"Кримська Свiтлиця" > #10 за 03.03.2006 > Тема "З потоку життя"
#10 за 03.03.2006
ЧОРНОВОЛА «ЗАМОВИВ» КУЧМА, А КРАВЧЕНКО «ПЕРЕСТАРАВСЯ»?
Замовником усунення лідера Народного Руху В’ячеслава Чорновола міг бути екс-президент Леонід Кучма, вважає помічник міністра внутрішніх справ Микола Степаненко, який займається цією справою. «Я цілком припускаю, що екс-президент Кучма міг доручити екс-міністру МВС Юрію Крав-ченку розібратися з неугодним політиком, а той «перестарався», — сказав він в інтерв’ю «Комсо-мольской правде в Украине». За словами Степаненка, справу Чорновола можна порівняти зі справою вбивства журналіста Георгія Гонгадзе. «Лідер НРУ був незручний для чинної у той час влади. Був безкомпромісною людиною, не брав хабарів», — додав він. Говорячи про просування в розслідуванні обставин смерті Чорновола, помічник Луценка розповів, що до цієї справи були залучені матеріали, зібрані в 1999 - 2000 роках. «На жаль, у 1999 році слід-ство розглядало тільки одну версію того, що сталося, згідно з якою зіткнення КамАЗа і «Тойоти» (в іномарці і перебував Чорновіл) відбулося з вини водія легковика. У результаті кримінальну справу за фактом загибелі голови НРУ закрили. А порушили її знову лише після Помаранчевої революції», — сказав він. За словами Степаненка, водій КамАЗа, у який врізалася машина Чорновола, був «не в курсі того, що відбувалося». «Судячи з усього, він просто одержав від керівництва КСП імені Хмельницького (якому належить КамАЗ) розпорядження виїхати о 12 годині 30 хвилин. Люди, які організували вбивство лідера НРУ, не збиралися посвячувати у власні плани «пішаків». Вони цілком могли домогтися свого і шляхом шантажу начальства агрофірми», — зазначив він. Помічник міністра розповів, що відповідно до однієї з версій вбивства, яка розглядається слідством, водію КамАЗа Володимиру Куделі наказали зупинитися на трасі о 22-й годині ще в КСП. «У призначений час до нього в кабіну підсів незнайомець зі зброєю, який спочатку наказав водію набрати швидкість 15 кілометрів на годину, а потім оголосив, що машину необхідно розвернути. Після ДТП цей незнайомець негайно залишив місце злочину», — сказав він. За словами Степаненка, про навмисність убивства говорить і те, що КамАЗ їхав зі швид-кістю 15 кілометрів на годину і міг уникнути зіткнення. «У нього вистачало часу, щоб розвернутися чотири рази! І, відповідно до нашого експерименту, він мав помітити світло фар іномарки вже за 1100 метрів!» — сказав він. На питання, що б сталося, якби фура не зупинилася, а продовжила рух, Степаненко відповів: «Тоді, думаю, у Павлова і Чорновола, які були у «Тойоті», з’явився б шанс на порятунок». Він також розповів, що, крім Куделі, в КамАЗі перебували ще два чоловіки: головний інженер КСП Чернецький, який був «мертвецьки п’яний», міцно спав і прокинувся вже після аварії, і робітник КСП Іван Шолом, який «загинув за загадкових обставин ще в 2000 році». «Відповідно до офіційної версії, 42-літній Іван Шолом помер від інфаркту. Але він ніколи не скаржився на болі в серці! Відомо, що напередодні смерті до нього приїжджали якісь незнайомці і про щось з ним довго розмовляли. А коли вони виїхали, чоловік помер», — розповів Степаненко. 25 березня від дня загадкової загибелі В’ячеслава Чорновола минає вже 7 років...
"Кримська Свiтлиця" > #10 за 03.03.2006 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3656
|