"Кримська Свiтлиця" > #45 за 09.11.2007 > Тема ""Будьмо!""
#45 за 09.11.2007
«ЗРЯЧИМ МОЖЕ БУТИ Т╤ЛЬКИ СЕРЦЕ...»
26 - 28 вересня у прим╕щенн╕ КР╤ППО в╕дбулася щор╕чна конференц╕я, присвячена д╕яльност╕ в╕домого вчителя Василя Сухомлинського. Учител╕ з╕ вс╕╓╖ Укра╖ни з╕бралися у простор╕й аудитор╕╖ для вшановування пам“ят╕ та досл╕дження питань теор╕╖ та методики виховання ╕ всеб╕чного розвитку д╕тей самобутнього педагога-досл╕дника. Звучали ц╕кав╕ допов╕д╕ вчител╕в, як╕ на сво╖х уроках, та ╕ взагал╕ у сво╖й педагог╕чн╕й д╕яльност╕ використовують принципи Сухомлинського. Але майже ус╕ вчител╕, незважаючи на те, з якого рег╕ону вони при╖хали: заходу чи сходу, були однодумцями в головному, принцип╕, який був основним ╕ для Сухомлинського - це любов до д╕тей. Бо без любов╕ будь-яка справа буде недосконалою. Мен╕ пощастило познайомитися з ц╕кавою людиною, яка при╖хала на цю конференц╕ю здалеку, але була дуже вражена р╕внем п╕дготовки кримських вчител╕в ╕ атмосферою, присутньою на науков╕й конференц╕╖. Ра╖са ╤ван╕вна Артеменко – головний спец╕ал╕ст районного в╕дд╕лу осв╕ти, зав╕тала до нашого сонячного Криму з смт. Чутове Полтавсько╖ област╕. - Скаж╕ть, пан╕ Ра╖со, з якою метою проводиться ця конференц╕я? - Це чудова можлив╕сть з╕братися прац╕вникам осв╕ти з р╕зних рег╕он╕в Укра╖ни, щоб окреслити проблеми, як╕ турбують сучасного вчителя та шляхи ╖х вир╕шення. Ми абсолютно однаков╕, незважаючи на рег╕они, под╕л зроблений формально, причому з пол╕тичною метою. Але ми доводимо, що це не так. Звичайно, ╓ р╕зниця, в якому рег╕он╕ працю╓ вчитель, з яко╖ с╕м`╖ приходить на урок дитина, але вчитель, в як╕й би област╕ Укра╖ни не працював, повинен завжди використовувати у сво╖й педагог╕чн╕й прац╕ найголовн╕ший принцип Сухомлинського – прищеплювати учням любов до Батьк╕вщини. - На ц╕й конференц╕╖ було багато вчител╕в ╕з с╕льських шк╕л, деяк╕ учасники конференц╕╖ говорили про те, що незважаючи, так би мовити, на велику в╕дстань в╕д цив╕л╕зац╕╖, недостатню к╕льк╕сть п╕дручник╕в, вони намагаються подавати матер╕ал учням на високому р╕вн╕, а учн╕ пот╕м показують високий р╕вень п╕дготовки на вступних ╕спитах у ВНЗ. Скаж╕ть, будь ласка, як╕ ╕снують зараз проблеми с╕льських шк╕л ╕ яким чином можна ╖х вир╕шити? - Багато укра╖нських с╕льських шк╕л змушен╕ закриватися через те, що нема кого навчати. Батьки ви╖жджають у м╕ста, забираючи з собою д╕тей, через неперспективн╕сть та економ╕чну нестаб╕льн╕сть с╕льського господарства. Без школи, без молодого покол╕ння село поступово гине. Не вистача╓ п╕дручник╕в, так багато говорять про вступ у ╢вропу, а в наших укра╖нських селах нема╓ достатньо╖ к╕лькост╕ комп’ютер╕в та доступу в ╤нтернет. Укра╖нське село у першооснов╕ – об’╓днавча сила, де ще збереглися культура та традиц╕╖, за якими вихову╓ться п╕дростаюче покол╕ння. Згадаймо, ск╕льки талановитих, в╕домих людей вийшло саме з села! Тому ми потребу╓мо п╕дтримки держави, ╕ я вважаю, що у програм╕ наших багатооб╕цяючих пол╕тик╕в на першому м╕сц╕ повинн╕ стояти – п╕дтримка та розвиток укра╖нського села. * * * Одна з учасниць конференц╕╖, вчитель першо╖ категор╕╖ «школи-г╕мназ╕╖» № 25 Галина Володимир╕вна Качула, под╕лилася сво╖м досв╕дом роботи в 10 - 11-х класах. - Галино Володимир╕вно, ви вчитель з сол╕дним стажем, що ви взяли з досв╕ду Сухомлинського-вчителя, як╕ принципи використову╓те в робот╕? - Питання треба поставити ╕накше: Сухомлинський спочатку людина, а пот╕м вчитель, ╕ т╕льки висок╕ моральн╕ якост╕ допомогли йому досягнути педагог╕чно╖ вершини, яку кожен ╕з нас хоче подолати. Сухомлинський вчить нас у кожн╕й дитин╕ бачити особист╕сть, допомогти дитин╕ в╕дчути себе потр╕бною, зростати в атмосфер╕ любов╕, поваги. Жоден учитель не може дати достатньо знань, але може вказати напрямок, все ╕нше залежить т╕льки в╕д дитини. Тому дев╕зом повинн╕ стати «три С»: самоп╕знання, самоанал╕з, самовиховання. - Можливо, Ви в душ╕ теж Сухомлинський, можливо, кожен учитель, який не халтурить, прагне давати д╕тям як╕сн╕ знання, може з горд╕стю сказати: «Серце в╕ддаю д╕тям»? - Мен╕ дуже подобаються слова Антуана де Сент-Екзюпер╕: «Зрячим може бути т╕льки серце». Вони перегукуються з╕ словами Сухомлинського, вчитель повинен не т╕льки бачити серцем, а й в╕ддавати його д╕тям. Я вважаю себе щасливою, бо я знайшла сво╓ покликання, адже це найголовн╕ше для людини. Юл╕я КАЧУЛА, студентка IV курсу факультету укра╖нсько╖ ф╕лолог╕╖ та укра╖нознавства ТНУ.
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 09.11.2007 > Тема ""Будьмо!""
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5289
|