Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖


ЛЮТЬ, НАД╤Я, ЛЮБОВ
На початку широкомасштабного вторгнення рос╕йських в╕йськ подруга художниц╕ попрохала ╖╖...


В ╤РПЕН╤ ПРЕЗЕНТОВАНО ВИСТАВКУ ХУДОЖНИКА ╤З ХАРКОВА
Його роботи знаходяться в приватних колекц╕ях ╕ музеях Укра╖ни, Н╕меччини, США…


ТЕОДУЛ-В╤ТРОДУВ
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #7 за 13.02.2009 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#7 за 13.02.2009
СТР╤ТЕННЯ

ДОРОГА ДО ХРАМУ

Свято Стр╕тення Господа Бога ╕ Спаса нашого ╤суса Христа ╓ одним з дванадцяти найб╕льших церковних свят. В╕дзнача╓ться воно 15 лютого. Празник пригаду╓ стр╕тення (церковнослов’янською – зустр╕ч) на сороковий день п╕сля народження маленького ╤суса Христа з праведним Симеоном та пророчицею Анною. Ця под╕я змальована в ╢вангел╕╖ в╕д Луки:
“А коли – за Законом Мойсея – минулися дн╕ ╖хнього очищення (Йосипа та Мар╕╖. Зг╕дно з законом Мойсе╓вим пер╕од очищення тривав сорок дн╕в в╕д народження дитини), то до ╢русалима принесли Його (немовля ╤суса), щоб поставити Його перед Господом, як у Закон╕ Господн╕м написано: «Кожне дитя чолов╕чо╖ стат╕, що розкрива╓ утробу, ма╓ бути посвячене Господу», ╕ щоб жертву скласти, як у Закон╕ Господньому сказано, – «пару горличат або дво╓ голубенят».
╤ ото був в ╢русалим╕ один чолов╕к, йому ймення Семен, – людина праведна та благочестива, – що пот╕хи чекав для ╤зра╖ля. ╤ Святий Дух був на ньому. ╤ в╕д Духа Святого йому було зв╕щено смерт╕ не бачити, перше н╕ж побачить Христа Господнього (Христос – грецькою Помазаник, ╓врейською – Мес╕я: помазаний Богом, огорнутий, зодягнений Духом Святим для зд╕йснення м╕с╕╖ спас╕ння). ╤ Дух у храм припровадив його. ╤ як внесли Дитину ╤суса батьки, щоб за Нього вчинити звича╓м законним, тод╕ взяв в╕н на руки Його, хвалу Богу в╕ддав та й промовив:
«Нин╕ в╕дпуска╓ш раба Свого, Владико, за словом Тво╖м ╕з миром, бо побачили оч╕ мо╖ Спас╕ння Тво╓, яке Ти приготував перед ус╕ма народами. Св╕тло на просв╕ту поганам ╕ на славу народу Твого ╤зра╖ля!».
╤ дивувалися батько Його й Мати тим, що про Нього було розпов╕джене. А Семен ╖х поблагословив та й прор╕к до Мар╕╖, Його Матер╕: «Ось призначений Цей багатьом на пад╕ння й уставання в ╤зра╖л╕, ╕ на знак сперечання, – ╕ меч душу проши╓ сам╕й же Тоб╕, – щоб в╕дкрились думки сердець багатьох!».
Була й Анна-пророчиця, дочка Фану╖лова з племен╕ Асирового, – вона дожила до глибоко╖ старост╕, живши з мужем с╕м рок╕в в╕д свого д╕вування, удова рок╕в в╕с╕мдесяти й чотирьох, що не в╕длучалась в╕д храму, служачи Богов╕ вдень ╕ вноч╕ постами й молитвами. ╤ години т╕╓╖ вона над╕йшла, Бога славила та говорила про Нього вс╕м, хто визволення чекав...”.
Символ╕чно Стр╕тення зобража╓ зустр╕ч Старого й Нового Запов╕т╕в. Це зустр╕ч старозав╕тно╖ в╕ри, старозав╕тного пророка Симеона (“Симеон” означа╓ – слухання. Це узагальнюючий образ старозав╕тних пророк╕в, як╕ чули голос Божий, розум╕ли волю Божу, ╕ прор╕кали ╖╖, пропов╕дуючи прих╕д Мес╕╖, прих╕д Сина Божого, прих╕д Нового Зав╕ту – Зав╕ту смирення й любов╕, Зав╕ту милосердя), з нос╕╓м цього Запов╕ту, Христом (“╤сус” – Сущий спаса╓, Спаситель). Це зустр╕ч Старозав╕тно╖ Церкви, старозав╕тного, п╕дзаконного життя, п╕дзаконного служ╕ння, що отримало через в╕ру в ╢диного Бога, через страх Божий, благодать Господню (“Анна” ╕ означа╓ – благодать), з Богородицею Мар╕╓ю – Новозав╕тною Церквою, яка породжу╓ “Дитину мужесько╖ стат╕”, Христа ╤суса, спасаючу в╕ру, котра над Законом, тобто ╜рунту╓ться, сто╖ть на його тверд╕. Котра вища п╕дзаконного, рабського служ╕ння покори та страху. Котра ╓ “благодаттю на благодать”, ╕ явля╓ собою служ╕ння син╕вське – не за страх, а за сов╕сть. Таким чином, церква Нового Запов╕ту ╓ п╕днесеною Церквою, п╕днесеним життям, п╕днесеним, звеличеним служ╕нням (╕м’я Мар╕я означа╓ – звеличена).
Наука про богослужби, л╕тургика, так говорить про ╕стор╕ю встановлення цього свята в християнств╕: “Свято Стр╕тення ста╓ в╕домим на Сход╕ з IV стор╕ччя, а на Заход╕ – з V стор╕ччя при пап╕ Галас╕╖ II (494 р.). В VI стол╕тт╕, при ╕мператор╕ Юстин╕ан╕ I (у 543 р.), зг╕дно з в╕дкриттям одному угодников╕ Божому, встановлено святкувати цю под╕ю з особливою урочист╕стю, з хресним ходом та з╕ св╕чками, на спомин порятування жител╕в Константинополя в╕д моровиц╕ та землетрусу в Ант╕ох╕╖. В пам’ять цього у декотрих обителях в╕дбува╓ться перед л╕тург╕╓ю хресний х╕д...”.
Святкування Стр╕тення в╕днесене на 15 лютого, бо це ╓ сороковий день п╕сля Р╕здва Христового.
Тропар (основна п╕сня) свята: “Радуйся, Благодатна Богородице Д╕во, бо з Тебе засяяло Сонце правди – Христос Бог наш, що просв╕чу╓ тих, хто у темряв╕. Веселися й ти, старче праведний, що прийняв в об╕йми Визволителя душ наших, Який дару╓ нам воскрес╕ння”.
Олег Ведмеденко.
(Б╕бл╕йна школа духовного вдосконалення, а/с 18, Луцьк-21, Укра╖на, 43021,
www.vedmedenko.org).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #7 за 13.02.2009 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=6903

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков