Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 12.06.2009 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#24 за 12.06.2009
УСП╤ШНА ШКОЛА – ╤НТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ЗДОРОВ’Я НАЦ╤╥

Ки╖вську г╕мназ╕ю № 177, що у Солом’янському район╕ столиц╕, фах╕вц╕ не випадково охрестили «школою майбутнього». Це ╓дина не лише в Укра╖н╕, а й у ╢вроп╕ спец╕ал╕зована школа б╕отехнолог╕й з поглибленим вивченням ╕ноземних мов та громадянського права. ╥╖ неординарн╕сть поляга╓ ще й у тому, що тут учительський колектив зневажив популярну нин╕ комерц╕ал╕зац╕ю ╕ дорожить державним статусом сво╓╖ г╕мназ╕╖. Про сьогодення цього ун╕кального закладу кореспондент УКР╤НФОРМу розмовля╓ з його директором ╤риною Сташевською (на фото), яка працю╓ на педагог╕чн╕й нив╕ вже понад 20 рок╕в.
– Пан╕ ╤рино, кажуть, ви почина╓те готувати майбутн╕х укра╖нських вчених буквально з першого класу, ще до того, як вони навчаться писати й читати. Чи не ризику╓те помилитись у сво╖х амб╕тних планах?
– Здоров╕ амб╕ц╕╖ н╕коли не будуть зайвими. Насправд╕ ми ма╓мо справу з д╕тьми та навчальним процесом, що базу╓ться на програм╕ загальноосв╕тньо╖ школи. Це та база, яка ╓ для нас обов’язковою. Однак розгляда╓мо ╖╖ лише як стартовий майданчик, фундамент, що заклада╓мо в дитяч╕ душ╕ задля того, аби наша майбутня зм╕на зростала б╕льш осв╕ченою ╕ спраглою до знань про навколишн╕й св╕т. А статус г╕мназ╕╖ да╓ нам можлив╕сть, не скорочуючи основну шк╕льну програму, сутт╓во розширити ╕ поглибити перел╕к навчальних предмет╕в.
Прогрес будь-яко╖ держави, зокрема й нашо╖, залежатиме в╕д розвитку ╖╖ науки. А для цього треба вир╕шувати багато наукових проблем. Коли у 2004 роц╕ ми визначалися з╕ спец╕ал╕зац╕╓ю закладу, який в╕д початку славився високим фаховим р╕внем викладання б╕олог╕╖ та х╕м╕╖, то на педагог╕чн╕й рад╕ вир╕шили робити ставку на довол╕ прогресивний у св╕т╕ напрямок – розвиток б╕отехнолог╕й ╕, таким чином, працювати на потреби ХХ╤ стол╕ття.
– Напевне, набира╓те в класи лише вундерк╕нд╕в?
– Та н╕, д╕ти у нас звичайн╕, як правило, з нашого м╕крорайону, щоправда, вистача╓ й учн╕в, що мешкають у в╕ддалених куточках м╕ста. Але це ╖хн╕й власний виб╕р. А переваг у нас справд╕ чимало.
У ст╕нах г╕мназ╕╖ д╕ти перебувають до 19 год. 30 хв., що ц╕лком виправдано. Концепц╕я закладу поляга╓ в тому, аби гармон╕йно розвивати дитину ╕ супроводжувати ╖╖ протягом ц╕лого дня як у навчальному, так ╕ в ╕нтелектуальному та творчому план╕. Мусимо враховувати й те, що за нин╕шн╕х скрутних ф╕нансово-економ╕чних час╕в ╕ сам╕ батьки не завжди можуть прид╕ляти дитин╕ достатньо уваги. Або ще г╕рше – не хочуть займатися як сл╕д дитиною. ╤ тод╕ вона потрапля╓ на вулицю. Ми ж робимо все в╕д нас залежне, щоб г╕мназист був не просто п╕д наглядом, а самоудосконалювався, займався улюбленою ╕ ц╕кавою для нього справою.
– Але чи не перевантажу╓те ви школяр╕в?
– Так╕ побоювання даремн╕. Окр╕м того, що б╕льш╕сть урок╕в, особливо в молодших класах, ми проводимо в ╕гров╕й форм╕, у позакласний час у г╕мназ╕╖ працю╓ дуже багато гуртк╕в та спортивних секц╕й. Хтось ╕де на хореограф╕ю, акторську майстерн╕сть, тен╕с чи карате. В╕дкрито дв╕ вокальн╕ студ╕╖, к╕лька театр╕в – залежно в╕д в╕ково╖ категор╕╖ чи бажання брати участь у виставах н╕мецькою або англ╕йською мовою.
Зазвичай у приватн╕й школ╕ навчаються д╕ти лише заможних с╕мей. Ми ж, як державна г╕мназ╕я, збер╕га╓мо баланс м╕ж батьками р╕зного соц╕ального й матер╕ального статусу ╕ гаранту╓мо р╕вний доступ до знань для вс╕х. При цьому створю╓мо атмосферу, де д╕ти не зважають, яка у кого родина – багата чи б╕дна. Коли ж хтось вда╓ться до нескромно╖ демонстрац╕╖ заможност╕, таким батькам ми радимо перевести сво╓ чадо в ╕нший навчальний заклад.
Важливо, щоб школа стала для учня прив╕тним та теплим домом, де в╕н у особ╕ вчителя завжди знайде старшого товариша, пом╕чника, порадника, а за кризово╖ ситуац╕╖, може, й других батьк╕в.
Загалом у нас навчаються 650 д╕тей, якими оп╕куються майже сто викладач╕в. Власне, вчительський колектив склада╓ться ╕з 60 ос╕б, а решта – запрошен╕ сум╕сники вищо╖ школи, театральних навчальних заклад╕в, знан╕ хореографи.
 – Та поверн╕мося до спец╕ал╕зац╕╖ вашо╖ навчально╖ програми – б╕отехнолог╕й. Тут не кожний дорослий збагне, що це таке.
 – Ми дивимося на б╕отехнолог╕╖ як на комплекс наук, за допомогою якого людина буде п╕знавати весь навколишн╕й св╕т. ╥хн╓ прикладне значення – у будь-як╕й сфер╕: фармаколог╕╖, харчов╕й промисловост╕, б╕олог╕╖, медицин╕... ╤ скр╕зь треба бути добрим математиком, х╕м╕ком, ф╕зиком, знати к╕лька ╕ноземних мов. До того ж, нин╕ сучасна людина не може об╕йтися без ╜рунтовних знань про громадянське право.
 Пиша╓мося ми й власним ноу-хау – програмами «Людина. Природа. Всесв╕т» (для клас╕в б╕отехнолог╕чного циклу) ╕ «Людина. Громадянин. Держава» (для сусп╕льно-гуман╕тарного спрямування). ╥х авторами ╓ наш╕ викладач╕: вчител╕ б╕олог╕╖ Тетяна Гаврилюк та ╕стор╕╖ Валентина Скрицька. Ц╕ програми учн╕ починають опановувати з першого дня навчання, але поглиблена предметна спец╕ал╕зац╕я наста╓ п╕сля 8-го класу.
 Окр╕м того, ми у сп╕впрац╕ з науковцями та викладачами ВНЗ розробили проект лаборатор╕╖ б╕отехнолог╕й. За основу взяли нав╕ть не в╕тчизняний досв╕д (бо в╕н був м╕зерний), а св╕товий – США та Велико╖ Британ╕╖. При цьому важливо було адаптувати його до шк╕льного навчального закладу, де не можна мати справу з бактер╕ями, а лише з рослинними кл╕тинами.
 Нин╕ процес викладання ╕нновац╕йних програм в╕дбува╓ться п╕д кер╕вництвом декана факультету б╕отехнолог╕й Нац╕онального пол╕техн╕чного ун╕верситету Олекс╕я Дугана. Сп╕впрацю╓мо й з багатьма ╕ншими пров╕дними навчальними закладами – Ки╖вським нац╕ональним ун╕верситетом ╕мен╕ Т. Г. Шевченка, Нац╕ональним ав╕ац╕йним ун╕верситетом, Ки╖вським нац╕ональним ун╕верситетом технолог╕й та дизайну, Ки╖вським нац╕ональним ун╕верситетом буд╕вництва та арх╕тектури.
 Учител╕ в класах вдаються до застосування ще одн╕╓╖ новац╕╖ – ╕нтерактивно╖ дошки. Також п╕д час уроку учень ма╓ можлив╕сть за допомогою комп’ютера користуватися електронною базою, скаж╕мо, Оксфордсько╖ б╕бл╕отеки. Кр╕м того, на сайт╕ нашо╖ г╕мназ╕╖ пост╕йно присутн╕ електронн╕ завдання ╕ електронн╕ уроки.
 ╤ ми ма╓мо вже довол╕ непоган╕ досягнення. Чимало наших випускник╕в пров╕дн╕ ВНЗ кра╖ни зараховують у студенти без вступних екзамен╕в. Учн╕ пост╕йно пос╕дають призов╕ м╕сця на м╕ських та всеукра╖нських ол╕мп╕адах. Д╕ти з найвищим рейтингом усп╕шност╕ обов’язково отримують стипенд╕ю.
 В урочист╕й обстановц╕ проводимо ми й Свято в╕дм╕нника. Не дивно, що до нас часто нав╕дуються гост╕, аби перейняти досв╕д навчання у г╕мназ╕╖, чому ми щиро рад╕╓мо. Бо чим б╕льше буде в держав╕ усп╕шних шк╕л, тим швидше зростатиме конкурентоспроможн╕сть нашо╖ Укра╖ни. Кр╕м того, на баз╕ навчального закладу нер╕дко проводяться й сем╕нари, в яких беруть участь не лише в╕тчизнян╕, але й закордонн╕ вчител╕.
 Переконана, що м╕с╕я викладача поляга╓ в тому, аби якнайповн╕ше, мов ту кв╕точку, розкрити душу дитини та пробудити в н╕й потяг до навчання. Для нас кожна дитина – особлива. Саме тому вчител╕ початково╖ школи розробляють ╕ндив╕дуальну програму для кожного учня окремо, залежно в╕д його зд╕бностей та можливостей. Це так зване особист╕сно-зор╕╓нтоване навчання, реал╕зовувати яке дуже не просто, але по-╕ншому школа нин╕ вже працювати не повинна.
 – Ваше подвижництво безмежне, адже за останн╕ к╕лька рок╕в ви не лише реформували навчальний процес, але й паралельно, не припиняючи навчального процесу, зд╕йснили гранд╕озну реконструкц╕ю прим╕щення.
 – Ще к╕лька рок╕в тому стан школи був авар╕йний, буд╕вля прос╕дала, комун╕кац╕╖ геть вийшли з ладу. Нин╕ завдяки реал╕зац╕╖ програми реконструкц╕╖ навчальних заклад╕в «Нова доба осв╕ти» Солом’янського району та столично╖ програми «Оновлення осв╕ти» наш╕ ст╕ни вже не вп╕знати. А надсучасний скляний дах у актов╕й зал╕ та в хол╕!
 Тепер г╕мназ╕я ма╓ 8 каб╕нет╕в початково╖ школи (а також 2 ╕гров╕ к╕мнати та 2 спальн╕), 8 каб╕нет╕в ╕ноземних мов (2 з них л╕нгафонн╕), 7 каб╕нет╕в б╕олог╕╖ та б╕отехнолог╕й (у тому числ╕ досл╕дн╕ лаборатор╕╖ та препараторськ╕). ╢ також чимало ╕нших каб╕нет╕в – х╕м╕╖ та ф╕зики, математики, укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, укра╖нознавства, заруб╕жно╖ л╕тератури, ╕стор╕╖, географ╕╖, музики, мистецтва, художньо╖ прац╕. Працюють 3 комп’ютерн╕ класи, б╕бл╕отека, ╕нтернет-б╕бл╕отека, студ╕я звукозапису. 9 каб╕нет╕в оснащен╕ ╕нтерактивними дошками, а комп’ютери г╕мназ╕╖ об’╓днано в локальну мережу. До послуг д╕тей – художньо-л╕тературна в╕тальня, стад╕он, спортивна, тренажерна та хореограф╕чна зали, сучасний медичний блок.
 – Новаторство у будь-як╕й сфер╕ не може впроваджуватися консерваторами. У вашому трудовому колектив╕ багато однодумц╕в?
 – Звичайно, ╕накше й бути не може. Жодних зрушень на краще не досягти без ╓дино╖ команди та злагоджених д╕й. У ринкових умовах навчальний заклад ма╓ шанс вижити т╕льки тод╕, коли у нього ╓ ч╕тка перспектива. П╕д лежачий кам╕нь вода не тече. Якщо ти впевнено йдеш сво╓ю дорогою ╕ тоб╕ як кер╕внику колектив дов╕ря╓ – обов’язково будуть позитивн╕ зрушення.
 Ми повинн╕ враховувати нов╕ вимоги часу. Укра╖на при╓дналася до Болонського процесу. Запроваджена система незалежного зовн╕шнього тестування, яку я в╕таю, – прозора й справедлива. Хоча в наш╕й робот╕ ╓ моменти, як╕ себе справд╕ вичерпали, а ╓ й здобутки, в╕д яких абсолютно не варто в╕дмовлятися. Маю на уваз╕ програмування навчального процесу, його методичне забезпечення, як╕сть ╕ р╕вень вимог до учн╕в. Цього ми не повинн╕ втрачати. Пригаду╓те перш╕ роки незалежност╕, коли наш╕ д╕ти ви╖здили на навчання за кордон? Вони тод╕ говорили, що там на уроках ╖м н╕чого було робити. Бо радянська школа давала фундаментальн╕ знання.
 Я пишаюся сво╖м педагог╕чним колективом. Випадков╕ люди тут не затримуються. Будь-яка молода людина, що приходить працювати в г╕мназ╕ю, ма╓ бути трудогол╕ком, любити д╕тей, в╕ддаватися сво╖й справ╕ сповна ╕ не думати т╕льки про матер╕альну винагороду. Про таких ми говоримо: «Це людина нашо╖ команди».
 Середн╕й в╕к учител╕в г╕мназ╕╖ становить 43 роки. Але вс╕ до одного представники старшого покол╕ння – це найкращ╕ викладач╕, педагоги, як╕ самов╕ддано служать сво╖й профес╕╖. Вони справжн╕ подвижники! ╤ проблема в тому, що, на жаль, до навчальних заклад╕в приходить небагато молод╕. Для них працювати в школ╕ стало не престижно. ╤ це проблема не лише сучасно╖ школи, але й влади, всього сусп╕льства.
 Проте т╕шить над╕я на краще. Принаймн╕, у нас зараз працюють ╕ викладають в╕с╕м наших випускник╕в. Ми ними пиша╓мося. Те, що свого часу вклали в них вчител╕ г╕мназ╕╖ № 177, вони нин╕ в╕ддають сторицею новому покол╕нню учн╕в.

Розмову вела Натал╕я АНДРУСЕНКО.
УКР╤НФОРМ.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 12.06.2009 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7373

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков