Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРОКИНУВСЯ ВОДЯНИК
Наш╕ традиц╕╖


САВА ╤ ЛАВА
Наш╕ традиц╕╖


«20 ДН╤В У МАР╤УПОЛ╤», ДЖАМАЛА ╤ «КОНОТОПСЬКА В╤ДЬМА»:
Стали в╕дом╕ лауреати Шевченк╕всько╖ прем╕╖…


ПРАВДА ДВО╢СЛОВА
Наш╕ традиц╕╖


ОЧИМА БЕЛЬГ╤ЙСЬКОГО ФОТОГРАФА
На його зн╕мках - чорно-б╕ла пал╕тра Майдану…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 20.08.2004 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#34 за 20.08.2004
СПАС
КС

ПРАВОСЛАВНИЙ КАЛЕНДАР

Єпископ Кесарійський Євсевій, який жив у IV столітті, записав такий переказ про Нерукотворний образ Спасителя. У той час, коли Христос проповідував у країні Іудейській, в місті Едесі правив князь Авгар. Він страждав невиліковною хворобою - проказою, і, почувши про чудеса, що звершалися Спасителем, наважився написати Йому листа, в якому просив Його прийти до нього і зцілити, віруючи, що  Він - чи Бог, який зійшов з неба, чи Син Божий. З цим листом Авгар послав до Ісуса живописця Ананію і доручив йому зняти образ з Христа, якщо Сам Христос не піде до нього. Кілька разів Ананія намагався відтворити на полотні божественний лик Спасителя, але ніяк не міг зобразити небесні риси Його обличчя. І тоді Ісус, бачачи ті старання, покликав його до Себе і, прочитавши листа Авгара, попросив води, вмився, взяв учетверо складений шматок полотна, утерся ним і подав його Ананії та повелів вручити його Авгару. Виявилося, що на тому полотні відбилося зображення обличчя Спасителя. Одночасно Господь послав Авгару власноруч написаного листа такого змісту: "Блаженний ти, Авгару, що, не бачивши Мене, бо писано, що ті, хто побачили Мене, не увірують, а ті, хто не бачили, увірують і успадкують життя вічне. Ти просиш Мене прийти до тебе, але Мені належить звершити те, для чого Я посланий, і по звершенню цього повернутися до Отця, який послав Мене... Коли ж вознесусь до Нього, то пошлю до тебе одного з Моїх учнів, який зцілить тебе "від хвороби і подарує життя тобі та іншим з тобою".
Авгар прийняв Нерукотворний образ Спасителя з надзвичайною радістю і благоговінням. А по вознесінню Господньому до царя в Едесу прибув один із апостолів, Фадей, який і дарував йому зцілення. Прийнявши святе хрещення, Авгар велів прикріпити полотно з Нерукотворним образом до дошки і поставити цю святиню над воротами міста, щоб усі, хто входив в Едесу, бачили її і поклонялися їй. Веління Авгара додержувалося тривалий час, поки один із його правнуків, ідолопоклонник, захотів зняти з воріт священне зображення Христа і поставити на те місце ідола. Тоді, як мовиться у переказі, єпископові едеському було від Бога одкровення, підкоряючись якому, він уночі пішов до міських воріт, поставив запалену лампаду перед Нерукотворним образом і заклав його кам'яною плитою, цеглою та вапном, так що ніяких слідів не залишилося.
Багато часу минуло відтоді, але ніхто не знав, де зберігається Нерукотворний образ Спасителя. Та під час облоги Едеси у VI віці перським царем Хозроєм єпископ Євлавій, що побачив уві сні Пречисту Діву, відкрив святу ікону, яка чудово збереглася, і навіть лампада ще горіла перед нею. Коли єпископ з міськими жителями обійшов з Нерукотворним образом вздовж міських стін, перське військо раптом зняло облогу і поспішно відійшло.
Відомо, що в X столітті візантійський імператор Константин Порфирородний запропонував власникові Едеси багатий викуп за Нерукотворний образ і переніс його до Царгорода. Далі сліди його загубилися і нині невідомо, де він знаходиться.
В Україні Спас святкується двічі. Перший Спас припадає на 14 серпня і має в народі назву Спас на воді. Кажуть, що в цей день вода особливо цілюща, отож усі, а особливо недужі, прагнули скупатися на Спаса до схід сонця. Перший Спас збігався із днем семи мучеників Маккавеїв, що в народі відзначається як Маковія. У це дуже популярне свято в кожній родині терли мак, додавали до нього мед і подавали до коржів. У церквах святили воду, квіти і головки маку.
Другий Спас, або Преображення Господнє, відзначається 19 серпня. І це свято в Україні одержало ще одну назву - яблучний Спас. Це вінець літа, коли люди справляли обжинки та насоло-джувалися щедрими дарами природи. Символом плодоносності землі були яблука - їх освячували в церкві, їли з медом та бажали один одному, щоб добре родили сади. Всюди линули пахощі зілля, які заготовляли на зиму в цей час. Бо холодна пора вже була не за горами, даючи про себе знати прохолодою росяних ночей...
29 серпня відзначається третій Спас (Спас на полотні). Це - свято перенесення нерукотворного образу Ісуса Христа з міста  Едес до Константинополя. У селах жнива вже закінчувалися, а сівба озимини була в розпалі. Тому повсюду говорили: "Третій Спас - хліба припас".

***

У зв'язку з 15-річчям відродження Української автокефальної православної церкви парох громад Святого Андрія Первозванного і Успіння Пресвятої Богородиці УГКЦ о. Микола Квич привітав настоятеля громади Живоначальної Трійці о. Ігоря Чікіту. Наголосивши на їх спільній праці на духовній ниві, о. Микола побажав взаємного духовного збагачення та ще більшого утвердження їхніх прихожан у вірі Христовій.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 20.08.2004 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2322

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков