Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРЕЗИДЕНТ НА АСКОЛЬДОВ╤Й МОГИЛ╤ УШАНУВАВ ПАМ’ЯТЬ ГЕРО╥В КРУТ
Володимир Зеленський зустр╕вся з курсантами й л╕це╖стами в╕йськових навчальних заклад╕в та...


«ЧЕСТЬ ДЛЯ МЕНЕ»
Ахтем Се╕табла╓в показався ╕з Залужним та розпов╕в про ╖хню зустр╕ч…


УКРА╥НА В Н╤Ч НА 27 ЖОВТНЯ ВОСТАНН╢ МА╢ ПЕРЕЙТИ НА ЗИМОВИЙ ЧАС
Це передбачено ухваленим Верховною Радою законом, яким скасовано перех╕д з л╕тнього на зимовий...


ВОЛЯ ДО ПЕРЕМОГИ
В╕д початку повномасштабного рос╕йського вторгнення загинуло майже 500 укра╖нських спортсмен╕в ╕...


ТРИ ДЕСЯТИЛ╤ТТЯ ДОПОМОГИ
Управл╕ння Верховного ком╕сара ООН у справах б╕женц╕в (УВКБ ООН) розпочало свою д╕яльн╕сть в...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #19 за 05.05.2006 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#19 за 05.05.2006
ПРИПИНЯ╢МО НАДАННЯ НЕЗАКОННО╥ ПЕРЕВАГИ ЗА МОВНОЮ ОЗНАКОЮ!
Серг╕й САВЧЕНКО

Бор╕теся - поборете!

  Серед певних к╕л укра╖нсько╖ громадськост╕ не припиняються ремствування щодо нехтування державною мовою з боку прац╕вник╕в державних установ, орган╕в м╕сцевого самоврядування, заклад╕в осв╕ти, пошти, ╕нших державних орган╕зац╕й. Часто доводиться чути, що влада н╕чого не робить для впровадження державно╖ мови. Не припиняються заклики щодо прийняття ново╖ редакц╕╖ Закону Укра╖ни “Про мови”.
  Автор цих рядк╕в стверджу╓, що чинна законодавча база ц╕лком достатня для того, щоб забезпечити мовн╕ права укра╖нц╕в. Все залежить в╕д нашого знання закон╕в та вм╕ння ними користуватися. Жоден, нав╕ть найкращий, закон сам не запрацю╓.
  Автор ма╓ досв╕д “дерусиф╕кац╕╖” оголошень на зал╕зничному вокзал╕ у м. Мел╕топол╕, зроблено це було в 2004 роц╕, ще за “старо╖” влади.
  Пропоную скористатися Законами Укра╖ни «Про боротьбу з корупц╕╓ю», “Про звернення громадян” ╕ “╢вропейською Харт╕╓ю рег╕ональних мов або мов меншин”, яку ратиф╕кувала Верховна Рада Укра╖ни.
  Справа в тому, що стаття 10 Конституц╕╖ Укра╖ни визнача╓ спец╕альний статус укра╖нсько╖ мови як державно╖. Вс╕ ╕нш╕ мови мають р╕вн╕ права на використання. Тобто мов╕ жодно╖ нац╕онально╖ меншини Конституц╕я та чинне законодавство Укра╖ни переваги не нада╓. Не нада╓ тако╖ переваги також “╢вропейська Харт╕я рег╕ональних мов або мов меншин”.
  Таким чином, в╕дмова державного службовця, прац╕вника м╕сцевого само-врядування, прац╕вника пошти, осв╕ти, зал╕зниц╕, м╕л╕ц╕╖, ДА╤, митниц╕, пенс╕йного фонду, ╕нших державних заклад╕в та установ, заклад╕в та установ м╕сцевого самоврядування надавати ╕нформац╕ю державною мовою може бути розц╕нена зац╕кавленим громадянином як надання незаконно╖ переваги за мовною ознакою. Будь-який публ╕чний виступ посадово╖ особи органу влади, державного закладу та установи, посадово╖ особи органу м╕сцевого самоврядування, закладу та установи м╕сцевого самоврядування не державною мовою може бути розц╕нений зац╕кавленим громадянином як надання незаконно╖ переваги за мовною ознакою.
  Адм╕н╕стративн╕ санкц╕╖ за надання незаконно╖ переваги передбачен╕ Законом Укра╖ни “Про боротьбу з корупц╕╓ю”.
  Д╕╓в╕сть таких звернень перев╕рена автором.
  Необх╕дно взяти до уваги, що зг╕дно ╕з Законом Укра╖ни “Про звернення громадян” в╕дпов╕дь надсила╓ться тому громадянину, чий п╕дпис сто╖ть першим. Тому не ма╓ значення, ск╕льки п╕дпис╕в сто╖ть п╕д листом. Для чиновника, який буде готувати в╕дпов╕дь, це не ма╓ значення, нав╕ть добре, оск╕льки в╕н впише у зв╕тн╕сть к╕льк╕сть п╕дпис╕в, а в╕дпов╕дь над╕шле одну. Тому ефективн╕ше над╕слати десять лист╕в в╕д десяти громадян, н╕ж один лист в╕д десяти громадян. Ефективно надсилати т╕ сам╕ листи в р╕зн╕ ╕нстанц╕╖, не вказуючи, що це коп╕╖.
  Перев╕рено, що ефективно надсилати рекомендован╕ листи до:
  Президента Укра╖ни, Секретар╕ат Президента Укра╖ни, вул. Банкова, 11,  м. Ки╖в, 01220.
  Прем’╓р-м╕н╕стра Укра╖ни, Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни, вул. М. Грушевського, 12/2, м. Ки╖в, 01008.
  Секретаря Ради нац╕онально╖ безпеки та оборони Укра╖ни, Секретар╕ат РНБОУ,  вул. Командарма Камен╓ва, 8,  м. Ки╖в, 01133.
  Голови Верховно╖ Ради Укра╖ни, Верховна Рада Укра╖ни, вул. М. Грушевського, 5, м. Ки╖в, 01005.
  Нижче пода╓ться текст рекомендованого листа, в якому р╕шення Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради щодо визнання рос╕йсько╖ мови рег╕ональною ╕ такою, що потребу╓ охорони та розвитку, розц╕ню╓ться як надання незаконно╖ переваги за мовною, нац╕ональною ознаками. Громадяни, як╕ под╕ляють таку оц╕нку, можуть п╕дписатися п╕д поданим текстом ╕ над╕слати за наведеними вище адресами. Ефективн╕сть буде б╕льше, якщо лист буде над╕слано на вс╕ наведен╕ вище адреси. Це чергова акц╕я, яку пропону╓ться провести в межах акц╕й “Сп╕льна д╕я – Сонячна мережа”. Кожен учасник акц╕╖ впевниться в ефективност╕ такого способу д╕й.
  Хай Буде!
  Серг╕й САВЧЕНКО,
  голова Всекримського товариства «Просв╕та» ╕м. Т. Шевченка.
 
  Голов╕ Верховно╖ Ради Укра╖ни
  п. Литвину В. М.
  Верховна Рада Укра╖ни,
  вул. М. Грушевського, 5, м. Ки╖в, 01005.
 
 СКАРГА
 щодо в╕дпов╕дальност╕ Саратова Валер╕я,
 голови Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради

  Вельмишановний Володимире Михайловичу!
  Севастопольська м╕ська рада 26 кв╕тня 2006 року ухвалила р╕шення щодо визнання рос╕йсько╖ мови рег╕ональною ╕ такою, що потребу╓ охорони та розвитку. Така ухвала, на мою думку, ╓ наданням незаконно╖ переваги за мовною, нац╕ональною ознаками п╕д час п╕дготовки ╕ прийняття нормативно-правового р╕шення. На мою думку, голова Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради Саратов Валер╕й п╕д час п╕дготовки ╕ прийняття нормативно-правового р╕шення н╕чого не зробив, щоб роз’яснити антиконституц╕йн╕сть цього р╕шення.
  Як посадова особа Саратов Валер╕й не м╕г не знати, що таке р╕шення суперечить Конституц╕╖ Укра╖ни, чинному законодавству, тому, на мою думку, в╕н зробив це ц╕лком св╕домо. Так╕ д╕╖ я розц╕нюю як намагання продовжити насаджування в Укра╖н╕ мови одн╕╓╖ з нац╕ональних меншин Укра╖ни, нехтування мо╖ми громадянськими правами, як приниження мо╓╖ чест╕ та г╕дност╕, що завдало мен╕ моральних страждань як громадянину сво╓╖ держави. Таке ставлення до мене з боку Саратова Валер╕я я розц╕нюю як надання незаконно╖ переваги за мовною та нац╕ональною ознаками.
  В Севастопол╕ мешкають, наприклад, кримськ╕ татари, б╕лоруси, н╕мц╕, поляки, болгари, кара╖ми та представники багатьох ╕нших народ╕в. Не зрозум╕ло, на як╕й п╕дстав╕ були знехтуван╕ мовн╕ права цих народ╕в п╕д час п╕дготовки та прийняття р╕шення щодо визнання рос╕йсько╖ мови рег╕ональною ╕ такою, що потребу╓ охорони та розвитку. Кр╕м того, м. Севастополь ╓ м╕стом, де перебувають В╕йськово-морськ╕ сили Укра╖ни. Севастополь щороку в╕дв╕дують багато тисяч громадян Укра╖ни. Правами цих громадян Укра╖ни, на мою думку, також було зухвало знехтувано. Це також, на мою думку, ╓ наданням незаконно╖ переваги за мовною ознакою.

  У статт╕ 10 Конституц╕╖ Укра╖ни визнано окремий статус укра╖нсько╖ мови як державно╖. Жодн╕й мов╕ нац╕ональних меншин у Конституц╕╖ Укра╖ни та Законах Укра╖ни переваги не нада╓ться. В Севастопол╕ мешкають громадяни десятк╕в нац╕ональностей, тому надання переваги мов╕ одн╕╓╖ з нац╕ональних меншин, на мою думку, ╓ наданням незаконно╖ переваги за мовною ознакою ╕ може викликати обурення з боку представник╕в ╕нших нац╕ональних меншин, що неприпустимо. Не да╓ права надання переваги мов╕ яко╖сь ╕з нац╕ональних меншин ╕ “╢вропейська Харт╕я рег╕ональних мов або мов меншин”, яку ратиф╕кувала Верховна Рада Укра╖ни.
  На м╕й погляд, голова Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради п. Саратов Валер╕й сво╖ми д╕ями зухвало знехтував чинною Конституц╕╓ю Укра╖ни, ухвалою Конституц╕йного Суду та принизив один ╕з конституц╕йних атрибут╕в державност╕ Укра╖ни – державну мову ╕ тим самим зганьбив мою громадянську честь та г╕дн╕сть, завдав мен╕ образи та моральних страждань, тобто надав незаконну перевагу за мовною ознакою.

  У зв’язку з цим вимагаю:

  1. В╕дпов╕дно до статт╕ 10 Закону Укра╖ни «Про боротьбу з корупц╕╓ю» (В╕домост╕ Верховно╖ Ради (ВВР), 1995,
№ 34, ст. 266), (вводиться в д╕ю Постановою ВР № 357/95-ВР в╕д 05.10.95, ВВР, 1995, № 34, ст. 267), (з╕ зм╕нами, внесеними зг╕дно ╕з Законами № 171/97-ВР в╕д 03.04.97, ВВР, 1997, № 19, ст. 136 № 85/98-ВР в╕д 05.02.98, ВВР, 1998, № 26, ст. 149 № 460-XIV (460-14) в╕д 02.03.99, ВВР, 1999, № 16, ст. 97 № 622-XIV (622-14) в╕д 05.05.99, ВВР, 1999, № 26, ст. 213 № 1594-III (1594-14) в╕д 23.03.2000, ВВР, 2000, № 24, ст. 185 № 90-IV (90-15) в╕д 11.07.2002, № 148-IV (148-15) в╕д 12.09.2002):
  “Кер╕вники м╕н╕стерств ╕ в╕домств, державних  п╕дпри╓мств, установ та орган╕зац╕й чи ╖х структурних п╕дрозд╕л╕в у раз╕ виявлення чи отримання  ╕нформац╕╖  про вчинення п╕длеглим корупц╕йного д╕яння або порушення спец╕альних обмежень, встановлених статтею 5 цього Закону, в межах сво╓╖ компетенц╕╖ зобов'язан╕ вжити заход╕в до припинення таких д╕янь та негайно пов╕домити про ╖х вчинення будь-який з державних орган╕в, зазначених у пунктах «а», «а-1» ╕ «б» статт╕ 4 цього Закону. (Частина перша статт╕ 10 з╕ зм╕нами, внесеними зг╕дно ╕з Законом № 148-IV (148-15) в╕д 12.09.2002)
  Умисне невжиття такими кер╕вниками заход╕в, передбачених частиною першою ц╕╓ю статт╕, тягне за собою адм╕н╕стративну в╕дпов╕дальн╕сть у вигляд╕ штрафу в╕д двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних м╕н╕мум╕в доход╕в громадян.
  Повторне протягом року вчинення д╕яння, передбаченого частиною другою ц╕╓╖ статт╕, тягне за собою адм╕н╕стративну в╕дпов╕дальн╕сть у вигляд╕ штрафу в╕д двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних м╕н╕мум╕в доход╕в громадян ╕ зв╕льнення з посади чи ╕нше усунення в╕д виконання функц╕й держави”.

  та статт╕ 5 цього Закону Укра╖ни:

  “…Державний службовець, який ╓ посадовою особою, не ма╓ також права:
  а) сприяти, використовуючи сво╓ посадове становище, ф╕зичним та  юридичним особам у зд╕йсненн╕ ними зовн╕шньоеконом╕чно╖, кредитно-банк╕всько╖ та ╕ншо╖ д╕яльност╕ з метою незаконного одержання за це матер╕альних благ, послуг, п╕льг або ╕нших переваг;
  б) неправом╕рно втручатися, використовуючи сво╓ посадове становище, у д╕яльн╕сть ╕нших державних орган╕в чи посадових ос╕б з метою перешкодити виконанню ними сво╖х повноважень;
  в) бути пов╕реним трет╕х ос╕б у справах державного органу, д╕яльн╕сть якого в╕н контролю╓;
  г) надавати незаконн╕ переваги ф╕зичним або юридичним особам п╕д час п╕дготовки ╕ прийняття нормативно-правових акт╕в чи р╕шень.
  Особи, як╕ претендують на зайняття посади в систем╕ державно╖ служби або на виконання ╕нших функц╕й держави, попереджаються про встановлен╕ щодо них обмеження”.

  притягти до в╕дпов╕дальност╕ голову Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради Саратова Валер╕я.

  На мою думку, в╕н п╕дпада╓ п╕д д╕ю пункту: г) “надавати незаконн╕ переваги ф╕зичним або юридичним особам п╕д час п╕дготовки ╕ прийняття нормативно-правових акт╕в чи р╕шень” ╕ ма╓ в╕дпов╕дати зг╕дно з нормою: “Умисне невжиття такими кер╕вниками заход╕в, передбачених частиною першою ц╕╓ю статт╕, тягне за собою адм╕н╕стративну в╕дпов╕дальн╕сть у вигляд╕ штрафу в╕д двадцяти п'яти до п’ятдесяти неоподатковуваних м╕н╕мум╕в доход╕в громадян”, оск╕льки не зупинив надання незаконно╖ переваги за мовною  ознакою п╕д час п╕дготовки та прийняття нормативно-правового р╕шення щодо визнання рос╕йсько╖ мови рег╕ональною ╕ такою, що потребу╓ охорони та розвитку.
  2. Провести розсл╕дування причин нехтування, на мою думку, чинною Конституц╕╓ю головою Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради п. Саратовим Валер╕╓м п╕д час п╕дготовки та прийняття нормативно-правового р╕шення щодо визнання рос╕йсько╖ мови рег╕ональною ╕ такою, що потребу╓ охорони та розвитку. Таке ставлення до мене п. Саратова Валер╕я як до громадянина Укра╖ни я розц╕нюю як надання незаконно╖ переваги за мовною ознакою.
  3. За результатами розсл╕дування розглянути в╕дпов╕дн╕сть посадам, що вони об╕ймають, посадових ос╕б Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради та установ, як╕ належать до системи Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради.
  4. Припинити надання незаконно╖ переваги за мовною ознакою посадовою особою, головою Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради п. Саратовим Валер╕╓м.
  5. Вимагаю, щоб п. Саратов Валер╕й особисто письмово вибачився перед╕ мною за завдан╕ мен╕ образу та моральн╕ страждання.
  6. Розглянути на зас╕данн╕ Ради нац╕онально╖ безпеки при Президентов╕ Укра╖ни стан виконання ухвали Конституц╕йного Суду Укра╖ни в╕д 14 грудня 1999 року посадовими особами Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради.
  7. Зг╕дно з╕ статтею 7 Закону “Про звернення громадян” (В╕домост╕ Верховно╖ Ради (ВВР), 1996, № 47, ст. 256) (вводиться в д╕ю Постановою ВР № 394/96-ВР в╕д 02.10.96, ВВР, 1996, № 47, ст. 257) (з╕ зм╕нами, внесеними зг╕дно ╕з Законом № 653-XIV (653-14) в╕д 13.05.99, ВВР, 1999, № 26, ст. 219):
  “…Забороня╓ться направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, д╕╖ чи р╕шення яких оскаржуються” не направляти мою скаргу до Севастопольсько╖ м╕сько╖ ради.
  8. Зг╕дно з╕ ст. 15 та ст. 20 Закону Укра╖ни “Про звернення громадян” пов╕домити мен╕ про результати розгляду вс╕х пункт╕в мо╓╖ скарги на адресу:
  ________________________________________________
  ________________________________________________
 
  З повагою та над╕╓ю на п╕дтримку й розум╕ння,
  ________________________________________________
  (Пр╕звище, ╕м’я, по батьков╕)
 
  П╕дпис
 
 
“____” “_______________”  2006 року.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #19 за 05.05.2006 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3833

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков