Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4464)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4142)
Українці мої... (1669)
Резонанс (2145)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1083)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (242)
Бути чи не бути? (341)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (214)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 27.10.2006 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#44 за 27.10.2006
УКРА╥НА В НАТО: БУТИ ЧИ НЕ БУТИ?

╢вропейський вектор

 В укра╖нському сусп╕льств╕ уже тривалий час точиться дискус╕я - бути чи не бути Укра╖н╕ в П╕вн╕чноатлантичному Альянс╕. Нещодавно робоча група експерт╕в Фонду «Демократичн╕ ╕н╕ц╕ативи» та ╤нституту зовн╕шньо╖ пол╕тики на чол╕ з кандидатом пол╕тичних наук Олександром Пал╕╓м п╕дготувала низку матер╕ал╕в з аргументами на користь членства нашо╖ кра╖ни в НАТО.

 Переваги вступу до НАТО для економ╕ки Укра╖ни

 В╕дносно невелика загальна варт╕сть вступу (оск╕льки н╕ для НАТО, н╕ для Укра╖ни нема╓ потреби розм╕щувати на територ╕╖ Укра╖ни ╕ноземн╕ в╕йська). Досв╕д вступу до НАТО кра╖н Сх╕дно╖ ╢вропи св╕дчить про те, що цей процес може бути дуже дешевим. НАТО дало змогу гарантувати над╕йну безпеку за невелик╕ кошти, за як╕ Укра╖на н╕коли б не мала такого р╕вня безпеки, як за умов членства в НАТО, нав╕ть якби витрачала на оборону весь св╕й бюджет. Самост╕йно забезпечувати повноц╕нну оборону - справа дуже дорога. Сп╕льна оборона створю╓ сприятливе середовище безпеки на кордонах з кра╖нами-союзниками, що да╓ змогу заощаджувати кошти на в╕дмов╕ в╕д принципу «кругово╖ оборони».
 НАТО не вимагало масового переозбро╓ння сх╕дно╓вропейських арм╕й. НАТО також не вимага╓ в╕д сво╖х член╕в закуп╕вл╕ озбро╓ння виробництва кра╖н-член╕в НАТО. Кожна кра╖на ма╓ право на власний розсуд вир╕шувати, яке озбро╓ння ╕ чийого виробництва купувати для сво╖х збройних сил.
 Укра╖нське озбро╓ння радянського виробництва не становить проблеми при вступ╕ до НАТО. Не лише нов╕ члени НАТО, але й така розвинена кра╖на, як Н╕меччина, п╕втора десятил╕ття використовувала колишн╓ радянське озбро╓ння (Н╕меччина - л╕таки М╕Г-29, як╕ були на озбро╓нн╕ ще в арм╕╖ НДР).
 Вступ до НАТО ╓ ╕мпульсом ╕ноземним ╕нвесторам для приходу в Укра╖ну. П╕сля вступу до НАТО в╕дбудеться р╕зке зб╕льшення ╕ноземних ╕нвестиц╕й в Укра╖ну, оск╕льки безпека пов’язана з економ╕кою (наприклад, для Польщ╕, Чех╕╖ ╕ Угорщини - приплив ╕ноземних ╕нвестиц╕й за р╕к п╕сля оголошення про вступ до НАТО зб╕льшився у 3,5 раза, для Румун╕╖ на 141%). Укра╖на, вступивши до НАТО, ц╕лком може оч╕кувати на аналог╕чний ефект. Таким чином, позитивний ефект в╕д вступу до НАТО для економ╕ки Укра╖ни значно перевищу╓ можлив╕ економ╕чн╕ проблеми.
 ╤нвестиц╕╖ з кра╖н НАТО до Укра╖ни, на в╕дм╕ну в╕д ╕нвестиц╕й Рос╕╖, - легальн╕. Зг╕дно з досл╕дженням орган╕зац╕╖ «Транспаренс╕ ╤нтернешнл», серед 20 найменш корумпованих держав св╕ту 10 - держави-члени НАТО. Рос╕я й Укра╖на в цьому списку замикають першу сотню.
 Вступ до НАТО означа╓ нов╕ можливост╕ для конкурентоздатних оборонних виробництв. Членство в НАТО негативно позначилося насамперед на низькотехнолог╕чних оборонних комплексах (частина п╕дпри╓мств у Словаччин╕). Натом╕сть в╕д вступу до НАТО виграли високотехнолог╕чн╕ ВПК (насамперед у Польщ╕ й Чех╕╖). Конкурентною перевагою Укра╖ни ╓ високотехнолог╕чний ВПК, а також здатн╕сть Укра╖ни до створення в замкнутих виробничих циклах деяких конкурентоздатних на св╕товому ринку зразк╕в озбро╓ння, у таких галузях, як л╕такобудування, танкобудування, суднобудування, а також ракетобудування та системи протипов╕тряно╖ та протиракетно╖ оборони. НАТО ма╓ дуже потужн╕ науково-досл╕дницьк╕ п╕дрозд╕ли ╕ можливост╕ ╖х ф╕нансування. Тому не виклика╓ сумн╕ву, що г╕гантський науковий потенц╕ал Укра╖ни буде зад╕яний в раз╕ вступу до НАТО.
 Вступ до НАТО пов’язаний з пол╕пшенням кл╕мату для п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕ в Укра╖н╕, зокрема покращиться м╕жнародний ╕нвестиц╕йний ╕м╕дж Укра╖ни. Вступивши до НАТО, Укра╖на в очах м╕жнародних ╕нвестор╕в втрача╓ статус «пострадянсько╖ кра╖ни» з ус╕м набором стереотипних для ╕нвестор╕в штамп╕в - корупц╕╓ю, злочинн╕стю тощо. Зах╕дн╕ ╕нвестори вважають, що членство в зах╕дних ╕нституц╕ях, зокрема НАТО ╕ ╢С, сприя╓ стандартизац╕╖ економ╕чних правил.
 Членство в НАТО р╕зко покращить перспективи вступу Укра╖ни до ╢С, залучення до г╕гантського ╓вропейського ринку та при╓днання до в╕дпов╕дних програм розвитку.
 
Ф╕нансовий аспект членства Укра╖ни в Альянс╕

 Членство кра╖ни в Орган╕зац╕╖ П╕вн╕чноатлантичного договору передбача╓ щор╕чну сплату внеск╕в до цив╕льного та в╕йськового бюджет╕в Альянсу, а також бюджету програми ╕нвестиц╕й у безпеку НАТО.
 Розм╕ри цих внеск╕в, як╕ сплачуються частинами трич╕ на р╕к, залежать в╕д таких фактор╕в, як р╕вень економ╕чного розвитку кра╖ни та участь або неучасть в окремих програмах, як╕ зд╕йснюються в рамках в╕йськового бюджету НАТО.
 Внески до цив╕льного бюджету НАТО роблять вс╕ без виключення кра╖ни-члени. Натом╕сть внески до в╕йськового бюджету, як╕ розпод╕ляються на загальний в╕йськовий бюджет та бюджет сил раннього пов╕тряного попередження, роблять лише т╕ кра╖ни-члени, як╕ беруть участь у в╕дпов╕дних в╕йськових програмах. Внески до Програми ╕нвестиц╕й у безпеку НАТО зд╕йснюють ус╕ кра╖ни, за винятком остр╕вно╖ ╤сланд╕╖.
 Внески до трьох вищезазначених бюджет╕в для кожно╖ держави не перевищують 0,5 - 1% ╖╖ загальних витрат на оборону. Наприклад, найб╕льш потужн╕ економ╕ки ╢вропи, з високим ВВП та оборонними витратами, як╕ зг╕дно з рекомендац╕╓ю НАТО повинн╕ складати близько 2% ВВП, - Велика Британ╕я, Франц╕я та Н╕меччина - щор╕чно сплачують до бюджету НАТО в середньому близько 200 млн. дол. США. Водночас сукупний внесок Польщ╕ до бюджет╕в НАТО у 2001 р. склав ор╕╓нтовно 26,1 млн. долар╕в США, а з 2006 р. Польща платитиме приблизно 29 млн. долар╕в США. ╢ п╕дстави вважати, що членськ╕ внески Укра╖ни будуть менше цих обсяг╕в.
 При цьому сл╕д пам’ятати про т╕ виплати, як╕ зд╕йсню╓ Альянс для модерн╕зац╕╖ ╕нфраструктури в кра╖нах-членах. Так, у Польщ╕ з 1999 року було проведено 59 тендер╕в НАТО на ╕нфраструктурн╕ проекти, а варт╕сть п╕дписаних контракт╕в сяга╓ приблизно 375 млн. долар╕в США. Загалом, Альянс вже затвердив плани ╕нвестиц╕й в Польщу на суму приблизно у 720 млн. долар╕в США. Очевидно, що лише на цих ╕нфраструктурних проектах з розбудови порт╕в, аеродром╕в, дор╕г, паливних баз тощо Польща ц╕лком ╕ повн╕стю повернула сво╖ внески до бюджету НАТО.
 Показовим ╓ також приклад Чесько╖ Республ╕ки, щор╕чний внесок яко╖ у бюджети НАТО становить близько 16 млн. долар╕в США. У в╕йськову ╕нфраструктуру ц╕╓╖ кра╖ни НАТО вже ╕нвестувало б╕льше 120 млн. долар╕в США.
 Окр╕м внеск╕в до згаданих бюджет╕в НАТО, членство кра╖ни в Альянс╕ передбача╓ витрати на забезпечення диппредставництва у штаб-квартир╕ та утримання в╕йськових представник╕в у м╕жнародних штабних структурах НАТО. Так╕ витрати передбачен╕ звичайною дипломатичною практикою забезпечення членства будь-яко╖ кра╖ни в м╕жнародних орган╕зац╕ях, наприклад, в ООН, ОБС╢, ╢С.
 Щодо заяв окремих укра╖нських пол╕тик╕в, що, мовляв, членство Укра╖ни в НАТО об╕йдеться наш╕й держав╕ в 92 млрд. гривень, то сл╕д зазначити таке. В Укра╖н╕ ╕сну╓ Державна програма розвитку Збройних Сил Укра╖ни (ЗСУ) на 2006 - 2011 роки, яка, д╕йсно, передбача╓ витрати на р╕вн╕ згадано╖ суми протягом наступних шести рок╕в. Проте майже 60% витрат, передбачених ц╕╓ю програмою, призначен╕ на утримання та п╕дготовку особового складу ЗСУ, в т. ч. соц╕альну адаптац╕ю в╕йськовослужбовц╕в, зв╕льнених у запас, побудову ╖м житла тощо; 24% - на модерн╕зац╕ю ╕ закуп╕влю техн╕ки, ╕нвестиц╕╖ в розвиток озбро╓ння, в╕йськово╖ техн╕ки та ╕нфраструктури; 12% - на реформування ЗСУ; решта кошт╕в призначена на забезпечення участ╕ ЗСУ у м╕жнародн╕й миротворч╕й д╕яльност╕, виконання м╕жнародних угод та вериф╕кац╕йну д╕яльн╕сть. Лише 19% кошт╕в, вид╕лених в рамках зазначено╖ програми, можна розглядати як статт╕ витрат, пов’язан╕ з ╓вроатлантичною ╕нтеграц╕╓ю.
 Зазначена програма безпосередньо не зумовлена вступом Укра╖ни до НАТО ╕ спрямована, передус╕м, на забезпечення утримання особового складу, реформування та модерн╕зац╕ю укра╖нських ЗС, що ╓ об’╓ктивною необх╕дн╕стю, незалежно в╕д набуття Укра╖ною членства в Альянс╕. Сл╕д також пам’ятати, що впродовж тривалого часу Збройн╕ Сили Укра╖ни не отримували достатнього ф╕нансування на сво╖ потреби, зокрема на належне утримання, ремонт та модерн╕зац╕ю в╕йськово╖ техн╕ки, внасл╕док чого значна ╖╖ частина перебува╓ в незадов╕льному стан╕.
 Микола КРИВОН╤С.
 (За матер╕алами «ясник╕в» Фонду «Демократичн╕ ╕н╕ц╕ативи»).
 
ПОМИЛКА СП╤ЛЬНА - НЕР╤ШУЧ╤СТЬ
 Екс-президент Польщ╕, професор Джорджтаунського ун╕верситету Александер Квасьн╓вський на конференц╕╖ «Перспективи Укра╖ни: Оц╕нки Помаранчево╖ революц╕╖ через два роки» у Вашингтон╕ заявив, що «Укра╖на вже зараз готова стати повноц╕нним членом НАТО», пов╕домля╓ власний кореспондент Укр╕нформу в США.
 Александер Квасьн╓вський п╕дкреслив, що Укра╖на вже досить давно ╓ одним ╕з найкращих партнер╕в НАТО й яскравим св╕дченням цього може бути д╕яльн╕сть укра╖нських миротворчих контингент╕в у багатьох гарячих точках планети. В╕н також висловив занепоко╓ння тим, що Укра╖на виявля╓ нер╕шуч╕сть у питаннях вступу до НАТО й вважа╓ це «сп╕льною помилкою президента та прем’╓р-м╕н╕стра держави». Польський пол╕тик особливо наголосив на необх╕дност╕ проведення ╕нформац╕йних кампан╕й та активних дискус╕й в укра╖нському сусп╕льств╕ щодо д╕яльност╕ Альянсу та переваг членства в ньому, а також в╕дзначив ключову роль у цьому неурядових орган╕зац╕й та науково-пол╕тичних центр╕в.

 ЗРУЙНУВАТИ «СОВ╢ТСЬК╤» СТЕРЕОТИПИ
 Нин╕шнього року було вперше повн╕стю проф╕нансовано програму ╕нформування населення щодо НАТО, цьогор╕чний кошторис яко╖ становить 5,2 м╕льйона гривень. Про це на м╕жнародн╕й конференц╕╖ «Огляд сектора безпеки ╕ оборони Укра╖ни» сказав заступник кер╕вника апарату Нац╕онального центру з питань ╓вроатлантично╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни Олександр Сем╕ков.
 За його словами, зокрема, готу╓ться до виходу на екрани десятисер╕йний ф╕льм про д╕яльн╕сть П╕вн╕чноатлантичного альянсу п╕д назвою «НАТО: св╕й чи чужий?». «Якщо буде ╓дн╕сть у пол╕тичному вим╕р╕, то скоро ми отрима╓мо ╕нш╕ результати соц╕олог╕чних досл╕джень нав╕ть без потужно╖ ╕нформац╕йно╖ кампан╕╖», - наголосив в╕н.
 У свою чергу, заступник секретаря Ради нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни з питань безпеки у зовн╕шньопол╕тичн╕й сфер╕ Серг╕й Пирожков зазначив, що до цього часу в укра╖нському сусп╕льств╕ панують стереотипи радянських час╕в ╕ «холодно╖ в╕йни» щодо НАТО. «Сьогодн╕ НАТО ╕нше, ╕ про це потр╕бно в╕дверто говорити», - наголосив в╕н. С. Пирожков також зазначив, що нин╕ мова йде не про вступ до НАТО, а про при╓днання до ц╕нностей Альянсу.
Водночас Пост╕йний представник Укра╖ни при В╕дд╕ленн╕ ООН та ╕нших м╕жнародних орган╕зац╕ях у Женев╕ ╢вген Бершеда наголосив, що зараз вступ до НАТО потр╕бно розглядати в контекст╕ ╕нвестиц╕йно╖ привабливост╕. «Прагматизм поляга╓ в тому, що ╕нвестиц╕╖ йдуть на безпечну територ╕ю. П╕сля того, як наш╕ сус╕ди вступили в НАТО, вони отримали сплеск ╕нвестиц╕й», - зазначив в╕н.

 С╕мнадцять громадських та молод╕жних орган╕зац╕й Севастополя оголосили про створення Громадсько╖ коал╕ц╕╖ на п╕дтримку вступу Укра╖ни до НАТО та звернулися до орган╕в виконавчо╖ влади, м╕сцевого самоврядування, ЗМ╤ та пол╕тичних парт╕й ╕з заявою. Пропону╓мо уваз╕ читач╕в цей документ.

ЗАЯВА представник╕в громадських та молод╕жних орган╕зац╕й м. Севастополя

 Ми, учасники Установчих збор╕в представник╕в громадських та молод╕жних орган╕зац╕й м. Севастополя, обговоривши актуальн╕ завдання, як╕ стоять перед громадськ╕стю та владою Укра╖ни у процес╕ ╖╖ ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖, зважаючи на низький р╕вень об╕знаност╕ севастопольц╕в у питаннях ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖, констатували недостатн╕й р╕вень сп╕впрац╕ ╕ координац╕╖ зусиль м╕ж громадськими орган╕зац╕ями та органами м╕сцево╖ влади у формуванн╕ та реал╕зац╕╖ пол╕тики ╓вроатлантично╖/╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖, а також недостатньо ефективну систему координац╕╖ д╕й влади у цьому напрямку.
 Беручи до уваги те, що ╓вроатлантична/╓вропейська ╕нтеграц╕я задекларована на найвищому державному р╕вн╕ як стратег╕чний пр╕оритет внутр╕шньо╖ та зовн╕шньо╖ пол╕тики Укра╖ни, що закр╕плено у в╕дпов╕дних законах, нормативно-правових актах, а також в Ун╕версал╕ нац╕онально╖ ╓дност╕ Укра╖ни, ми проголошу╓мо про створення Громадсько╖ коал╕ц╕╖ на п╕дтримку вступу Укра╖ни НАТО та зверта╓мося до м╕сцевих орган╕в виконавчо╖ влади, орган╕в м╕сцевого самоврядування, засоб╕в масово╖ ╕нформац╕╖, пол╕тичних парт╕й та громадських орган╕зац╕й з такими пропозиц╕ями:
 М╕сцевим органам виконавчо╖ влади та органам м╕сцевого самоврядування:
 - забезпечити ефективне виконання державних програм ╕нформування громадськост╕ з питань ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни на 2004 -2007 рр. та актив╕зувати громадськ╕ обговорення пол╕тики ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни на м╕сцевому р╕вн╕;
 - надавати орган╕зац╕йну та ф╕нансову п╕дтримку заходам та проектам Громадсько╖ коал╕ц╕╖, спрямованим на ╕нформування громадськост╕ з р╕зноман╕тних аспект╕в ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖, ввести до складу Громадсько╖ колег╕╖ при СМДА представник╕в Громадсько╖ коал╕ц╕╖;
 - внести в навчальну програму центру п╕дготовки та п╕двищення квал╕ф╕кац╕╖ державних службовц╕в питання ╓вроатлантично╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни, залучати до виконання ц╕╓╖ програми представник╕в Громадсько╖ коал╕ц╕╖;
 - орган╕зувати у школах, ВНЗ м╕ста виконання Указу Президента Укра╖ни
№ 1861 в╕д 27.12 2005 р. та наказу МОН Укра╖ни в╕д 27.02 2006 р. № 132 щодо ╕нформування молод╕ з питань ╓вроатлантично╖ та ╓вропейсько╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни;
 - розглянути можлив╕сть створення у м╕ському Будинку культури ╢вропейського ╕нформац╕йно-культурного центру. 
 М╕сцевим засобам масово╖ ╕нформац╕╖:
 - виконувати вимогу Прем’╓р–м╕н╕стра Укра╖ни В. Януковича про надання громадськост╕ об’╓ктивно╖ та неупереджено╖ ╕нформац╕╖ з питань ╓вроатлантично╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни ╕ оприлюднювати документи щодо партнерства та сп╕вроб╕тництва Укра╖ни з НАТО.
 Пол╕тичним парт╕ям та громадським орган╕зац╕ям:
 - припинити використовувати у пол╕тичн╕й боротьб╕ фальшиве гасло про “агресивний блок НАТО”, позаяк жодного прикладу “агресивност╕” НАТО до незалежно╖ Укра╖ни взагал╕ не ╕сну╓, т╕льки повага, п╕дтримка ╕ допомога з боку кра╖н Альянсу.
 Громадська коал╕ц╕я на п╕дтримку вступу Укра╖ни в НАТО зобов’язу╓ться бути активним учасником рег╕ональних процес╕в ╓вроатлантично╖ ╕нтеграц╕╖ Укра╖ни, розширювати коло орган╕зац╕й, що до не╖ входять, та висловлю╓ готовн╕сть координувати сво╖ зусилля з м╕сцевими органами виконавчо╖ влади та органами м╕сцевого самоврядування, засобами масово╖ ╕нформац╕╖ та пол╕тичними парт╕ями.
 Заяву п╕дписали:
 1. Севастопольська м╕ська громадська орган╕зац╕я Об’╓днання “╢вроатлантичний виб╕р” (╤. Шульга).
 2. Севастопольське в╕дд╕лення м╕жнародно╖ громадсько╖ орган╕зац╕╖ “Альянс Франсез” (╤. Анф╕латова).
 3. Севастопольське в╕дд╕лення Нац╕онально╖ скаутсько╖ орган╕зац╕╖ Укра╖ни “Пласт” (В. Прудникова).
 4. Севастопольський осередок Всеукра╖нсько╖ асоц╕ац╕╖ вчител╕в ╕стор╕╖ ╕ сусп╕льствознавства (О. Кучер).
 5. Севастопольський осередок “Союз укра╖нок” (Б. Процак).
 6. Севастопольське в╕дд╕лення “Сп╕лка оф╕цер╕в Укра╖ни” (В. Задоян).
 7. Громадська орган╕зац╕я “Ветерани ВМС Укра╖ни” (В. Касюк).
 8. Чеська нац╕онально-культурна громада (А. Гурова).
 9. Севастопольська м╕ська орган╕зац╕я Всеукра╖нського товариства “Просв╕та” ╕м. Т. Г. Шевченка (В. Проценко).
 10. Севастопольська громадська орган╕зац╕я “Укра╖на - Св╕т” (О. Куракса).
 11. Громадська орган╕зац╕я “Конгрес укра╖нц╕в Севастополя” (Б. Мороз).
 12. Севастопольське в╕дд╕лення Всеукра╖нського об’╓днання “Студентське братство” (О. Савченко).
 13. Громадська орган╕зац╕я “╤нститут гуман╕тарних проблем людини”(В. Чернецький).
 14. Л╕га правозахисник╕в м. Севастополя (В. Хмара).
 15. Всеукра╖нське ж╕ноче товариство ╕м. О. Тел╕ги (О. Гринник).
 16. Севастопольське в╕дд╕лення Всеукра╖нського об’╓днання ветеран╕в (О. Пляшечников).
 17. Севастопольський кур╕нь Укра╖нського козацтва (М. Мамчак).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #44 за 27.10.2006 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=4222

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков