"Кримська Свiтлиця" > #14 за 03.04.2009 > Тема "Українці мої..."
#14 за 03.04.2009
СЛОВО ПРО ВЧИТЕЛЯ
При майстрах якось легше. Вони, як Атланти, Держать небо на плечах. Тому ╕ ╓ висоти. Л╕на Костенко.
Сьогодн╕, у бурхливий час реформац╕й, перипет╕й ╕сторичних процес╕в, коли на другий план, на жаль, в╕д╕йшли доброта й чесн╕сть, порядн╕сть ╕ почуття високого призначення людини на земл╕, учител╕ знову залишаються пров╕дниками св╕тла, в╕ри в щасливе майбуття. Це в ╖хн╕х душах горить-пала╓ й не повинна згаснути ╕скра дитинства. Щасливий той, кому Бог подарував Учителя. Так, саме Учителя з велико╖ л╕тери. Гвард╕йський НВК завжди славився ╕ славиться сво╖ми вчителями. Це творчий колектив, який любить свою справу, проявля╓ ╕н╕ц╕ативу у випробуванн╕ нових метод╕в навчання, бажа╓ просувати школу вперед зг╕дно з новими науковими в╕дкриттями. А головне – проклада╓ шлях до серця кожно╖ дитини, допомага╓ розкрити найкращ╕ ╖╖ риси, зд╕бност╕, схильност╕, реал╕зувати себе в сусп╕льств╕. Праця вчителя укра╖нсько╖ мови в╕др╕зня╓ться в╕д роботи вчителя ╕ншого фаху тим, що вона вплива╓ саме на державн╕сть, ╓дн╕сть нашо╖ Укра╖ни. На думку спадають слова Василя Симоненка: «Можна все на св╕т╕ вибирати, сину, вибрати не можна т╕льки Батьк╕вщину». ╤ саме вчител╕ укра╖нсько╖ мови виступають державними парламентарями на багатомовному Кримському п╕востров╕, чия праця буде оц╕нена вже ╕ наступним покол╕нням. Г╕дний внесок у цю справу зробила й наша чар╕вна, улюблена вчителька укра╖нсько╖ мови та л╕тератури Головко Людмила ╤ван╕вна. Вона в╕дкрила юн╕ серця назустр╕ч милозвучн╕й мов╕, народним п╕сням, в╕ршам, допомагала осягнути ╕стор╕ю й традиц╕╖ нашого народу. Людмилу ╤ван╕вну ╕ колеги, ╕ школяр╕ дружно зараховують до профес╕онал╕в вищого класу: учитель-методист, в╕дм╕нник осв╕ти Укра╖ни, переможець республ╕канського й ф╕нал╕ст Всеукра╖нського конкурсу «Учитель року-2005», заслужений учитель АР Крим. Укра╖нка з д╕да-прад╕да: батько – з Ки╖вщини, мама – з Сум, вона з дитинства в╕дчувала любов ╕ тяж╕ння до р╕дного слова. Зак╕нчивши у 1982 роц╕ Донецький державний ун╕верситет, уже сама стала нести д╕тям красу укра╖нсько╖ мови. М╕сце проживання вибирати не доводилося – ╖хала всл╕д за чолов╕ком, оф╕цером Збройних Сил, але р╕зниц╕ м╕ж м╕ськими чи с╕льськими д╕тьми н╕коли не робила, усюди намагаючись працювати з повною в╕ддачею: ╕ в Ки╖вськ╕й школ╕ № 57, ╕ в Сакськ╕й № 4, ╕ в Гвард╕йськ╕й № 3, ╕ ось уже 17 рок╕в у Гвард╕йському НВК, де зарекомендувала себе як творча особист╕сть, сумл╕нний учитель, фах╕вець сво╓╖ справи, Педагог ╕з велико╖ л╕тери. Кожен учитель зобов’язаний волод╕ти повним набором «╕нструмент╕в» для вир╕шення профес╕йних завдань. Людина, яка прагне досягти сво╓╖ житт╓во╖ мети, застосову╓ вс╕ таланти, якими над╕лила ╖╖ природа. Найб╕льшого усп╕ху домага╓ться той, хто вм╕ло по╓дну╓ профес╕йн╕ навички з високим внутр╕шн╕м настро╓м. У Людмили ╤ван╕вни вийшов саме цей симб╕оз. У школ╕ в╕дразу ж в╕дзначили прекрасне знання нею свого предмета, творчий, пошуковий п╕дх╕д до процесу викладання, внутр╕шню гармон╕ю, мистецьке св╕тосприйняття. Людмила ╤ван╕вна «навча╓ навчатися» учн╕в: не дивитися, а бачити, не слухати, а чути, не знати, а розум╕ти. А незабаром д╕лов╕ якост╕ педагога пом╕тили й за межами школи, селища, району, республ╕ки. Вона завжди була у пошуку, критично ставилася до виконувано╖ роботи й намагалася внести в навчальний процес нове, передове. З великим ╕нтересом ╕ користю для себе колеги в╕дв╕дують в╕дкрит╕ уроки Головко Л. ╤., тематичн╕ сем╕нари, школу молодого вчителя. Нестандартний пошук, пост╕йний самоанал╕з, творч╕сть, ╕нновац╕йн╕сть стали запорукою ╖╖ високого профес╕онал╕зму, допомогли стати одним ╕з найсильн╕ших словесник╕в Криму. За основу роботи Людмила ╤ван╕вна бере особист╕сно зор╕╓нтований п╕дх╕д до навчання, створю╓ оптимальн╕ умови для вс╕х, актив╕зу╓ внутр╕шн╕й потенц╕ал учня, враховуючи його зд╕бност╕, здатн╕сть до самовизначення та самореал╕зац╕ю на уроц╕, використовуючи здоров’язбер╕гаюч╕ технолог╕╖. Як член кафедри гуман╕тарних ╕ соц╕ально-гуман╕тарних дисципл╕н г╕мназ╕╖ в рамках «Школи здоров’я» проведен╕ досл╕дження використання технолог╕чних карт «Змагання ╕з самим собою» (кроки просування до усп╕ху). Людмила ╤ван╕вна розробила власну систему опорних таблиць з мови, да╓ учням глибок╕, ╜рунтовн╕ знання, пост╕йно працю╓ над п╕двищенням р╕вня грамотност╕. ╥╖ досв╕д роботи узагальнений у район╕, автоном╕╖, Укра╖н╕, ╕м’я занесене до «Книги педагог╕чно╖ слави» Криму. Творч╕ родзинки вчителя опубл╕кован╕ на стор╕нках всеукра╖нських фахових журнал╕в, розробки урок╕в були надрукован╕ у книгах «Найкращ╕ конкурсн╕ уроки», роботи ╖╖ учн╕в неодноразово публ╕кувалися на стор╕нках часопису «Кримська св╕тлиця». ╥╖ п╕доп╕чн╕ пост╕йно пос╕дають призов╕ м╕сця на районних, республ╕канських ол╕мп╕адах, у М╕жнародному конкурс╕ знавц╕в укра╖нсько╖ мови ╕мен╕ П. Яцика, у конкурсах творчих роб╕т «В╕рю в майбутн╓ тво╓, Укра╖но!», «Змагаймося за нове життя», а Чорний Олександр став переможцем у Всеукра╖нському тур╕ «╤дея соборност╕ Укра╖ни» ╕ нагороджений грамотою Верховно╖ Ради Укра╖ни. Так, найкраща в╕дзнака роботи вчителя – це його учн╕. ╥╖ вихованц╕, учн╕ 7-А класу, так кажуть про свого наставника: «Наш класний – найкласн╕ший!». ╤ недаремно Людмила ╤ван╕вна стала переможцем у 2007-2008 навчальному роц╕ районного конкурсу серед класних кер╕вник╕в. З╕ сво╓ю «шк╕льною мамою» учн╕ д╕ляться сво╖ми над╕ями, радощами й образами, щедро черпаючи ц╕нн╕ поради й щиру п╕дтримку. Ось як про духовне збагачення розпов╕дають сам╕ учн╕. «Для мене Людмила ╤ван╕вна – це перша людина, яка в╕дкрила двер╕ в широкий св╕т барвистого слова й тонко╖ мелод╕╖ мистецтва творити – творити картини повсякденного настрою душ╕, емоц╕й, фантаз╕й ╕ реальност╕. Головне, що дала вона мен╕, – це усв╕домлення того, що я – людина, неповторна, самодостатня, упевнена в соб╕ й завтрашньому дн╕», – це рядки з твору Стражеску Катерини. Для ╖╖ однокласника Булиг╕на Сашка: «Людмила ╤ван╕вна – незвичайна людина винятково╖ душевно╖ краси й гармон╕╖, особист╕сть, сповнена активност╕, наполегливост╕». А Оля Мельник вдячна Л. ╤. Головко за те, що «вона в кожному поважа╓ особист╕сть, розвива╓ в учн╕в самобутн╕сть ╕ ориг╕нальн╕сть, поповнюючи джерело духовних сил». Саме завдяки учням цього класу та ╖хн╕м батькам, учителями-словесниками у г╕мназ╕╖ був в╕дкритий етнограф╕чний музей, що став результатом пл╕дно╖ роботи з вивчення укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, ╕стор╕╖ ╕ традиц╕й нашого народу. Слушно згадати зараз слова Бориса Степанишина: «Нехай заслужено пишаються сво╖ми великими в╕дкриттями вчен╕, нехай гордяться сво╖ми патентами винах╕дники, нехай не без п╕дстав вважають свою м╕с╕ю особливою медики, священики, державн╕ д╕яч╕, але коли до класу заходить педагог ╕ розпочина╓ться священне д╕йство, ╕м’я якому урок, кермо планети ╕ доля людства, його майбутн╓ – саме в руках учителя». ╤ я пишаюся, що саме так╕ люди ╓ в наш╕й школ╕-г╕мназ╕╖, С╕мферопольському район╕, у Криму зрештою. Олександра СТЕРНОВА, директор Гвард╕йського НВК С╕мферопольського району.
"Кримська Свiтлиця" > #14 за 03.04.2009 > Тема "Українці мої..."
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7089
|