Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 14.10.2011 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#25 за 14.10.2011
ЗАОХОТИТИ ВЧИТЕЛЯ…

╤ ЯК БИ ЦЕ ЗРОБИТИ, ЩОБ УЧИТЕЛЬ ВС╤ СИЛИ СВО╥ ╤ ЗНАННЯ В╤ДДАВАВ УЛЮБЛЕН╤Й РОБОТ╤ ТА ЩЕ Й ЩОДЕННО ПРИМНОЖУВАВ ╥Х, ЗРОСТАЮЧИ ЯК ФАХ╤ВЕЦЬ, ЯК НАСТАВНИК, Н╤ЧОГО НЕ ВИМАГАЮЧИ ВЗАМ╤Н?
Вчителям Криму сьогодн╕ пощастило: мають хорошого креативного м╕н╕стра, який не бо╖ться говорити правду нав╕ть тод╕, коли, зг╕дно з посадою, треба шукати як╕сь узагальнююч╕ неконкретн╕ слова. «Я завжди под╕ляю позиц╕ю вчителя ╕ дитини», — заявила В╕тал╕на Дзоз, коли п╕д час прес-конференц╕╖ 4 жовтня мова зайшла про скорочення шк╕л, об’╓днання клас╕в, що в╕дбуваються зараз по вс╕й Укра╖н╕. В╕тал╕на Олекс╕╖вна ч╕тко зайняла сторону не тих, хто править балом ╕ п╕д маркою вир╕шення глобальних завдань мимох╕ть н╕вечить дитяч╕ дол╕, вона в╕дстоювала кожну школу ╕ кожний клас, за як╕ трималися дитяч╕ рученята. Оптим╕зац╕я з метою закриття — це не ╖╖ п╕дх╕д. Для не╖ оптим╕зац╕я — це забезпечення шк╕л високояк╕сними педагог╕чними кадрами, отими самими, що в╕ддають вс╕ сво╖ сили ╕ знання й н╕чого не вимагають взам╕н, бо останн╓ принизливо, а самов╕ддана результативна праця ма╓ бути й так г╕дно поц╕нованою.
Але як цього досягнути? ╢ висунутий м╕н╕стерством бренд: «Працювати вчителем модно!», ╓ на ДТРК «Крим» рубрика «10 хвилин з осв╕тою», ╓ телев╕з╕йна програма Катерини Громово╖ «Телепортрет вчителя очима дитини». ╢ нав╕ть б╕льш д╕╓в╕ заохочення: 45 вчител╕в, як╕ п╕дготували призер╕в IV етапу шк╕льних ол╕мп╕ад або ж призер╕в нац╕ональних конкурс╕в МАН, одержать прем╕╖, за кожного учня по 5 тис. грн. Щор╕чно такою ж сумою прем╕ю╓ться 50 кращих класних кер╕вник╕в. Але ж це, грубо кажучи, лише 100 вчител╕в ╕з 20 тисяч, а решта — 19900 педагог╕в не мають про що нав╕ть мр╕яти! Особливо молод╕. Особливо на сел╕. Хоча ╕ для декого з них н╕бито постаралися: зг╕дно з реал╕зац╕╓ю Республ╕кансько╖ програми п╕двищення престижу педагог╕чно╖ прац╕ на 2011-2015 роки випускники ВНЗ, як╕ п╕шли працювати в позашк╕льн╕ навчальн╕ заклади, матимуть разову допомогу в розм╕р╕ п’яти м╕н╕мальних зарплат. А т╕, хто п╕шов у с╕льськ╕ школи? В деяких рег╕онах молодим учителям оплачують житло, ╓ й так╕, хто одержу╓ по 200 грн. надбавки до зарплати, яка здеб╕льшого витрача╓ться на про╖зд до м╕сця роботи, а не на пол╕пшення життя педагога. Щодо останньо╖, то на не╖ розстаралися лише в Красноперекопському (з початку року), Сакському (з 1 вересня) та С╕мферопольському (з 1 жовтня) районах. Тож говорити про масов╕сть п╕дтримки молодого вчителя на сел╕ поки що не доводиться.
Та, як вважа╓ м╕н╕стр осв╕ти, науки, молод╕ ╕ спорту АРК, це теж посприяло тому, що за 9 м╕сяц╕в поточного року в навчальн╕ заклади Криму прийшов 361 молодий фах╕вець. Хоча журнал╕сти в зал╕ прес-центру схильн╕ були щодо цього завдячувати п╕слякризов╕й ситуац╕╖ ╕ проблемам з пошуком роботи. Вт╕м, молод╕ педагоги зробили св╕й виб╕р, ще вступаючи до ВНЗ. М╕ж ╕ншим, 135 з них — ц╕льовики, як╕ мають в╕дпрацьовувати витрачен╕ на них кошти. Але усп╕хи все ж таки ╓ — тор╕к до шк╕л Криму прийшов всього 191 дипломований фах╕вець, а це майже вдв╕ч╕ менше, н╕ж цьогор╕ч.
╢ й так╕ реч╕, як╕ при усьому скептицизм╕ щодо ситуац╕╖ в школах н╕як не в╕дзначити. Справжн╕м ноу-хау стало створення авторських педагог╕чних майстерень, де найкращ╕ педагоги (а ╖х було визначено внасл╕док анон╕много анкетування серед колег, батьк╕в ╕ д╕тей) ц╕лком в╕дкрит╕ для поширення власного досв╕ду — до них будь-коли можна прийти на урок, повчитися, спробувати ╕ сво╖ сили. ╤ тут теж передбачено конкурс «Майстер року» з грошовими одноразовими винагородами. Це зам╕сть того, щоб отаких з╕рочок педагог╕чного таланту носити на руках. Хоча, якби В╕тал╕на Олекс╕╖вна була чолов╕ком, вона, можливо, це б ╕ робила. Вт╕м, щодо додаткових грошових виплат, як╕ вид╕ляються ╕з м╕сцевого бюджету, то ними д╕йсно арм╕ю науковц╕в ╕ осв╕тян (а всього ╖х 28 тисяч) не озолотити. ╤ д╕╓ В╕тал╕на Дзоз у межах можливого: якщо вдалося одержати для педагог╕в в╕д Верховно╖ Ради автоном╕╖ 250 тис. грн. — добре, якщо була можлив╕сть цього року п╕дтримати педагог╕в-пенс╕онер╕в — теж пощастило. Але ж знов-таки до числа в╕дзначених ув╕йшло всього 50 ос╕б, ╕ за якими критер╕ями вони в╕дбиралися, — важко сказати. Бо якщо сама м╕н╕стр не да╓ п╕дстав сумн╕ватися у сво╖й чесност╕ ╕ принциповост╕, то визначають, хто — г╕дний, а хто — н╕, ╕нш╕ люди.
Велике значення нада╓ В╕тал╕на Дзоз ╕ сп╕впрац╕ з Тавр╕йським нац╕ональним ун╕верситетом, ╕ контактам з Фондом зайнятост╕. Тож як би там не було, а педагог╕чн╕ ваканс╕╖ не гуляють. ╤ хоча, з одного боку, м╕н╕стр готова стояти за вчителя горою, з ╕ншого, — вона не розум╕╓, чому це вчител╕, зг╕дно з новими правилами, не можуть раз на 5 рок╕в в╕дв╕дувати псих╕атра. Адже вони входять до групи ризику, а хворий учитель може впливати на д╕тей негативно. Та й до камер спостереження в класах ставиться вона спок╕йно.
— А чому б ╕ н╕? Чому директор або батьки не можуть подивитися, що в╕дбува╓ться в клас╕ п╕д час уроку? Якщо вчитель на сво╓му м╕сц╕, йому боятися н╕чого. Система осв╕ти ма╓ бути в╕дкритою. За таким принципом уся Москва працю╓.
А ось корупц╕ю в школ╕ м╕н╕стр в╕дкинула принципово. Хоча п╕д корупц╕╓ю можна розум╕ти досить р╕зн╕ реч╕: для когось це м╕льйони, а для когось — батьк╕вськ╕ коп╕йки, витрачен╕ не за призначенням. ╤ якщо так╕ вчинки дозволяють соб╕ кер╕вники перших ранг╕в, то що хот╕ти в╕д б╕дного вчителя чи майже такого ж б╕дного директора, котрим жодного разу не пощастило чимось сутт╓во вид╕литися?
Тема прес-конференц╕╖ звучала так: «Осв╕тяни. Оновлення як╕сного ╕ в╕кового складу». Але ╕ щодо останнього м╕н╕стр виявилася дуже виваженою й не вимагала якомога швидше «в╕дстр╕ляти» ус╕х пенс╕онер╕в, як╕ частенько ╕ ╓ представниками того самого золотого фонду, на якому тримаються наш╕ педагог╕чн╕ здобутки. В╕тал╕ну Дзоз поки що влаштовують нин╕шн╕ в╕ков╕ пропорц╕╖ серед осв╕тян: чверть молод╕, ст╕льки ж пенс╕онер╕в ╕ дв╕ чверт╕ людей активних ╕ досв╕дчених. До реч╕, пенс╕онер — це якраз та людина, яка, маючи свою пенс╕йну дотац╕ю, може в╕ддаватися робот╕ повн╕ше, не переймаючись тим, де б заробити додатков╕ кошти, аби звести к╕нц╕ з к╕нцями (йдеться, звичайно ж, не про збайдуж╕лу, стомлену життям людину).
Чимало уваги прид╕лялося м╕н╕стром ╕ традиц╕йному конкурсу «Вчитель року». Окр╕м 150 тис. грн., що вид╕лен╕ на подарунки переможцям, ╖хн╕ обличчя будуть зображен╕ ще й на календариках (не одним же кандидатам у депутати перед виборами красуватися). Але мене ц╕кавило ╕нше: якщо наша осв╕та задекларована сьогодн╕ в╕дкритою, чи допускатимуться журнал╕сти хоча б побродити коридорами там, де в╕дбуваються конкурсн╕ змагання, чи матимуть можлив╕сть лише побачити найкращих на сцен╕ Укра╖нського музичного театру, щоправда, здалеку ╕ не маючи шанс╕в скласти про них хоч якесь враження? Цю систему свого часу було запроваджено колишн╕м м╕н╕стром Л╓в╕ною, але ж, якщо вчителев╕ (╕ м╕н╕стров╕) н╕чого боятися, то чому б не показати «майстер-клас» ╕ декому ╕з журнал╕ст╕в (за давн╕ми спостереженнями, таких небагато ╕ це лише люди, котр╕ щиро бажають глибше опанувати осв╕тянську тематику). Свого часу я охоче в╕дв╕дувала конкурсн╕ уроки вчител╕в-укра╖н╕ст╕в, ╕ не з метою ╖х покритикувати, а для того, аби примножити к╕льк╕сть «календарик╕в» з творчими портретами найкращих на стор╕нках газети, нав╕ть якщо вони ╕ не перемогли, але заслуговують на захоплення сво╖м прагненням до самоудосконалення. Але пан╕ Л╓в╕на сказала: «Н╕!», вигнала журнал╕ст╕в з╕ шк╕льного прим╕щення, ╕ галерея «портрет╕в» ув╕рвалася. А можливо, це теж слугувало хоч ╕ маленьким, але заохоченням для тих, хто був на пороз╕ перемоги, але так його ╕ не переступив?
Тож почека╓мо наступного профес╕йного учительського змагання!

Тамара СОЛОВЕЙ

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 14.10.2011 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=9472

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков