Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПОЕЗ╤Я ╤ ПРОЗА НАШОГО ЖИТТЯ
Третя зб╕рка поез╕╖ - «╥╖ написала в╕йна»…


НЕ ХОДИ НА ЛИСУ ГОРУ…
Наш╕ традиц╕╖


КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖


ЛЮТЬ, НАД╤Я, ЛЮБОВ
На початку широкомасштабного вторгнення рос╕йських в╕йськ подруга художниц╕ попрохала ╖╖...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #22 за 30.05.2008 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#22 за 30.05.2008
Д╤М МИЛОСЕРДЯ

ДОРОГА ДО ХРАМУ

В Нед╕лю про розслабленого у храмах п╕д час л╕тург╕╖ чита╓ться ╢вангел╕╓ в╕д ╤вана, 5 розд╕л, 1-15 в╕рш╕. Взагал╕ б╕бл╕йною мовою “розслаблен╕сть” – це н╕що ╕нше, як парал╕ч духу. Тож давайте разом з вами прочита╓мо цей ╓вангельський текст, по ходу розкриваючи його б╕бл╕йну символ╕ку:
“В ╢русалим╕, б╕ля брами Овечо╖, ╓ купальня, В╕фесда по-╓врейському зветься, що мала п’ять ╜анк╕в...”
╢русалим б╕бл╕йною мовою – м╕сто праведне, з╕брання народу Божого, народу в╕ри, – церква. Брама – символ судження, думки (у брамах м╕ст старозав╕тних вершили суд: чи залишити провинного в м╕ст╕, а чи вигнати його геть). Овечка, агнець – безневинне й сумирне створ╕ння; в Б╕бл╕╖ – це характерна емблема смирення. Ув╕йти в церкву Господню, стати праведником, здобути м╕стичний досв╕д божественно╖ реальност╕ можна лише через позитив, лише через смирення душ╕. Спочатку душевне, а пот╕м – духовне, – навча╓ апостол Павло. Спочатку – покаяння, самозречення, смирення вол╕, розуму та емоц╕й людини; пот╕м – дух мирний, серце чутливе й любовне. Пот╕м – внутр╕шня сила. Пот╕м – благодать...
Отже, “Овеча брама” – це смиренне, позитивне мислення, що вводить до духовного града Божого ус╕х струджених та обтяжених як духовними, так ╕ ф╕зичними немочами (див. ╢вангел╕╓ в╕д Матв╕я, 11 розд╕л, 28 в╕рш). Що веде шукач╕в правдивого зц╕лення до Л╕каря душ ╕ т╕л наших. До т╕╓╖ очищаючо╖ “купел╕ водно╖” слова-в╕ри-благодат╕ (див. Послання апостола Павла до ефесян, 5.26), яка зц╕лю╓ усяку недугу Святим Духом милосердя, вселенською енерг╕╓ю добра, життя, любов╕, неземною ц╕лющою силою – д╕╓ю вищо╖ благодат╕.
В╕фесда – по-╓врейськи “д╕м милосердя”. П’ять ╜анк╕в-вход╕в – це п’ять чутт╕в, що ╖х дав нам Господь. ╤ саме через ц╕ п’ять спокушу╓мося ми гр╕хом: з╕р, слух, нюх, смак, дотик. Саме на цих п’яти лежать т╕ нещасн╕ в╕руюч╕ але не в╕рн╕, а в╕дтак ╕ безв╕рники – недуж╕ духовно й ф╕зично, сл╕пц╕, яким “бог в╕ку цього” (сатана – див. Друге до коринфян, 4.4) засл╕пив духовн╕ оч╕, щоб не бачили шляху до спас╕ння; крив╕, як╕ кульгають на обидва кол╕на – квол╕ й нещасн╕ як духовно, так ╕ ф╕зично; сух╕ – життя ╕ в╕ра яких висохли, як вруна на кам╕нн╕, п╕д пекельним сатанинським сонцем спокус св╕ту цього (див. притчу про С╕яча – В╕д Марка, 4.6)... Лежать ц╕ нещасн╕ на п’яти ╜анках. ╤ лежатимуть, допоки не повстануть та не зануряться повн╕стю духовно (“хрещення” грецькою мовою – “баптисма”, укра╖нською – “повне занурення”) в купальню милосердя й богоп╕знання, не “родяться з води й Духа” (див. в╕д ╤вана, 3.1-8).
“У них лежало багато слабих, сл╕пих, кривих, сухих, що чекали, щоб воду порушено. Бо ангел Господн╕й часами спускавсь до купальн╕, ╕ порушував воду, ╕ хто перший улазив, як воду порушено, той здоровим ставав, хоч би яку мав хворобу...”
Не можна отримати духовне зц╕лення в застоян╕й вод╕.
╤ коли церковне життя в засто╖, коли не виру╓ воно живим потоком, коли не пропов╕ду╓ться по духу Слово Боже, не робляться в церкв╕ д╕ла милосердя й богоп╕знання; коли затягу╓ться поверхня рутинною пл╕вкою фарисейства – год╕ спод╕ватися на чудесн╕ ознаки. Та Господь пост╕йно посила╓ в╕сник╕в Сво╖х (“ангел” – грецькою в╕сник). Пост╕йно приводить “раб╕в Сво╖х – пророк╕в”, як╕ збурюють воду рел╕г╕йного життя. Ми зна╓мо ╕мена тисяч ╕ тисяч тих ангел╕в Господн╕х – видатних церковних д╕яч╕в, ╕стинних святител╕в, апостол╕в в╕ри, мученик╕в, спов╕дник╕в, реформатор╕в церкви, прогресивних богослов╕в, як╕ “порушували воду”, ╕ перш╕, хто занурювався в оновлене джерело води живо╖, – т╕ здоровими ставали.
“А був там один чолов╕к (чолов╕ча стать – символ в╕ри ╕ розум╕ння, на в╕дм╕ну в╕д ж╕ночо╖ – життя ╕ чуття), що тридцять ╕ в╕с╕м рок╕в був недужим (38 = 3 х 10 + 8. Тут 3 – символ три╓динства Божества; 10 – в╕ра в ╢диного Бога, у непорушн╕сть ╕ свят╕сть вол╕ Божо╖, закону Божого, 10 Запов╕дей; 8 – початок ново╖ седмиц╕, оч╕кування зм╕н, чекання нового етапу, нового пер╕оду життя). Як ╤сус його вглед╕в, що лежить, та, в╕даючи, що багато в╕н часу слабу╓, говорить до нього: «Хочеш бути здоровим?» В╕дпов╕в Йому хворий: «Пане, я не маю людини (тут не маю сили, не маю сво╓╖, людсько╖ вол╕, та й не маю в╕руючих ╕ в╕рних друз╕в чи знайомих, як╕ бажали б прийняти участь у мо╖й б╕д╕ ╕ допомогти мен╕, приклавши до мене руки, у б╕бл╕йн╕й мов╕ – д╕ла), щоб вона, як порушено воду, до купальн╕ всадила мене. А коли я приходжу, то передо мною вже ╕нший улазить». Говорить до нього ╤сус: «Уставай, в╕зьми ложе сво╓ – та й ходи!..”
Встань назустр╕ч Мен╕! В╕дкинь милиц╕ духовно╖ розслабленост╕, пробудись, досить в╕дкладати на завтра зц╕лення сво╓. Усв╕дом, що “Царство Боже зусиллями береться” (див. в╕д Матв╕я, 11.12). Зм╕цнись Духом, повн╕стю дов╕рившись Мен╕; в╕дкрий серце сво╓ ╕ впусти Мене (Об’явлення, 3.20-21). Дозволь Мен╕ воювати за тебе (Повторення Закону, 23.15), допусти понести немоч╕ тво╖, стати Л╕карем життя твого (В╕д Матв╕я, 8.17). А в╕дтак в╕зьми ложе сво╓ – прибери все, на чому лежав, чим виправдовував свою безд╕яльн╕сть; стань нел╕нивим, ан╕ безпл╕дним для п╕знання Господа (Друге послання апостола Петра, 1.5-11)...
“П╕сля того ╤сус стр╕в у храм╕ його (колишн╕й розслаблений ув╕йшов у храмину серця свого, перетворив серце сво╓ на святиню (див. Перше до коринфян, 3.16)), та й промовив до нього: «Ось видужав ти. Не гр╕ши ж уже б╕льше, щоб не сталось тоб╕ чого г╕ршого!..” (В╕д ╤вана, 5.1-15).
Олег Ведмеденко.
(Б╕бл╕йна школа духовного вдосконалення, а/с 18, Луцьк-21, Укра╖на, 43021, www.vedmedenko.org)

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #22 за 30.05.2008 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5962

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков