу сказати, що у нас все буде добре. Не ╓ проблема, що ми сьогодн╕ знаходимося в пол╕тичн╕й криз╕. Я переконаний, з ц╕╓╖ пол╕тично╖ кризи укра╖нська нац╕я, Укра╖нська держава вийде ще сильн╕шою ╕ ще кращою. Вибори будуть. Зм╕ни настануть ╕ перемога буде обов’язково за правдою, бо цього хочуть м╕льйони укра╖нських виборц╕в.
 Слава вам ╕ слава Укра╖н╕!
м. Ки╖в, 28 кв╕тня 2007 р.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #18 за 04.05.2007 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=4722

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков