Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (3165)
З потоку життя (6380)
Душі криниця (3499)
Українці мої... (1463)
Резонанс (1498)
Урок української (988)
"Білі плями" історії (1670)
Крим - наш дім (532)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (237)
Бути чи не бути? (70)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
В╤Н ДЛЯ УС╤Х СТОЛ╤ТЬ
На свят╕ вкотре наголошувалося, яку славу та велич прин╕с для Укра╖ни наш Кобзар, а його творча...


ВБОГ╤ ТЕКСТИ: П╤СНЯ БЕЗ МОВИ, МОВА – БЕЗ П╤СН╤
Вбог╕ тексти сучасних п╕сень нав╕ть страшно публ╕кувати, бо зразу впада╓ в оч╕ нав╕ть не...


Оксана Бас-Кононенко, мовознавець: ЯКЩО ЛЮДИ СВОЮ МОВУ НЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬ, ТО ПРИЙДЕ ╤НША МОВА, А ЗНАЧИТЬ - ╤НША КРА╥НА
М╕н╕стерство ╕нформац╕йно╖ пол╕тики Укра╖ни презентувало нову програму "Укра╖нська – це...


«ЯКЩО У ВАС ╢ ХОЧ КРАПЛЯ ПАТР╤ОТИЗМУ ╤ КУЛЬТУРИ…»
кримчанин, укра╖нець ╤ван Лук'янович Лавтар не зда╓ться ╕ турбу╓ чиновницьку ки╖вську...


Остап К╤НДРАЧУК, ялтинський кобзар – на Майдан╕ Незалежност╕ у Ки╓в╕: КОЛИ СУСП╤ЛЬСТВО МОВЧИТЬ, ГОВОРЯТЬ КОБЗАР╤... ╤ Д╤ТИ
Сьогодн╕ призовий фонд Всеукра╖нського л╕тературного конкурсу «Ми - д╕ти тво╖,...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














Гостям Севастополя



FaceBook

Twitter









оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #22 за 29.05.2009 > Тема "Урок української"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#22 за 29.05.2009
“БЕЗ В╤ТРУ НЕ РОДИТЬ ЖИТО...»

22 травня у Севастопол╕, на баз╕ г╕мназ╕╖ № 5 ╕мен╕ Лес╕ Укра╖нки та школи № 22 в╕дбулася Всеукра╖нська нарада-сем╕нар з художньо╖ культури. У заход╕ взяли участь методисти з образотворчого мистецтва навчальних заклад╕в ус╕х рег╕он╕в Укра╖ни.
За новою 12-р╕чною програмою школи М╕н╕стерством осв╕ти ╕ науки Укра╖ни з наступного навчального року у 9-х класах запроваджу╓ться предмет п╕д назвою “Художня культура”. Мета такого нововведення – естетичний розвиток школяр╕в та розширення ╖хнього св╕тогляду. Ран╕ше вищезгаданий курс мав назву “Св╕това культура”, але викладався не в ус╕х рег╕онах Укра╖ни. Севастополь – одне з м╕ст, де викладання вищезгаданого предмета мало м╕сце, правда не в 9-х, а в 10-11-х класах. Саме тому Севастополь був обраний як база для проведення вищезгаданого сем╕нару.
— Чому саме в г╕мназ╕╖ № 5 ╕м. Лес╕ Укра╖нки? – ц╕кавлюся в Управл╕нн╕ осв╕ти ╕ науки м╕ста.
— Як будь-який господар, — каже заступник начальника управл╕ння Жанна Слюсар, — ми намагалися показати сво╖ найб╕льш╕ досягнення.
Г╕мназ╕я № 5 з╕ школи, в╕дкрито╖ у 1987 роц╕, з часом зм╕нювала статус — спочатку на школу-г╕мназ╕ю, пот╕м на г╕мназ╕ю й, нарешт╕, к╕лька рок╕в тому, з ╕н╕ц╕ативи педколективу, ╖й було присво╓но ╕м’я Лес╕ Укра╖нки. Це навчальний заклад з рос╕йською та укра╖нською мовами навчання. Причому, враховуючи те, що в кожн╕й паралел╕ – по два класи (за винятком 10-х), укра╖нською навча╓ться половина, тобто 300 з 600 учн╕в. У пер╕од становлення г╕мназ╕╖ педколективу, звичайно ж, було важко з викладанням предмет╕в укра╖нською, але адм╕н╕страц╕я навчального закладу посл╕довно та систематично працювала над ц╕╓ю проблемою. Результати сьогодн╕ говорять сам╕ за себе.
З приходом нового директора, Вороного В╕ктора ╤вановича, г╕мназ╕я набула ч╕ткого вектора розвитку. Сьогодн╕ там працю╓ один з найсильн╕ших педагог╕чних колектив╕в. ╢ школи, котр╕ п╕сля певних досягнень зупиняються. Г╕мназ╕я № 5 – у пост╕йному розвитку, в пошуку нових, досконал╕ших форм навчання та виховання.
Таку думку щодо севастопольсько╖ г╕мназ╕╖ № 5 ма╓ заступник начальника Управл╕ння осв╕ти ╕ науки м╕ста Жанна Слюсар.
Я також мала нагоду познайомитися з педагог╕чним та учн╕вським колективами г╕мназ╕╖ завдяки заступнику директора з науково-методично╖ роботи Людмил╕ Колом╕╓ць, котра в╕днедавна т╕сно сп╕впрацю╓ з часописом. Запрошена нею на зах╕д, я спочатку нав╕ть не уявляла, ск╕льки позитивних емоц╕й отримаю.
З╕знаюсь, журнал╕ст за роки н╕би одержу╓ щеплення в╕д особливо сильних вражень, застер╕гаючись в╕д усього тимчасового, зл╕пленого напоказ. ╢ чимало навчальних заклад╕в, зразково-показових, до яких часто приходить кер╕вництво держадм╕н╕страц╕╖, м╕ськради, Управл╕ння осв╕ти ╕ науки тощо. На перший погляд, все там – як треба, ╕ нав╕ть краще. Проте в╕дчуття чогось неприродного й несправжнього не полиша╓ тебе н╕ на мить: несправжн╕ оч╕, несправжн╕ слова, гучномовна патетика.
Може, через те, що г╕мназ╕я № 5 розташована далеко в╕д центру м╕ста й, напевне, шляхи високих гостей пролягають трохи в ╕нший б╕к, чи, може, через щось ╕нше, але я не побачила там н╕чого неприродно-показового. Навчальний заклад розм╕рено й достойно жив сво╖м життям. Що ж до гостей, то вони, зда╓ться, господарям ан╕ск╕льки не заважали.
Без будь-яко╖ патетики, досить буденно, директор розпов╕в про г╕мназ╕ю та запросив попрацювати на уроках. Проте в╕дчувалося, що в╕н пиша╓ться досягненнями сво╖х учн╕в, поважа╓ та ц╕ну╓ колектив.
За годину роботи на уроц╕ з╕ св╕тово╖ художньо╖ культури, який провела учитель Тетяна Чекаль, старшокласники виклали величезну к╕льк╕сть ╕нформац╕╖ про ╕стор╕ю укра╖нсько╖ арх╕тектури, музики, театру, укра╖нсько╖ народно╖ п╕сн╕, танцю. Розпов╕ли про укра╖нських письменник╕в, поет╕в, композитор╕в, режисер╕в, сп╕вак╕в як минуло╖, так ╕ сучасно╖ доби. ╤ н╕якого суржику, бездоганною укра╖нською мовою. Пот╕м ще й засп╕вали “Червону руту” п╕д акомпанемент педагога, яка аж св╕тилася, дивлячись на сво╖х вихованц╕в.
П╕сля цього учасники сем╕нару перебралися до студ╕╖ Петрик╕вського розпису, якою керу╓ Людмила Матющенкова. Там молодш╕ учн╕ взялися “вчити” дорослих малювати. Кожен сем╕нарист п╕дс╕в до столу й праця закип╕ла. Мазок за мазком клалися фарби. Народжувався малюнок. ╤ все це п╕д чар╕вний сп╕в вчителя музично╖ ╕ св╕тово╖ культури Ганни Довганюк:
“Без в╕тру не родить жито...
Без в╕тру вода не шумить...”
Жито й справд╕ не родитиме без в╕тру, як без певних зусиль педагог╕в учень не стане св╕домим громадянином Укра╖ни.
Згадалися слова директора, В╕ктора ╤вановича Вороного: “Пр╕оритетн╕ напрямки виховно╖ роботи в г╕мназ╕╖: моральне та нац╕ональне виховання, ор╕╓нтац╕я на здоровий спос╕б життя, геро╖ко-патр╕отичне та родинне виховання, в╕дродження традиц╕й та надбань укра╖нського народу”.
Найголовн╕шим завданням кер╕вник навчального закладу вважа╓ виховання здорового високоморального св╕домого укра╖нця.
 В той час, коли м╕сцевими депутатами ухвалюються р╕шення в буд╕влях навчальних заклад╕в, що ╓ комунальною власн╕стю, про навчання лише рос╕йською мовою, наш╕ педагоги працюють так, що за досв╕дом викладання мови та художньо╖ культури до Севастополя з’╖жджаються фах╕вц╕ з ус╕╓╖ Укра╖ни. Дума╓ться, вони надовго запам’ятають не лише пром╕ння п╕вденного сонця, а ще й тепл╕ щир╕ зустр╕ч╕ з педагогами та школярами укра╖нського Севастополя.
Л╕д╕я Степко.
м. Севастополь.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #22 за 29.05.2009 > Тема "Урок української"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7296

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков