"Кримська Свiтлиця" > #2 за 06.01.2006 > Тема "Душі криниця"
#2 за 06.01.2006
ВІРА В БОГА ПРОДОВЖУЄ ЖИТТЯ
В. Сіховець
* * *
Залишимо справи, Зберемося разом! Простімо помилки! Забудьмо образи! Погляньмо із щирістю В дружнії очі! Хай чари цієї Святкової ночі Залишаться в стінах Гостинного дому І вас зігрівають У році Новому!
Шановна редакціє! Соснівські просвітяни вітають Вас, Ваші родини, усіх просвітян та читачів "Кримської світлиці" з Новим роком та Різдвом Христовим. Зичимо Божої ласки та благодаті Вам і Україні!
Стукає в двері дві тисячі шостий: Різдво і Йордань їдуть у гості. На срібних санях Діва Марія, На руках у неї світу Месія.
Одягнімо, люди, світлії шати, І колядою йдім зустрічати Наше спасіння, нашу надію - Божого Сина й Діву Марію! Христос рождається! Славімо Його! М. МАНДЗЮК, голова товариства "Просвіта". м. Соснівка, Львівська обл.
* * *
До цих привітань приєднується просвітянин із Соснівки В. Сіховець, автор статті "Віра спасе Україну", надрукованої недавно в "Кримській світлиці". Пан Василь пропонує увазі "світличан" ще одну статтю - "Віра в Бога продовжує життя", яку ми з вдячністю публікуємо у нашому передсвятковому номері.
ВІРА В БОГА ПРОДОВЖУЄ ЖИТТЯ
Американські вчені стверджують: віруючі люди живуть довше і краще. Попри лазерний скальпель та найскладніші хімічні препарати, проблеми, пов'язані зі здоров'ям, не зникають. Адже у 60 - 90% випадків захворювань йдеться не про "чисту" фізіологію, а про дисгармонію між матеріальною та духовною субстанціями, між тілом і душею. Ще 20 років тому жоден серйозний вчений не наважився б - під загрозою професійної смерті - досліджувати так звані "духовні" чинники здоров'я: подібні експерименти були парафією магістрів магії та окультизму. Та в останні роки ситуація почала швидко змінюватися - численні медичні центри та університети проводять складні медико-соціальні дослідження для оцінки впливу релігійності на самопочуття, здоров'я та механізми одужування пацієнтів. Так, у США сьогодні здійснено понад 200 широкомасштабних експериментів, спрямованих на вивчення терапевтичного феномена віри в Бога. Одержані при експериментах дані вказують на те, що існує об'єктивний зв'язок між релігійністю та здоров'ям людини. Віра в Бога позитивно впливає й на вірогідність та на швидкість одужання після операцій. Статистичні дані свідчать, що після складних операцій на серці смертність серед віруючих втричі нижча, ніж серед тих, у чиєму житті релігія не відіграє жодної ролі. Встановлено також, що ризик смерті від серцево-судинних захворювань у віруючих вдвічі нижчий, ніж у невіруючих. Схожі результати одержані й у спостереженнях за хворими травматологічних лікарень: після операцій починають рухатися раніше і енергійніше саме ті пацієнти, які вважають віру в Бога джерелом сили та здоров'я. Багаторічні статистичні обстеження гіпертонічних хворих також показують, що постійні парафіяни церков мають у середньому помітно нижчий рівень тиску, ніж ті, хто не ходить до церкви. Статистика фіксує також стійку залежність фізичного стану літніх людей від регулярності відвідування церкви. Небезпечним є й те, що схильність до самогуб-ства - як граничний вияв депресії - більше властива атеїстам, ніж релігійним людям. Одним із найактивніших прибічників теорії "релігійної терапії" є доктор Герберт Бенсон з Гарвардського університету США. Він впевнений, що віра, звернення до Бога не лише лікують душу, а й нормалізують роботу найважливіших систем організму: серця, органів дихання, мозку тощо. Після зосередженої молитви "з глибокою вірою" поліпшується сон, вгамовується фізичний біль, зникають фізіологічні прояви стресових навантажень. У книжці "Вічні методи лікування" д-р Бенсон стверджує, що людина створена Богом чи еволюцією саме як віруюча істота, і що віра є, так би мовити, складовою анатомії людини, а відтак - і пов'язаної з нею фізіології. Атеїзм же він вважає чимось на зразок збочення, захворювання. Подібного висновку дійшли вчені Каліфорнійського медичного центру, які вважають, що "здатність до віри в Бога має нейроанатомічне підґрунтя". З цього випливає, що ті, хто відчуває присутність вищої сили, мають оптимістично забарвлений менталітет, а тому й краще здоров'я та вищий імунітет проти захворювань. Такі висновки, на жаль, сприймають не всі медики. Численні прихильники ідеї стійкого впливу віри на фізичне здоров'я людини запевняють, що в більшості здійснених експериментів йшлося не про релігійність як таку, а про два давно відомі чинники. Це, по-перше, більш здоровий спосіб життя віруючих, згідно з релігійними моральними заповідями. По-друге, це відчуття соціальної захищеності, притаманне - незалежно від віри - постійним членам церковних громад. Як наслідок - вони менше страждають від згубної самотності, депресій тощо. В останніх експериментах 1995 - 1996 років було зроблено серйозні спроби врахувати застереження скептиків. Йшлося про те, що надійніше виявити вплив на здоров'я власне віри, абстрагувавшись від пов'язаних з нею інших чинників. Виявилося, що ефект релігійності добре проглядався навіть тоді, коли віруючий має небездоганні звички. Так, вірогідність підвищеного тиску серед завзятих курців-віруючих у сім разів менша, ніж серед курців-атеїстів. А люди, які є віруючими членами церковної громади, мають у 14 разів кращі показники стану здоров'я, ніж ті, хто живе поза громадою або не вірить. Тож дійсно, хай "кожному воздасться по вірі його"? І горе не тільки душі, а й тілу невіруючого? (Газета "За вільну Україну", жовтень 2003 року).
"Кримська Свiтлиця" > #2 за 06.01.2006 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3540
|