"Кримська Свiтлиця" > #5 за 05.02.2021 > Тема "З перших уст"
#5 за 05.02.2021
Тарас Петриненко: МЕНЕ В╤ДВ╤ДУ╢ НАСТР╤Й С╤З╤ФА: НАЧЕ НА ВЕРШИН╤ ВЖЕ… АЖ РАПТОМ: ФЬЮТЬ, ╤ ЗНОВУ Б╤ЛЯ П╤ДН╤ЖЖЯ
Тарас Петриненко, музикант МЕНЕ В╤ДВ╤ДУ╢ НАСТР╤Й С╤З╤ФА: НАЧЕ НА ВЕРШИН╤ ВЖЕ… АЖ РАПТОМ: ФЬЮТЬ, ╤ ЗНОВУ Б╤ЛЯ П╤ДН╤ЖЖЯ
Мене попередили, що Тарас Петриненко ╕нтерв’ю не да╓: усе давно переговорено. Принаймн╕, за останн╕й р╕к це перша розмова, лише тому, що агентство “Укр╕нформ”. ╤ почнемо ми з давно оч╕куваного сюрпризу. Отже, саме для нас сьогодн╕ доручено влаштувати нац╕ональну прем’╓ру ново╖ п╕сн╕ – “Назавжди”. Сп╕вають во╕стину народн╕ артисти Укра╖ни Тарас Петриненко ╕ Тетяна Горобець. * * * На другому поверс╕ “Мега-Маркету” на Новообух╕вському шосе, у просторому, але нав╕ть у суботу малолюдному кафе вони ╕з Валер╕╓м Кул╕чк╕ним часто зустр╕чаються: Тарас при╖здить, як-то кажуть, на закупи, директор – аби побачитися з артистом та обговорити поточн╕ справи: концертна д╕яльн╕сть, нов╕ аранжування, студ╕йн╕ записи. Б╕ля столика з’явля╓ться молоденька оф╕ц╕антка. - Як вас звуть, д╕вчино? – ц╕кавиться Тарас, хоча на бедж╕ написано, але… Час бере сво╓ – з╕р не той, яким був п╕встол╕ття тому. - Анастас╕я. - А коротке ╕м’я яке? – у цьому запитанн╕ весь Тарас Петриненко: в╕н бачить людину ╕ прагне бути в╕дкритим – ╕ св╕тов╕, й самому соб╕. - Настя. - Настуня, значить. Мен╕ чай ╕з бергамотом та яблучний пир╕г. В╕н гарний у вас… МИНУВ ЧАС, ╤ ВС╤ КОЛИШН╤ КОЛЕГИ ПО СЦЕН╤, ЯК ОДИН, З’ЯВИЛИСЯ ПЕРЕД╤ МНОЮ, ╤ КОЖЕН ПОПРОХАВ ПРОБАЧИТИ ЙОГО * * * - Цього року минуло п╕встол╕ття, як ти, Тарасе, реал╕зу╓ш себе в нац╕ональн╕й популярн╕й музиц╕… За цей час зм╕нилася мета цього самовираження? - Мета? Н╕коли не ставив перед собою яко╖сь мети. Мен╕ хот╕лося, щоб це мен╕ – дарувало рад╕сть, близьким та р╕дним – приносило користь, а загал – розважувало насолодою. Завжди так хот╕лося, ╕ н╕яких вимог я не приймав, аби зм╕нити такий порядок речей. - Тобто ти хочеш сказати, що п╕сн╕ пишеш не для себе? - Н╕. Якщо я не переконую себе, що створив щось г╕дне, по-справжньому щире ╕ важливе, н╕кого я не переконаю, що воно чогось варте. - Тримаючи найкоротшу дистанц╕ю з╕ слухачем, як тоб╕ вда╓ться не розчаровуватись у людях? - Ма╓ щодня трудитися не лише голова, а й серце. - Як ти пережив дв╕ п╕дступн╕ зради, коли у 1991-му ╕ 1993-му роках, п╕д час гастролей у США, на ПМЖ залишилися музиканти групи “Гроно”. - Тими, хто зробив такий виб╕р, рухала любов до комфорту, ситого життя, принадностей т╕╓╖ кра╖ни, яка сама досягла того, аби в н╕й ус╕м жилося з ус╕ма вигодами. Тим часом я завжди розум╕в, що Кра╖на р╕вних можливостей як self-made-man сама себе зробила! - У кра╖н╕, де народ, складений ╕з суц╕льних ╕мм╕грант╕в, – ╕ншого виходу нема, як швидко, step-by-step, стати щасливим. ╤ – рухатися до мети кожен Божий день. - Коли вперше “Гроно” при╖хало до Сполучених Штат╕в, по очах я побачив, що там спалахнуло велике бажання. ╤ те, що мо╖ колишн╕ колеги залишилися, не стало для мене дивиною. Коли вдруге ми ╖хали, стало зрозум╕лим: думками вони там. - Ти легко пережив б╕ль втрати колишн╕х однодумц╕в? - Под╕бн╕ реч╕ н╕хто легко не пережива╓… На мо╓ щастя, у т╕ часи вже почало з’являтися в╕дпов╕дне комп’ютерне обладнання. Маю на уваз╕ м╕н╕-студ╕ю: синтезатор Ensoniq, дводор╕жковий секвенсор Brother, ритм-машинку Alesis. - Довелося р╕зко зм╕нити музичне мислення? - Що було, те було. Але народилася можлив╕сть самому створювати фонограми, парт╕ю за парт╕╓ю набирати треки ╕ робити “м╕нусовки”. В╕дбулася тод╕ така особиста технолог╕чна революц╕я, яка свого часу допомогла мен╕ вистояти. - У який спос╕б? - Фактично без живого ансамблю деякий час я м╕г продовжувати творчу роботу. Бо руки, в╕дверто кажучи, п╕сля повернення з╕ Сполучених Штат╕в якось опустилися. Збирати знов колектив, з ними з нуля починати, щоб в якийсь прекрасний момент вони знову десь зав╕ялися, десь залишилися, до когось переметнулися, – щось под╕бне мене б╕льше не влаштовувало. - Ти п╕дтриму╓ш стосунки з колишн╕ми учасниками “Гроно”? Як за океаном склалися ╖хн╕ дол╕? - Буваючи в Сполучених штатах, ми часом бачимося. Хоча, коли вони лишалися за океаном, добряче облили мене брудом. “Добряки” з д╕аспори ╖м так порадили, мовляв, у такому випадку буде прост╕ше облаштуватися. Минув час, ╕ вс╕ колишн╕ колеги по сцен╕, як один, з’явилися перед╕ мною, ╕ кожен попрохав пробачити його. - ╤ ти пробачив? - Господь простить, в╕дтод╕ з╕ мною все гаразд! ЯКБИ ВИНИКЛА ПОТРЕБА УТНУТИ ЗОРЕЛ╤Т М╤ЖПЛАНЕТНИЙ, В╤Н БИ ЙОГО ТОЧНО СТВОРИВ - У витоках тво╓╖ музично╖ кар’╓ри ╕ дос╕ пульсу╓ б╕г-б╕т-група “Еней”, створена на початку 1969 року п’ятьма дев’ятикласниками Ки╖всько╖ спец╕ально╖ середньо╖ музично╖ школи-╕нтернату ╕мен╕ Миколи Лисенка. Хто виявився генератором? - Наск╕льки пригаду╓ться, ╕дея назви була моя, але вс╕ хлопц╕ ╖╖ п╕дтримали. - Чому “Еней”? - Вплинув, мабуть, той факт, що у школ╕ – саме в цей час – ми вивчали “Ене╖ду” ╤вана Котляревського. Якось усе зб╕глося в час╕. - Вас, ки╖вських старшокласник╕в, зачепила саме “Ене╖да”, ген╕ально, дуже сучасно про╕люстрована видатним укра╖нським граф╕ком Анатол╕╓м Базилевичем? Розк╕шне видання вийшло друком 1968-го року – напередодн╕ святкування двохсотл╕ття ╤вана Котляревського. - ╤ це також, але справа була в ╕ншому… Саме Еней нам, юним романтикам, уявлявся першим в Укра╖н╕ х╕повим чуваком. Скор╕ш за все, саме це спонукало взяти таку назву. А ще у нас одн╕╓ю з перших п╕сня з’явилася – “Еней”. Проте, даруй, все це було… якийсь дитячий садок. - Кажуть, “The Beatles” ти почув не у Ки╓в╕, а… в Черн╕гов╕: одного дня боб╕ну на маг поставила троюр╕дна сестра. Що, у столиц╕ ще запис╕в л╕верпульсько╖ четв╕рки було катма? - (Щиро п╕дсм╕ю╓ться та хита╓ в б╕к мовчазного директора; Валер╕й Кул╕чк╕н мовчки спостер╕га╓ за нашим ╕нтерв’ю). - Приколю╓шся, так? З батьками я при╖хав тод╕ на гостини у Черн╕г╕в, ╕ Люда, розважаючи мене, нудьгуючого, поставила боб╕ну. На той час я був ще досить юним. А на тво╓ запитання в╕дпов╕м: у Ки╓в╕ тод╕ – в основному – крутився Елв╕с Пресл╕, ще хтось... А ось “Б╕тл╕в” я насправд╕ почув уперше; то був альбом “With The Beatles”, 1963-го року. Вони мене не просто вразили, а п╕д кор╕нь зрубали. Не пов╕риш, дос╕ я пам’ятаю ту мелод╕ю (насп╕ву╓): – “All my lovin’, I will send to you, / All my lovin’, darlin’, I’ll be true”. - Коли ти захопився “The Beatles”, для твого батька, ведучого фольклорно╖ телепередач╕ “Чиста криниця” Гар╕нальда К╕ндратовича, чи стало це трагед╕╓ю? - Господь ╕з тобою! Тато нам дуже багато допомагав. Так, в╕н жадав, аби я став академ╕чним музикантом: диригентом чи п╕ан╕стом. Або поважним професором. Тобто у цьому напрямку рухався. Але коли батько зрозум╕в, чим ми захоплю╓мося, а головне, побачив перш╕ г╕тари, на яких мо╖ друз╕ з “Енея” грали, – в╕н запропонував свою допомогу. - У який спос╕б це виявлялося? - П╕д особистою орудою Гар╕нальда К╕ндратовича, за його безпосередньо╖ участ╕ були створен╕ перш╕ наш╕ електрог╕тари! Не забуду… Якось ╖демо авто, а батько каже: – “Ану, зупинись-зупинись! Бачиш, ось там – дошка лежить, бачиш? Мерщ╕й забирай, синку! Деку ми вам знайшли!” ╤ справд╕, з т╕╓╖ дошки для нашого г╕тариста була виготовлена г╕тара, справжн╕й hand-made. Причому, у когось на час позичили ориг╕нальний н╕мецький ╕нструмент – “Musima Deluxe 25”, ╕ в нуль скоп╕ювали: в╕д ручок тремоло ╕ п╕кгарда (утримувач панел╕) до серповидного лейблу. - Як?! - Лобзиком, друже, лобзиком. Батько м╕й вир╕зав не лише дерево, а й метал, зв╕дк╕лясь д╕ставав потр╕бн╕ пружини. Перш╕ ╕нструменти музиканти “Енея” виготовили соб╕ сам╕, й все це робилося п╕д наставництвом мого батька. - Тож, виходить, Гар╕нальд К╕ндратович був ╕деологом у вас? - Н╕. Батько пояснював, що треба робити, у як╕й посл╕довност╕, часом – сам робив щось, коли у нас не виходило. Справа в тому, що батько, царство йому небесне, руками м╕г зробити практично все. Якби виникла потреба утнути зорел╕т м╕жпланетний, в╕н би його точно створив. Талановита була людина у всьому! П╕д його орудою ми виконували вс╕ операц╕╖, передбачен╕ технолог╕чним процесом. Раз побачивши ф╕рмовий ╕нструмент, в╕н зн╕мав з нього точну коп╕ю. ТЕПЕР ТВОРЧА МОЛОДЬ, КОЛИ ПОЧИНА╢ КАР’╢РУ, ТОЧНО ЗНА╢: ЩО ВОНИ З ЦЬОГО МАТИМУТЬ - Скажи, де тод╕ в основному “Еней” виступав? - Де випаде: крутити носом не доводилося... Починали ми в десятир╕чц╕ ╕мен╕ Лисенка: а там – т╕снява, звуко╕золяц╕╖ катма, за ст╕нкою – скрипал╕ та бандуристи. Були там так╕ маленьк╕ к╕мнати – репетитор╕╖, де стояло п╕ан╕но ╕ могли утулитися лише один учень ╕з педагогом. На перервах у т╕ к╕мнатюльки набивалося зо двадцятеро пацан╕в ╕, як нав╕жен╕ ╕д╕оти, ми волали “Б╕тл╕в”, а вчител╕ у розпач╕ не знали, що з нами робити. - До директора тягали? - Траплялося, але част╕ше суворий завуч до нас заходив, гр╕зними очима зиркав ╕ викликав у каб╕нет пояснити, що ми оце виробля╓мо. А, згадав… Повсякчас мене примушували зголити вуса, бо вони у мене дуже рано почали рости. - ╤ що: здався? - (На вс╕ 32 усм╕хаючись, гордо погладжу╓ себе по п╕дбор╕ддю ╕ задоволено в╕дпов╕да╓) - Жодного разу не голив… Принципово. Коли мене до чогось примушують, я це не робитиму. - Гаразд, а в арм╕╖? - ╤ в арм╕╖… Краще на гауптвахту, ан╕ж вуса голити. - Зрозум╕в, не проситиму… Але поверн╕мося до виток╕в. Як ви знайшли репетиц╕йну точку? - Допом╕г випадок. Одного дня з’ясувалося, що в Ки╖вському м╕ському палац╕ п╕онер╕в ╓ ансамбль баян╕ст╕в. ╤ – т╕ пестунчики дол╕ отримали комплект ╕нструмент╕в: дворядний електроорган “Ionika 6”, н╕мецька ударна установка “Trova” ╕ таке ╕нше. Н╕ про що под╕бне ми не могли й мр╕яти. - Отже, ви поголовно вир╕шили стати… баян╕стами? - Бо так “Еней” опинився в Ки╖вському м╕ському палац╕ п╕онер╕в. Словом, якимось чином ми до… ансамблю баян╕ст╕в при╓дналися. Це значило, що у нас оф╕ц╕йно з’явилася репетиц╕йна точка! У якост╕ “шефсько╖” допомоги ми, зв╕сно, виступали на якихось новор╕чних вечорах: у тому ж палац╕ п╕онер╕в, та й взагал╕ – скр╕зь, куди нас кликали. Сам процес публ╕чного сп╕вання, виконування власних п╕сень – ось, що у той час доп╕нгувало найб╕льше. Св╕т зм╕нився. Тепер творча молодь, коли почина╓ кар’╓ру, – точно визнача╓: що вони з цього матимуть, ск╕льки ╖м платитимуть. Тод╕ все було ╕накше. - Як╕ у вас, х╕пових чувак╕в з “Енея”, склалися в╕дношення з комсомолятами? - Про в╕дношення з “в╕рними пом╕чниками Парт╕╖” н╕чого яскравого не пригадаю. Ну, так, нас ганяли в перукарн╕, а коли це не спрацьовувало, заколювали волосся, щоб зач╕ски не виглядали дуже патлатими. Починали ми, ой, як весело, нав╕ть безтурботно, але швидко все це припинилося. - Чому так? - Коли комсомол виконав свою справу ╕з виховання творчо╖ молод╕, але розв╕в руками, зац╕кавилися ╕нш╕ органи… Але в п╕дл╕тковому в╕ц╕ ти мало що пом╕ча╓ш, адже зосереджений на ╕ншому. На репетиц╕╖ сл╕д зробити ось що: спробувати таке аранжування, н╕, такий бас, а ось ╓ нова п╕сня… ╤ все у цейтнот╕, бо головне: скоренько виступати. Де завгодно, як завгодно, але виступати! Тим часом н╕хто нам за це н╕коли не платив. Той ки╖вський “Еней” жив та грав на р╕вн╕ п╕дл╕тково╖ самод╕яльност╕, але – профес╕йно╖ самод╕яльност╕. Бо ж ми вс╕ були вихованцями спец╕ально╖ середньо╖ музично╖ школи-╕нтернату ╕мен╕ Миколи Лисенка! Н╤ЯКИХ ПИТАНЬ МОВИ Н╤КОЛИ НЕ ВИНИКАЛО - Тво╓ю першою авторською п╕снею стала “Весна ╕ ти”, написана у 1970-му роц╕. Як вона народилася? - Як? К╕нець школи, вступ до Ки╖всько╖ державно╖ консерватор╕╖ – плюс-м╕нус цей пер╕од. Зда╓ться, я був ще десятикласником. Тобто молодим закоханим хлопцем, от ╕ народилася п╕сня. ╤ пот╕м педагог змусив мене написати клав╕р та викласти в журнал “Музична орб╕та”. Тод╕ це вважалося крутою крутизною… - Символ╕чно, що твоя п╕сня “Весна ╕ ти” стала ровесницею “Червоно╖ рути” (1970) Володимира ╤васюка. - Ну, так… Пригадую, в Ки╖вськ╕й конс╕ на якомусь концерт╕, у Велик╕й зал╕, мою п╕сню ми виконували на “б╕с!” три або нав╕ть чотири рази. Дуже вона сподобалася саме студентськ╕й аудитор╕╖. - В╕домо, що з Укра╖нським телебаченням в “Енея” склалися непрост╕ стосунки. - Що було, те було… Спочатку все було напрочуд гарно: наш╕ п╕сн╕, нав╕ть концерти регулярно транслювалися. “Еней” ╕ на ╤нтербаченн╕ виступав – був такий телеканал, що транслювався на закордон. Так тривало до якогось певного пер╕оду. У 1972-му нас, безвусий “Еней”, звинуватили в “буржуазному нац╕онал╕зм╕” ╕ вир╕зали зв╕дус╕ль… На цьому пригоди х╕пового чувака в Укра╖н╕ зак╕нчилися. Нам було це все так дивно… - Справд╕? Повна неспод╕ванка? - Так! Адже сп╕лкувалися ми м╕ж собою в “Ене╖”, хто як хот╕в. Ми з Кирилом Стеценком, як правило, розмовляли укра╖нською, а решта хлопц╕в – рос╕йською. Н╕яких питань мови н╕коли не виникало, вс╕ в╕льно комун╕кували м╕ж собою. - Готуючись до ╕нтерв’ю, я попросив знайомих на Укра╖нському рад╕о пошукати щось ╕з ваших запис╕в у фонотец╕. - Знайшов? - Жодного запису, жодно╖ п╕сн╕: свого часу все розмагн╕чено! - Це й не дивно: кого тут за час╕в Совка ц╕кавила нац╕ональн╕ культура… - Цього року “Енею” виповнилося п╕встол╕ття! Для укра╖нсько╖ популярно╖ музики це – важлива дата. Чи не було план╕в зробити р╕вайл-концерт? - Н╕, Кирило Стеценко пропонував мен╕, про це ми нав╕ть поговорили. - ╤ що зупинило? - По-перше, нас ╕з Тетяною Горобець в Укра╖н╕ тривалий час не було. Ми ви╖здили за кордон. По-друге, належало владнати нев╕дкладн╕ проблеми, пов’язан╕ з╕ смертю мами – поставити на могил╕ пам’ятник… По-трет╓, все так закрутилось, що я, взагал╕, в╕д╕йшов в╕д творчих справ. По-четверте, подумалося: а кого збирати? Наш басист Микола Кирил╕н – у Москв╕, працю╓ адм╕н╕стратором у Леон╕да Агут╕на та Анжел╕ки Варум; ще й п╕дсп╕ву╓ ╖м. У дуже важкому стан╕ нин╕ перебува╓ колишн╕й ритм-г╕тарист ╤гор Шабловський (вже помер); в╕н – у Штатах, у нього рак кров╕, й л╕кар╕ борються за його життя. Кого збирати – мене, Кирила Стеценка й Олександра Бл╕нова, котрий став доцентом Нац╕онально╖ музично╖ академ╕╖ ╕мен╕ Петра Чайковського?.. Хоча, звичайно, було б дуже доречно ╕ ц╕каво… та й побачилися б. - Ну, не знаю… Як на мене, б╕╜-б╕т-група “Енею” дуже важлива для укра╖нсько╖ популярно╖ музики. Як я для себе визначаю – етапна… - Але хто взагал╕ ще пам’ята╓, що “Еней” був? ТЕКСТ П╤СН╤ – ЦЕ НЕ СЛОВА ДОКУПИ З╤БРАТИ - Якщо ми не говоритимемо про це, минуле з нами ╕ помре… Коли сумн╕ви сусп╕льство роздирають, тод╕ вс╕м хочеться почути “Укра╖ну”, а де ви, коли у вас усе добре?! - Бачиш, ми знову вперлися в тему шоу-б╕знесу. Тому що для того, щоб зорган╕зувати якусь акц╕ю, тепер це сл╕д робити на серйозному р╕вн╕, ╕накше й починати не треба. Без потужно╖ рекламно╖ кампан╕╖ це не зреал╕зувати… Адже треба пояснити, що 50 рок╕в тому було таке-то й таке-то, а сьогодн╕ ми хочемо… Мен╕ зда╓ться, у молод╕ не в голов╕ це все! У старших так, можуть пам’ятати… - Тарасе, насправд╕ ╕нформац╕йна стратег╕я проста: в╕дродження культури! - Що найсумн╕ше в ус╕й ц╕й ситуац╕╖ – що згадують Тараса Петриненка, коли кра╖на знову опинилась у стан╕ вибору, коли сумн╕ви сусп╕льство роздирають, коли розбрат ╕з ненавистю повернулися, коли народ роз╕рваний на шматки, а нац╕╖ залишилося 24 в╕дсотки, тод╕ вс╕м хочеться почути “Укра╖ну” або “П╕сня про п╕сню”. Люди, де ви, коли у вас усе добре?! Чому ви тод╕ не згаду╓те, хто я такий? - Якщо ми д╕йшли до такого р╕вня щирост╕, скажу так. Так, укра╖нц╕ пам’ятають етапн╕ п╕сн╕ печал╕ – й не пам’ятають п╕сн╕ радост╕. А у тебе ж ╓ купа позитивних твор╕в! Не один м╕нор… Можливо, сьогодення вимага╓ дати мажор, дати загалу над╕ю! Роздмухай саме цей вогник. - Ма╓ш рац╕ю… У мене ╓ така п╕сня, назива╓ться вона “Все буде гаразд”. Прозвучав тв╕р уперше на Майдан╕, у 2004-му. Саме ця п╕сня тепер мене трима╓, саме ця. - Буду в╕двертим. Особисто я назву, ну, максимум десять композитор╕в, як╕ пишуть св╕ж╕, самобутн╕ мелод╕╖. Заранжувати щось здатн╕, чи – вкрасти. Ти – один ╕з таких автор╕в, який може написати ориг╕нальну мелод╕ю. ╤ саме тоб╕, на мою думку, час пост╕йно висловлюватися. Ти можеш бути л╕дером музично╖ думки, а для цього треба лише розправити крила! - Ти не уявля╓ш, друже, ск╕льки душевних сил ╕ часу потр╕бно, щоб написати путню п╕сню! Ск╕льки музичного матер╕алу я просто викидаю, нав╕ть не показуючи н╕кому. То д╕╓ м╕й власний народний контроль. Найсильн╕ший контроль у св╕т╕! - Чому так склалося? - Та не звик я червон╕ти за зроблене: батьки так виховали, сам до того д╕йшов… Гидко кл╕пати за недосконале, особливо тод╕, коли сам, профес╕йним оком бачиш, як неоковирно воно створене. Тут правило просте ╕ водночас суворе: в╕дс╕ювати тимчасове, викор╕нювати посередн╓, в╕дкидати банальне. - Абсолютно згоден ╕з тобою! - Скажу б╕льше. В╕д текст╕в, написаних на початковому етап╕, мене тепер коробить: та як ти м╕г! Н╕коли б у житт╕ я так тепер не написав. Текст п╕сн╕ – це не слова докупи з╕брати. Тут треба власний душевний стан вловити ╕ в╕дтворити. Здеб╕льшого я вимушено писав тексти сам, адже н╕ в кого не знаходив в╕дпов╕дних в╕рш╕в. - Таких не було в природ╕? - Точно, таких не було в природ╕. Тим часом мен╕ зв╕дус╕ль тицяли як╕сь шароварн╕ “ч╕чки-смер╕чки”, що мене завжди обходило. Нещодавно звернув увагу: моя перша авторська “Весна ╕ ти” – ровесниця “Червоно╖ рути”; обидв╕ написан╕ у 1970-му. Так, “Червона рута” – тв╕р ген╕альний, напрочуд вчасний ╕ таке ╕нше. Але… Без зайво╖ скромност╕ скажу: з музично╖ точки зору м╕й – ф╕рмов╕ший! - Так, п╕сня “Весна ╕ ти” збудована на ╕нш╕й музиц╕. - Наша базова осв╕та ╕з Володимиром ╤васюком пом╕тно в╕др╕знялася. А ще автор-п╕сенник повинен мати досв╕д музикування! Разом ╕з тим, визнаю: “Червона рута” – п╕сня б╕льш доступна до загалу, до широкого слухача. Тому що це ╖╖ на вес╕лл╕ можна засп╕вати. А х╕ба засп╕ва╓ш на вес╕лл╕ “Линуть-линуть журавл╕…”? Н╕. - На розлученн╕, х╕ба що… - Так╕-то справи. Для мене це завжди був св╕домий виб╕р. Я м╕г би писати щось таке псевдоукра╖нське, народне, шароварне. - Звичайно, м╕г би. - Та я не м╕г цього соб╕ дозволити. * * * - Я повернусь до теми: Тарасе, коли чекати тв╕й новий альбом? - Одна з ╕дей. Я хочу т╕ п╕сн╕, як╕ мало звучали, мало в╕дом╕, реставрувати, вдихнути в них нове музичне життя, а пот╕м з╕брати в одну програму. ╢ класн╕ п╕сн╕, як╕ лежать десь у загашнику, пилом припадають. - Розум╕╓ш, просто в ось цей перех╕дний пер╕од – як потр╕бен такий спалах над╕╖! - Скор╕ше, мене в╕дв╕ду╓ настр╕й С╕з╕фа: котиш-котиш-котиш, наче ╕ на вершину вил╕з… Аж раптом: фьють, ╕ знову б╕ля п╕дн╕жжя. - Лупайте сю скалу… - Нехай н╕ жар, н╕ холод не спинять вас! - Мен╕ сподобалась оц╕нка, яку затятому народництву дав великий ╤ван Франко: “Усе, що я роблю для свого народу, я роблю не з почуття любовi, а з почуття собачого обов’язку”. Що для тебе, Тарасе, упродовж цих десятил╕ть залиша╓ться руш╕йною силою у творчост╕? - Так воно й ╓! Просто в один день воно може здаватися собачим обов’язком, а в ╕нший – благодаттю… Зна╓ш, друже, а треба спробувати. Звичайно, я св╕домий того, що трошки втрачаю форму. Це пов’язане з в╕ком, але я ще спробую! Олександр Рудяченко www.ukrinform.ua
"Кримська Свiтлиця" > #5 за 05.02.2021 > Тема "З перших уст"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=22988
|