Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (3609)
З потоку життя (6843)
Душі криниця (3685)
Українці мої... (1500)
Резонанс (1588)
Урок української (997)
"Білі плями" історії (1752)
Крим - наш дім (533)
"Будьмо!" (260)
Ми єсть народ? (238)
Бути чи не бути? (70)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ФЛЕШМОБ «БУДЕМО РАЗОМ»
У Ки╓в╕ запущено флешмоб «Будемо разом» на п╕дтримку людей, що проживають на...


«ДИВОВИЖН╤ ╤СТОР╤╥ КРИМУ» У МИСТЕЦЬКОМУ АРСЕНАЛ╤
26 лютого у Мистецькому арсенал╕ в╕дкри╓ться виставка «Дивовижн╕ ╕стор╕╖ Криму».


УРОКИ КРИМУ: ПОПРИ ТРАВМУ, МИ МА╢МО ЗНАЙТИ СИЛИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Виступ учасника Нестор╕всько╖ групи ╢вгена Гл╕бовицького у Кримському дом╕ п╕д час вечора,...


ОДИНОЧН╤ П╤КЕТИ В КРИМУ: ВИКЛИК ОКУПАНТАМ
Б╕льше 80 суд╕в у справах кримськотатарських патр╕от╕в провела в один день т.зв. "кримська влада"...


ЗА «КРИМСЬКУ СВ╤ТЛИЦЮ» В КРИМУ!
Поширюйте цього листа. Ма╓мо застоювати себе, св╕й Край. Хто, як не ми?




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook

Twitter





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #48 за 26.11.2004 > Тема "Крим - наш дім"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#48 за 26.11.2004
Мультикультурна освіта і міжнаціональні відносини
Прес-центр Міністерства освіти і науки АРК.

 

Мультикультурна освіта і міжнаціональні відносини,
або НЕ ТАКИЙ СТРАШНИЙ Націоналізм, ЯК НАМ ЙОГО МАЛЮЮТЬ...

18 - 19 листопада у Білогірському районі на базі середньої загальноосвітньої школи № 4 І - ІІІ ступенів з кримськотатарською мовою навчання (перша в Криму національна школа), під егідою Міністерства освіти і науки АРК, за сприяння Кримського державного інженерно-педагогічного університету, Міжнародної слов'янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, Всеукраїнської асоціації істориків педагогіки, Республіканської асоціації "Мааріфчі", Міжнародного фонду "Відродження", Білогірської райдержадміністрації відбувся "круглий стіл" науково-теоретичного журналу "Педагогіка" "Полікультурна освіта і національна школа".
Відкриваючи засідання, голова Білогірської райдержадміністрації Альберт Кангієв відзначив, що сьогодні у всіх регіонах АРК є школи з національними мовами навчання, що кожна дитина має право навчатися рідною мовою.
Оргкомітет представляли заступник голови Ради міністрів АРК Віталіна Дзоз, міністр освіти і науки АРК Олександр Глузман, ректор Кримського державного інженерно-педагогічного університету Февзі Якубов, ректор Кримського республіканського інституту післядипломного педагогічного університету Олександр Рудяков, заступник міністра освіти і науки АРК  Шевкет Меметов, начальник управління загальної і середньої освіти Міністерства освіти і науки АРК Володимир Буякевич та представники місцевої державної влади.  
Основним завданням "круглого столу" стало обговорення шляхів створення умов для одержання освіти без втрати національної самоідентифікації в толерантному суспільстві, обмін практичним досвідом становлення толерантності в полікультурному суспільстві України, Росії і Молдови.
Почався захід з покладання квітів до пам'ятника відомого кримськотатарського поета, ученого-тюрколога, педагога Бекіра Чобан-заде. Потім відбулася коротка прес-конференція на якій виступили представники державної влади і члени оргкомітету.
Міністр освіти і науки АРК О. Глузман відзначив у своєму виступі, що проведення таких заходів допоможе виробити шляхи реалізації ідеї створення національних шкіл і поділитися досвідом роботи. Заступник голови Верховної Ради АРК І. Умеров висловив думку, що національної школи як такої на території України ще немає, і наголосив на необхідності створення школи з адекватним середовищем спілкування і викладання національною мовою. Директор програми "Інтеграція кримськотатарського народу та інших депортованих громадян в українське суспільство" Міжнародного фонду "Відродження" О. Смирнову своїй доповіді "Мультикультурна освіта як основа міжнаціональних відносин у Криму" відзначив, що така освіта має передбачати толерантне відношення до культур народів-сусідів та повагу до загальнолюдських цінностей. Доповідач А. Богуш у промові "Парадигма дитинства в сучасній педагогіці" відзначила,
що створення дитині подальшого комфортного життя в суспільстві - значить розуміти феномен дитинства як феномен особливих  відносин. Заступник голови оргкомітету, проректор з навчальної роботи КДІПУ М. Хайруддінов у доповіді "Школа і відродження національної самосвідомості" підкреслив: ніякий народ не повинен жити у своїй Батьківщині у побоюваннях. Етнічний соціальний дух має мирно існувати серед інших культур. Тільки поважаючи свій народ можна поважати й інші. Любов до своєї нації так само природна, як любов до батьків. Націоналізм - це нормальне, здорове, політично коректне явище, що об'єднує націю. А нація повинна розуміти і цінувати свою самобутність. Принцип полікультурності має бути прирівняний до принципу поліетнічності. У доповіді І. Ф. Гудзик "Полікультурна спрямованість навчання мові" висвітлено способи формування мовної картини світу, проблематика порівняльних мовних досліджень. Т. А. Салиста-Григорян у доповіді "Розвиток нетрадиційних форм навчання рідним мовам" розповіла про вивчення дітьми вірменської мови в класах, секціях і літніх площадках. С. Каджаметова (доповідь "До толерантного суспільства через національну освіту) наголосила на проблемі відродження рідної мови як головного стрижня існування народу. Відзначила, що досі не розпочато підготовку навчальних планів з навчання рідною мовою для дошкільних установ. Раді міністрів АРК асоціацією "Мааріфчі" було запропоновано забезпечити офіційний статус вивчення кримськотатарської культури і мови в школах з російською мовою навчання, що буде сприяти розвитку толерантності. У доповіді О. В. Гукаленко "Національна школа в полікультурному освітньому просторі" були викладені постулати концепції сучасної освіти:
1. Навчитися учитися.
2. Навчитися діяти.
3. Навчитися жити.
Ідея соборності чи принцип цілісності - підґрунтя духовності і моральності. У доповіді Г. В. Брагіної "Проблеми підготовки вчителя початкових класів для шкіл з українською, російською, кримськотатарською мовами навчання" обговорювалося питання спеціалізації з ряду предметів учителів початкової школи при забезпеченні права викладання російською, українською, кримськотатарською мовами. Доповідач О. Глузман ("Розвиток регіональної системи освіти на прикладі АРК") виніс на обговорення проблему доцільності одержання вищої освіти безкоштовно; з цього приводу відбулася дискусія. Олександр Володимирович також підкреслив важливість статусу української мови як державної. При тому інші національні мови неодмінно повинні розвиватися, для цього і потрібні національні школи, які можна створювати на базі російських шкіл, що пустують.
Були також заслухані доповіді Ганкевич В. Ю. "Кримськотатарська школа: минуле і сьогодення", Борисенкова В. П. "Глобалізація і проблеми освіти в сучасному світі", Сухомлинської О. В. "Українська проблематика на сторінках журналу "Педагогіка", Зязюн І. А. "Естетичні проблеми полікультурної освіти", Степанової Т. М. "Підготовка дітей до навчання в школі", Микитюк А. Н. "Проблеми викладання природно-наукових дисциплін у національній школі", Кутьєва В. О. "Праця, профорієнтація і технічна діяльність учнів у національній школі", Редькіної Л. І. "Теоретико-концептуальні основи підготовки до роботи в полікультурному просторі Криму", Тименко В. П. "Етнодизайн у національній школі", Руденко Н. І. "Становлення і розвиток НВК "Українська школа-гімназія", Кондратюк Г. Н.
"Підготовка педагогічних кадрів для кримськотатарських шкіл Тотайкойским педагогічним технікумом", Алімової Л. У. "Формування культури педагога кримськотатарської школи", Девлетова Р. Р. "Формування мовної самобутності в умовах полікультурного суспільства", Нафеєвої Л. Б. "Керування навчально-виховним процесом у школах з кримськотатарською мовою навчання", Бекірової А. Р.
"Проблеми духовного виховання молодших школярів", Аледінової М. І. "Роль навчально-методичної лабораторії КРІППО в становленні кримськотатарських шкіл", директора ЗОШ № 4 Февзіє Еюпівни Мамутової "Навчально-виховний процес у школі з кримськотатарською мовою навчання".  
Головне досягнення "круглого столу" - обмін досвідом організації навчально-виховного процесу в толерантному середовищі полікультурного суспільства, визнання необхідності створення національних шкіл як найважливішого компонента у формуванні національної самоідентифікації.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #48 за 26.11.2004 > Тема "Крим - наш дім"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2666

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков