"Кримська Свiтлиця" > #38 за 18.09.2020 > Тема "З потоку життя"
#38 за 18.09.2020
╤СТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ ВИХОВУ╢ ГРОМАДЯНИНА
15 вересня в Нац╕ональному музе╖ Революц╕╖ Г╕дност╕ в╕дбувся зах╕д з теми «Спадок Майдану: яке сусп╕льство буду╓ сучасна школа?» У розмов╕ взяли участь фах╕вц╕-осв╕тяни: голова Нац╕онального агентства ╕з забезпечення якост╕ вищо╖ осв╕ти, м╕н╕стр осв╕ти ╕ науки Укра╖ни у 2014-2016 роках Серг╕й Кв╕т, засновник укра╖нсько╖ платформи онлайн-осв╕ти «Prometheus» (це громадський проект масових в╕дкритих онлайн-курс╕в) ╤ван Примаченко ╕ координаторка громадсько╖ ╕н╕ц╕ативи «Вимкни рос╕йське», зав╕дувачка сектору науково╖ методолог╕╖ Нац╕онального музею ╕стор╕╖ Укра╖ни, кандидат ╕сторичних наук Ал╕на Понипаляк. Модератором заходу виступила кандидат ╕сторичних наук, засновниця ГО «Експертний корпус», заступниця директора ╤нституту досл╕джень Голодомору Тетяна Швидченко. Серг╕й Кв╕т нагадав, що професор Олег Роман╕в, який очолював Наукове товариство ╕мен╕ Шевченка у 1989-2005 роках, ╕ професор, доктор ╕сторичних наук Ярослав Дашкевич давно били тривогу з приводу того, що у нас у р╕зних краях навчаються за р╕зними п╕дручниками. Вивчення ╕стор╕╖ на Донбас╕ ╕ у Львов╕ р╕зне. Вчен╕ застер╕гали, що це погано зак╕нчиться. ╤ д╕йсно, це погано зак╕нчилося. Учасники заходу в╕дзначили, що ╕сторична пам’ять форму╓ нашу нац╕ональну ╕дентичн╕сть. А шк╕льн╕ уроки з ╕стор╕╖ – це знайомство з державотворчим шляхом укра╖нського народу. Саме школа заклада╓ базу знань, яка потужно вплива╓ на формування особистост╕ та ╖╖ нац╕ональну св╕дом╕сть. Революц╕я Г╕дност╕ стала поворотною под╕╓ю для зм╕ни у багатьох сферах укра╖нського життя. Передус╕м це стосу╓ться зм╕н у громадянському сусп╕льств╕. П╕сля 2014 року Укра╖на почала в╕дходити в╕д постколон╕ального минулого. Початок декомун╕зац╕╖, закон про мову ╓ важливими для ╕стор╕╖ под╕ями. Кожен укра╖нець повинен мати базов╕ знання з ╕стор╕╖, як ╕ укра╖нсько╖ мови. ╤стор╕я ╕ мова перебувають на одному щабл╕. Але перес╕чний укра╖нський громадянин зна╓ ╕стор╕ю поверхово. Гуман╕тарна складова повинна бути присутня при п╕дготовц╕ будь-якого фах╕вця. Треба зац╕кавити ╕стор╕╓ю д╕тей. Для д╕тей треба писати ц╕кав╕ п╕дручники. Науково-досл╕дн╕ ╕нститути призначен╕ для детального досл╕дження ╕стор╕╖, п╕д м╕кроскопом. А музей - один ╕з головних майданчик╕в, як╕ популяризують ╕сторичн╕ знання. Ми повинн╕ об’╓ктивно висв╕тлювати ╕стор╕ю. В╕дв╕дувач повинен виходити ╕з музею з в╕дчуттям, що в╕н громадянин Укра╖ни, з в╕дчуттям сво╓╖ тяглост╕ з ╕стор╕╓ю. Тетяна Швидченко, п╕дбиваючи п╕дсумки бес╕ди, сказала: «Не потр╕бно вивчати ╕стор╕ю, як щось ганебне. Так, у наш╕й ╕стор╕╖ були поразки. Але вони нас чомусь навчили. Тому ми ╕сну╓мо, як нац╕я. Ми буду╓мо громадянське сусп╕льство». Анатол╕й Зборовський
На фото (зл╕ва направо): Тетяна Швидченко, ╤ван Примаченко, Ал╕на Понипаляк ╕ Серг╕й Кв╕т
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 18.09.2020 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=22648
|