Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ДМИТРО КАПРАНОВ: БРАТ, ЯКОГО НЕ СТАЛО
З╕ смертю Дмитра не стало ╕ явища Брат╕в Капранових…


УКРА╥НУ МА╢ ЗАХИЩАТИ КОЖЕН, А Н╤ – ТО МОЖНА В╤ДМОВИТИСЯ В╤Д ГРОМАДЯНСТВА
Дмитро Курилович, «Дронго», во╖н-доброволець…


«Я ПРЕДСТАВНИК БОГООБРАНОГО НАРОДУ, ЯКИЙ МА╢ ПОК╤НЧИТИ З НАЙБ╤ЛЬШИМ ЗЛОМ»
Капелан ПЦУ про служ╕ння в окоп╕, РПЦ та м╕с╕ю укра╖нц╕в…


СТЕПАН РУДАНСЬКИЙ: ПРОЧИТАНИЙ, АЛЕ ДО К╤НЦЯ НЕ ОСМИСЛЕНИЙ
Твоя слава у могил╕/А воля в Сиб╕ру/Ось що тоб╕, матусенько/Москал╕ зробили!..


ПОМЕР ДИСИДЕНТ СТЕПАН ХМАРА
«В╕н так любив Укра╖ну ╕ укра╖нц╕в. В╕н рвав свою душу ╕ серце за не╖…»




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #20 за 10.06.2011 > Тема "Українці мої..."
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#20 за 10.06.2011
Б╤ЛИЙ ПТАХ УКРА╥НСЬКОГО К╤НО

ПОСТАТ╤
 
  70-р╕ччя ╤вана Миколайчука в╕дзначатиметься по вс╕й Укра╖н╕. Головними центрами под╕й будуть Ки╖в, Льв╕в, Черн╕вц╕ та р╕дне село ╤. Миколайчука Чортория на Буковин╕, де ╤ван Васильович народився 15 червня 1941 року. Буковинц╕ запросять на етнофестиваль “На гостини до ╤вана”.
 Його називали обличчям ╕ душею укра╖нського поетичного к╕но, аристократом духу, блискучим самородком. В╕н був особливий, народний, справжн╕й, найкращий. “Я не знаю б╕льш нац╕онального народного ген╕я… До нього це був Довженко”, — казав про Миколайчука великий Параджанов. У його особ╕ укра╖нська нац╕я ма╓ св╕тового невмирущого позитивного героя, який пробуджував нац╕ональний дух укра╖нц╕в. Проте звання народного артиста ╤вану Миколайчуку так ╕ не присво╖ли, бо тод╕шн╕ ╕деологи винесли акторов╕ вирок — “нац╕онал╕ст”. Державну Шевченк╕вську прем╕ю ╤ван Миколайчук отримав уже посмертно.
 Сьогодн╕шня публ╕кац╕я — це спогади тих, хто пл╕ч-о-пл╕ч з ╤ваном Миколайчуком проживав сво╖ творч╕ дол╕. Багатьох уже нема серед живих. Але ╖хн╕ ╕мена назавжди по╓дналися з Миколайчуковим в укра╖нському к╕номистецтв╕.
 
“ЩЕ НЕ ВМЕРЛА УКРА╥НА”

 Чи могла б Катерина Олекс╕╖вна Миколайчук п╕сля народження сина ╤вана подумати, що одна з вулиць Черн╕вц╕в буде названа на його честь? А чи спод╕валася старша сестра ╤вана Миколайчука Фрозина Васил╕вна, що стане екскурсоводом у батьк╕вськ╕й хат╕ протягом багатьох рок╕в? Але доля склалася саме так…
 ╤ саме ╖й доводиться з 1987 року розпов╕дати гостям ╕ журнал╕стам, яким був хлопцем актор ╤ван Миколайчук:
 — Пригадую, як у невеличк╕й хатин╕ збиралися сус╕ди й друз╕, як мама зав╕шувала в╕кна, а батько читав укра╖нськ╕ книжки. Найб╕льше у родин╕ любили читати Шевченка, багато чого знали напам’ять. ╤ванов╕ теж ц╕ “уроки” укра╖нсько╖ подобалися. Я не знаю чому, але в╕н ще з дитинства був таким патр╕отом! У ш╕сть рок╕в сп╕вав “Ще не вмерла Укра╖на”. А коли я виходила зам╕ж 1947 року, гостей прийшло мало — лише р╕дн╕ та сус╕ди. Покликали за ст╕л ╤ванка i просять, аби засп╕вав “Ще не вмерла…”, а в╕н каже: “Та не можна ж…” ╕ дивиться на тата, бо в╕н йому забороняв при чужих людях сп╕вати, казав, що за те нас ус╕х у Сиб╕р в╕дправлять. Але цього разу батько дозволив йому тихенько засп╕вати. Тод╕ ╤ванов╕ ст╕льки коп╕йок накидали, що тато жартував пот╕м: мовляв, молодим ст╕льки грошей не з╕брали.
 У ╤вана б╕ля р╕дно╖ хати був улюблений куток — у садку, зверху над хатою. Зв╕дти було гарно видно Черемош. Ми не раз там об╕дали. ╤ван, як був молодий, часто повторював, щоб його, як Шевченка над Дн╕пром, поховали над Черемошем. Але коли вже було йому зовс╕м зле, коли вже хворий був, то сказав: “Н╕, то жарт був. Не треба мене там ховати. Там завше д╕ти граються. Чого вони мають боятися яко╖сь могили?”
 Середню осв╕ту ╤ван здобував у трьох веч╕рн╕х школах. Там ╕ почалася його “творча кар’╓ра”.
 Ми ж н╕коли не чули, що ╓ така профес╕я — актор, а в театр уперше потрапили, коли ╤ван уже вчився у Черн╕вцях, в музучилищ╕. Як зараз пам’ятаю, йшов в╕н навчатися у татових “зал╕зничних” штанях ╕ кашкет╕. Пот╕м був театр-студ╕я при Черн╕вецькому музично-драматичному театр╕ ╕мен╕ О. Кобилянсько╖. Тут двадцятир╕чним юнаком ╤ван зустр╕в свою кохану — Мар╕ю. Я добре пам’ятаю, як ╤ван при╖хав додому й каже мен╕: “Я зустр╕в д╕вчину й хочу одружитися”. А я йому: “Може зачекай, ти ще ж такий молодий, ось зак╕нчиш навчання, отрима╓ш роботу”. А в╕н мен╕: “Я хочу вже женитися. Бо коли у мене будуть грош╕ й робота, то я не буду знати: д╕вчина за мене йде, бо хоче грошей, слави чи мене? А Мар╕я хоче мене такого, як я ╓ — у татов╕й шинел╕, у татових штанях”.
 
“Н╤БИ СТР╤ЛИ ПРОЛЕТ╤ЛИ М╤Ж НАМИ…”

 Мар╕я МИКОЛАЙЧУК, народна артистка Укра╖ни, сп╕вачка, вдова актора:
  — Ми познайомилися в Черн╕вцях, разом працювали в Театр╕ ╕м. О. Кобилянсько╖, жили в одному район╕: я — з батьками й трьома сестрами, ╤ван зн╕мав к╕мнату. Коли прийшла вступати у студ╕ю при театр╕, мене запитали: “Ти — сестра Миколайчука?” Я тод╕ ╤вана не знала, але багато хто говорив, що ми схож╕, як дв╕ крапл╕ води. Вперше побачила ╤вана, пропрацювавши в театр╕ м╕сяць. Прийшла на репетиц╕ю, а там ус╕ актори обступили високого стрункого парубка. Глянула на нього — ╕ як струмом мене пронизало, н╕би стр╕ли пролет╕ли м╕ж нами…
 П╕сля ф╕льму “Т╕н╕ забутих предк╕в” в╕н став називати мене Мар╕чкою. Зйомки ц╕╓╖ картини фактично стали нашим медовим м╕сяцем.
 ╤ван був дуже незручним для тод╕шньо╖ влади. Йому казали: “Ви занадто гарний актор, щоб грати т╕ чи ╕нш╕ рол╕”. Так у “Б╕лому птас╕…” йому не дали з╕грати роль Ореста. А все це почалося п╕сля “Аннички”, де ╓диним, хто викликав справжню симпат╕ю, був ╤ван. Десять рок╕в вилет╕ли в н╕куди. Ск╕льки б ф╕льм╕в ми могли сьогодн╕ дивитися!
 …В останн╕й р╕к життя в╕н сильно хвор╕в. Коли лежав удома, я перенесла його канапку з каб╕нету в к╕мнату, де стояв телев╕зор, аби трохи в╕двол╕кти в╕д болю. Сам перейти ╤ван не м╕г, узяла чолов╕ка на руки, а в╕н говорить: “Бачиш, зам╕сть того, щоб я тебе на руках носив, ти мене носиш”. Д╕йшли до люстерка, ╤ван подивився в нього й сказав: “О-о-о, Iване Васильовичу, поганi справи…” Мен╕ зда╓ться, в╕н в╕дчував наближення смерт╕. Одного дня, вранц╕, покликав мене дзв╕ночком, який завжди поряд ╕з ним лежав. П╕дб╕гаю: “Що таке?” В╕н прошепот╕в: “Нам сьогодн╕ 25”. Голосу в ╤вана тод╕ вже не було, щитовидну залозу було “зачеплено”. Попрохав: “Нахилися”. Я нахилилася… в╕н мене поц╕лував. Я не змогла стримати сл╕з. Двадцять п’ять рок╕в сп╕льного життя… А через чотири дн╕ ╤ван помер.
 
ВПАЛИ ЛЕБЕД╤ НА ЧОРТОРИЮ…

 Одного серпневого дня 1986 року зупинилося серце ╤вана Миколайчука ╕ душа його в╕длет╕ла у вир ╕нших св╕т╕в, того ж року на чорторийськ╕ озера вперше прилет╕ли зимувати б╕л╕ лебед╕ — багато, к╕лька сотень. ╥х так ╕ стали називати — ╤ванова лебедина зграя. В╕дтод╕, ось уже двадцять п’ять рок╕в, вони живуть у Чортори╖, а люди кажуть: це ╤ванова душа повернулася на р╕дну землю, до мами. В╕дтод╕ друз╕, колеги приходять щороку до нього — та вже не в батьк╕вську хату, а на могилу на Байковому цвинтар╕.
 У лютому 1989 року силами прац╕вник╕в Черн╕вецького м╕ського центрального палацу культури, до яких долучилися журнал╕сти газети “Молодий буковинець” було проведено три вечори пам’ят╕, присвячен╕ нашому славетному земляков╕. Тод╕ под╕литися сво╖ми спогадами про митця при╖хали: вдова Мар╕я Миколайчук, народн╕ артисти УРСР Костянтин Степанков, Лесь Сердюк, к╕норежисер Леон╕д Осика.
 У курсов╕й режисерськ╕й робот╕ Леон╕да Осики “Дво╓” ще студентом дебютував ╤ван Миколайчук. В гарному обличч╕, тонк╕й усм╕шц╕ та приглушеному голос╕ героя молодого Миколайчука не можна не пом╕тити яко╖сь та╓мниц╕, глибини — тих рис, як╕ через дек╕лька рок╕в ляжуть в основу феномена особистост╕ великого актора.
 Леон╕д ОСИКА (1940—2001 рр.), к╕норежисер:
  — 1964 року мен╕ треба було зробити курсову роботу. Не було н╕ сценар╕ю, н╕ пл╕вки, н╕ часу. Я запросив ╤вана ╕ Тоню Лефт╕й, студентку ВД╤Ку, ╕ ми почали роботу. ╤стор╕я про двох молодих закоханих, як╕ не розум╕ють одне одного. Зн╕мали так. Скаж╕мо, ╓ шмат пл╕вки й ми с╕дали ╕ фантазували: ма╓мо ст╕льки-то часу, що ж тут можна зробити?.. Звичайно, що без актора-сп╕вавтора н╕чого не вийшло б. Але Миколайчук уже тод╕ був не виконавцем рол╕, а ╖╖ повноц╕нним творцем. Для режисера це, можливо, найдорожче в акторов╕, коли в╕н приходить до тебе сп╕впрацювати, сп╕впереживати, фантазувати… Т╕льки тод╕ виходить щось справжн╓, живе…
 Картина “Дво╓” тривала п’ятнадцять хвилин. У ВД╤Ку мене хвалили. Але не в т╕м р╕ч — тод╕ на ц╕й короткометражц╕ багато чого починалося. ╤ дружба, ╕ творча сп╕вдружн╕сть з ╤ваном також.
 У ф╕льм╕ “Захар Беркут” рол╕ для ╤вана якось не д╕бралося. Та я вже не мислив соб╕, щоб картина була без нього. Тому й виник Любомир, виник ╕ поступово почав обростати плоттю. На початку, в задум╕, то був б╕льше характер-символ, так би я це назвав. Чи, може, нав╕ть знак. А по сут╕, опора для руху фантаз╕╖. Подоба, образ людини постають уже як щось готове, сформоване не одним життям — ╕стор╕╓ю народу. Потр╕бн╕ зусилля, аби вирватися за меж╕ даност╕, ╖╖ зовн╕шньо╖ форми, п╕ти вглиб. ╤ван фантазував: в╕н, як ворожбит, брав до рук то одне, то ╕нше, ╕ добувалося нове. В╕н прекрасно знав життя народу в ус╕х його формах. Танок, музика, п╕сня, ритуал, обряд — у них в╕дклався колосальний досв╕д людей у п╕знанн╕ всесв╕ту ╕ самих себе. ╤ван те розум╕в. В╕н перебирав велику к╕льк╕сть тих ╕нструмент╕в п╕знання, аби з╕грати на к╕лькох ╕з них потр╕бну мелод╕ю. Свою акторську техн╕ку долучав до того оркестру…
 
“Я БУДУ У ВАС ПРОРОКОМ”

 Костянтин СТЕПАНКОВ (1928—2004 рр.), перший лауреат Ки╖всько╖ м╕сько╖ прем╕╖ ╕мен╕ ╤вана Миколайчука, народний артист Укра╖ни, лауреат Нац╕онально╖ прем╕╖ ╕мен╕ Т. Шевченка:
 — У ш╕стдесятих роках я викладав у театральному ╕нститут╕ ╕ добре пам’ятаю, як на курс╕ В╕ктора ╤лар╕оновича ╤вченка з’явився студент ╤ван Миколайчук. Коли в╕н почав зн╕матися у ф╕льмах “Сон” ╕ “Т╕н╕ забутих предк╕в”, познайомилися ближче, оск╕льки в “Сн╕” працював ╕ я, грав роль художника Сошенка. ╤ вже п╕сля заприятелювали с╕м’ями, родинами, та так, що у нас в с╕м’╖ витворилося щось на зразок культу ╤вана.
 На початку ╤ван б╕льше в╕дмовчувався. Здавалося б, ╕ слава вже прийшла, вид╕лила його з-пом╕ж ╕нших, ╕ впевненост╕ додалося, але в╕н у велелюдних компан╕ях тримався не те що в╕дчужено, н╕, але якось обережно, не посп╕шав в╕дкриватися, не посп╕шав з одкровеннями. Здеб╕льшого споглядав, слухав. Тим паче, що було кого. В╕н швидко подружився з Л╕ною Костенко, з Миколою В╕нграновським, Дмитром Павличком. Вхожий був до визнаного мудреця Миколи Бажана (через ╤вана Драча, з ним ╤ван приятелював до само╖ смерт╕). А ще художники, скульптори: Георг╕й Якутович, Анатол╕й Фуженко, Андр╕й Н╕менко… Ус╕ ц╕ люди тягнулися один до одного, вза╓мозбагачувалися, додавали сил ╕ впевненост╕, без яких у мистецтв╕ довго не протрима╓шся.
 Досить швидко Миколайчук завоював право бути моральним авторитетом, бути центром, поряд ╕з Серг╕╓м Параджановим, Юр╕╓м ╤лл╓нком, Леон╕дом Осикою, тим колом к╕нематограф╕ст╕в, яке визначало тональн╕сть життя не т╕льки в к╕но, а й у всьому л╕тературно-мистецькому житт╕ Укра╖ни. До реч╕, Параджанов значною м╕рою вплинув на Миколайчука, на формування його основоположних моральних ╕ естетичних принцип╕в, вигранивши те, що вже було в душ╕ ╤вана, що виховалося мат╕р’ю, п╕снею, побутом, ус╕м способом життя, котре його викохало.
 У ньому жив поклик г╕р, поклик вершин людського духу. В╕н був яскравим романтиком, нац╕леним на вертикальний рух — вгору, ввись! Виснажливий той рух, ой, виснажливий, ╕ часто вида╓ться людям довол╕ безглуздим донк╕хотством. Т╕льки чого була б варта нац╕я, у яко╖ не знаходилося б отаких донк╕хот╕в, тих, хто усв╕домлював сенс ╕ мету нашого буття. В╕н казав ╕нод╕: “Я буду у вас пророком”. Може, не надто всерйоз говорив, але для мене в╕н ╕ ╓ пророком. Бо казав нер╕дко в той важкий, задушливий пер╕од: “Час прийде! Т╕льки добре було б, аби оновлення не зверху почалося, а знизу…”
 
РОЗУМ, НАСТОЯНИЙ НА СОВ╤СТ╤

 Лесь СЕРДЮК (1940—2010 рр.), народний артист Укра╖ни:
 — Все почалося вл╕тку 1977 року з телефонного дзв╕нка на студ╕ю “Укртелеф╕льм”, де я зак╕нчував зн╕матися в “Наталц╕ Полтавц╕”. Мен╕ ╕ на думку не спадало, що то не телефон дзвонить, а дзв╕н гуде, закликаючи мене в зовс╕м нов╕ св╕ти. Телефонували з групи Миколайчука “Вав╕лон-ХХ”. А пот╕м ус╕ дн╕, що ми ╖здили до Переяслава, ╤ван придивлявся до мене, оц╕нював, прикидав, а що воно буде, якщо?.. Пот╕м були зйомки, робота. Та н╕, мабуть, не робота, а якесь безперервне ╕, тод╕ здавалося, безк╕нечне свято творчост╕, яке супроводжувалося звичайн╕с╕нькими чудесами.
 Завдяки тому, що я весь час намагався бути поруч з ╤ваном, що пройшов увесь шлях ╕з “Вав╕лоном” — в╕д к╕нопроб до прем’╓ри в московському Будинку к╕но, то можу св╕дчити, — жодного тижня не минало без пильного недр╕маючого ока. Його це мучило ф╕зично, але в╕н в╕дбивався, стояв. А редактор! Людина, яка повинна була воювати разом ╕з Миколайчуком за кожний кадр, за кожне слово, часом зраджував його. ╤ван мр╕яв про ф╕льм б╕льш повний, ╕з двох частин, ╕ зн╕мав його так. Але ╕ це треба було пробивати. Сп╕льними зусиллями ╕ режисер, ╕ операторська група, ╕ актори працювали так економно, що нав╕ть не треба було канючити додатково╖ пл╕вки. Та переступить чиновницьке “низзю” було неможливо. Доводилося р╕зати, викидати, в╕дривати в╕д серця 1500 корисних метр╕в. Це 50 хвилин екранного часу. Зникали ц╕л╕ сцени. ╤ як╕! Та й тут ╤ван був мужн╕м. Карався, мучився, але заради ╕де╖, заради людей, як╕ йому пов╕рили ╕ працювали, в╕н не м╕г допустити, щоб “Вав╕лон” не побачив екрана. В╕н р╕зав, але не можна вир╕зати Дар Божий, талант.
 П╕сля перегляду робочого матер╕алу “Вав╕лона-ХХ” найголовн╕ший начальник по к╕но вийде з залу червоний ╕ дор╕катиме: “У нас на студии напряженка с комедиями. Мы на вас, Йван Васильевич, так рассчитывали, нам казалось, что вы обладаете тонким юмором, а увидели какое-то философствование, тоску по старине”. Все це я чув на власн╕ вуха.
 П╕сля “Вав╕лона-ХХ” в╕н зняв лише один ф╕льм “Така п╕зня, така тепла ос╕нь”.
 Кажуть, що ╤ван у “Т╕нях забутих предк╕в” прожив сво╓ майбутн╓. В╕н не т╕льки прожив, а й нам ╕з Григор╕╓м Глад╕╓м розказав про наше в картин╕ “Така п╕зня, така тепла ос╕нь”. Вийшло точно за сценар╕╓м. Грицько в Канад╕ “гризе землю”, а я лишився дома, як ╕ м╕й Мелет╕й, з покал╕ченим лелекою за пазухою. У мене в житт╕ були ╕ звання, ╕ фестивал╕, але найдорожча нагорода — це коли ти вдало з╕грав сцену, а ╤ван тихенько до тебе п╕д╕йде ╕ скаже: “Спасиб╕, друже”.
 Яскравий, наповнений фантастичними ╕ водночас реальними образами ф╕льм “Вав╕лон-ХХ” ув╕брав у себе все найкраще, що м╕г ╖й дати Миколайчук-сценарист, Миколайчук-режисер ╕ нарешт╕ Миколайчук-актор. Хтось ╕з к╕нокритик╕в назвав “Вав╕лон-ХХ” траг╕фарсом, хтось квал╕ф╕кував його стил╕стику як народне бароко. Зрештою такого ориг╕нального ф╕льму на к╕ностуд╕╖ ╕мен╕ Довженка не з’являлося дуже давно. 1980 року картина завойову╓ приз “За кращу режисуру” на Всесоюзному к╕нофестивал╕ у Душанбе.
 Пост╕йн╕ потряс╕ння, заборони творчих задум╕в, “табу” на ф╕льми з╕грали не останню роль у дол╕ молодого актора. 3 серпня 1987 року ╤вана Миколайчука не стало. Останн╓, чим я йому прислужився — випрасував штани в╕д смок╕нга, в якому його поховали…
 Якось один кореспондент спитав, ким для мене був ╤ван Миколайчук. Я в╕дпов╕в — священиком. Це щира правда. Йому можна було спов╕дуватися. В╕н м╕г заспоко╖ти ╕ зрозум╕ти, навчити непом╕тно й пробачити. М╕г в╕ддати останн╓. Один абхазький письменник сказав: “Мудр╕сть — розум, настояний на сов╕ст╕”. Точно про ╤вана.
 
╤ ДОЩ ТАКИ П╤ШОВ, ╤ ВЕЛИКИЙ
 Фед╕р СТРИГУН, народний артист Укра╖ни, лауреат Нац╕онально╖ прем╕╖ ╕мен╕ Т. Шевченка, головний режисер Льв╕вського нац╕онального театру ╕м. Мар╕╖ Заньковецько╖, член оргком╕тету з в╕дзначення 70-р╕ччя з дня народження ╤. Миколайчука:
 — Передус╕м це був чесний митець, який любив св╕й народ, розум╕в його, бачив перспективу. Мабуть, р╕дко природа дару╓ таких людей, як ╤ван Васильович. В╕н був не т╕льки к╕ноактором, к╕норежисером, сценаристом. В╕н був Художником ╕з велико╖ л╕тери у всьому. Писав в╕рш╕, малював. Працювати м╕г у театр╕ ╕ в к╕но, ╕ на будь-як╕й ╕нш╕й мистецьк╕й нив╕.
 Ми з ╤ваном Васильовичем обидва зак╕нчили Ки╖вський державний ╕нститут театрального мистецтва ╕мен╕ ╤. Карпенка-Карого. Вперше ми зустр╕лися 1968 року п╕д час зйомок ф╕льму “Анничка”, а знялися разом у шести картинах. Заприязнилися якось одразу. Мабуть, через сп╕льн╕сть ╕нтерес╕в ╕ думок. А ще п╕сн╕… Багато ми вдвох сп╕вали. ╤ван Васильович знав безл╕ч п╕сень. Починав якусь я, в╕н одразу ж п╕дхоплював. Починав в╕н — п╕дхоплював я. На зйомках п╕д час перерви чи якихось затримок ми йшли сп╕вати в л╕с, у поле. В╕н мав несильний голос, але глибокий, душевний. Дуже любив, коли сп╕вала його дружина Мар╕чка з Н╕ною Матв╕╓нко ╕ Валею Ковальською. Коли це тр╕о збиралося в них дома, в╕н геть м╕нявся, радив, як краще сп╕вати ту чи ту п╕сню…
 
П╕дготувала Мар╕я ВИШНЕВСЬКА.
 («Слово Просв╕ти», ч. 23 (608), 9-15 червня 2011 р.).
 
(Зак╕нчення в наступному номер╕).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #20 за 10.06.2011 > Тема "Українці мої..."


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=9035

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков