"Кримська Свiтлиця" > #38 за 20.09.2002 > Тема "Крим - наш дім"
#38 за 20.09.2002
Микола ЯНАКІ: "АКВАПАРК" - МОЄ ЖИТТЯ..."
Оксана ЖУКОВА
Справжньою подією нинішнього сезону в сфері туризму стало відкриття "Аквапарку" в Сімеїзі. Створення цього об'єкта безумовно зіграло на руку іміджу Криму, дозволило зробити яскравішим відпочинок гостей півострова. Завдяки "водному чуду" з'явилися нові робочі місця, а в Голубу затоку вдалося залучити ще більше відпочиваючих. Популярність нових атракціонів очевидна. Але нам цікаво було довідатися, як оцінює дебют свого дітища директор "Аквапарку" Микола Леонтійович ЯНАКІ.
- Я думаю, перший наш сезон пройшов нормально. Нам можуть позаздрити всі, хто займається курортним бізнесом, тому що в "аквапарку" справді був наплив відвідувачів. Не так багато, як хотілося б, - курортний сезон виявився дуже коротким, почався він у нас тільки 25 липня. Зараз, у вересні, ми не можемо впливати на потік туристів, що значно зменшився, оскільки на це є об'єктивна причина: у дітей - школа. Але те, що сезон почався так пізно, - ненормальне явище. Цю ситуацію треба виправляти, поліпшуючи сервіс для відпочиваючих в Криму.
- Який період для вас був найбільш напруженим?
- В серпні максимальна кількість відвідувачів досягала трьох тисяч на день. Ми не готові були тоді прийняти стільки людей, тому о 19-й годині закривали "Аквапарк" і з цього часу будівельні бригади продовжували благоустрій, розширювали майданчики, укладали плитку. На сьогоднішній день ми вийшли на нормальний рівень. У наступному році зможемо прийняти і три, і чотири тисячі чоловік. Причому, це тільки перша черга. У нас ще є така ж територія, як і тут. Там ми плануємо застосувати надсучасні канадські технології. Це будуть найцікавіші атракціони. Досвід цього літа показав: нам треба розширятися, щоб люди не стояли в черзі, і я вже намітив обсяг робіт на наступний рік. Найголовніша оцінка для мене - щоб у тих, хто побував тут, склалася позитивна думка, щоб не було негативу.
- А багато було розчарованих гостей?
- Скажемо так, 95 відсотків були задоволені відвідуванням "Аквапарку". Про це свідчать статистика, відгуки відпочиваючих. Наша мета - зробити все можливе, щоб людина, вийшовши звідси в кінці дня, говорила "спасибі" і, приїхавши додому, розказувала іншим, що є на півострові таке чудове місце, як "Аквапарк", і як там добре.
- На ваш погляд, подібна так звана "сарафанна реклама" дійсно дає хороший результат?
- Так. збираючись в Крим багато хто вже знає, що тут є "Аквапарк" і його обов'язково треба відвідати. Велику роль в цьому зіграла і реклама з вуст у вуста. Не можна не помітити, якого розголосу досягла новини про "Аквапарк" вже у цьому сезоні - в будь-якому місці, що масово відвідується, ви обов'язково почуєте: ах, "Аквапарк", я там був, я обов'язково завтра поїду, я сьогодні збираюся"...
- А вас не лякає, що "Аквапарк" через свою дорожнечу може перетворитися в місце одноразового відвідання?
- Днями до мене підійшли співробітники, розповіли, що одна сімейна пара питає: чи не могли б їм зробити знижку - вони відвідують "Аквапарк" вже восьмий раз підряд! Їх пропустили безкоштовно. Подякувавши нам, молоді люди призналися, що вісім днів, проведені в "Аквапарку", були для них святом, на море йти їм просто не хочеться, а в наступному році вони все літо планують провести в "Аквапарку" ("...тут не нудно, щодня - розважальна програма, то виступає збірна КВК Криму, то збірна України з грязьових боїв, звучать золоті кримські співочі голоси, проводяться аукціони...").
Ми розуміємо, що імідж "Аквапарку" - це імідж Криму. Звичайно, ми прагнемо до того, щоб людина ще і ще раз сюди приходила. У нас найчистіша морська вода. Щоранку ми набираємо свіжу з 12-метрової глибини. Ми не застосовуємо хлорування. Використовуємо останні технології, зокрема ультрафіолетове обеззараження. Вода проходить очищення через три величезні кварцеві піщані фільтри. Хороший сервіс приваблює людей, тому вони до нас повертаються. На наступний рік ми, можливо, введемо таку систему, щоб відвідувач вдруге отримував знижку, на третій раз - ще одну, а 5-те чи 10-те відвідування взагалі було безкоштовним. У нас і зараз досить гнучка система знижок. З 17-ї до 19-ї години знижка до 40 відсотків, так що середня ціна квитка виходить 62 - 63 грн.
Сьогодні всі забули, що протягом трьох років ми вкладали в цей об'єкт мільйони доларів. Бачать тільки, що у нас багато людей, що квиток коштує 80 грн., і починають підраховувати наші прибутки.
- За приблизними підрахунками, витрачені гроші будуть не скоро повернуті...
- Дай, Боже, щоб протягом п'яти - семи років хоч би підійшли до окупності. Ми не зупиняємося. Весь сезон, поки курортники розважалися, ми вели благоустрій, приводили все в порядок. І будемо розвиватися далі. Ми не з тих одноразових фірм-метеликів, які приходять, збирають гроші і відлітають. Ми прийшли сюди надовго і всерйоз.
- Що ви можете запропонувати тим, хто хотів би розміститися поруч з "Аквапарком"? Чи будете розвивати тут готельний бізнес?
- Звичайно. Ми вже розробляємо дизайн-проект готельного комплексу місць на 300 - 400. Ми хочемо Голубу затоку перетворити в маленький Лас-Вегас. Зробити тут курорт в курорті. Щоб люди отримували тут весь комплекс послуг.
- А як місцеві жителі ставляться до таких перспектив?
- Голуба затока, Сімеїз вже влилися в мою долю, в моє життя. Не випадково і люди мене підтримали, обравши депутатом Верховної Ради Криму. Люди вірять, тому що ми не говоримо, а робимо. Сьогодні, завдяки "Аквапарку", заробляють всі: і ті, хто здає житло відпочиваючим, і таксисти. У нас в штаті 230 чоловік. Насамперед старався брати на роботу місцевих жителів. Я прихильник того, щоб кримчани отримували досить хорошу заробітну плату.
- Кажуть, "Аквапарк" допоміг заробити цього літа і туристичним фірмам?
- Всім туристичним агентствам, які привозять туристів в "Аквапарк", я надав знижку - 10 відсотків. Це дуже пристойні гроші. Але, незважаючи на це, деякі фірми чинили просто негарно, пропонуючи туристам відвідування "Аквапарку" не за 80, а за 130 - 140 грн. Після того, як я про це дізнався, більше ми з цими фірмами не працюємо. З їх вини в Україні пішли чутки про те, що квиток в "Аквапарк" коштує 130 грн. Я стомився спростовувати цю дезінформацію.
- Це правда, що ви маєте намір розширювати мережу аквапарків?
- Обов'язково! Я не хочу, щоб люди висиджували в автобусах по три -чотири години для того, щоб відвідати "Аквапарк". Тому вони повинні бути і в Судаку, і в Євпаторії та Феодосії. У Судаку, наприклад, який є територією пріоритетного розвитку, немає жодного перспективного проекту, інвестор туди не йде. Я думаю, що до наступного сезону ми подаруємо цьому місту "Аквапарк" не гірший, ніж тут, в Сімеїзі.
- Закінчується курортний сезон. Які у вас відчуття з цього приводу - радість перед майбутнім "міжсезонним" відпочинком чи туга за літом, що минуло?
- Швидше всього, ностальгія за літом. Не можу повірити, що через місяць тут буде похмуро, сиро, сумно. Вже звик, що тут тисячі людей, я звідси не виїжджаю, тому що для мене це не робота, це життя. На жаль, наші кліматичні умови не дозволяють продовжити сезон хоч би ще на жовтень.
Упродовж усього вересня ми працюємо за зниженими цінами. Тому ласкаво просимо - в "Аквапарк"!
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 20.09.2002 > Тема "Крим - наш дім"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=11
|