Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2113)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 29.02.2008 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#9 за 29.02.2008
ПОМСТИМОСЯ РОС╤╥... ЛЮБОВ’Ю!
ВАСИЛЬ ЧЕПУРНИЙ

В СВО╥Й ХАТ╤ - СВОЯ Й ПРАВДА!

(Зак╕нчення. Поч. у № 8).

Що назива╓ться - при╖хали! Власне, для повноти картини згада╓мо Нерчинський догов╕р м╕ж Кита╓м ╕ Рос╕╓ю, укладений 1689 року за активно╖ участ╕ нашого c╕верського гетьмана-засланця Дем’яна Многогр╕шного - маньчжурськ╕й династ╕╖ належала б╕льша частина тепер╕шн╕х Амурсько╖ област╕, Хабаровського ╕ Приморського кра╖в та ╢врейсько╖ автономно╖ област╕. ╤ саме Нерчинський догов╕р, до реч╕, - ╓диний догов╕р з Рос╕╓ю, який Китай вважа╓ справедливим ╕ донин╕.
У Красноярську вже зараз, за оф╕ц╕йними даними Федерально╖ м╕грац╕йно╖ служби Рос╕╖, 5% населення становлять китайц╕. Глава ц╕╓╖ служби Черненко заявля╓: "Легализовав свое местонахождение здесь различными путями, включая институт брака, китайские граждане уже контролируют значительную часть собственности в разных регионах России. Таким образом, создается своего рода экономический плацдарм" (Александр Казинцев. "Симулякр". Журнал "Наш современник", № 12 за 2003 г.).
Анал╕тичн╕ центри Укра╖ни, ╢вропи, США давно вже пишуть про та╓мний план, затверджений комун╕стичним кер╕вництвом Китаю, про сприяння переселенню китайц╕в на територ╕ю Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ з тим, щоб через деякий час вимагати в╕дкриття китайських дитсадк╕в, шк╕л, автоном╕й, в╕д чого один крок до об’╓днання з П╕днебесною. Це можна легко зробити не т╕льки за умов перенаселеност╕ Китаю ╕ безлюддя рос╕йських простор╕в, але й споюючи рос╕йське населення, яке все б╕льше переходить на дешеву рисову китайську гор╕лку в целофанових пакетах. Нав╕ть рос╕йсько╖ арм╕╖ вже не вистача╓ для належного утримання кордон╕в:
"Сокращают кадрированные части на Дальнем Востоке [...] теперь в чрезвычайной ситуации быструю мобилизацию не провести... В ВВС сократят несколько полков истребительной авиации. Уже сегодня Сибирь, Дальний Восток, Северный Урал не защищены системой ПВО. Завтра вся страна будет открыта для ударов с воздуха. Ликвидируют несколько вертолетных полков армейской авиации. Значит, русские ребята в Чечне лишаются эффективного прикрытия" (Александр Казинцев. "Менеджер дикого поля". Журнал "Наш современник", № 12 за 2004 г.).
В Рос╕╖ не отримало широко╖ п╕дтримки р╕шення Президента Пут╕на про передачу Китаю близько 600 остров╕в на Амур╕ ╕ понад 10 тисяч квадратних метр╕в сухопутно╖ територ╕╖. Свого часу це р╕шення пропонував ще Хрущов, але Мао Цзедун в╕дмовився (було мало). Передано, до реч╕, ╕ в╕домий старшому покол╕нню остр╕в Даманський, де свого часу сталася кривава сутичка радянських та китайських прикордонник╕в. А загалом же, Китай ще в╕д час╕в Мао Цзедуна претенду╓ на 1540 тисяч квадратних к╕лометр╕в поки що рос╕йсько╖ територ╕╖. В╕дм╕нусування якихось десяти тисяч, як розум╕╓те, мало що зм╕ню╓ - х╕ба що зб╕льшу╓ апетит.
Арх╕╓пископ Хабаровський ╕ Приамурський Марк розпов╕в на оф╕ц╕йному сайт╕ Московсько╖ патр╕арх╕╖ "Православие.ru", що т╕льки церква виступила хоч якимось обер╕гачем тепер╕шн╕х рос╕йських кордон╕в: коли стало в╕домо про нам╕р повернути Китаю його острови на Амур╕, мало не за м╕сяць була зведена каплиця святого В╕ктора (все ╖м сняться перемоги!), щоб хоч частину Великого Уссур╕йського острова втримати. ╤ ось, "...когда часть острова передали китайцам, то по недосмотру нашого МИДа они провели границу прямо по паперти часовни. Сейчас идут согласования о том, чтобы отодвинуть колючую проволоку от дверей часовни хотя бы метров на пять".
Лукавить арх╕╓пископ Марк - зовс╕м не в "недосмотре МИДа" справа, просто РПЦ хоче якось скле╖ти те, що розсипа╓ться, затримати те, що сплива╓. А сплива╓ час Рос╕йсько╖ ╕мпер╕╖.
Китай з традиц╕йною непост╕йн╕стю, котячою вич╕кувальн╕стю наступа╓ на Рос╕ю.

"ОЧИ ТАТАРСКИЕ МЕЧУТ ОГНИ..."
На що вже серединна (територ╕ально) Рос╕я - ╕ то далеко вона не рос╕йська, ╕ то якщо не вогнем на Москву дише, то "косит лиловым глазом". Нав╕ть п╕д час радянського перепису 1989 року частина рос╕ян в╕дмовилася належати до цього народу ╕ назвалася козаками, камчадалами, держаками, колимчанами, колимськими, похошанами, пашенними, ямськими, марковцями, поморами, семейськими та каменщиками.
Тобто вже тод╕ люди, як╕ нами вс╕ма, ╕ автором цих рядк╕в в тому числ╕, "зал╕зно" сприймалися як рос╕яни, в╕дмовлялися ними бути! Нам важко встановити правильн╕сть тако╖ само╕дентиф╕кац╕╖ якихось похошан, але факт штовха╓ до роздум╕в. Та й етнограф╕я п╕дтверджу╓ - не ╕сну╓ ╓диного, ц╕л╕сного рос╕йського народу: "Культурные дистанции между различными географическими группами русских (например, живущих на Поморье, на европейском Севере и на Кавказе) могут быть больше, чем культурные дистанции между русскими и теми народами, с которыми они пребывают в длительных исторических контактах. Русские-поморы, русские-терские казаки и русские-старожилы Сибири по материальной культуре (жилище, пища, одежда), по хозяйственным занятиям и поведенческим нормам, и даже по языку (имеются в виду сильные диалектические различия) - это фактически разные культурные комплексы" (Валерий Тишков. "Обзор различных этнографических групп в русском этносе". "Русские. 1997").
Х╕ба ж тод╕ варто дивуватися, що п╕д час перепису 2002 року "140 тысяч русских записались казаками, 7 тысяч - поморами", - за твердженням рос╕йського таки автора (Михаил Назаров. "Вопрос к Президенту: Россия для нерусских?". Журнал "Наш современник", № 9 за 2004 г.).
Не хочуть бути рос╕янами - ╕ це статистичний факт!
Згадуваний текст перекону╓, що об’╓днавчим фактором ╓ дом╕нування в кра╖н╕ етн╕чних рос╕ян. Але ж ми бачимо, що це поняття поступово ╕ неухильно "розповза╓ться". Помори мають св╕й рух, ╕деологи якого говорять про Москву точно тими ж словами, що й укра╖нськ╕ радикальн╕ нац╕онал╕сти. ╤ нав╕ть храми будують в╕дм╕нн╕ в╕д суздальсько╖ арх╕тектури! Кубанськ╕ козаки н╕коли себе рос╕янами не вважали. Наш браницький козак з- п╕д Бобровиц╕ розпов╕дав мен╕, як мало не побили його в станиц╕ на Кубан╕, коли в╕н звернувся до них: "Русские!" А ось як пише рос╕йський автор у рос╕йському журнал╕ про Кубань: "Да, к России здесь причисляют себя очень относительно. Россия начинается там, за Ростовом", - часто слышится эта расхожая фраза" (Максим Миронов. "Пороховая бочка России". Журнал "Наш современник", № 4 за 2003 г.).
Автор, як кажуть рос╕яни, "без обиняков" пише дал╕: "Кубань может задуматься: а есть ли ей смысл находиться под опекой Москвы? Это уже будет грозить дальнейшему существованию России как единого государства. Тенденция, знаете ли..." (Згадана праця).
Читачу, а ти давно дивився на карту Рос╕╖ - на тепер╕шню карту та ще й подумки пор╕внюючи з картою пок╕йного СРСР? Мене, наприклад, вразило, коли я побачив, як близько розташована Самара до кордон╕в ╕ншо╖ держави, не Рос╕╖. Та Самара, яка з╕ шк╕льних карт сприймалася зримо глибинною, центральною точкою Рос╕╖, тепер - майже прикордоння!
А сам╕ рос╕яни, певна р╕ч, част╕ше дивляться на сво╖ карти. Тому й пом╕чають те, що просто таки впада╓ у в╕ч╕: "Посмотрим на карту: нерусские субъекты федерации (Коми с Ненецким и Коми-Пермяцким округами, Удмуртия, Марий-Эл, Мордовия, Чувашия, Татария, Башкирия) единым массивом от Ледовитого океана до казахской границы, где уже (как между Вяткой и Пермью), где шире (от западной точки Мордовии до восточной точки Башкирии), 1200 километров, распарывают надвое Россию не то как воспоминание о геополитической конфигурации эпохи Золотой Орды, не то как напоминание о том, что никакие вавилоны не вечны и нужно смотреть в будущее" (Сергей Завьялов. "Так что же нам делать? Мордовский взгляд на Россию". "Неприкосновенный запас", № 2 за 2003 г.).

А ЧИ ╢ У РОС╤╥ РОС╤Я?
"Вставай же, Русь! Уж близок час!
Вставай, Христовой службы ради!
Уж не пора ль, перекрестясь,
Ударить в колокол в Царьграде?"
Фьодор Тютч╓в

Ми не зна╓мо Рос╕╖ - це, може, ╕ законом╕рно для нас, громадян суверенно╖ держави. Щоправда, ми наст╕льки бол╕сно були припаян╕ смертями, Соловками ╕ Сиб╕ром, кров’ю ╕ потом, що таки мусимо ╖╖ знати. Хоча б з огляду на ╕стор╕ю ╕ на сус╕дство - якось незатишно жити, якщо ти не зна╓ш, що собою тв╕й сус╕д явля╓, що в╕д нього можна чекати. А з ╕ншого боку, ╕ це вдало п╕дм╕тив поет Дмитро Павличко, - для укра╖нц╕в нема╓ н╕яко╖ загадки рос╕йсько╖ душ╕. То вона ╓ загадкою т╕льки для Заходу. Тому нас ╕ не диву╓, що "Солжен╕цин плаче за тюрмою, де в╕н сид╕в, обгризений вошвою", що: "Ти розвалив найкращу на земл╕ ╤мпер╕ю", - говорять Горбачову" (Дмитро Павличко. "Ностальг╕я" // "Ял╕вець": Поез╕╖. Ки╖в, "Веселка", 2004).
Нас не дивують ╕ заяви рос╕йських поет╕в, скаж╕мо, про те, як "кровоточит отрезанный Крым - указательный палец России". Палець той вказу╓ Рос╕╖ куди? Таки на Константинополь, захопити який мр╕яв нав╕ть великий гуман╕ст Досто╓вський - що вже казати про Жир╕новського, який хоче, щоб рос╕йськ╕ солдати мили чоботи в ╤нд╕йському океан╕...
"Русские в странном обольщении утверждали, что они - "и восточный, и западный народ", соединяют "и Европу, и Азию в себе", не замечая вовсе того, что скорее они и не западный, и не восточный народ, ибо что же они принесли Азии и какую роль сыграли в Европе? На Востоке они ободрали и споили бурят, черемисов, киргиз-кайсаков, ободрав Армению и Грузию, запретив даже (сам слушал обедню) слушать свою православную обедню по-грузински... В Европе явились как Герцен и Бакунин и "внесли социализм", которого вот именно не хватало в Европе. Между Европой и Азией мы явились именно "межеумками", т. е. именно нигилистами, не понимая ни Европы, ни Азии. Только пьянство, муть и грязь внесли. Страхов мне говорил с печалью и отчасти с восхищением: "Европейцы, видя во множестве у себя русских туристов, поражаются талантливостью русских и утонченным их развратом". Вот это - так. Но принесли ли семью? Добрые начала нравов? Трудоспособность? Ни-ни. Теперь, Господи, как страшно сказать... Тогда мы "и не восточный, и не западный народ", а просто ерунда - ерунда с художеством..." (Василий Розанов. "Апокалипсис нашего времени". Москва, 1990).
Ц╕ г╕рк╕ слова ("Господи, как страшно сказать...") мовлен╕ видатним рос╕йським мислителем Вас╕л╕╓м Розановим, якого, схоже, Рос╕я й зараз читати не хоче, хоча й видала великими тиражами. Не хоче, бо не пасу╓ в╕н до сьогодн╕шнього ново╕мперського курсу рос╕йсько╖ пол╕тично╖ ел╕ти. А курс той незм╕нний - до ╕мпер╕╖, чи звалася б вона л╕беральною, як хоче Чубайс, чи "цив╕л╕заторською", як хоче Дуг╕н, - ми, укра╖нц╕, зна╓мо: як ведмедя не назви, а в╕н н╕ к╕гт╕в, н╕ шерст╕ не позбудеться... Природа його така... Або коли згадати недавню фразу Президента Рос╕╖ Влад╕м╕ра Пут╕на: "Товарищ волк знает, кого кушать..." Та чи такий "товар╕щ" Укра╖н╕ товариш?!
В Рос╕╖ йде дискус╕я: як зберегти рос╕йськ╕сть у так зван╕й федерац╕╖? ╢ державн╕ утворення якут╕в ╕ чукч╕в, татар ╕ башкир╕в, тувинц╕в ╕ мар╕йц╕в, нема╓ т╕льки власне рос╕йсько╖ держави. У склад╕ Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ нема╓ Рос╕йсько╖ автономно╖ республ╕ки! А для чого? "Где русский - там и Россия"? Тож ╕ дискутують учен╕ рос╕йськ╕ муж╕.
╤ б╕льш╕сть доходять сп╕льно╖ думки, що вид╕лити Рос╕ю ╕з Рос╕йсько╖ Федерац╕╖ - це означа╓ погубити ╖╖. Хоча ╓ ╕ ориг╕нальн╕ пропозиц╕╖: "Я уверен, - пише в книжц╕ "Каким будет новый центр России. Приволжье - сердце державы Белого Царя" Макс╕м Шевч╓нко, кер╕вник Центру стратег╕чних досл╕джень рел╕г╕╖ ╕ пол╕тики сучасного св╕ту, - что было бы целесообразно упразднить ряд поволжских субъектов Федерации как области и объединить их, например, в Русскую Поволжскую республику в составе РФ. Причем сделать это таким образом, чтобы границы этого образования включали в себя Оренбургскую область, отсекая Татарстан и Башкортостан от государственных границ Российской Федерации" (Максим Шевченко. "Поволжье - сердце России" // А. В. Горохов. "Каким будет новый центр России. Приволжье - сердце державы Белого Царя". Москва, "Восток - Запад", 2006).
Ну, останн╓ застереження зрозум╕ле - у двох згаданих республ╕ках дуже сильн╕ в╕дцентров╕, самост╕йницьк╕ позиц╕╖, як╕ п╕дтримуються практично на р╕вн╕ правлячих ел╕т.
Ми, як справжн╕ старш╕ брати, повинн╕ нав╕ть зрозум╕ти ╕мперську ностальг╕ю рос╕ян, щоправда, пильнуючи, щоб вона не переходила в конкретн╕ пол╕тичн╕ д╕╖ щодо ╕мпер╕╖ - будьмо милосердними до брат╕в наших менших, рос╕ян: вони так звикли жити в ╕мпер╕╖, що ╖м важко диха╓ться на свобод╕. Та й свободи вони ж ╕ще не бачили.
"Нет ничего странного в том, что испытывается ностальгия по Империи. В точности также можно сожалеть о мягкости света, который некогда излучали лампы на масле, о былом великолепии парусного флота, о прелестной, но уже не существующей возможности проехаться в экипаже. Но ведь не бывает политики, которая идет вразрез с реальностью..." - так говорив в одному з╕ сво╖х виступ╕в 1960 року легендарний французький генерал де Голль. Франц╕я пережила сво╖ ╕мперськ╕ хвороби - невже Рос╕я не зможе?
(М. Арзаканян. "Де Голль и голлисты на пути к власти". Москва, "Высшая школа", 1990).
Рос╕я розпадеться - цього висновку доходить все б╕льше й б╕льше досл╕дник╕в. Поз╕рне зм╕цнення владно╖ вертикал╕ за Пут╕на - тимчасове, та й неглибоке. Скаж╕мо, у Татарстан╕ зроблено все для проголошення незалежност╕. На п╕дход╕ - Якут╕я, Башкир╕я... Нав╕ть кор╕нн╕ жител╕ Архангельського краю, уже на що б, здавалося, етн╕чн╕ рос╕яни, - ╕ т╕ числять себе поморами. ╤деологи ╖хнього руху твердять, що вони - самост╕йний етнос, основа якого - м╕сцев╕ угро-ф╕нськ╕ культури ╕ культури першого "древнерусского (но не великорусского) населення".
В ход╕ перепису 2002 року поморами, а не рос╕янами записалися не т╕льки 6,5 тисяч╕ жител╕в Архангельсько╖ област╕, а й губернатор А. ╢фр╓мов. Почали виходити томи Поморсько╖ енциклопед╕╖, ╕нформац╕йна програма "Вести Поморья", Архангельський ун╕верситет перейменовано в Поморський ╕мен╕
М. Ломоносова. Великий учень ки╖всько╖ школи, як ви розум╕╓те, також помор. Архангельська ╕ якутська преса жваво обговорюють книгу ╕сторика Юр╕я Тюр╕на про помор╕в, де в╕н стверджу╓, що нав╕ть Аляска в╕дкрита ╕ осво╓на поморами - невипадково головне м╕сто було назване Ново-Архангельськом. Ви ще сумн╕ва╓тесь у нев╕дворотност╕ розпаду Рос╕╖"? (Ю. П. Шаба╓в, доктор ╕сторичних наук, зав╕дуючий в╕дд╕лом етнограф╕╖ ╤нституту мови, л╕тератури та ╕стор╕╖ Ком╕ (Сиктивкар). "Бунтующая этничность" на европейском Севере России". Журнал "Общественные науки и современность" № 3 за 2006 г.).

ВИСНОВКИ ДЛЯ НАС, УКРА╥НЦ╤В, або ЩО НАМ РОБИТИ З РОС╤╢Ю?
"Есть два типа в народе. В одном преобладает Русь, а в другом - Чудь и Меря [...] Народ сам сказал про себя: "Из нас, как из древа, - и дубина, и икона", - в зависимости от обстоятельств, от того, кто это древо обрабатывает: Сергий Радонежский или Емелька Пугачев"
(Иван Бунин. "Окаянные дни". Москва, 1991).

З цього треба нам ╕ виходити - виявляти оту "Русь" у Рос╕╖ ╕ вс╕ляко з нею дружити. Шукати у них ознаки "наших", шукати отой в╕дгом╕н Ки╓ва ╕ ки╓воцентризму, який ╓ в Рос╕╖. Яскравий тому приклад - три ╓парх╕╖ Укра╖нсько╖ православно╖ церкви Ки╖вського Патр╕архату в Рос╕╖. Так, вони моляться неукра╖нською, але за "господина и отца нашого Филарета, Патриарха Киевского и всея Руси", бо переконан╕ - саме з Ки╓ва прийшло до них св╕тло Христово╖ ╕стини. Як ╕ в тому переконан╕, що Московська патр╕арх╕я - червона, бо утворена 1943 року НКВС за наказом Стал╕на, ╕ н╕якого стосунку не ма╓ до тихоновсько╖ церкви, розгромлено╖ тими ж стал╕н╕стами, що погромили ╕ Укра╖нську автокефальну православну церкву.
У Ног╕нську п╕д Москвою московська церква за допомогою ОМОНу штурмом взяла Благов╕щенський собор Ки╖вського Патр╕архату ╕ розгромила д╕вчачу г╕мназ╕ю, благод╕йну ╖дальню, притулок для бомж╕в, монастир, а арх╕╓пископу Адр╕ану нав╕ть зламали руку. ╤ що ж? У тому захопленому собор╕ служить якийсь п╕п-п’яниця, туди мало хто ходить, а наша церква перебралася в покинут╕ казарми ╕ наново створила ╕ храм, ╕ монастир, у якому 300 ченц╕в (як правило, ╕з недавн╕х московських кандидат╕в та доктор╕в наук, вс╕х тих ╕нтел╕гент╕в московських, як╕ не витримали гайдар╕всько-чубайс╕всько╖ економ╕ки), та ╖дальню. То невже ж ми, укра╖нц╕, ма╓мо кинути оцих рос╕ян, як╕ п╕шли до нашо╖ церкви?! А ще ж ╓ параф╕╖ у Владивостоку, ╤ркутськ╕й, Курськ╕й, Воронезьк╕й областях...
"Смотрел на Владимир с низкого берега Клязьмы, - писав соратник Твардовського по журналу "Новый мир" Влад╕м╕р Лакшин у сво╓му щоденнику 1970 року, - и вдруг увидел - да это Киев и днепровские откосы, и золотые главы соборов в зелени садов! Князь, пришелец из Киева, пытался воссоздать здесь, на севере, свою южную столицу. И вишня владимирская, которая сейчас вся в цвету, привезена сюда из Киева в память родных мест Андреем Боголюбским" (Владимир Лакшин. "Дневник 1970 года". Журнал "Дружба народов", № 9 за 2004 г.).
"Цив╕л╕заторська" м╕с╕я Укра╖ни щодо Рос╕╖ ще не завершена. Так, як у княз╕вськ╕ часи, як у часи несамовитого Петра ╤ Москов╕я не могла об╕йтися без Укра╖ни, так не може об╕йтися ╕ зараз, хоч би як це дико звучало для рос╕йського слуху. А ми теж у часи глобального з╕ткнення цив╕л╕зац╕й х╕ба можемо добров╕льно в╕дмовитися в╕д давно осво╓них нами - духовно ╕ ф╕зично - територ╕й?
На науково-практичному сем╕нар╕ у Москв╕ прозвучало ц╕каве з╕знання, висм╕яне шов╕н╕стичним журналом "Москва", але в╕д того непостраждале: "Не надо забывать, что мы - бывшая колония Украины. Не надо забывать, что Россия - это освоенные территории, это то, что колонизировала Киевская Русь". Зверн╕ть увагу: тут, нарешт╕, ╓ ╕ визнання того, що Ки╖вська Русь - це таки Укра╖на. Та головне - х╕ба ми не в╕дпов╕дальн╕ за свою колишню колон╕ю?! (Евгений Сабуров. Выступление на семинаре Фонда "Территория будущего" 18.05.2005. Журнал "Москва", № 4 за 2006 г.).
...Коли сво╓му петербурзькому другов╕ - рос╕янину, з яким ми з╕йшлися ще в арм╕╖, - я написав ки╓воцентричну теор╕ю, де ч╕тко вказав на "цив╕л╕заторську" м╕с╕ю Укра╖ни щодо Москов╕╖-Рос╕╖, в╕н, б╕дака, так був вражений, що в цей день нав╕ть на роботу не п╕шов. З цього висновок: отаке укра╖нське ставлення до Рос╕╖ переверта╓ ╖хн╓ уявлення з голови на ноги. При цьому бува╓ боляче - в полон╕ ╕мперських м╕ф╕в жилося звичн╕ше. Але ж мусимо витвережувати рос╕ян, бо надвор╕ новий св╕т. У якому Укра╖на покаже новий св╕тогляд, встановить власним прикладом нов╕ правила сп╕вжиття. Св╕т, у якому Ки╖в д╕йсно стане другим ╢русалимом.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 29.02.2008 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5625

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков