"Кримська Свiтлиця" > #22 за 29.05.2015 > Тема "Душі криниця"
#22 за 29.05.2015
ЕМОЦ╤ЙНИЙ КАМЕРТОН В╤КТОРА ПАНЧЕНКА
Виставка В╕ктора Панченка «Sotto voce», що демонстру╓ться нин╕ в Будинку художника С╕мферополя, в╕дкрива╓ нам митця, б╕льше в╕домого зах╕дн╕й публ╕ц╕, н╕ж у Криму. ╥╖ назва в музичн╕й терм╕нолог╕╖ означа╓ вп╕вголоса, про себе ╕ по╓дну╓ два профес╕йн╕ та творч╕ ╕нтереси автора б╕льше тридцяти експонованих картин, створених ол╕╓ю та акрилом. Спочатку був живопис. В ╕зостуд╕╖ Палацу п╕онер╕в в узбецькому м╕ст╕ Самарканд В╕ктор сид╕в за мольбертом на одн╕й лав╕ з Рамазаном Усе╖новим, нин╕ в╕домим кримським живописцем, заслуженим художником Укра╖ни. Можливо, ц╕╓ю дружбою, зародженою в дитинств╕, ╕ поясню╓ться деяка концептуальна под╕бн╕сть ╖хнього сучасного образотворення на полотн╕, овальних на╖вних ф╕гур ╕з сх╕дного фольклору, площинн╕сть декоративних композиц╕й. Осво╖вши живописну техн╕ку в Республ╕канському художньому училищ╕ ╕м. П. Бенькова, В. Панченко навча╓ться в Ташкентськ╕й консерватор╕╖ на факультет╕ оперно-симфон╕чного диригування. Ставши чудовим музикантом, за словами колег ╕ друз╕в, як╕ прийшли на в╕дкриття виставки з камерним ансамблем, в╕н не залишив живописного письма. Близько десяти рок╕в працював над в╕дновленням одного з собор╕в р╕дного Самарканда. А з нав╕яними музикою його пензлю образами, театральними чи карнавальними, на картинах «В╕олончел╕ст», «Арлек╕н у костюм╕», «Н╕чний джаз. Саксофон╕ст», «Н╕чний джаз. Флейтистка» та ╕нших хочеться вступити в д╕алог. ╤ св╕т уявля╓ться як симфон╕я голос╕в, що доповнюють ╕ неможлив╕ один без одного («В╕дзвуки б╕ло╖ ноч╕», «Ноктюрн. ╤тал╕я»). — З точки зору техн╕ки живопису, ймов╕рно, на картинах Панченка можна знайти недол╕ки, викривлення натури, — говорить Микола Дудченко, заслужений художник Укра╖ни. — Але вони дуже емоц╕йн╕, душевн╕, ╕ в╕н прийнятий глядачем ╢вропи. Художник брав участь у м╕жнародних виставках у Литв╕, Чех╕╖, Швейцар╕╖, ╤тал╕╖, Рос╕╖. На виставц╕ у Рим╕ в 2013 роц╕ здобув Гран-пр╕. З 2011 року сп╕впрацю╓ з римським арт-агентством «Gall-ArtRoma». Його картини перебувають у колекц╕ях музе╖в Москви, Ташкента, Самарканда, Каунаса, Сеула, у приватних галереях Франсуа М╕ттерана в Париж╕ та Берлускон╕ в Рим╕. В╕ктор Панченко пройшов академ╕чну школу, намагаючись знайти св╕й власний почерк, працював у р╕зних напрямках, немов прим╕рюючи ╖х на себе. — Дуже важко в╕д╕йти в╕д академ╕зму ╕ знайти свою н╕шу в мистецтв╕, — розпов╕да╓. – ╤ коли нащупав те, де хочеться малювати, н╕би граючись, то прагнеш ╕ти дал╕ знайденим шляхом. Мен╕ подоба╓ться щось вигадувати. Сюжети вс╕х мо╖х картин – це сплав вимислу ╕ житт╓вих асоц╕ац╕й. ╤з сфери символ╕в та образ╕в, як╕ мають нерозривний зв’язок з реальн╕стю, художник створю╓ естетизован╕ артефакти, характерн╕ для постмодерн╕зму. В╕н в╕льно ман╕пулю╓ будь-якими готовими формами в ╕рон╕чному ключ╕, дозволя╓ соб╕ акцентувати увагу на ╖хн╕х аномальних станах у сучасному св╕т╕. В. Панченко фетишу╓ предмети споживання, переосмислю╓ ╖х без на╖ву. ╤, надавши пал╕тр╕ житт╓вих явищ ╕грових зовн╕шн╕х контурних вигляд╕в чи конф╕гурац╕й, н╕велю╓ в╕дстань м╕ж ел╕тарним ╕ масовим споживачем. Буквальне зрощення р╕зних ознак, прийом╕в, особливостей стил╕в, де ╓ м╕сце геометричним конусам ╕ квадратам, шаржам ╕ символам ╕з рибами, вт╕лю╓ться в нов╕ авторськ╕ форми. ╥х не завжди можливо пояснити з першого погляду, зрозум╕ти прихований смисл, установку сприйняття св╕ту. Вона побудована на ╕нту╖ц╕╖, п╕дкоряючись звучанню емоц╕йного камертона, мелод╕╖ св╕тло╖ м╕норно╖ музики. ╤ глядач порина╓ в безмежну чистоту дум ╕ помисл╕в, зачаровуючись композиц╕╓ю прекрасною ╕ витонченою.
Валентина НАСТ╤НА
ШАНОВН╤ ЧИТАЧ╤!
Оск╕льки жодних оф╕ц╕йних наказ╕в або розпоряджень, що стосуються зм╕ни формату випуску «Кримсько╖ св╕тлиц╕», з моменту окупац╕╖ Криму ми не отримували (а зг╕дно з укра╖нським законодавством, так╕ р╕шення узгоджено приймаються лише сп╕взасновниками засоб╕в масово╖ ╕нформац╕╖ або судом), продовжу╓мо готувати до друку щотижнев╕ номери газети ╕ направляти ╖х до ки╖всько╖ друкарн╕. Як ╕ ран╕ше, починаючи з 2002 року, на редакц╕йному сайт╕ щоп’ятниц╕ виставля╓ться електронна верс╕я тижневика, зокрема у pdf-формат╕. Розм╕щену нижче ╕нформац╕ю про умови передплати «Кримсько╖ св╕тлиц╕» та ╕нших культуролог╕чних видань продовжу╓мо публ╕кувати як нагадування «борцям» за ╕нформац╕йний прост╕р Укра╖ни про ╖хн╕ держслужбов╕ зобов’язання перед читачами ╕ державою.
Редакц╕я «КС»
ОФОРМИТИ ПЕРЕДПЛАТУ на всеукра╖нську загальнопол╕тичну ╕ л╕тературно-художню газету «Кримська св╕тлиця» та ╕нш╕ культуролог╕чн╕ видання ДП «Нац╕ональне газетно-журнальне видавництво» (газету «Культура ╕ життя», журнали «Укра╖нська культура», «Укра╖нський театр», «Театрально-концертний Ки╖в», «Музика», «Пам’ятки Укра╖ни: ╕стор╕я та культура») можна в будь-якому поштовому в╕дд╕ленн╕ зв’язку Укра╖ни. У кра╖нах далекого заруб╕жжя оформити передплату на ц╕ видання можна через сайт www.presa.ua на стор╕нц╕ «Передплата On-Line». Передплатити та придбати окрем╕ прим╕рники видань в електронн╕й верс╕╖ можна за адресою - http://presspoint.ua/. Така послуга доступна в будь-як╕й кра╖н╕ св╕ту. Дов╕дки за тел.: (044) 498-23-64; e-mail: nvu.kultura@gmail.com
"Кримська Свiтлиця" > #22 за 29.05.2015 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=15330
|