"Кримська Свiтлиця" > #8 за 23.02.2007 > Тема "Урок української"
#8 за 23.02.2007
ПОВЕРН╤ТЬ ╤СТОР╤Ю З БАЗАР╤В!
Микола ВЛАДЗ╤М╤РСЬКИЙ.
21 лютого 2007 р. в╕дбулась зустр╕ч доцента Нац╕онально╖ Ки╓во-Могилянсько╖ академ╕╖, кандидата ф╕лософських наук ╤горя Лос╓ва з севастопольськими викладачами ╕стор╕╖ та укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури. Одним ╕з привод╕в для зустр╕ч╕ стали пол╕тичн╕ спекуляц╕╖ деяких депутат╕в на суто науков╕й нив╕. Ц╕ депутати не можуть змиритись н╕ з ╕снуванням державницьких погляд╕в на ╕сторичн╕ под╕╖, н╕ з чесним поглядом на минуле, н╕ з незалежн╕стю Укра╖ни. У допов╕д╕ "Проблемн╕ питання викладання ╕стор╕╖ Укра╖ни в Севастопол╕" столичний г╕сть, який ╓ севастопольцем у четвертому покол╕нн╕, п╕ддав критиц╕ як ╕н╕ц╕ативу вузькопарт╕йних погляд╕в на ╕сторичну науку, так ╕ безд╕яльн╕сть чиновник╕в, як╕ допускають неяк╕сне в╕дображення в п╕дручниках ╕сторичних под╕й. Науковець зауважив, що держава н╕коли не дозволить викладати свою ╕стор╕ю в школах з позиц╕й ╕нших держав. В демократичних кра╖нах безперечно ╕сну╓ певний р╕вень свободи для викладач╕в, але в╕н не безмежний, бо кожна кра╖на ма╓ сво╖ базов╕ ц╕нност╕. Ще одним ╕з посил╕в в╕домого пол╕толога був заклик до проведення сер╕╖ конференц╕й з участю ╕сторик╕в з Ки╓ва, Львова, Харкова чи Санкт-Петербурга, а не виносити суто фахов╕ питання н╕ на ринки, на вулиц╕, на м╕тинги. Можна було б орган╕зувати в ЗМ╤ сер╕ю виступ╕в фах╕вц╕в, а не пол╕тикан╕в, показувати ╕снування к╕лькох альтернативних погляд╕в, п╕дн╕мати на належний академ╕чний р╕вень саму науку ╕стор╕ю. М╕ська влада - якщо вона зац╕кавлена у потоках ╕нвестиц╕й - могла б це зробити для пониження в Севастопол╕ пол╕тично╖ напруги, яку створюють ман╕пулятори. Знаний ф╕лософ ╕ публ╕цист в╕дпов╕в на низку питань вчител╕в ╕ був нагороджений вдячною аудитор╕╓ю оплесками.
Слухати виступ ╤горя Лос╓ва mp3 3,8 Mb http://www.ukrlife.org/main/minerva/losev01.mp3
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 23.02.2007 > Тема "Урок української"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=4510
|