Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #13 за 28.03.2003 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#13 за 28.03.2003
Севастополь - у "СімСітіТрансі"...
Лідія Степко, власкор "КС".

"Щоб знадобились гальма, потрібні передусім колеса", - мовив свого часу Фрідріх Ніцше. Якщо не зважати на метафоричність вислову, то він цілком підходить до ситуації, що склалася у Севастополі. Такими своєрідними "гальмами" для севастопольських перевізників стала пропозиція сімферопольського ТОВ "СімСітіТранс" надавати нашим городянам послугу місцевих пасажирських перевезень власними новенькими автобусами за тарифами майже вдвічі нижчими від діючих сьогодні у Севастополі. Крім цього, підприємство береться перевозити 10 категорій пільговиків (всього - до 10 тисяч) без отримання дотацій з місцевого бюджету.
Сьогодні з 378 тисяч севастопольців 110 тисяч користуються громадським транспортом безкоштовно. З них 70 тисяч - пенсіонери. Сьому частину, тобто 10 тисяч, підприємство "СімСітіТранс" береться перевозити безкоштовно. Було б зовсім дивно, якби керівництво міста від такої пропозиції відмовилося. Та, як виявилось, прищепити Севастополю вищезгаданих інвесторів не так вже й просто: місцевий власник "топіка" образився на таке благодійництво сімферопольських колег. Дійшло до пікету: третього березня машини вишикувалися на площі, навпроти міської держадміністрації, і таки зірвали проведення конкурсної комісії, що мала законодавчо затвердити обслуговування пасажирів сімферопольським ТОВ "СімСітіТранс". Профспілки недержавних перевізників пасажирів та вантажів, що сьогодні об'єднують 200 місцевих власників автотранспорту, погрожують подальшими пікетами, вважаючи, що держадміністрація зацікавлена в "чужому" транспортному підприємстві і порушує їх права. Якщо ж пікети не допоможуть, то, зі слів голови профспілкового комітету О. Щурко, вони звертатимуться до опозиційних партій, виступаючи разом з ними проти існуючої влади. (Ймовірність такого тандему, як і його переваги, опозиції ще належить оцінити).
Попри такі заяви керівництво держадміністрації переконане у правомірності своїх дій. До того ж, днями газета "Слава Севастополя" провела опитування серед городян про їхні транспортні уподобання та оприлюднила його результати. Вони невтішні - переважна більшість севастопольців скаржилася на неякісне обслуговування у "топіковому" транспорті. Серед неприйнятного називалися і затримки на маршруті в очікуванні 100%-ного заповнення машини, і недбале управління, коли пасажир на поворотах ледве не вилітає з крісла, і некоректне ставлення водія до пасажирів. Чимало опитуваних висловились за користування автобусами середнього класу, що рухалися б за чітким розкладом. Адже в них і на виході, й під час посадки можна випростатись на весь зріст і валізки виносити - не через тім'ячко сусіда. Та й гривня за проїзд - це досить накладно для пересічного громадянина, не кажучи вже про пенсіонера, для якого в "топіку" пільги відсутні.
Сьогоднішній стан пасажирських перевезень у Севастополі прокоментував начальник управління транспорту та зв'язку міської держадміністрації Олександр Кунцевич.
- Олександре Федоровичу, як забезпечене сьогодні місто транспортними засобами?
- Ситуація така: місто насичене альтернативним транспортом, а на деяких напрямках відчувається навіть перенасичення. Але маршрутки рухаються не за розкладом, а за принципом наповнення. Це вигідно водіям, але не зручно пасажирам, котрі хотіли б скористатися послугою на будь-якій зупинці, а не лише кінцевій. Сама організація перевезень на конкурсній основі не- достатньо досконала і породжує безліч протиріч. Так, водій, що пройшов конкурсну комісію, далі ніким і ніяк не контролюється. Сьогодні він вивів на маршрут машину у неналежному стані, завтра некоректно повівся з пасажиром, і якщо післязавтра не виїде у "міжпіковий" час або не з'явиться на маршруті зовсім, все це йому також благополучно "зійде з рук". Мають також місце випадки завищення цін протягом дня. Крім цього, ми сподівалися, що зі збільшенням кількості маршрутних таксі (а їх зараз близько 800) знижуватиметься тариф. На жаль, сподівання не справдилися. Зате працівники ДАІ вже зробили припис, що у деяких напрямках кількість одиниць транспорту перевищує пропускну спроможність вулиць. Тому севастопольський пасажир сьогодні зацікавлений в автобусах середньої місткості, що рухатимуться за розкладом. Транспортники України неодноразово збиралися на наради у Херсоні, Одесі, Сімферополі і колективно дійшли висновку, що не можна на маршрут запускати самі мікроавтобуси. Ми на нарадах навіть винайшли таку форму, як "пакетна угода". Тобто пасажирів мають обслуговувати середньогабаритні автобуси, які працюватимуть виключно за розкладом, а також - мікроавтобуси.
- Автобуси сьогодні може надати сімферопольське ТОВ "СімСітіТранс"?
- Так, але за умови, що створить філію підприємства у Севастополі. Оновлення транспортного парку має відбуватися не за рахунок бюджету, а шляхом інвестицій, що прибудуть до міста у вигляді сучасних машин, нових робочих місць для їх обслуговування та податків до місцевої казни.
- Чи не є це порушенням прав місцевих власників транспорту, що мають дозвіл на перевезення пасажирів, наданий тією ж конкурсною комісією, але дещо раніше?
- Періодичність проведення конкурсів відповідною постановою Кабміну не регламентується. Що ж до заяв профспілок, то сьогодні на ринку перевезень виникли так звані "дахи". І одним з таких є вищезгадані профспілки. Вони захищають навіть не перевізників, а свою власну кишеню, щодня збираючи з кожного власника "топіка" по 6 гривень 50 копійок. Вже не кажучи про те, що зовсім не дбають про пасажира. Для нас же важливими є і екологія міста, і настрій пасажира, і, що надважливо, здешевлення послуги. До речі, серед невдоволених сьогодні - не лише водії "топіків", а й директори автотран-спортних підприємств та тролейбусного парку. Адже до міста приходить конкурент.
Отже, треба погодитись з паном Кунцевичем: ринкові відносини вимагають рішучості, сміливості та дієвості. І цього разу сімферопольці виявилися повороткішими. Наші ж транспортники-реформатори з держадміністрації у пошуку нових форм якісного обслуговування городян сьогодні не схильні до розмежувань на своїх та чужих. Схоже, їм байдуже, якого кольору кішка, аби мишей ловила. Севастопольський же перевізник сам заганяє себе в глухий кут, не бажаючи шукати компромісів, не розуміючи жорстких законів ринку та головної умови конкурентоздатності послуги - вчасного її здешевлення.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #13 за 28.03.2003 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=727

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков