Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (3677)
З потоку життя (6894)
Душі криниця (3705)
Українці мої... (1510)
Резонанс (1606)
Урок української (997)
"Білі плями" історії (1756)
Крим - наш дім (534)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (238)
Бути чи не бути? (71)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
УКРА╥НА НЕ ЗАБЕЗПЕЧУВАТИМЕ ВОДОЮ РОС╤ЙСЬК╤ БАЗИ У КРИМУ
Про це заявив пост╕йний представник Укра╖ни при м╕жнародних орган╕зац╕ях у В╕дн╕ ╢вген╕й Цимбалюк...


ПРЕЗИДЕНТ ЗАЯВЛЯ╢ ПРО В╤ДПОВ╤ДАЛЬН╤СТЬ ТИХ, ХТО «ЗДАВ КРИМ»
Про це в╕н заявив у Посланн╕ до Верховно╖ Ради про внутр╕шн╓ ╕ зовн╕шн╓ становище Укра╖ни


М╤НРЕ╤НТЕГРАЦ╤╥ ЗАКЛИКА╢ НЕ НАЗИВАТИ КРИМ АНЕКСОВАНИМ - ЛИШЕ ОКУПОВАНИМ
"Тобто, громадяни Укра╖ни в Криму позбавляються сво╖х прав як громадяни, як╕ п╕дпадають п╕д...


МЗС ВИМАГА╢ В╤Д РОС╤╥ ПРИПИНИТИ НЕЗАКОНН╤ АРХЕОЛОГ╤ЧН╤ РОЗКОПКИ В ОКУПОВАНОМУ КРИМУ
Про це пов╕домила перший заступник м╕н╕стра закордонних справ Ем╕не Джапарова у коментар╕ Укр╕нформу


ЗЕЛЕНСЬКИЙ НАЗВАВ НОВУ УМОВУ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРА╥Н╤ ЖОРСТКОГО КАРАНТИНУ
Про це в╕н сказав в ╕нтерв'ю чотирьом укра╖нським телеканалам




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook

Twitter





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 24.12.2004 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#52 за 24.12.2004
За десять днів до тріумфу
"Україна молода"

Минулого тижня, за 10 днів до переголосування 26 грудня, Віктор Ющенко дав "інтерв'ю у вузькому колі" представникам провідних українських видань, засвідчивши неминучість своєї перемоги на виборах.

"Народ уже дав нам владу..."

- Вікторе Андрійовичу, давайте почнемо з найсвіжіших новин. Як, примiром, ви оцінюєте сказані Віктором Януковичем у середу слова про те, що після 26 грудня десятки тисяч його прихильників можуть приїхати до Києва, щоб таким чином стати на заваді "державному перевороту", - так вони називають вірогідну перемогу опозиції на виборах?
- У цьому контексті я нагадаю вам фразу Януковича, сказану ним раніше - на теледебатах: "Вы не заметили - новая власть уже есть, и нас оттуда никто не выдавит". Цей період надмірної самовпевненості Януковича та
його команди минув. Риску під ним підвели відомі післявиборні події.
І зараз ця влада розгублена, деморалізована, фактично відсторонена від реального управління країною.
Ми не маємо потреби брати владу силовим шляхом. Її нам уже дав народ, і я впевнений у нашій остаточній перемозі за підсумками голосування 26 грудня. Я гадаю, що обійдеться без масштабних фальсифікацій, якими було позначено голосування 31 жовтня і 21 листопада. Адже, за великим рахунком, центральна влада вже не має таких важелів, як раніше, щоб забезпечувати маніпуляції виборами. Зокрема, залишається блокованою Адміністрація Президента тощо.
- Вікторе Андрійовичу, і все ж таки, якщо говорити про силові дії не опозиції (бо суспільство вже переконалося в мирному характері наймасовіших опозиційних демонстрацій), а про так звану "блакитну революцію", яку фактично змальовує Янукович як відповідь на помаранчеву. Йдеться про можливість спроби використання командою Януковича вже випробуваних вами після 21 листопада способів впливу на визначення результатів виборів. А "блакитні", з'їхавшись до Києва, можуть-таки не обійтися без насильства...
- Я не передбачаю такого розвитку подій. Адже 26 грудня народ на виборах має сказати дуже вагоме слово, і проти цього нічого не вдіють навіть десятки тисяч демонстрантів, звезених до Києва нашими опонентами. Які, до того ж, можуть напоротися на відповідну помаранчеву реакцію. Звісно, залишається певна можливість блокування чи бойкотування виборів у деяких регіонах. Янукович розуміє, що програє, і йому нічого не залишається, як "сісти" на гарячу тему суспільного конфлікту в Україні. Але я переконаний, що 26 грудня ознаменує завершення історії протистоянь між владою і народом (я кажу саме народом, а не опозицією, бо абсолютна більшість учасників помаранчевих демонстрацій, які сколихнули всю Україну, не мала якоїсь партійної приналежності). Замість ескалації конфлікту нам потрібен (і я буду його ініціювати) широкий діалог у суспільстві, великий "круглий стіл" еліт, у тому числі регіональних, наукових, бізнесових...
А якщо деякі політики передбачають згадані вами заходи, то їм слід переглянути такі плани (щодо так званої "блакитної революції". - Авт.). Я б не рекомендував Віктору Януковичу розвивати цю тему. Треба вміти зберігати гідність. Він справді має підтримку мільйонів громадян (хоча й не більшості суспільства), і не треба розсипати цю підтримку, як бісер, - вона ще може колись знадобитися, якщо ця людина залишається в роботі й планує своє політичне майбутнє.
- Ми говоримо про роль Януковича в долі виборів 26 грудня, але чи варто применшувати вагу поки що діючого Президента Леоніда Кучми? Чи не припускаєте ви, що Кучма все ще не позбувся бажання продовжити свою владу через зрив "третього туру" виборів або скасування його результатів?
У такому випадку можна говорити про призначення на весну нових виборів, затягування виборчої кампанії аж до часу впровадження в дію політреформи тощо.
- На мою думку, Президент Кучма міг би розглядати 26 грудня як дату остаточного завершення політичного процесу виборів в Україні. І я маю підстави на це сподіватися. Зокрема, такі висновки напрошувалися під час нашої останньої зустрічі з ним у Верховній Раді (після голосування за "великий пакет" 8 грудня. - Авт.). Але відтоді деякі моменти мене насторожують. Зокрема, мене здивувала позиція Кучми щодо умов підписання прийнятого Верховною Радою закону про друкування виборчих бюлетенів не лише на Банкнотно-монетному дворі, а й на поліграфкомбінаті "Україна". Це дозволило б уникнути загрози зриву виборів через брак бюлетенів, які дуже важко вчасно надрукувати зусиллями одного підприємства. Леонід Кучма ставить свої зустрічні умови щодо підписання цього цілком зрозумілого закону (вимагає зняти пікети на Банковій і в Кончі-Заспі. - Авт.), і мене турбує ця полеміка. Адже це справді може бути однією з підстав для зриву виборів.

Негативи спадку Кучми

- Вікторе Андрійовичу, якщо ви станете Президентом...
- Неправильна постановка питання - треба казати: "коли" я стану Президентом (посміхається. - Авт.).
- ...Як ви сприймете політичну спадщину Президента Кучми? Які бачите негативи в тому, що залишає вам попередник, і спадкоємцем чого погоджуєтеся бути?
- На жаль, останні роки нинішня влада присвятила тому, як створити конфлікти в українському суспільстві, роздмухати незгоду між різними групами, суспільними верствами, регіонами тощо. Дійшло до того, що почали загострювати проблему сепаратизму, але ж це рецидив хворих людей! Троє так званих "губернаторів" виходять із цією патологічною ідеєю, хоча, здається, вона давно мала залишитися позаду. Ми ж і "мєшковщину" пережили, й інші подібні кризи початку 90-х років... І тут, на 14-му році незалежності, - дурна ідея різати Україну. Мені болять такі рецидиви. Мені болить ця система влади, яка побудована на корумпованих схемах, на напівродинному клані азіатського типу. Спадок цієї влади принижує націю не лише в соціальних питаннях, а і в гуманітарній сфері, в проблемі погіршених міжконфесійних вiдносин... Достатньо сказати, що за довгий час ми не були свідками жодної великої публічної дискусії в су-спільстві з ключових питань.
Скажімо, щодо відношення Сходу і Заходу. Суспільству насаджували абсолютно непотрібну потребу вибору між двома векторами - на Схід і в Європу, хоча насправді це мають бути дві частини єдиної політики, а не "або - або". І Росія, і ЄС є й будуть нашими стратегічними партнерами. Наші теперішні вiдношення з Росією не задовольняють обидві сторони, і політика щодо Росії має вирішувати багато конкретних питань у галузі економічної співпраці. І я переконаний, що той, хто справді дбає про національні інтереси Росії, має бути зацікавлений в українській демократії. Бо кланова модель одноканальних вiдносин призводить до того, що широкі ріки співпраці мілішають, зв'язки набувають кримінальних форм.
Водночас інший наш пріоритет - Європа. Досі в ЄС було невизначене ставлення до України, але Україна, і тепер усі це зрозуміли, виняткова геополітична територія Європи, від якої залежатиме затишок у всьому європейському домі. Поки що Україна не порушувала питання про асоційоване членство в ЄС, не є членом СОТ, не визнана країною з ринковою економікою, і цю дорогу нам потрібно пройти за короткий час. Я сподіваюся на особливу увагу Європи до України і вважаю, що в ЄС має бути сформульований окремий "проект" щодо нашої держави.
А щодо позитивних здобутків двох минулих президентських термінів... Їх чимало в різних галузях... Окремо я виділю соборність України, яка збережена з початку 90-х років і донині.
- Яким ви бачите розв'язання проблеми розподілу країни за регіонами, які на виборах проголосували за різних кандидатів у президенти?
- На моє переконання, питання про розкол України насправді не стоїть на порядку денному. Народ проти культивування ідеї сепаратизму, федералізації тощо - це вогнище намагаються розпалювати хіба що політичні аутсайдери, які програли вибори. Це поганий сюжет для поганих політиків, і він матиме швидке завершення.
Я цілковито підтримую ініціативу Генпрокуратури викликати на допити і притягати до відповідальності високопоставлених сепаратистів.
Чому подібне питання не ставили Президенту Кучмі, коли його на виборах підтримали лише 14 областей?
А я в обох турах нинішніх виборів здобув перемогу в 17 регіонах. І, за нашими розрахунками, 26 грудня ми переможемо в 19 - 21 області.

"З інавгурацією поспішати не слід..."

- Вікторе Андрійовичу, чи реально до 31 грудня провести інавгурацію? І чи є сенс підганяти цей процес?
- Справа в тім, що Центральна виборча комісія пообіцяла оприлюднити результати виборів, у кращому випадку, не раніше 31 грудня. Окрім того, що можуть бути певні судові розгляди, країна якраз переживатиме період Різдвяних свят. Тому, вважаю, інавгурація відбудеться вже після старого Нового року. Ця подія потребує ретельної організації на державному рівні. Потрібно надіслати дипломатичними каналами запрошення представникам іноземних держав, слід буде вирішити також інші технічні питання. На мою думку, це має бути велике свято, визначна історична подія, яка гідно вінчатиме помаранчеву революцію. Тому готувати інавгурацію похапцем, поспішати з цим не слід.

"Ми зцементуємо нову парламентську більшість"

- Вікторе Андрійовичу, чи маєте ви рецепт, як побороти ту системну корупцію, що в разі вашої перемоги дістанеться вам у спадок? Скажімо, чи не варто було
б говорити про певну люстрацію - закон про заборону обіймання державних посад тими чиновниками, які скомпрометували себе злочинними діями за попереднього режиму, брали активну участь у брутальних виборчих фальсифікаціях тощо?
- Можливо, для певних політичних сил моя відповідь звучатиме різко, але я б такий законопроект підтримував. Інакше, якщо злодій сидить у кріслі глави облдержадміністрації, а його побратими - в СБУ, МВС, податковій, - таке явище може існувати дуже довго. Першопричина корупції і є нечесна влада. Тому, я впевнений, ми повинні привести до влади нових людей, нові обличчя. Рецептами нашої боротьби з корупцією буде моральність державної політики, сповіду-вання владою верховенства права, розділення влади, політики і бізнесу. Потрібно зрозуміти, що бізнесменові не обов'язково мати мандат народного депутата, щоб захистити свій бізнес, і ми, забезпечивши прозорі правила гри та бізнесової конкуренції, допоможемо бізнесу чесно займатися бізнесом, а владі - так само виконувати свої повноваження.
- Вікторе Андрійовичу, багато хто вважає, що ухвалення парламентом політичної реформи означало перемогу для різних політичних сил і фактично відсутність переможених. На хвилі цього великого компромісу говорять і про відповідне формування уряду - за участю представників різних регіонів, у тому числі й того, де вибори фальсифікували найбільше. Навіть за участю політичних сил, що нині залишаються непримиренними суперниками. Але чи не вважаєте ви, що має рацію Юлія Тимошенко, коли говорить, що блок партій та лідерів для того й перемагає на виборах, аби формувати власний уряд без тих, хто вибори програв? Це ж звична світова практика: варто республіканцям у США чи соціал-демократам у Німеччині здобути 51 відсоток голосів - і їхні опоненти "вилітають" із виконавчої влади до наступних виборів. А в нас, до всього, дуже багато людей із протилежного табору на виборах себе, м'яко кажучи, відчутно скомпрометували.
- Звісно, у політику йдуть для того, щоб перемогти й отримати владні повноваження. Але наша команда вже неодноразово підкреслювала: нам потрібні не крісла, а можливість реформувати державні механізми. Уряд мають формувати переможці. Однак переможці мають бути далекоглядними, якщо хочуть прийти надовго, вони мають бачити, що в певному регіоні має вагу певна політична еліта. І це потрібно враховувати у вибудовуванні регіональної політики. Ми бачимо, що останнім часом зріс рівень громадянської свідомості, заявляють про себе місцеві громади, і зараз у деяких областях - скажімо, на моїй рідній Сумщині - не розуміють, чому тут дві третини представників влади мають бути привезені з Донецька? Невже на Сумщині живуть дебіли, яким потрібно насаджувати керівників найрізноманітніших підрозділів, від, умовно кажучи, заготзерна до облвно, обов'язково з Донеччини, звідки походить голова облдержадміністрації?
І тому десятки тисяч сумчан виходять на мітинги, протестують проти такої "регіональної політики".
Такі приклади ми бачимо зараз.
А днями керівник штабу коаліції "Сила народу" Олександр Зінченко повернувся з Харкова і розповів про міфи, які там розповсюджують з приводу наших дій після перемоги на виборах. По Харківщині ходять байки нібито, якщо Ющенко виграє, ХТЗ взагалі закриють, а на "Турбоатомі" поставлять керівником галичанина. І це в такому інтелектуальному центрі, як Харків!
Я переконаний, що там цілком достатньо своїх людей для формування нової регіональної влади при новому Президенті. Згадані міфи працюють лише через брак інформації про наші реальні наміри та програму. Наша регіо-нальна політика буде виваженою.Окрема тема - формування нового Кабінету Міністрів. Це буде додаткова нагода зцементувати нову парламентську більшість. І я не заперечуватиму, якщо до нашого уряду прийдуть не лише переможці, а й нові партнери.
- Уже зараз говорять про жорстку боротьбу за посаду Прем'єра у новому уряді...
- Так, це непросте питання. І його підігріває великий суспільний інтерес. У нашому партнерському колі фігурує кілька кандидатур на посаду глави Кабміну, але зараз ходу я їм не дам. Ми домовилися, що до 26 грудня, тобто до перемоги на виборах, подібні кадрові питання не обговорюватимуться взагалі. А вже після того я запрошу партнерів за цей "круглий стіл" і будемо вирішувати ці питання.
- Наскільки затягнеться формування нового уряду? До весни?
- Зволікати з цим не можна. Орієнтовні терміни визначення складу нового Кабміну - кінець січня - початок лютого. Нинішній перехідний стан необхідно якомога швидше завершити.

"Янукович іде, залишаючи нам порожню касу..."

- Багатьох людей цікавить доля пенсійної надбавки, яка суттєво підвищила рейтинг Віктора Януковича на цих виборах. Чи залишить її уряд Ющенка?
- Це питання потребує оцінки всього того економічного спадку, який залишає уряд Януковича. Варто порівняти, на який бюджет він прийшов два роки тому, і нинішній стан держскарбниці. Сьогодні Янукович здає порожню касу! Більше того: 7,5 млрд. грн. невиплат компенсацій по ПДВ, 3 млрд. реструктуризованого ПДВ - це вже
10 мільярдів боргу. Ще 7,5 - наперед зібрані податки. Це також мінус 2005 року. 4 млрд. (а де-факто - 10) - дефіцит бюджету. Усі ці боргові зобов'язання, які роблять державний бюджет супердефіцитним, тягнуть за собою "охолодження" економіки, її іммобілізацію. Така бюджетна політика може стати причиною фінансового обвалу.
Існує і дефіцит бюджету Пенсійного фонду. Тобто колишня команда Януковича не спроможна й надалі підтримувати виставлену планку пенсійних виплат. Ми вважаємо, що практика таких надбавок має бути серйозно переглянута. Таку форму ми засуджуємо як передвиборну маніпуляцію пенсіонерами. Ми цю надбавку переве-демо в саму пенсію. Запевняю, ні про який відкат у пенсійному забезпеченні не буде й мови.
Загалом проект бюджету-2005, який представлено в парламенті у грудні, - це "робота" відставленої команди Януковича. Ми не маємо до цього проекту відношення. Але розуміємо, що він має бути прийнятий хоча б у частині міжбюджетних стосунків. Бо інакше буде колапс. А вже пізніше вноситимемо відповідні зміни, спробуємо зробити цей бюджет більш соціальним і гуманним. Щодо цього я, зокрема, вже надиктував 12 конкретних позицій щодо соціальних проблем у формі листа - що матиме пенсіонер, ветеран, молода мама і так далі.

"Зараз Генпрокуратура може дуже просто вийти на людей, причетних до замаху на мене"

- Вікторе Андрійовичу, ваш конкурент на виборах останнім часом не цурається маніпулювання темою вашого здоров'я. Янукович натякає на те, що людям не потрібен хворий Президент. Як ви прокоментуєте власне самопочуття? І чи будете притягувати винних у отруєнні до відповідальності?
- Звісно, якби перед вами сидів Ющенко серпневого зразка, вам було б приємніше. Але це не від мене залежить. Я себе не труїв! Я повторюю: мене отруїла влада. І сьогодні відкриваються все нові обставини цього злочину.
Я майже ніколи не снідаю й не обідаю, в основному лише вечеряю. Того дня (5 вересня. - Авт.) в мене було дві вечері. Перша - в близькому колі, зі спільного казана, і ніхто з рідних від того не постраждав.
А друга - з головою Служби безпеки та його першим заступником, під час переговорів. Я не хочу переходити на персоналії, але мені здається, що зараз Генеральна прокуратура має досить просте завдання, як вийти на людей, причетних до замаху на мене. Хоча, загалом, я не хочу, щоб зараз це питання (розслідування отруєння. - Авт.) перепліталося з виборами 26 грудня. Щоб не було спекуляцій.
Добре, що на тій вечері я не все доїв і не все допив, що мені давали.
А отрута була швидкої дії. Коли я повернувся додому, дружина поцілувала й одразу на вустах відчула металевий смак. "Ти ліки пив?" - "Ні". Уже тоді в мене боліла голова. Про подальші обставини вам відомо. І я щасливий, що лишився на цьому світі. Це неспівставно з іншими проблемами, які зараз є. Я задоволений, що поставлено крапку в остаточному діагнозі і все зрозуміло з точки зору методів детоксикації організму. Австрійська клініка засвідчила, що в мене немає проблем по жодному внутрішньому органу. А те, що ви бачите на обличчі, - це зовнішні наслідки. Через певний час мине. На робочий режим це не впливає.
Що ж до спроб Януковича зачепити це питання... Так він намагається дискредитувати мене як опонента "за зовнішніми ознаками". От, мовляв, на дебатах - поруч стоїть здоровань на 120 кг з рожевим обличчям. Але ж люди обирають Президента не за його вагу в кілограмах і не за шрами на обличчі, а за мораль, світогляд, професійність і здатність зробити країну нормальною. І це єдино правильна модель сприйняття, яка принесе нам переконливу перемогу.

17 грудня 2004 р.
(Друкується зі скороченнями).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #52 за 24.12.2004 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2748

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков