Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПОЕЗ╤Я ╤ ПРОЗА НАШОГО ЖИТТЯ
Третя зб╕рка поез╕╖ - «╥╖ написала в╕йна»…


НЕ ХОДИ НА ЛИСУ ГОРУ…
Наш╕ традиц╕╖


КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖


ЛЮТЬ, НАД╤Я, ЛЮБОВ
На початку широкомасштабного вторгнення рос╕йських в╕йськ подруга художниц╕ попрохала ╖╖...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 25.12.2009 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#52 за 25.12.2009
«АРТИСТ – ЦЕ ЯК КОШТОВНЕ ПОЛОТНО, З╤ТКАНЕ З ТАЛАНТУ, ЗДОРОВ’Я, ВРОДИ, ХАРАКТЕРУ, ЕНЕРГЕТИКИ ╤ ДУШ╤»
НАТАЛЯ БЕЗКОРОВАЙНА

П╤СЕННА СВ╤ТЛИЦЯ

ЩОБ УС╤М НАМ КРАЩЕ ОР╤╢НТУВАТИСЯ У ВИСОКОМУ КЛАСИЧНОМУ СП╤ВОЧОМУ СВ╤Т╤, ЗАСЛУЖЕНА АРТИСТКА УКРА╥НИ, СОЛ╤СТКА КРИМСЬКО╥ ДЕРЖАВНО╥ Ф╤ЛАРМОН╤╥ НАТАЛЯ БЕЗКОРОВАЙНА НА ПРОХАННЯ «КРИМСЬКО╥ СВ╤ТЛИЦ╤» ЗНАЙОМИТЬ ЧИТАЧ╤В З КОРИФЕЯМИ УКРА╥НСЬКО╥ СЦЕНИ.
(Зак╕нчення. Поч. у № 49-51).

Укра╖нська сп╕вачка св╕тового р╕вня, про що красномовно св╕дчать ╖╖ тр╕умфальн╕ заруб╕жн╕ гастрол╕ й численн╕ прем╕╖ та нагороди на м╕жнародних конкурсах, Бела Руденко (л╕ричне сопрано). Вона часто говорила, що завжди при╓мно бачити, як захоплено сприймають ╕ноземц╕ укра╖нськ╕ народн╕ п╕сн╕. Волод╕ючи секретами глибокого нац╕онального укра╖нського вокального стилю, сп╕вачка не т╕льки продовжила ╕ збагатила виконавськ╕ традиц╕╖ Оксани Петрусенко та Зо╖ Гайдай, а без переб╕льшення стала справжньою легендою ки╖всько╖ оперно╖ сцени.
Дебютувала вона на столичн╕й сцен╕ в парт╕╖ Джильди в опер╕ «Р╕голетто» Верд╕ й одразу ж полонила слухач╕в. У св╕й перший закордонний вояж, разом ╕з групою пров╕дних актор╕в театру, вона вирушила на декаду укра╖нсько╖ культури в Польську Народну Республ╕ку. Ось тод╕ й назвали нашу землячку «соловейком ╕з вишневих сад╕в Укра╖ни». В╕дтод╕ й почалося стр╕мке сходження на ол╕мп. На VI Всесв╕тньому фестивал╕ молод╕ ╕ студент╕в Бела Руденко стала володаркою золото╖ медал╕. Голова жур╕ ╕тал╕йський оперний сп╕вак Т╕то Ск╕па запропонував переможниц╕ виступити разом ╕з ним у Москв╕, Лен╕нград╕, Риз╕. А дал╕ — Варшава, Бухарест, Будапешт, Нью-Йорк, Лондон, Торонто, Соф╕я... ╤ скр╕зь — захоплен╕ в╕дгуки, реценз╕╖. А пот╕м Бела Андр╕╖вна стала сол╕сткою Большого театру Союзу РСР. ╤з цього приводу сп╕вачка сказала: «Я дуже любила Ки╖в ╕ театр. Але так склалися особист╕ обставини, що зрештою прийняла престижну пропозиц╕ю й опинилася в Москв╕». П’ятнадцять рок╕в сцен╕чного життя. Оперн╕ парт╕╖, концертн╕ програми... З особливим п╕╓тетом вона ставилася до народно╖ п╕сн╕. ╥╖ улюбленими були «Сп╕ваночки мо╖», «Чом, чом не прийшов», «Пливе щука». До реч╕, саме за концертну д╕яльн╕сть народн╕й артистц╕ було присуджено Державну прем╕ю в галуз╕ л╕тератури, мистецтва та арх╕тектури. Виклада╓ в консерватор╕╖. Сьогодн╕ вихованки знаного педагога виконують пров╕дн╕ парт╕╖ в престижних театрах М╕нська, Москви, Ки╓ва ╕ в далекому заруб╕жж╕.
Анатол╕й Кочерга — народний артист Укра╖ни ╕ Радянського Союзу, блискучий виконавець басових парт╕й у Ки╖вськ╕й опер╕, сол╕ст В╕денсько╖ опери.
Ц╕каво, що Анатол╕й Кочерга дитиною мр╕яв, що неодм╕нно стане конструктором. Склавши випускн╕ ╕спити у школ╕, юнак подав документи до Льв╕всько╖ пол╕техн╕ки. Але, на щастя, не вступив: йому не вистачило одного бала. Р╕к довелося працювати на завод╕ мотористом. Однак перший учитель музики, ╤ван Архипович Корн╕йчук, наст╕йно радив хлопцев╕ розвивати хист до музики. ╤ Анатол╕й ста╓ студентом В╕нницького музичного училища ╕ зак╕нчу╓ його екстерном. Двер╕ консерватор╕╖ в╕дчинилися перед ним легко. Щойно зак╕нчивши консерватор╕ю, Анатол╕й виступив на Всесоюзному конкурс╕ ╕мен╕ Глинки ╕ отримав там одразу три прем╕╖: як наймолодший учасник, як найталановит╕ший виконавець твор╕в Глинки ╕ – головну прем╕ю конкурсу. Люди, як╕ йшли до опери слухати його сп╕в, казали, що цей голос заповню╓ весь театр ╕... душу. ╤ залиша╓ться там ще довго.
Под╕╓ю тод╕шнього театрального життя Ки╓ва стала постановка «Бориса Годунова». Парт╕ю Бориса – одну з найскладн╕ших для басу – Кочерга засп╕вав у 26 рок╕в!
Йому ще доведеться виконувати ╖╖ понад 300 раз╕в. Але вже в т╕ часи, п╕д час гастролей ки╖всько╖ опери в Париж╕, одна з французьких газет написала: «В╕н – Борис у плот╕ ╕ кров╕, душею ╕ т╕лом”... А якось п╕сля спектаклю у Варшав╕ тридцять глядач╕в прорвалися за кул╕си, щоб перев╕рити, чи залишився артист живим. Адм╕н╕страц╕я попросила Кочергу вийти на сцену, аби публ╕ка переконалася, що з ним усе гаразд.
Анатол╕й Кочерга був другим п╕сля Шаляп╕на, хто зробив ауд╕озапис „Бориса Годунова”. Цю роботу було в╕дзначено медаллю Св╕тово╖ академ╕╖ музики. Анатол╕я запросили до В╕денсько╖ опери. Кар’╓ра Кочерги в ╢вроп╕ швидко п╕шла вгору, його стали запрошувати режисери найкращих театр╕в та найкращ╕ диригенти св╕ту. Велик╕ таланти повинн╕ сп╕вати на великих сценах. ╤ треба рад╕ти, що найвишукан╕ша театральна публ╕ка приходить слухати укра╖нського баса ╕ захоплю╓ться його талантом. Сумно т╕льки, що на Батьк╕вщин╕ голос чар╕вного Досифея, справжнього Меф╕стофеля, найкращого Бориса Годунова XX стол╕ття можна почути лише в записах. Та нав╕ть ╖х в Укра╖н╕ залишилося не так вже й багато...
╤ закрива╓ мою двадцятку найкращих укра╖нських виконавц╕в Г╕зела Ципола. Укра╖нська оперна сп╕вачка (л╕рико-драматичне сопрано), народна артистка Укра╖ни, лауреат багатьох м╕жнародних конкурс╕в. За свою творчу кар’╓ру Ципола виконала б╕льше тридцяти оперних парт╕й. Галерея образ╕в, створених сп╕вачкою, вража╓ багатогранн╕стю. Вони так несхож╕ у вокальному, психолог╕чному, ╕сторичному план╕: Оксана ╕з «Запорожця за Дуна╓м» Гулака-Артемовського, Манон в однойменн╕й опер╕ Ж. Массне, Дездемона в «Отелло», Маргарита у «Фауст╕», Тетяна «╢вген╕й Он╓г╕н» ╕ Л╕за в «П╕ков╕й дам╕» П. Чайковського. Г╕зела Ципола в╕ртуозно волод╕ла виконавським створенням повнокровного сцен╕чного образу, передаючи найтонш╕ нюанси характеру не т╕льки неповторно красивим голосом, але ╕ виразною, психолог╕чно наповненою грою.
*   *   *
— Дякую, Наталю Степан╕вно, за таку зм╕стовну розпов╕дь, за те в╕конце у св╕т нашого вокального мистецтва ╕ найкращих його представник╕в. Але б╕да в тому, що цих золотих голос╕в ми зовс╕м не чу╓мо. Як, на Вашу думку, повернути наших славетних артист╕в на рад╕о та екрани телебачення, а ╕стинних талановитих сп╕вак╕в на укра╖нську сцену?
— Це повинна бути посл╕довна, розумна пол╕тика нашо╖ влади. Розпов╕д╕ про життя ╕ творч╕сть корифе╖в вокалу, записи п╕сень, наша справжня укра╖нська музика повинн╕ пост╕йно лунати з рад╕оприймач╕в, пропагуватися з телеекран╕в. А нин╕ все вир╕шу╓ться грошима, як╕ до мистецтва, на жаль, мають опосередковане в╕дношення.
╤ ста╓ по-справжньому боляче в╕д такого ставлення влади, тих, в╕д кого все це залежить, боляче за людей, як╕ займаються справжн╕м мистецтвом. Таке враження, що вони не потр╕бн╕ сво╖й кра╖н╕, нац╕ональн╕й культур╕. ╤мена наших видатних укра╖нських виконавц╕в пам’ята╓ здеб╕льшого старше покол╕ння, а молодь слуха╓ те, що ╖й нав’язують. Молод╕ треба п╕дказувати, ╖╖ треба виховувати на кращих мистецьких зразках. Чомусь же в ╓вропейських кра╖нах престижно ходити на оперн╕ вистави, слухати класику, це там справд╕ модно. А якщо порадити наш╕й молод╕ п╕ти на концерт оперно╖ сп╕вачки чи послухати класичний сп╕в, вони в╕двертають носики. Втрачена система осв╕ти, в╕дсутня духовн╕сть... А от якби ввести хоча б у вищих навчальних закладах курс з╕ знання найкращих представник╕в культури ╕ мистецтва, щоб молодь вчилася у них, брала з них приклад, а не з нап╕воголених бездуховних сучасних артист╕в. Звичайно, займатися класичним мистецтвом набагато складн╕ше, н╕ж естрадним. Зараз час вс╕ляких естрадних шоу. Справжн╓ мистецтво, класичне, серйозне не п╕дтриму╓ться державою на належному р╕вн╕. Сп╕вак╕в, як╕ можуть «тримати зал» сво╖м талантом, а не заготовленою фонограмою, — одиниц╕. Все залежить в╕д ╖хнього обдарування — техн╕ки волод╕ння голосом, магнетизму, зовн╕шн╕х даних, душевност╕, внутр╕шньо╖ потужно╖ енергетики. Под╕бних якостей я не бачу у виконавц╕в сучасно╖ укра╖нсько╖ попси, та все це було у наших класик╕в, як╕ п╕дкорювали сво╖ми голосами континенти, зачаровували св╕т укра╖нськими п╕снями.
— Пан╕ Наталю, я читала, що ╕тал╕йський маестро вокалу Великий Мазетт╕ збудував сво╓р╕дну ╕╓рарх╕ю досягнення усп╕ху для сп╕вака. На першому м╕сц╕ — здоров’я, музичн╕сть, особист╕сть, а пот╕м вже голос, техн╕ка вокалу. Якщо це все ╓, може вийти хороший виконавець. У сучасному св╕т╕ ц╕ критер╕╖ для молодих людей, як╕ в╕дразу хочуть гучно називати себе сп╕ваками, в╕дсутн╕, тому що все можна купити – еф╕р, ротац╕ю, непоганий запис фонограми, кл╕пи. Але не купиш в╕чност╕, людсько╖ пам’ят╕, голосу, справжнього, не фонограмного, в╕д якого мурашки по т╕лу. Як Ви вважа╓те, якою повинна бути сп╕вачка, якими якостями ма╓ волод╕ти справжн╕й артист? З цим треба народитися, чи можна величезною працею досягти усп╕х╕в у мистецтв╕?
— Артист – це уособлення вс╕х найкращих якостей, даних в╕д Бога ╕ в╕дшл╕фованих працею. Голос – це, безсумн╕вно, «╕скра Божа». Якщо таланту нема╓, жодними техн╕ками, вокалами, репетиторами голосу не набудеш. Якщо говорити про високий р╕вень мистецтва, сп╕вак╕в св╕тового масштабу, чи молодих виконавц╕в, як╕ прагнуть справжн╕х висот, то у них все ма╓ бути в гармон╕╖. ╤ здоров’я, ╕ голос, врода, енергетика, душа. Погана, зла людина н╕коли не змусить слухач╕в плакати на концерт╕ в╕д св╕тлих емоц╕й, дати той енергетичний заряд, т╕ переживання, в╕д яких люди виходять ╕з залу н╕би окрилен╕. Чим б╕льше артист в╕дда╓, тим б╕льше отриму╓. Д╕алог сп╕вака ╕з залом – це неймов╕рний енергетичний вза╓мообм╕н. Артист – це як коштовне полотно, з╕ткане з таланту, здоров’я, вроди, характеру, енергетики ╕ душ╕.
— Дякую, пан╕ Наталю, за Вашу ╜рунтовну, зм╕стовну розпов╕дь, за те, що допомогли п╕дняти зав╕су перед минулим ╕ сучасним, пригадати ╕мена наших найкращих укра╖нських сп╕вак╕в, чи╖ голоси зачаровували глядач╕в усього св╕ту ╕ пропагували наше високе укра╖нське мистецтво.

Записала Юл╕я КАЧУЛА.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 25.12.2009 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=8288

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков