"Кримська Свiтлиця" > #8 за 26.02.2021 > Тема ""Білі плями" історії"
#8 за 26.02.2021
СМОЛЕНСЬКА КАТАСТРОФА: КОМ╤С╤Я ЗАЯВЛЯ╢, ЩО Л╤ТАК КАЧИНСЬКОГО БУВ ЗНИЩЕНИЙ ВИБУХ╤ВКОЮ
Урядовий л╕так Ту-154М з президентом Польщ╕ Л╓хом Качинським на борту зазнав катастрофи у кв╕тн╕ 2010 року в результат╕ детонац╕╖ вибухового пристрою. На цьому наголосив у середу в Сейм╕ РП голова Смоленсько╖ п╕дком╕с╕╖ з поновного розсл╕дування Смоленсько╖ катастрофи, ексм╕н╕стр нац╕онально╖ оборони Польщ╕, депутат Сейму Антон╕ Мацеревич, переда╓ кореспондент Укр╕нформу. “Головна теза, а точн╕ше правда, ╓ такою, що л╕так був знищений в результат╕ вибуху”, - заявив Мацеревич. В╕н додав, що до цього призвела “вибух╕вка, знайдена на елементах розбитого л╕така”. Eксм╕н╕стр пов╕домив, що не зна╓, хто м╕г п╕дкласти вибух╕вку, оск╕льки це ма╓ встановити прокуратура, а не ком╕с╕я, яка не ма╓ сл╕дчих повноважень. Мацеревич зазначив, що ком╕с╕я, перед 11-ю р╕чницею Смоленсько╖ катастрофи, ма╓ нам╕р представити польськ╕й ╕ м╕жнародн╕й громадськ╕й думц╕ “важливу ╕нформац╕ю” на тему зв╕ту з причин катастрофи. “З точки зору досл╕дження, можна без цього (отримання Польщею фрагмент╕в розбитого л╕така з РФ – ред.) опубл╕кувати зв╕т, оск╕льки ми волод╕╓мо з╕браними зразками з розбитого л╕така та зразками, на яких як у польських, так╕ в ╕ноземних лаборатор╕ях знайдено сл╕ди вибух╕вки”, - сказав Мацеревич. В╕н розкритикував колишнього члена Смоленсько╖ п╕дком╕с╕╖, данського експерта Гленна Йоргенсена, який в ╕нтерв’ю польському тижневику Sieci нещодавно заявив, що не було докладено вс╕х орган╕зац╕йних зусиль для з’ясування причин та чинник╕в, що призвели до катастрофи. Експерт зауважив, що Мацеревич запровадив “хаос ╕ конфл╕кти” м╕ж членами п╕дком╕с╕╖. За його словами, члени ком╕с╕╖ станом на минулий р╕к сам╕ не бачили к╕нцевого зв╕ту сво╓╖ ком╕с╕╖. Водночас, голова ком╕с╕╖ в╕дкинув ус╕ звинувачення, зазначивши, що Йоргенсен з вересня минулого року не ╓ членом ком╕с╕╖, оск╕льки в╕н не отримав сертиф╕кат доступу до матер╕ал╕в з обмеженим доступом в╕д служби в╕йськово╖ контррозв╕дки Польщ╕. Як пов╕домлялося, в ав╕акатастроф╕ 10 кв╕тня 2010 року поблизу в╕йськового аеродрому “Смоленськ-П╕вн╕чний” (РФ) розбився польський урядовий л╕так з 96 особами на борту. В ав╕акатастроф╕ загинули президентське подружжя Л╓ха та Мар╕╖ Качинських, все в╕йськове командування польсько╖ арм╕╖, значна частина польсько╖ пол╕тично╖, рел╕г╕йно╖ та громадсько╖ ел╕ти кра╖ни. В 2011 роц╕ польська урядова ком╕с╕я з розсл╕дування причин катастрофи та М╕ждержавний ав╕ац╕йний ком╕тет у Москв╕ основними причинами катастрофи назвали помилки ек╕пажу польського л╕така. Кр╕м того, польська ком╕с╕я значну в╕дпов╕дальн╕сть поклала на рос╕йських контролер╕в руху на аеродром╕ “Смоленськ-П╕вн╕чний”, як╕ подавали частково хибну ╕нформац╕ю ек╕пажу ╕ не заборонили посадку Ту-154М на летовищ╕. П╕сля приходу до влади у Польщ╕ в 2015 роц╕ правоконсервативно╖ парт╕╖ “Право ╕ Справедлив╕сть” (PiS) Ярослава Качинського, новий уряд скасував рапорт сво╖х попередник╕в, назвавши його нелег╕тимним, ╕ в лютому 2016 р. в╕дновив Смоленське сл╕дство. В╕дтод╕ було проведено ексгумац╕ю т╕л ус╕х жертв катастрофи, а також ще раз досл╕джено ус╕ записи “чорних скиньок” та елементи розбитого л╕така на предмет виявлення вибухових речовин. Зразки з╕браних матер╕ал╕в над╕слано у к╕лька м╕жнародних лаборатор╕й, як╕ мали п╕дтвердити або виключити наявн╕сть залишк╕в вибухових речовин. У правляч╕й парт╕╖ PiS неодноразово покладали в╕дпов╕дальн╕сть за катастрофу на рос╕ян, натякаючи на можливу причетн╕сть до катастрофи рос╕йсько╖ влади. Кр╕м того, вони звинувачували у недбальств╕ член╕в уряду експрем'╓ра Дональда Туска, д╕╖ яких також могли вплинути на доведення до катастрофи. Голова ком╕с╕╖ Мацеревич пооб╕цяв, що к╕нцевий зв╕т з розсл╕дування причин катастрофи буде оприлюднено так швидко, як це можливо.
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 26.02.2021 > Тема ""Білі плями" історії"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=23049
|