Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРТИНИ, НАМАЛЬОВАН╤ СЕРЦЕМ
Укра╖нськ╕ митц╕ – це потужна сила, яку не можна знец╕нювати…


СУМНА ОС╤НЬ
Наш╕ традиц╕╖


ГОВОРИТИ. МОВЧАТИ.
Чи здатн╕ ми слухати, коли мистецтво промовля╓?..


МИСТЕЦЬКИЙ Г╤МН НЕЗЛАМНОСТ╤
Автори представлених роб╕т - художники, як╕ п╕шли захищати Укра╖ну…


ПОРА НА В╤ДПОЧИНОК...
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #3 за 13.01.2006 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#3 за 13.01.2006
БОГОЯВЛЕННЯ
о. Олег ВЕДМЕДЕНКО

о. Олег ВЕДМЕДЕНКО,
протодиякон Луцького кафедрального собору УПЦ КП,
інспектор з питань місійної діяльності Луцько-Волинського єпархіального управління.

19 січня (6 січня за старим стилем) православна церква відзначає свято Хрещення Господа, Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, або, як воно ще називається, свято Богоявлення Господнього. Про історію торжества розповідає нам Євангеліє устами святого апостола і євангеліста Матвія:
"Тими ж днями приходить Іван Хреститель, і проповідує в пустині юдейській, та й каже: "Покайтесь, бо наблизилось Царство Небесне!" Бо він той, що про нього сказав був Ісая пророк, промовляючи: "Голос того, хто кличе: В пустині готуйте дорогу для Господа, рівняйте стежки Йому!"
Сам же Іван мав одежу собі з верблюжого волосу, і пояс ремінний на стегнах своїх; а поживою для нього були акриди (рослини пустелі, що мають дуже довге коріння, щоб дістатися до води. Інша версія - їстівний вид сарани. - Авт.) та мед польовий. Тоді до нього виходив Єрусалим, і вся Юдея, і вся йорданська околиця, і в річці Йордані хрестились від нього, і визнавали гріхи свої...
Тоді прибуває Ісус із Галілеї понад Йордан до Івана, щоб хреститись від нього. Але перешкоджав він Йому й говорив: "Я повинен хреститись від Тебе, і чи Тобі йти до мене?" А Ісус відповів і сказав йому: "Допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду". Тоді допустив він Його. І охрестившись, Ісус зараз вийшов із води. І ось Небо розкрилось, і побачив Іван Духа Божого, що спускався, як голуб, і сходив на Нього. І ось голос почувся із Неба: "Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав!" (Євангеліє від Матвія, 3 розділ, 1-17 вірші).
Слово "хрещення" грецькою мовою звучить як "баптисма" і означає "занурюю" або "повне занурення". Обряд обмивання з метою духовного оновлення, очищення, переродження прийшов з глибини віків, і був відомий задовго до Івана Хрестителя. Зміна імені на знак зміни володаря також практикувалася у старозавітні часи, про що маємо підтвердження і в Біблії. Так у Другій книзі Паралипоменон (Хроніки) згадується історія Ел'якима, сина царя Йосії, якого перейменував фараон Нехо на Єгоякима і поставив царем замість брата його в 609 році до Різдва Христового. За часів Римської імперії патрицій, набувши собі раба, занурював його повністю у воду, і після цього давав нове ім'я. Даний ритуал символізував те, що віднині ця людина - його раб, а минуле життя її ніби змивається, повністю стирається. Рабовласник давав рабу також і нове ім'я на знак повної приналежності собі.
Починаючи від Івана Хрестителя, Предтечі Господнього, традиція повного занурення у воду набуває нового змісту. Як читаємо в Євангелії, Іванове хрещення було очищаючим хрещенням покаяння - зануренням у віру, яка чинна страхом Божим, в духовну річку підзаконного вчення, що веде до Христа. Іванова проповідь вела людей до покаяння. Люди визнавали гріхи свої, а обряд занурення у воду був символом, зовнішньою емблемою цього духовного очищення, омивання гріхів: як фізична вода змиває з нас бруд тілесний, так і сльози покаяння змивають з душі бруд гріха...
Без сумніву, Господу нашому Ісусу Христу не було потреби в каятті, адже Він був безгрішним Богом. Не було у Нього потреби також і хреститися духовно, занурюватись у Слово, бо й Він Сам був носієм вчення, і не просто носієм, але був Богом Словом! Він приніс на землю оновлене Слово, Новий Заповіт, який підняв старозавітне відкриття на найвищий щабель - щабель любові. Він Сам був Предвічним Логосом - Богом Словом, Словом, що стало плоттю. Про це свідчить нам і Євангеліє від Івана, яке починається словами: "Споконвіку було Слово, а Слова в Бога було, і Бог було Слово... І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця..." І славу цю було явлено на землі саме в цей великий день - день, коли відкрилося людям Божество в усій повноті Пресвятої Тройці. Тому й свято це називається ще Богоявленням: Син Божий хрестився в Йордані, Дух Святий злинув на Нього у вигляді голуба, і з Неба чувся голос Бога Отця.
Не було потреби Господу в Івановім хрещенні покори та страху, бо Він ніс людству Новий Заповіт, суть якого - хрещення смиренням та любов'ю. Заповіт повного занурення у полум'яну вселенську енергію добра, життя, любові. Заповіт занурення в благодать Святого Духа...
А поки що Господь, "в подобі грішного тіла", смиренно хреститься у Івана, щоб "виповнилася вся правда", щоб показати нам правдивий шлях. Щоб пам'ятали ми, що "коли хто не родиться з води (покаяння і самозречення. - Авт.) й Духа (смирення та любові. - Авт.), той не може ввійти в Царство Боже". І, вийшовши з води, стоїть Христос перед нами, і Дух Святий спочиває на Ньому, і чується голос Отця Небесного: "Це Син Мій улюблений, що Його Я вподобав!.."
Тропар (основна пісня ) свята: "Коли в Йордані хрестився Ти, Господи, - тоді об'явилося поклоніння Тройці. Бо голос Отця про Тебе свідчив, улюбленим Сином Тебе називаючи. І Дух у вигляді голубиному ці слова стверджував. Слава Тобі, Христе Боже, що з'явився і світ просвітив".

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #3 за 13.01.2006 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3562

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков